Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Επίσημος Ελληνικός Οδηγός PCSX2
#1
Σε αυτόν τον οδηγό θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω πώς να ρυθμίσετε τον PCSX2 σωστά και θα σας δώσω μερικές συμβουλές για να τρέχετε τα παιχνίδια. Εδώ είναι με βήματα:

1)Κατεβάστε την νέα έκδοση του PCSX2 v0.9.6 ΕΔΩ
2)Ανοίξτε το αρχείο και εξάγετε τα περιεχόμενά του σε ένα φάκελο(π.χ. C:\PCSX2)
3)Τρέξτε το pcsx2.exe το οποίο είναι στο φάκελο που εξάγατε τα αρχεία

Για χρήστες Linux
Κατεβάστε το πρόγραμμα από Εδώ ή τον πηγαίο κώδικα από το GoogleCode.Για να συντάξετε από τον πηγαίο κώδικα ακολουθήστε τις οδηγίες στον τομέα checkout , έπειτα πηγαίνετε στον φάκελο του PCSX2 και γράψτε "sh build.sh all",και όλα τα plugins με τον PCSX2 θα εγκατασταθούν στο φάκελο bin.Χρειάζεται να έχετε τα ακόλουθα εγκατεστημένα: gtk2, opengl, libbz2, libjpeg, glew-dev, libxxf86vm-dev, x11proto-xf86vidmodeautomake και autoconf (version >= 1.9) Nvidia Cg-Toolkit, libasound-dev, joystick.

Διαθέσιμα plugins για Linux είναι: ZeroGS OpenGL, ZeroSPU2, PeopsSPU2, ZeroPad, EFP Iso, EFP Polling και Linuz Iso


Ευρετήριο
  1. Ρύθμιση των Plugins
  2. Ρύθμιση BIOS
  3. Ρύθμιση CPU
  4. Ρύθμιση των Game Fixes
  5. Ρύθμιση των Speed hacks
  6. Ρυθμίσεις για προχωρημένους
  7. Διάφορες Επιλογές

Ρυθμίζοντας τον PCSX2


Η νέα VTLB έκδοση του PCSX2 έχει αντικαταστήσει τις δύο παλαιότερες, αλλά σημειώστε ότι τα save states που δημιουργήθηκαν με την παλιά VM έκδοση δεν θα είναι συμβατά με την καινούρια.

Αυτό είναι το βασικό GUI(Graphical User Interface,Γραφικό Περιβάλλον Χρήστη) του PCSX2. Από εδώ μπορείτε να αλλάζετε τις ρυθμίσεις ή τα plugins που χρησιμοποιούνται από τον PCSX2 όπως θέλετε.
Πηγαίνετε στο Ρυθμίσεις =>Ρύθμιση για να ξεκινήσετε να ρυθμίζετε τον PCSX2.Θα δείτε ένα παράθυρο σαν αυτό(κάντε κλικ για μεγέθυνση):

[Image: attachment.php?aid=20458]

Πρώτα απ’ όλα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Δήλωση Φακέλου Plugins και το Δήλωση Φακέλου Bios για να αλλάξετε τον κατάλογο-φάκελο από τον οποίο ο PCSX2 φορτώνει κατ’ ακολουθία τα plugin και τα bios του.
Επομένως εάν δεν χρησιμοποιείτε τους προεπιλεγμένους καταλόγους-φακέλους(/plugins και /bios) πρέπει να χρησιμοποιήσετε αυτά τα κουμπιά για να τους αλλάξετε.
Τα Ρύθμιση, Test και Σχετικά με κουμπιά που βλέπετε κάτω από κάθε τομέα plugin είναι για να Ρυθμίσετε το επιλεγμένο plugin, να ελέγξετε αν ένα επιλεγμένο plugin δουλεύει(πράγμα άχρηστο, εφόσον βρίσκεται στη λίστα θα δουλέψει) και για να βρείτε μερικές πληροφορίες για το επιλεγμένο plugin.

Τώρα στην πραγματική ρύθμιση των plugin:

Γραφικά:


Ποια έκδοση των pixel shaders και του DirectX υποστηρίζει η κάρτα γραφικών σας;
Δείτε αυτόν τον σύνδεσμο (ευχαριστώ τον Nachbrenner)

Για την ώρα θα έχετε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε το ZeroGS v0.97.1 plugin, που είναι ένα νέο DirectX 9 plugin γραφικών το οποίο απαιτεί μια κάρτα γραφικών που να υποστηρίζει pixel shaders 2 για να δουλέψει.

Το GSdx v0.1.14, είναι DirectX 9 και DirectX 10 plugin του Gabest το οποίο πρόσφατα βελτιώθηκε σημαντικά και στην ταχύτητα του και στην ποιότητα εικόνας του. Απαιτεί pixels shaders 2 και SSE2 για να δουλέψει και Windows Vista με μια DirectX 10 συμβατή κάρτα γραφικών για τη DirectX 10 λειτουργία του. Και τα δύο plugins συμπεριλήφθηκαν στα 0.9.6 πακέτα κυκλοφορίας μας.

Επιλέξτε το GSdx v0.1.14 and και πατήστε το κουμπί ρύθμιση.

  • Πρώτα απ’ όλα, το GSdx έρχεται σε τρεις εκδόσεις, SSE2,SSSE3 και SSE4.Μόνο ΑΝ ο επεξεργαστής σας υποστηρίζει αυτές τις λειτουργίες χρησιμοποιήστε την αντίστοιχη έκδοση, μιας και θα είναι γρηγορότερη για σας. Διαφορετικά θα έχετε συνεχώς κολλήματα όταν το χρησιμοποιείτε.
    Επεξεργαστές συμβατοί με SSE2: Δείτε εδώ
    Επεξεργαστές συμβατοί με SSSE3: Δείτε εδώ
    Επεξεργαστές συμβατοί με SSE4: οι σειρές Intel Core 2 Duo και Penryn, εννοώντας τα E7xxx και E8xxx μοντέλα για τους διπύρηνους επεξεργαστές και τα Q9xxx μοντέλα για τους τετραπύρηνους.

  • Για να χρησιμοποιήσετε τη DirectX 10 λειτουργία, πρέπει να τρέχετε τα Windows Vista με μια κάρτα γραφικών συμβατή με το DirectX 10(δείτε τον προηγούμενο σύνδεσμο)

  • Ανάλυση(Resolution): Σε αυτό το κυλιόμενο μενού θα έχετε τη δυνατότητα να διαλέξετε "Windowed" εάν θέλετε το GSdx να τρέχει σε ένα παράθυρο, ή να διαλέξετε την ανάλυση/ρυθμό ανανέωσης(resolution/refresh rate) που θέλετε για προβολή πλήρους οθόνης.

  • Renderer: Εδώ μπορείτε να διαλέξετε πως θα γίνεται η επεξεργασία των γραφικών.

    Επιλέγοντας "Direct3D9(Hardware)”,το GSdx θα χρησιμοποιήσει τις Direct3D δυνατότητες της κάρτας γραφικών σας, αυξάνοντας την ταχύτητα προσομοίωσης σημαντικά.

    Επιλέγοντας "Direct3D10(Hardware)",το GSdx (επιλέξιμο μόνο στα Vista με μια DX10 gfx κάρτα γραφικών), το GSdx θα χρησιμοποιήσει τη Direct3D10 λειτουργία του, η ποία είναι συνήθως η πιο γρήγορη λειτουργία και μερικές φορές είναι ακόμα περισσότερο συμβατή. Συνίσταται πολύ αν το σύστημα σας την υποστηρίζει.

    Επιλέγοντας "Direct3D9(software)",το GSdx θα χρησιμοποιήσει την ενσωματωμένη επεξεργαστική λειτουργία, η οποία δεν θα χρησιμοποιεί την κάρτα γραφικών σας καθόλου, αλλά τον επεξεργαστή σας στη θέση της. Με αυτό τον τρόπο η ταχύτητα προσομοίωσης μειώνεται σημαντικά αλλά αποκτάτε μέγιστη συμβατότητα. Συνίσταται εάν αντιμετωπίζετε λάθη των γραφικών με τον Direct3D renderer.

    Επιλέγοντας "Direct3D9 (null)","Null (software)" ή "Null (null)" το plugin απλά δεν θα επεξεργαστεί τίποτα, και έτσι δεν θα εμφανιστεί τίποτα στην οθόνη. Χρησιμοποιείστε το μόνο για π.χ. Να ακούσετε μόνο τη μουσική του παιχνιδιού αφού με αυτή τη λειτουργία κερδίζετε μια μεγάλη αύξηση στην ταχύτητα.

  • Shader: Εδώ έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο επιλογές, εάν η κάρτα γραφικών σας δεν υποστηρίζει μερικές από τις λειτουργίες, δεν θα εμφανιστούν στην λίστα:

    Pixel Shader 2.0: Θα χρησιμοποιήσει τους Pixel Shaders v2.0,βελτιώνοντας τα γραφικά.

    Pixel Shader 3.0: Θα χρησιμοποιήσει τους Pixel Shaders v3.0,βελτιώνοντας τα γραφικά. Συνίσταται άφοβα για ιδιοκτήτες καρτών γραφικών που έχουν pixel shaders 3.Γρήγορο και συμβατό.

    Σημείωση: Όταν τρέχετε στην Direct3D10 λειτουργία, αυτό θα είναι μη επιλέξιμο μιας και το GSdx χρησιμοποιεί Pixel Shaders 4 το οποίο δεν μπορείτε να αλλάξετε.

  • Interlacing: Εδώ έχετε τη δυνατότητα να διαλέξετε ανάμεσα στο None και σε άλλες 6 διαφορετικές interlacing λειτουργίες, οι οποίες χρησιμοποιούνται για να αφαιρέσετε το “τρεμούλιασμα” της εικόνας.
    Στις παρενθέσεις μπορείτε να δείτε τι είδους επίδραση και ίσως και μειονέκτημα (π.χ. όπως μισά FPS που σημειώνονται στο blend) έχει καθεμιά από αυτές τις λειτουργίες.
    Μπορείτε να αλλάξετε μεταξύ των λειτουργιών όταν τρέχετε ένα παιχνίδι πατώντας το κουμπί F5.

  • Aspect Ratio (F6): Εξηγείται από μόνο του, μπορείτε να επιλέξετε το stretch για να τεντώσετε την εικόνα και να απαλλαχτείτε από τα μαύρα πλαίσια, το 4:3 για κανονική προβολή ή το16:9 για widescreen.Μπορείτε να αλλάξετε μεταξύ των λειτουργιών όταν τρέχετε ένα παιχνίδι πατώντας το πλήκτρο F6.

  • D3D internal res: Εδώ μπορείτε να διαλέξετε την ανάλυση στην οποία θέλετε να τρέξετε το παιχνίδι σας! Με αυτόν τον τρόπο, αν ο Η/Υ είναι αρκετά ισχυρός (ιδίως η κάρτα γραφικών σας), μπορείτε να παίξετε τα αγαπημένα σας παιχνίδια του ps2 σε πολύ μεγαλύτερες αναλύσεις κάνοντας τα γραφικά πιο ζωντανά και περισσότερο λεπτομερή.
    Σημειώστε ότι όσο μεγαλύτερη η ανάλυση, τόσους περισσότερους πόρους θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το plugin, κάνοντας την προσομοίωση πιο αργή.

  • Native: Αν τσεκάρετε αυτό το κουτί, το plugin θα επεξεργαστεί τα γραφικά σας στη φυσική ανάλυση του ps2 (για αυτό το λόγο το D3D internal res γίνεται μη επιλέξιμο).

  • SW rend. threads: Αυτό το κουτάκι είναι επιλέξιμο μόνο όταν έχετε διαλέξει το software rendering.Εδώ δηλώνετε πόσους πυρήνες θέλετε το GSdx να χρησιμοποιεί για το software rendering, εκμεταλλευόμενο όλους τους πυρήνες που πιθανόν να έχει ο επεξεργαστής σας, π.χ. βάλτε 3 για τους τετραπύρηνους(quad cores).Ενισχύει την ταχύτητα αισθητά σε συστήματα με πολλούς πυρήνες εάν κάνετε software rendering με περισσότερους από 2 πυρήνες.

  • NLOOP 0 hack: Αυτό διορθώνει μερικά προβλήματα με το Final Fantasy X. Είναι ένα πολύ συγκεκριμένο hack και πρέπει να χρησιμοποιείται MONO με το Final Fantasy X.
    Μπορείτε επίσης να το ρυθμίσετε στο τρίτο του στάδιο (γκρίζο αλλά τσεκαρισμένο) το οποίο αφήνει το plugin να διαλέξει πότε το hack χρειάζεται και πότε όχι και εκείνο το ενεργοποιεί/απενεργοποιεί αντίστοιχα.

  • Enable tv-out: Τσεκάρετε ή μην τσεκάρετε αυτή την επιλογή για να ενεργοποιήσετε/απενεργοποιήσετε το tv-out. Αν η κάρτα γραφικών σας έχει έξοδο tv-out το παράθυρο του GSdx προβάλλεται στην τηλεόραση.

  • Texture filtering: Όταν είναι τσεκαρισμένο, και τα δυσδιάστατα και τα τρισδιάστατα αντικείμενα θα φιλτράρονται και θα βελτιώνουν τα γραφικά. Όταν είναι γκρίζο φιλτράρονται μόνο τα τρισδιάστατα αντικείμενα. Σημειώστε ότι αυτό μπορεί να προκαλέσει προβλήματα με τα γραφικά και αυξάνει τον υπολογιστικό φόρτο της κάρτας γραφικών σας.

  • Movie Capture: Αυτό είναι ένα κρυμμένο (Tongue) χαρακτηριστικό. Πατώντας το F12 ενώ τρέχετε τον PCSX2 με το GSdx, ένα παράθυρο διαλόγου θα εμφανιστεί. Στο πρώτο πεδίο γράφετε το όνομα με το οποίο θα αποθηκεύσετε το αρχείο και που θα το αποθηκεύσετε. Στο δεύτερο πεδίο μπορείτε να διαλέξετε μια συμπίεση όπως DivX ή να μην το συμπιέσετε (uncompressed).Αν διαλέξετε μια μέθοδο συμπίεσης θα μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις της πατώντας το κουμπί Config.Σημειώστε ότι μόνο τα codecs που είναι εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας θα εμφανιστούν.
    Πατήστε το F12 οποιαδήποτε στιγμή για να σταματήσετε την εγγραφή. Το video που γράψατε θα επιταχυνθεί στο 100% για την οπτική σας ευχαρίστηση.

  • Πατήστε το OK για να αποθηκεύσετε τις αλλαγές σας ή το cancel για να πάτε πίσω στο βασικό παράθυρο ρύθμισης.

Επιλέξτε το ZeroGS v0.97.1 και πατήστε το κουμπί Ρύθμιση

  • Το ZeroGS είναι ένα νέο DirectX 9 plugin από τον ZeroFrog και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από μοντέρνες κάρτες γραφικών με υποστήριξη για Pixel shaders 2.0 ή ανώτερους. Όπως έχει επισημανθεί προηγουμένως, εάν η κάρτα σας δεν τους υποστηρίζει θα λάβετε ένα "Error opening gs plugin" μήνυμα και το PCSX2 θα τερματιστεί.

  • Interlance Enable: Όταν αυτό είναι επιλεγμένο κάποια προβλήματα interlacing (απόπλεξης) θα διορθωθούν (οθόνη που "τρέμει") παρότι κάποια παιχνίδια δείχνουν καλύτερα με αυτό αποεπιλεγμένο. Μπορείτε να το αλλάξετε καθώς τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι πατώντας το πλήκτρο "F5".

  • Bilinear Filtering: Όταν αυτό είναι τσεκαρισμένο το plugin θα φιλτράρει την εικόνα, εξομαλύνοντας τα άκρα. Αυτό θα μειώσει δραστικά τα FPS εκτός και αν κατέχετε μια πολύ δυνατή κάρτα γραφικών. Μπορείτε να το αλλάξτε ενώ τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι πατώντας και κρατώντας το "shift" και μετά πατώντας το "F5".Υπάρχουν 2 λειτουργίες bilinear φιλτραρίσματος: το normal bf και το forced bf. Μερικά παιχνίδια θα πουν στο GS να κάνει render με point sampling αντί για linear sampling.Στη normal bf λειτουργία, το ZeroGS θα υπακούσει τα παιχνίδια. Αντίθετα στη forced bf λειτουργία θα κάνει render τα πάντα με bilinear φιλτράρισμα. Το Forced bf μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στις γωνίες των αντικειμένων σε μερικά παιχνίδια, επομένως προσέχετε. Παρ' όλα αυτά, τις περισσότερες φορές το forced bf παράγει καλύτερης ποιότητας εικόνα.

  • Anti-aliasing: Εδώ μπορείτε να επιλέξετε το επίπεδο του anti-aliasing που θέλετε να χρησιμοποιήσετε, για να κάνετε τα άκρα πιο ομαλά. Μπορείτε να το αλλάξετε ενώ τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι πατώντας το πλήκτρο "F6". Σημειώστε ότι αυτό μπορεί να μειώσει την ταχύτητα.

    None: δεν θα χρησιμοποιηθεί καθόλου anti-aliasing.
    2x: θα χρησιμοποιηθεί 2X anti-aliasing
    4x: θα χρησιμοποιηθεί 4X anti-aliasing
    8x θα χρησιμοποιηθεί 8X anti-aliasing
    16x θα χρησιμοποιηθεί 16X anti-aliasing

  • Wireframe rendering: Όταν είναι επιλεγμένο το plugin θα τρέχει μόνο σε wireframe,έτσι θα βλέπετε μόνο κάποιες πολυγωνικές γραμμές εδώ και εκεί Wink
    Μπορείτε να το αλλάξετε ενώ τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι πατώντας και κρατώντας το "shift" και μετά πατώντας "F6".

  • Capture avi: Μπορείτε να καταγράψετε ένα video του παιχνιδιού σας όπως ακριβώς στο GSdx plugin. Πατήστε "F7" και ένα παράθυρο θα εμφανιστεί για την επιλογή του codec. Για την ώρα θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε μόνο XviD συμπίεση καθώς τα υπόλοιπα codecs θα κρασάρουν το plugin. Αφού το επιλέξτε, μπορείτε να ρυθμίσετε το codec πατώντας το κουμπί ρυθμίσεις. Πατήστε ok και η διαδικασία καταγραφής θα ξεκινήσει. Πατήστε "F7" ξανά για να το σταματήστε. Το video θα σωθεί στον αρχικό φάκελο του PCSX2 ως "zerogs.avi".

  • Save snapshots as BMPs(default is JPG): αυτό που λεει, με αυτό ενεργοποιημένο εικόνες που κρατάτε με "F8" θα σώζονται ως BMP αρχεία και όχι ως JPGs αρχεία που είναι η αυτόματη επιλογή. Οι εικόνες που παίρνετε με "F8" βρίσκονται στον φάκελο /snaps του φακέλου του PCSX2.

  • Fullscreen: Πολύ απλά, αν το έχετε επιλεγμένο το plugin θα δείξει την εικόνα σε πλήρη οθόνη αντί για παράθυρο. Εάν το έχετε απενεργοποιημένο και τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι μπορείτε να πατήστε και να κρατήστε το "alt" και μετά να πατήστε "enter" για να πάτε σε πλήρη οθόνη.

  • Widescreen: Κάποια παιχνίδια υποστηρίζουν widescreen. Τσεκάροντας το αυτό το ZeroGS θα προβάλει το παιχνίδι σας σε 16:9.

  • Default Window Size: Μπορείτε να τσεκάρετε το μέγεθος του παραθύρου στο οποίο το ZeroGS θα έχει όταν θα το τρέχετε. Οι επιλογές διαφέρουν ανάλογα με την οθόνη σας. Επιλέξτε όποια προτιμάτε περισσότερο γνωρίζοντας ότι δεν επηρεάζει την ταχύτητα.

  • Μπορείτε να πατήσετε και να κρατήσετε το πλήκτρο "shift" και μετά να πατήστε το "F7" για να δείξετε/κρύψετε τα Frames Per Second (καρέ ανά δευτερόλεπτο) στο παράθυρο του ZeroGS.

ZeroGS Advanced Options

  • Το ZeroGS έχει μια σειρά από επιπλέον επιλογές για να μπορέσετε να το ρυθμίσετε καλύτερα. Μερικές φορές τα παιχνίδια χρησιμοποιούν τον Graphics Synthesizer με παράξενο τρόπο, και μερικές φορές είναι αδύνατον για το ZeroGS να προβλέψει πως ακριβώς πρέπει να εξομοιώσει το GS. Μερικές επιλογές μπορούν να μετατρέψουν ένα παιχνίδι που στην οθόνη παρουσιάζει "σκουπίδια" και πηγαίνει με 2fps,στο πως ακριβώς θα έδειχνε το παιχνίδι στo ps2 με 60fps.

  • Εάν μερικές συγκεκριμένες επιλογές δουλεύουν πολύ καλά για κάτι συγκεκριμένο, τότε αυτές οι ρυθμίσεις μπορούν να σωθούν στο patch του παιχνιδιού και έτσι να χρησιμοποιούνται κάθε φορά που το παιχνίδι φορτώνεται. Αυτό είναι χρήσιμο όταν θέλετε αυτές οι επιλογές να εφαρμόζονται μόνο για ένα συγκεκριμένο παιχνίδι και να μην επηρεάζουν τα άλλα παιχνίδια.

  • Κάθε επιλογή του ZeroGS έχει ένα ξεχωριστό id.Για να βρείτε αυτό το id, πηγαίνετε στο παράθυρο ρύθμισης του ZeroGS, επιλέξτε τις συγκεκριμένες επιλογές και κάντε κλικ στο κουμπί Compute OR of IDS. Αντιγράψτε το νούμερο που παράχθηκε και ανοίξτε το αντίστοιχο pnach αρχείο του παιχνιδιού (συνήθως είναι το CRC του παιχνιδιού.pnach). Τότε γράψτε σε μια νέα σειρά zerogs=xxxxxxxx όπου τα x είναι το id.


Ήχος:




SPU2-X


Το τελευταίο και καλύτερο plugin ήχου την στιγμή που το γράφω αυτό. Στην αρχή βασίστηκε στο SPU2 του Gigaherz και αργότερα τροποποιήθηκε από τον Jake Stine (Air) της ομάδας του PCSX2.
Αυτό είναι το μόνο SPU2 plugin που υποστηρίζει προχωρημένα εφφέ (όπως ηλεκτρονική αντήχηση) και Dolby αν το υποστηρίζει κατάλληλα και η κάρτα ήχου σας.
  • Interpolation: Εδώ μπορείτε να επιλέξετε 1 από τις 3 επιλογές:
    1)Nearest: Όπως λεει και η περιγραφή, καθόλου interpolation δεν γίνεται σε αυτή τη λειτουργία και είναι η γρηγορότερη.
    2)Linear: Αυτή είναι η προτεινόμενη επιλογή, κάνοντας μια γραμμική παρεμβολή(interpolation) στον ήχο.
    3)Cubic: Ένας άλλος τύπος interpolation, κολλάει αυτήν την περίοδο επομένως μην τον χρησιμοποιείτε.

  • Disable effects processing: Τσεκάροντας το απενεργοποιείται κάθε εξομοίωση εφφέ όπως της ηλεκτρονικής αντήχησης(reverb), μειώνεται η ποιότητα του ήχου αλλά αυξάνεται η ταχύτητα.

  • Module: Εδώ μπορείτε να διαλέξετε 1 από τις 4 επιλογές, που είναι καθεμιά από αυτές ένας διαφορετικός τρόπος εξόδου του ήχου στο σύστημά σας:
    1)No sound: Δεν θα παράγει κανέναν ήχο (mute) με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ταχύτητα.
    2)X Audio 2: Αυτή είναι η προτεινόμενη επιλογή. Δουλεύει καλύτερα στα Vista επομένως οι χρήστες των XP ίσως θέλουν να δοκιμάσουν την τρίτη επιλογή.
    3)DirectSound: Ίσως είναι αισθητά χειρότερο από το X Audio 2.Χρησιμοποιήστε το αν δουλεύει καλύτερα για σας.
    4)Wave out: Δεν προτείνεται. Οι επιλογές 2 και 3 θα δουλεύουν πάντα καλύτερα.

  • Latency: Όσο μικρότερο είναι το latency τόσο μικρότερη θα είναι και η επιβράδυνση του ήχου.Σημειώστε
    ότι βάζοντας το latency πολύ χαμηλά ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ προβλήματα στον ήχο(κολλήματα κυρίως),επομένως αλλάξτε τις τιμές μέχρι να βρείτε το χαμηλότερο latency που δουλεύει με το παιχνίδι σας χωρίς να προκαλεί κολλήματα.

  • Disable Time-Stretching: Αυτό απενεργοποιεί το time-stretching που κρατά το συγχρονισμό ανάμεσα στον ήχο και το βίντεο αλλά επίσης βοηθά να εξαλειφθούν τα προβλήματα του ήχου. Δίνει μια μικρή αύξηση ταχύτητας εάν είναι απενεργοποιημένο.

  • Disable audio expansion: Δείτε την περιγραφή που υπάρχει στο παράθυρο διαλόγου.

  • Use a Winamp DSP plugin: Εάν δεν ξέρετε τι κάνει αυτό αφήστε το όπως είναι.

ZeroSPU2


Αυτό είναι ένα SPU2 plugin που αναπτύχθηκε από τον zerofrog.Το ZeroSPU2 έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
  • Το ZeroSPU2 θα συγχρονίσει τον εαυτό του ακριβώς με το χρονισμό του παιχνιδιού, έτσι ο ήχος δεν θα επιταχύνει ή δεν θα επιβραδυνθεί ποτέ. Το να μην συγχρονίζεται ακριβώς ο ήχος κάνει τα παιχνίδια να κολλούν.

  • Το ZeroSPU2 έχει ένα σκαλικά χρονικό χαρακτηριστικό που επιβραδύνει όταν το παιχνίδι τρέχει αργά. Συνήθως χωρίς αυτό, ο ήχος θα επαναλαμβάνεται επειδή δεν υπάρχουν αρκετά πακέτα. Άλλα SPU2 plugins απλώς απαιτούν περισσότερα πακέτα από το παιχνίδι, που μερικές φορές μπορεί να κάνει το παιχνίδι να κολλήσει. Για να ενεργοποιήσετε αυτή την επιλογή, πηγαίνετε στο παράθυρο ρύθμισης του ZeroSPU2 και τσεκάρετε το αντίστοιχο κουτί. Το χαρακτηριστικό αυτό δουλεύει καλύτερα σε περιβάλλον Windows ,αλλά μπορεί επίσης να υλοποιηθεί και σε περιβάλλον Linux.

  • Audio/video recording - Όταν το ZeroGS τρέχει μαζί με το ZeroSPU2 σας δίνεται η δυνατότητα να εγγράψετε video με ήχο. Απλώς ανοίξτε το παράθυρο ρύθμισης και τσεκάρετε το κουτί που λεει Recording.

  • Mute: Θα σταματήσει τον ήχο, δίνοντας λίγη παραπάνω ταχύτητα.

PeopsSPU2


Το PEOPS SPU2 είναι ένα σταθερό SPU2 plugin που βελτιώθηκε αισθητά τελευταία. Κάποια παιχνίδια δουλεύουν με αυτό το plugin καλύτερα ενώ άλλα προτιμούν περισσότερο το ZeroSPU2.Διαλέξτε όποιο προσαρμόζεται καλύτερα στις ανάγκες σας.
Ο Pete με έσωσε αυτή τη φορά και συμπεριέλαβε μια αναλυτική περιγραφή της κάθε ρύθμισης του plugin στο αρχείο readme που περιλαμβάνεται στον PCSX2, επομένως χρησιμοποιήστε το για να το ρυθμίσετε σωστά Smile


Πρώτο Χειριστήριο/Δεύτερο Χειριστήριο:


Εδώ θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 2 plugins, το Lilypad v0.9.9 και το SSSPSX Pad v1.7.0

Επιλέξτε το SSSPSX Pad v1.7.0 και πατήστε το κουμπί Ρύθμιση.


Θα δείτε ένα παράθυρο σαν αυτό (πατήστε για μεγέθυνση):

[Image: attachment.php?aid=20464]

Το πεδίο του δεύτερου χειριστηρίου είναι τελείως άχρηστο εφόσον μπορείτε να ρυθμίσετε και τα 2 plugins πατώντας ρύθμιση επιλέγοντας όποιο plugin θέλετε.
Τώρα πατήστε Ρύθμιση για να αρχίσετε να ρυθμίζετε το SSSPSX Pad:
  • Εδώ, εσείς απλά πατάτε το όνομα κάθε κουμπιού και εισάγετε το κουμπί που θέλετε να προσδιορίσετε. Αν θέλετε να σταματήσετε ένα κουμπί από το να προσδιοριστεί μπορείτε να πατήσετε πάνω στο αντίστοιχο κουμπί μέχρι ο "Timeout: " μετρητής φτάσει στο 0.Τότε το επιλεγμένο κουμπί θα προσδιοριστεί ως NONE πάλι.

  • Κάντε κλικ στα ταμπλά PAD1/PAD2 στην πάνω αριστερά γωνία για να αλλάξετε από τη ρύθμιση του πρώτου χειριστηρίου στου δευτέρου(δεν χρειάζεται να το κάνετε από τη κεντρική οθόνη ρύθμισης.

  • Το SSSPSX Pad υποστηρίζει αναλογικούς μοχλούς. Μπορείτε να προσδιορίσετε τους αναλογικούς άξονες στα κουμπιά "LX,LY,RX,RY". Το LX είναι για τον Αριστερό αναλογικό Χ-Άξονα, το LY είναι για τον Αριστερό αναλογικό Υ-Άξονα ,το RX είναι για τον Δεξιό αναλογικό Χ-Άξονα, το RY είναι για τον Δεξιό αναλογικό Υ-Άξονα.

  • Τα κουμπιά R3 και L3 είναι τα κουμπιά των αναλογικών μοχλών του χειριστηρίου του ps2,R για δεξιά και L για αριστερά ως συνήθως.

Επιλέξτε το Lilypad v0.9.9 και πατήστε το κουμπί Ρύθμιση.


Θα δείτε ένα παράθυρο σαν αυτό(κάντε κλικ για μεγέθυνση):

[Image: attachment.php?aid=20462]
  • To Lilypad είναι ένα πολύ εξελιγμένο plugin χειρισμού που υποστηρίζει πληκτρολόγια, ποντίκια, χειριστήρια και Xbox 360 χειριστήρια. Επίσης περιέχει μερικά πολύ χρήσιμα hacks για χρήση με τον PCSX2 όπως το ESC hack ή το Disable Screensaver option(απενεργοποίηση επιλογής screensaver).

  • Για μια πολύ λεπτομερή περιγραφή για το τι κάνει κάθε ρύθμιση και το πως να το ρυθμίσετε σωστά, επισκεφτείτε το επίσημο θέμα του plugin Εδώ.Μπορείτε επίσης να κατεβάσετε την τελευταία έκδοσή του από εκεί ή από τον plugin download τομέα μας Smile

Cdvdrom:


Εδώ μπορείτε να επιλέξετε το plugin το οποίο θα είναι υπεύθυνο για το "διάβασμα" των CDs/DVDs σας ή των εικόνων. Από προεπιλογή, ο PCSX2 περιλαμβάνει τα Gigaherz's CDVD v0.7.0,Linuz Iso CDVD v0.8.0,CDVDnull v0.6.0 και PEOPS CDVD v1.3.0.
Σημειώστε ότι παλαιότερα plugins όπως το CDVDbin ή το CDVDdraft ΔΕΝ θα δουλεύουν με την 0.9.6 έκδοση μιας και είναι απαρχαιωμένα.

Επιλέξτε το EFP Iso CDVD v0.6.0 και πατήστε το κουμπί ρύθμιση

  • Εδώ μπορείτε να πατήστε το κουμπί Browse για να προ-επιλέξτε ένα εικονικό αρχείο (image) που θα τρέξει ο εξομοιωτής. Αν το πράξετε αυτό τότε θα μπορείτε να τρέξετε το επιλεγμένο image χρησιμοποιώντας είτε Τρέξιμο =>Τρέξε ή Αρχείο =>Run CD/DVD με την διαφορά ότι με το Τρέξιμο =>Τρέξε θα δείτε το bios στην αρχή και μετά θα τρέξει το παιχνίδι (όπως ακριβώς και στο ps2) και με το Αρχείο =>Run CD/DVD θα προσπεράσετε την εισαγωγή του bios και θα τρέξτε το παιχνίδι με την μια.

  • Show configure screen when starting emulation: όταν είναι επιλεγμένο, η οθόνη ρύθμισης του EFP Iso θα εμφανίζεται κάθε φορά που θα πατάτε Αρχείο =>Run CD/DVD ή Τρέξιμο =>Τρέξε όπου θα μπορείτε να ψάχνετε για το επιθυμητό image που θέλετε να τρέξετε και πατήστε ok. Εάν δεν είναι επιλεγμένο, το plugin θα τρέχει το image που έχετε προ-επιλέξει πριν πατήστε Αρχείο =>Run CD/DVD ή Τρέξιμο =>Τρέξε.

  • Το ίδιο με το παραπάνω αλλά με επανεκκίνηση.

  • Αυτό θα εμφανίσει ένα νέο παράθυρο μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ISO από τον PS2 δίσκο σας.

    Source CD/DVD Device: Εισάγετε εδώ το γράμμα του cd/dvd drive στο οποίο βρίσκεται ο PS2 δίσκος από τον οποίο θέλετε να δημιουργήστε ένα iso.

    Source CD/DVD Device: Εισάγετε εδώ το γράμμα του cd/dvd drive στο οποίο βρίσκεται ο PS2 δίσκος από τον οποίο θέλετε να δημιουργήστε ένα iso.

    Iso file: Εισάγετε την διεύθυνση και το όνομα του αρχείου που θα έχει η εικόνα iso (ή πατήστε browse και βρείτε το οι ίδιοι για να γλιτώστε την πληκτρολόγηση).

    New file compression: Μπορείτε να επιλέξτε μία μέθοδο συμπίεσης που θέλετε για το νέο σας iso image. H επιλογή No compression δεν θα το συμπιέσει, συμπιέσεις που σημειώνονται ως "for speed"(για ταχύτητα) είναι γρηγορότερες αλλά δημιουργούν μεγαλύτερα images και συμπιέσεις που σημειώνονται ως "for size"(για μέγεθος) είναι πιο αργές αλλά δημιουργούν μικρότερα εικονικά αρχεία.

    Multiple files(all under 2GB): Τσεκάρετε αυτή την επιλογή εάν θέλετε το image σας να είναι κομμένο σε πολλαπλά αρχεία τα οποία θα είναι το καθένα λιγότερο από 2GB. Πολύ χρήσιμο εάν δεν έχετε ένα NTFS partition που υποστηρίζει μεγάλα αρχεία ή όταν θέλετε να χωρίσετε ένα image για λόγους αποθήκευσης.

    Τέλος, πατήστε "make file" για να δημιουργήσετε το image που έχετε επιλέξει.

  • Convert: Αυτή η επιλογή σας επιτρέπει να συμπιέστε ή να αποσυμπιέστε images.
    Στην νέα οθόνη, πρώτα επιλέξτε το image που θέλετε να τροποποιήσετε.
    Μετά επιλέξτε το είδος της συμπίεσης (ή αποσυμπίεσης) που θέλετε και τελικά πατήστε "Change file" (αλλαγή αρχείου).Το κουτί "Multiple files" κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα όπως έχει περιγραφεί πιο πάνω.

Επιλέξτε το Linuz Iso CDVD v0.8.0 και πατήστε ρύθμιση.

  • Αυτό το plugin έχει την επιπλέον δυνατότητα του να συμπιέζει τις εικόνες και να σώζει χώρο στο δίσκο εκτός από το να τρέχει τις εικόνες στον προσομοιωτή.

  • Πατήστε το Select Iso για να διαλέξετε την εικόνα παιχνιδιού που θέλετε να τρέξετε/συμπιέσετε. Μόλις έχετε διαλέξει εικόνα μπορείτε είτε να κλείσετε το παράθυρο ρύθμισης για να την τρέξετε ή να πατήσετε το "Compress Iso" για να την συμπιέσετε. Εάν διαλέξατε μια ήδη συμπιεσμένη εικόνα μπορείτε επίσης να διαλέξετε το "Decompress Iso" για να την αποσυμπιέσετε.

  • Κάτω από το "Compression Method" μπορείτε να διαλέξετε είτε το ".Z - compress faster",το οποίο θα συμπιέσει την εικόνα γρηγορότερα αλλά θα την κάνει μεγαλύτερη ή το ".BZ - compress better", το οποίο θα συμπιέσει αργά την εικόνα αλλά θα την κάνει μικρότερη.

  • Κάτω από τα Options μπορείτε να επιλέξετε το "Enable Block Dump=>'block.dump'". Όταν είναι επιλεγμένο, αυτή η επιλογή θα δημιουργήσει ένα block.dump file στο φάκελο του PCSX2(εκεί που βρίσκεται το pcsx2.exe) από το παιχνίδι που τρέχετε. Αυτό το αρχείο είναι ένα μικρό ISO, που κυρίως χρησιμοποιείται για αποσφαλμάτωση. Θα αποθηκεύσει τους τομείς που θα διαβαστούν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του παιχνιδιού, έτσι αργότερα θα μπορέσετε να φορτώσετε το αρχείο (χρησιμοποιώντας την επιλογή "select iso" του Linuz Iso CDVD) και να το τρέξετε χωρίς image/cd/dvd. Σημειώστε ότι αν το παιχνίδι προσπαθήσει να διαβάσει κάποιον άλλο τομέα από αυτούς που συμπεριλήφθηκαν στο αρχείο, προφανώς θα σταματήσει να αποκρίνεται.

  • Πατήστε ΟΚ για να αποθηκεύσετε τις αλλαγές σας.

Επιλέξτε το EFP Polling CDVD v0.4.0 και πατήστε ρύθμιση.


  • Αυτό το plugin είναι πολύ απλό στη ρύθμιση του. Απλά γράψτε το γράμμα του οδηγού που είναι το παιχνίδι του ps2 σας και είστε έτοιμοι. Σημείωση: Το EFP Polling ΔΕΝ υποστηρίζει παιχνίδια ps2 γραμμένα σε CD ακόμα, μπορείτε να τρέχετε μόνο παιχνίδια γραμμένα σε DVD με αυτό

CDVDnull v0.6.0


  • Αυτό είναι ένα Null plugin όπως το SPU2null,εννοώντας ότι απλά δεν κάνει τίποτα. Χρησιμοποιήστε αυτό το plugin αν θέλετε να τρέξετε demos(μέσω του File => Open ELF file) ή αν θέλετε να τρέξετε μόνο το bios(μέσω του Run =>Execute). Δεν έχει οθόνη ρύθμισης για προφανείς λόγους.

Επιλέξτε το PEOPS CDVD v1.3.0 και πατήστε ρυθμίσεις.

  • Δεν θα το έβαζα την ρύθμιση αυτού του plugin εδώ καθώς ο Pete τα έχει όλα αυτά εγγεγραμμένα αλλά φαίνεται πως κανείς δεν τα διαβάζει πλέον.

  • Interface: Εδώ μπορείτε να επιλέξτε "Win9x/ME - ASPI scsi commands" ή "W2K/XP IOCTL scsi commands". Όπως επισημαίνεται στην πρώτη επιλογή αυτή είναι μόνο για Windows 9x ή Millenium και η δεύτερη επιλογή είναι μόνο για Windows 2000 ή XP. Εάν η επιλογή που σημειώνεται ως κατάλληλη για το λειτουργικό σας σύστημα δεν λειτουργεί (π.χ. ο εξομοιωτής παγώνει αφού πατήστε run cd ή σας δίνει σφάλμα "error opening cdvd plugin") απλά χρησιμοποιήστε την άλλη επιλογή. Εάν καμία δεν λειτουργήσει, δοκιμάστε να εγκαταστήσετε ένα ASPI layer όπως αυτό της adaptec. Ναι είναι τόσο απλό!

  • Drive: Απλά επιλέξτε το όνομα του drive στο οποίο βρίσκεται το ps2 παιχνίδι σας. Το plugin θα εντοπίσει αυτόματα τα γράμματα των cd/dvd rom drives.

  • Caching mode: Εδώ μπορείτε να επιλέξτε πως το plugin θα κάνει cache τις αναγνώσεις που κάνει. Κάθε επιλογή έχει μια πολύ απλή και πλήρη περιγραφή δίπλα της, έτσι λογικά δεν θα έχετε δυσκολία να επιλέξτε αυτό που θέλετε. Για να βεβαιωθείτε ότι έχετε μέγιστη συμβατότητα συστήνω να χρησιμοποιήστε την επιλογή "Read Ahead-fast,reads more sectors at once".

  • Try to limit speed: Όταν είναι τσεκαρισμένο το plugin θα προσπαθήσει να περιορίσει την ταχύτητα του αναγνώστη στην τιμή που θα επιλέξτε στο κυλιόμενο κουτί στα δεξιά της επιλογής. Όπως επισημαίνεται δεν υποστηρίζεται από όλα τα drives. Δεν θα έπρεπε να το έχετε ενεργοποιημένο εκτός και αν συναντάτε πολύ περίεργα προβλήματα ταχύτητας ανάγνωσης.

  • Don't wait until drive is ready: Κάνει αυτό που λεει, έτσι εάν έχετε προβλήματα κατά τη χρήση του plugin δοκιμάστε να το επιλέξτε για να δείτε εάν βοηθάει.

  • Check tray state: Αφήστε το απενεργοποιημένο...

  • Try again on reading error.Retry count(1-10): Αυτή η επιλογή όταν είναι ενεργοποιημένη θα επιβάλλει στο Plugin να δοκιμάσει να διαβάσει τους ίδιους sectors ξανά αν είχε πρόβλημα ανάγνωσης τους και επέστρεψε κάποιο σφάλμα. Αφήνοντας το ενεργοποιημένο δεν θα σας δημιουργήσει προβλήματα έτσι για να είστε σίγουροι, αφήστε το ανοικτό σε κάποια λογική τιμή όπως π.χ. 5 (όπως είναι αρχικά).

  • Show message box on reading error: Όταν είναι τσεκαρισμένο ένα παράθυρο θα πεταχτεί όταν κάποιο σφάλμα ανάγνωσης θα προκύψει. Μπορείτε να το ενεργοποιήσετε για να είστε σίγουροι ότι δεν έχουν προκύψει σφάλματα ανάγνωσης ή αν έχουν προκύψει, ίσως αλλάξτε την τιμή της πιο πάνω "try again" επιλογής σε κάτι υψηλότερο για να έχετε καλύτερη πιθανότητα να διαβαστεί ο sector σωστά.

Επιλέξτε το Gigaherz's CDVD v0.7.0 και πατήστε ρύθμιση.

  • Πολύ απλό αλήθεια, απλώς επιλέξτε το γράμμα του οδηγού από τον οποίο το plugin θα διαβάσει το δίσκο. Τότε θα τρέξει κατευθείαν το παιχνίδι σας από το CD/DVD που έχετε βάλει στον οδηγό σας.

  • Αυτό είναι το μόνο plugin που τουλάχιστον μερικά υποστηρίζει αλλαγή δίσκου. Αν έχετε πρόβλημα αλλάζοντας ένα δίσκο που απαιτείται από ένα παιχνίδι δοκιμάστε αυτό το plugin.

Dev9:


Εδώ είναι τα plugins που χειρίζονται τον HDD(hard disk drive=σκληρός δίσκος) και την προσομοίωση του ethernet.Υπάρχουν 2 plugins που περιέχονται στο πακέτο κυλοφορίας,Dev9null v0.3.0 ακόμα ένα Null plugin το οποίο είναι ακριβώς ότι και όλα τα υπόλοιπα Null plugins και το Dev9 Giga-raziel που προσομοιώνει μερικώς το ethernet του PS2 (η εξομοίωση του HDD δεν δουλεύει).
Επίσης υπάρχει ένα νεότερο Dev9 plugin σε ανάπτυξη από τον NHerve, το MegaDev9 plugin που είναι σε αρχικά στάδια αλλά είναι πολύ υποσχόμενο. Για την ώρα, προσομοιώνει μερικώς τον ps2 HDD.Μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.

Usb:


Εδώ είναι τα plugins που χειρίζονται την εξομοίωση του USB(Universal Serial Bus).Το πακέτο κυκλοφορίας περιέχει το USB Null v0.4 που είναι ένα ακόμα Null plugin και το Qemu USB driver v0.1.0 του Gigaherz.
Στο USB Null πατήστε Ρύθμιση για να πάρετε ένα μενού με ένα checkbox όπου μπορείτε να επιλέξετε "Enable Logging" που ενεργοποιεί/απενεργοποιεί το usb logging.Όπως λεει, θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο από τους δημιουργούς.
Το Qemu USB driver αναπτύχθηκε για να δουλεύει με το Monster Hunter για το online play επομένως δεν θα δουλεύει με σχεδόν τίποτα άλλο. Μιας και προσομοιώνει κάτι περισσότερο από το null plugin, ίσως βοηθήσει στη συμβατότητα ενός παιχνιδιού όταν το χρησιμοποιείτε.

Firewire:


Εδώ είναι τα plugins που χειρίζονται το Firewire port του PS2.Μόνο το FWnull v0.4.0 περιλαμβάνεται στο πακέτο κυκλοφορίας. Δεν υπάρχουν άλλα Firewire plugins διαθέσιμα ή υπό ανάπτυξη.
Το FWnull v0.4 είναι ένα ακόμα Null plugin.Πατήστε Ρύθμιση για να πάρετε ένα checkbox που μπορείτε να επιλέξετε το "Enable Logging" το οποίο ενεργοποιεί/απενεργοποιεί το firewire logging.Όπως λεει, θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο από τους δημιουργούς.

BIOS(Basic Input Output System)


Σε αυτό το μενού θα βρείτε την εικόνα του bios σας, εάν έχετε ένα και το έχετε βάλει στον επιλεγμένο φάκελο του bios.Σημειώστε ότι ο μόνος ΝΟΜΙΜΟΣ τρόπος για να αποκτήσετε το bios είναι να το κάνετε dumping από τη δική σας κονσόλα Playstation 2. ΝΑ ΜΗΝ ρωτήστε που να βρείτε το bios στο φόρουμ του PCSX2,επειδή είναι ενάντιων των κανόνων. Αυτό γίνεται επειδή το ps2 BIOS είναι copyright της Sony και αυτό καθιστά την διανομή του παράνομη, που σημαίνει ότι θα μπλέκαμε εάν μαθευόταν ότι προμηθεύουμε τον κόσμο παράνομα με αρχεία bios. Μπορείτε να βρείτε αν το BIOS image σας είναι έγκυρο ή όχι τσεκάροντας αν υπάρχει ποσοστό δίπλα του στο κυλιόμενο μενού της κύριας οθόνης ρυθμίσεων. Εάν έχει, τότε το BIOS image σας ΔΕΝ είναι έγκυρο. Επίσης αν δεν εμφανίζεται καν εκεί ακόμη και όταν έχετε επιλέξει το σωστό φάκελο του Bios, πρόκειται ξανά για ένα μη έγκυρο image.
Προσοχή: Συνίσταται να έχετε όλα τα αρχεία του BIOS νεότερα από το SCPH-10000.bin. Πιθανό να μπορείτε να τρέξετε το bios ή τα παιχνίδια χωρίς να τα έχετε (τα νεότερα bios images) αλλά υπάρχει πιθανότητα ότι αυτά επηρεάζουν κάπως την συμβατότητα. Αυτό περιλαμβάνει τα αρχεία rom1.bin,rom2.bin,erom.bin και ένα SCPH-XXXXX.nvm αρχείο όπου XXXXX είναι η έκδοση του Bios σας (π.χ. SCPH-34004.nvm). Αυτό το τελευταίο αρχείο μπορεί επίσης να δημιουργηθεί από το PCSX2 αφού ρυθμίσετε το bios σας (να θέστε time zone, γλώσσα κ.λ.π.) αλλά είναι προτιμότερο να έχετε αυτό το αρχείο ripped από το Playstation 2. Ακόμη μια φορά
ΜΗ ΡΩΤΗΣΤΕ που να βρείτε αυτά τα αρχεία, καθώς είναι επίσης μέρος του BIOS.
Εδώ είναι μια γρήγορη επεξήγηση για το τι κάνουν αυτά τα αρχεία από τον auMatt:
auMatt Wrote:Βασικά το πρώτο Ιαπωνικό ps2 είχε ένα μόνο bios και το dvd player κ.λ.π ήταν εγκατεστημένα στο memcard (κάρτα μνήμης).
Τα Ps2 έπειτα από το πρώτο αυτό μοντέλο είχαν το λογισμικό του Dvd Player εγκατεστημένο σε ένα ξεχωριστό ROM (EROM) το οποίο είναι κωδικοποιημένο.
Το ROM1 είναι ένα επιπρόσθετο κομμάτι του BIOS που περιέχει κάποια επιπλέον πράγματα όπως τις ID (ταυτότητες) για την έκδοση του DVD Player κ.λ.π.
Η ROM2 είναι η ίδια αλλά νομίζω υπάρχει μόνο στα κινέζικα PS2.
Ελπίζω αυτό να βοηθάει.

Ένας νέος Bios dumper είναι ήδη διαθέσιμος ο οποίος μπορεί να κάνει dump τα PS2 Bios,ROM1,ROM2,EROM και NVM. Πάρτε τον από εδώ

Σημείωση: Για μέγιστη συμβατότητα προτείνεται να χρησιμοποιείτε μια BIOS εικόνα διαφορετική από την SCPH10000.BIN η οποία είναι η παλιότερη που υπάρχει. Αυτό είναι γιατί με αυτό το BIOS υπάρχουν προβλήματα στην εξομοίωση της κάρτας μνήμης, καθώς επίσης και σε άλλους τομείς.

Πως να εξάγετε τα αρχεία BIOS από το PS2 σας:Επισκεφτείτε το PS2Dev και ένα θέμα εδώ

Έτσι τώρα ξεμπερδέψαμε με την ρύθμιση όλων των plugins του PCSX2

Ρύθμιση CPU


Ακολουθούν οι ρυθμίσεις του CPU που βρίσκονται κάτω από το Ρύθμιση =>cpu. Θα δείτε ένα παράθυρο σαν και αυτό (θα διαφέρει αναλόγως τον cpu σας, πατήστε για μεγέθυνση):

[Image: attachment.php?aid=20460]
  • Πρώτα τσεκάρετε τις πληροφορίες του επεξεργαστή σας που εντοπίζονται αυτόματα από το PCSX2:
    CPU Vendor: Δείχνει την μάρκα της CPU(AMD ή Intel)
    Family: Την οικογένεια στην οποία ανήκει ο επεξεργαστής σας.
    CPU Speed: Την αληθινή ταχύτητα του επεξεργαστή σας
    Features: Δείχνει τα χαρακτηριστικά που έχει ο επεξεργαστής σας. Αυτά είναι πολύ σημαντικά καθώς χρησιμοποιούνται από τον PCSX2 για επιπλέον ταχύτητα. Εάν δεν έχετε κάποια, δεν θα μπορείτε να επιλέξετε μερικά από τα παρακάτω χαρακτηριστικά.

    Τώρα υπάρχουν διάφορα κουτιά που μπορείτε να τσεκάρετε.

  • "EErec - EE/IOP Recompiler": όταν είναι τσεκαρισμένο, ο recompiler για την Emotion Engine του ps2 θα είναι ενεργοποιημένος, παρέχοντας μεγάλη επιτάχυνση. Είναι εξαιρετικά συμβατός, έτσι θα έπρεπε να το χρησιμοποιείτε πάντα. Ξε-τσεκάρετέ το για να χρησιμοποιήσετε τον πολύ αργό Interpreter, ο οποίος σε σπάνιες περιπτώσεις είναι πιο συμβατός.

  • "VU0rec": Τσεκάρετε το για να επιτρέψτε τον recompiler για τη μονάδα (unit) VU0. Περισσότερη ταχύτητα με αυτό τσεκαρισμένο, αλλά τείνει να σφάλει συχνότερα από την VU1rec, έτσι τσεκάρετε το αναλόγως το παιχνίδι που τρέχετε.

  • "VU1rec": Τσεκάρετε το για να επιτρέψτε τον recompiler για τη μονάδα (unit) VU1. Θα δώσει σημαντική αύξηση στην ταχύτητα, αλλά θα μειώσει την συμβατότητα με κάποια παιχνίδια παρότι συνήθως λειτουργεί σωστά.

  • "Multi-threaded GS mode(MTGS)": Με αυτή τη μέθοδο επιλεγμένη θα δείτε μεγάλη αύξηση στην ταχύτητα σε διπύρηνους (dual core)/hyper-threading CPUs. Αυτή η μέθοδος μπορεί να μειώσει τη συμβατότητα σε σπάνιες περιπτώσεις. Χρησιμοποιήστε το μόνο με dual core/hyper-threading επεξεργαστές.


  • "Frame Limiting(FL)": Εδώ βρίσκονται κάποιες νέες επιλογές σχετικές με τον περιορισμό των καρέ και την προσπέραση τους.

    • "Normal": Δεν υπάρχει μείωση ταχύτητας των καρέ, θα κάνει render οτιδήποτε σε μέγιστη ταχύτητα (ο περιοριστής τον καρέ είναι απενεργοποιημένος).

    • "Limit": Ο παλιός καλός περιοριστής των καρέ. Με αυτό ενεργοποιημένο η ταχύτητα θα παραμείνει περιορισμένη στα 50 FPS για τα PAL παιχνίδια και 60 FPS για τα NTSC. Σημειώστε ότι κάποιες φορές η PAL/NTSC περιοχή του παιχνιδιού μπορεί να εντοπιστεί εσφαλμένα από τον εξομοιωτή, κάνοντας αυτή την επιλογή να μην λειτουργεί σωστά.

    • "Frame Skip": Δείτε την συμπεριλαμβανόμενη περιγραφή.

    • "VU Skip": Δείτε την συμπεριλαμβανόμενη περιγραφή, μπορεί να είναι προβληματικό.

    • Detailed Settings: Εδώ οι πιο προχωρημένοι χρήστες μπορούν να ρυθμίσουν πως θα λειτουργεί το προσπέρασμα καρέ. Περιγραφή για το τι κάνει κάθε ρύθμιση περιλαμβάνεται στο GUI. Αν δεν τις καταλαβαίνετε, αφήστε τις όλες στο 0.

Game fixes


Όπως λεει και το όνομα, αυτά είναι ειδικά game fixes για μερικά παιχνίδια που για κάποιο λόγο η προσομοίωσή τους απαιτεί κάτι ξεχωριστό. Σημειώστε ότι η ομάδα δεν έχει καμία πρόθεση να κρατήσει hacks για συγκεκριμένα παιχνίδια, αυτά είναι προσωρινά εκεί μέχρι να βρεθεί μία κατάλληλη διόρθωση ώστε να αφαιρεθούν.

  • FPU Compare hack: Αυτό το hack χρειάζεται εξαιτίας της περιορισμένης ποικιλίας των πραγματικών αριθμών που ορίζονται από το IEEE standard που το PS2 δεν ακολουθεί. Ενεργοποιήστε το μόνο για το 'Digimon Rumble Arena 2'.

  • VU Add/Sub hack: Αυτό το hack χρειάζεται επίσης επειδή το PS2 δεν ακολουθεί το IEEE standard στους πραγματικούς αριθμούς.
    Ενεργοποιήστε το μόνο στα 'Star Ocean 3','Valkyrie Profile 2' και 'Radiata Stories'.

Speed Hacks


Η νέα έκδοση του PCSX2 έρχεται με μερικά hacks που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να επιταχύνετε τα παιχνίδια σας. Έχετε υπόψη σας ότι όλα αυτά τα hacks μειώνουν τη συμβατότητα, προκαλούν bugs, crashes και όλα τα είδη απροσδόκητης συμπεριφοράς του προγράμματος. Επομένως χρησιμοποιήστε τα με προσοχή. Επίσης σημειώστε ότι αυτά επηρεάζουν μόνο ορισμένα παιχνίδια, επομένως το αν αποκτήσετε επιπλέον ταχύτητα εξαρτάται από το παιχνίδι.
  • Emotion Engine Sync Hacks: Αυτά τα hacks αυξάνουν το χρόνο που χρειάζεται μια προσομοιωμένη εργασία, έτσι η εργασία είναι ευκολότερη για τον CPU σας. Οτιδήποτε εκτός από το default μπορεί να "κολλήσει" τα παιχνίδια σας, να τα κάνει να εμφανίζονται αργά ή να τα κάνει να αρχίσουν να προσπερνάνε καρέ.

    • Default Cycle Rate: Αυτό δεν είναι hack. Επιλέξτε το για να απενεργοποιήσετε τα EE sync hacks.

    • Use x1.5 Cycle rate: Μέτρια αύξηση της ταχύτητας, μικρό πλήγμα συμβατότητας.

    • Use x2 Cycle rate: Μεγάλη αύξηση της ταχύτητας, μέτριο πλήγμα συμβατότητας. Επίσης μπορεί να προκαλέσει ΄'κολλημένο'' ήχο σε video του παιχνιδιού.

    • Use x3 Cycle rate: Μεγάλη αύξηση της ταχύτητας, τεράστιο πλήγμα συμβατότητας. Αυτό θα "κολλήσει" τα περισσότερα παιχνίδια, θα προκαλέσει ΄'κολλημένο'' ήχο σε video και ακόμη μπορεί να προκαλέσει τον μετρητή FPS να δείχνει λάθος τιμές.


  • INTC Sync hack: Αυτό το hack παίρνει μια συντόμευση στη γνωστή κατάσταση των παιχνιδιών του PS2 όταν είναι αδρανή. Αντί να κάνει την αδρανή επανάληψη απλώς περνά στο τέλος της και συνεχίζει από εκεί.
    Μπορεί να δώσει μεγάλη ενίσχυση στην ταχύτητα αλλά μόνο σε μερικά παιχνίδια. Πολύ ασφαλές hack με σχεδόν κανένα πλήγμα συμβατότητας.

  • Enable IOP x2 Cycle rate: Το ίδιο με τα EE Sync hacks αλλά για το IOP. Δίνει μια μικρή αύξηση στην ταχύτητα και χαμηλώνει τη συμβατότητα.

  • WaitCycles Sync hack: Αυτό το hack μικραίνει το συνήθως πολύ σφιχτό συγχρονισμό ανάμεσα στο ΕΕ και στο ΙΟΡ. Αυτό μπορεί να βοηθήσει λίγο στην ταχύτητα αλλά θα κάνει αρκετά παιχνίδια να κρασάρουν.

  • Escape hack: Δεν είναι ακριβώς hack, κάνει ότι ακριβώς λεει. Κάνει δυνατή την επιστροφή στο GUI όταν τρέχετε ένα παιχνίδι σε προβολή πλήρους οθόνης(full screen) πατώντας το κουμπί ESC.


Ρυθμίσεις για προχωρημένους


Αυτός ο τομέας έχει μια μεγάλη ποικιλία από προχωρημένες ρυθμίσεις για χρήστες που ξέρουν τι κάνουν. ΜΗΝ αλλάξετε κανένα από αυτά αν δεν ξέρετε τι κάνετε.
Για μέγιστη συμβατότητα, βάλτε το EErec Clamp mode στο 'Full' και το VUrec Clamp στο 'Extra+Preserve Sign'.
  • EErec options:
    • Round mode: Αλλάζει το πως υπολογίζεται η στρογγυλοποίηση των πραγματικών αριθμών. Αν το παιχνίδι σας παγώνει κάπου, δοκιμάστε να αλλάξετε την τιμή εδώ.
    • Clamp mode: Αυτές οι ρυθμίσεις πάνε από το γρηγορότερο στο πιο αργό από τα αριστερά προς τα δεξιά. Επομένως το 'None' είναι το γρηγορότερο αλλά λιγότερο συμβατό και το 'Full' είναι το πιο αργό αλλά περισσότερο συμβατό.
      Αν αντιμετωπίζετε τα γνωστά πολύγωνα ή κακή γεωμετρία, δοκιμάστε να βάλετε την τιμή εδώ στο extra ή στο full. Σημειώστε ότι το 'Full' δουλεύει σωστά μόνο όταν το VUrecs clamp είναι στο 'Extra+Preserve Sign'.
    • Flush to Zero: Μπορεί να δώσει μια μικρή αύξηση στην ταχύτητα αλλά μικραίνει τη συμβατότητα.
    • Denormals are Zero: Δίνει μια μικρή ενίσχυση στην ταχύτητα και δεν πρέπει να προκαλέσει κανένα πρόβλημα.

  • VUrecs options:
    • Round mode: Το ίδιο με τοEErec
    • Clamp mode: Αυτές οι ρυθμίσεις πάνε από το γρηγορότερο στο πιο αργό από τα αριστερά προς τα δεξιά. Επομένως το 'None' είναι το γρηγορότερο αλλά λιγότερο συμβατό και το'Extra+Preserve Sign' είναι το πιο αργό αλλά περισσότερο συμβατό.
      Αν αντιμετωπίζετε τα γνωστά πολύγωνα ή κακή γεωμετρία, δοκιμάστε να βάλετε την τιμή εδώ στο 'Extra+Preserve Sign'.
    • Flush to Zero: Μπορεί να δώσει μια μικρή ενίσχυση στην ταχύτητα αλλά μειώνει την συμβατότητα.
    • Denormals are Zero: Δίνει μια τεράστια ενίσχυση στην ταχύτητα και δεν πρέπει να προκαλέσει κανένα πρόβλημα.

  • Κουμπί Default : Θα επιστρέψει όλες τις προχωρημένες ρυθμίσεις στις προεπιλογές τους, που είναι οι καλύτερες ρυθμίσεις για τα περισσότερα παιχνίδια
    (ισορροπημένες τόσο σε ταχύτητα όσο και σε συμβατότητα).

Διάφορες Επιλογές


Τώρα θα περιγράψω τι κάνουν οι υπόλοιπες επιλογές:
  • Αρχείο =>Run CD/DVD: Εάν πατήσετε αυτό ο εξομοιωτής θα τρέξει το image που έχετε επιλέξει στο CDVD plugin ή θα σας ζητήσει να βρείτε ένα image αν δεν έχετε επιλέξει ένα στις ρυθμίσεις του CDVD plugin. Εάν χρησιμοποιείτε το PEOPS CDVD ή τa EFP Polling plugins αυτό θα τρέξει κατευθείαν το CD/DVD του επιλεγμένου drive (οδηγού). Σημειώστε ότι αυτή η επιλογή προσπερνάει την εισαγωγή του BIOS και τρέχει το παιχνίδι απευθείας.

  • Αρχείο=>Άνοιγμα αρχείου ELF: Μπορείτε να το χρησιμοποιήστε αυτό για να τρέξτε demos τα οποία βρίσκονται σχεδόν πάντα σε μορφή .elf.
    Επίσης αν εμφανίζεται ένα μήνυμα της μορφής "This is not a PS2 game" όταν προσπαθείτε να τρέξτε ένα PS2 παιχνίδι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό για να προσπεράσετε αυτό το πρόβλημα. Πατήστε το και αναζητήστε το CD/DVD του παιχνιδιού μέχρι να βρείτε (συνήθως βρίσκεται στον αρχικό κατάλογο του CD/DVD) ένα αρχείο που λέγεται κάπως σαν SLUS_XXX.XX ή SLES_XXX.XX όπου XXXXX είναι αριθμοί διαφορετικοί για κάθε παιχνίδι. Όταν το βρείτε, επιλέξτε το και στις περισσότερες των περιπτώσεων θα προσπεράσετε αυτό το πρόβλημα Smile

  • Αρχείο =>Θέσεις =>Φορτωμα/Σώσιμο/Άλλo: Μπορείτε να κάνετε load/save τα states αφού πρώτα έχετε πατήσει ESC για να επιστρέψετε στο GUI του PCSX2 ενώ τρέχετε ένα παιχνίδι. Με το "Άλλo" μπορείτε να προσδιορίσετε εσείς ένα διαφορετικό όνομα αρχείου από αυτό που χρησιμοποιεί εξ' ορισμού το PCSX2.ΔΕΝ προτείνεται να φορτώνετε states με αυτό τον τρόπο.Διαφορετικά μπορείτε να κάνετε save/load τις states πατώντας F1 για να σώσετε, F3 για να φορτώσετε και F2 για να αλλάξετε slot (θέση).

  • Αρχείο =>Έξοδος: Κλείνει τον εξομοιωτή.

  • Τρέξιμο=>Execute: Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να τρέξετε μόνο το BIOS που έχετε επιλέξει στις Ρυθμίσεις. Εάν δεν έχετε επιλέξει το CDVDnull plugin αλλά άλλο CDVD plugin θα ανοίξει είτε ένα παράθυρο browser που θα ρωτάει για ένα αρχείο image, όπου χρειάζεται απλά να πατήστε cancel ή θα πάρετε ένα μήνυμα λάθους που θα λεει "Error opening CDVD plugin" εάν χρησιμοποιείτε το PEOPS CDVD ή τα EFP Polling plugins στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να τα αλλάξετε.
    Επίσης αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επαναφέρετε τον εξομοιωτή εάν τον έχετε παύσει πατώντας το ESC.

  • Run =>Επανεκκίνηση: Απλά επανεκκινεί τον εξομοιωτή

  • Τρέξιμο =>Προτεραιότητα διαδικασίας: Σε αυτό το μενού μπορείτε να επιλέξτε Κανονική, Υψηλή ή Χαμηλή αναλόγως την προτεραιότητα που θέλετε ο PCSX2 να έχει στην σειρά εργασιών του επεξεργαστή. Αυτό σημαίνει ότι όσο υψηλότερη η προτεραιότητα, τόσο περισσότερο θα χρησιμοποιεί την δύναμη του ο επεξεργαστής σας για να τρέξει τον PCSX2 και να αφήσει τα υπόλοιπα προγράμματα στην σειρά. Η ρύθμιση της στην Υψηλή θέση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα έτσι προτείνεται να το αφήσετε στην Κανονική. Η επιλογή που είναι τσεκαρισμένη, είναι αυτή που είναι ενεργοποιημένη κάθε φορά.

  • Ρύθμιση =>
    • Ρυθμίσεις: Θα ανοίξει την οθόνη ρύθμισης των plugin

    • Γραφικά/Χειριστήρια/Ήχος/Cdvdrom/Dev9/USB/Firewire: Θα ανοίξει την οθόνη ρύθμισης για το επιλεγμένο plugin αντίστοιχα (γραφικά/χειριστήριο/ήχος/cdvdrom/dev9/usb/firewire)

    • Memcards: Θα ανοίξει τον memcard manager.

      • Τσεκάροντας το κουτάκι πάνω από κάθε memcard την ενεργοποιείτε και αντίστοιχα την απενεργοποιείτε μη τσεκάροντας το.

      • Enable NTFS compression: Τσεκάροντας ή μη τσεκάροντας αυτή την επιλογή ενεργοποιείτε/απενεργοποιείτε την συμπίεση NTFS των Windows στον φάκελο των memcard.
        Αυτό θα πει στα Windows να συμπιέσουν αυτόματα το φάκελο memcard σας για να σώσουν χώρο στο δίσκο σας. Αν χρησιμοποιείτε μια παλιά έκδοση των Windows/Linux, ή ο σκληρός δίσκος που τρέχετε τον PCSX2 δεν χρησιμοποιεί NTFS, απενεργοποιήστε αυτή την επιλογή.

      • Eject Memcards when loading save states: Περιγραφή υπάρχει στο GUI, συνίσταται να το τσεκάρετε

    • Cpu: Θα ανοίξει το παράθυρο ρύθμισης του επεξεργαστή που είδαμε νωρίτερα.

    • Patches: Θα ανοίξει τον browser των patches. Αυτό θα διαβάσει όλα τα .pnach αρχεία σας(τα patches σας) στον κατάλογο /patches του PCSX2. Εδώ μπορείτε να δημιουργήσετε, αλλάξτε ή απλά να δείτε τα patches.

  • Γλώσσα =>*Εισήγαγε γλώσσα εδώ*: Θα αλλάξει την γλώσσα που θα έχει το PCSX2 GUI. Η τσεκαρισμένη γλώσσα είναι η γλώσσα που απεικονίζεται.

  • Διάφορα =>

    • Patch browser: Νέο πειραματικό patch σύστημα, ακόμα όχι ολοκληρωμένο έτσι μην το χρησιμοποιείτε ακόμη.

    • Patch finder: Νέο πειραματικό patch σύστημα, ακόμα όχι ολοκληρωμένο έτσι μην το χρησιμοποιείτε ακόμη.

    • Επιλέξτε Enable Console: Αυτό θα ενεργοποιήσει ένα δεύτερο παράθυρο το οποίο θα εμφανιστεί πίσω από το παράθυρο του PCSX2 και χρησιμοποιείται κυρίως για αποσφαλμάτωση. Εκεί θα μπορείτε να δείτε διάφορα μηνύματα τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε ένα πρόβλημα, ή όταν τρέχετε ένα παιχνίδι τι γίνεται κάθε στιγμή από τον εξομοιωτή. Προτείνεται μόνο για έμπειρους χρήστες καθώς μπορεί να καθυστερήσει τον εξομοιωτή αρκετά. Σημειώστε ότι αν κλείσετε το παράθυρο της κονσόλας, ο εξομοιωτής θα κλείσει μαζί της.

    • Επιλέξτε Enable Patches: Αυτό θα ενεργοποιήσει τα patches των παιχνιδιών. Τα Patches χρησιμοποιούνται κυρίως για την προσπέραση των videos των παιχνιδιών που δεν εξομοιώνονται πλήρως και μπορούν ακόμη και να σταματήσουν τον εξομοιωτή κάποιες φορές. Επίσης πιο πολύπλοκα patches μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αυξηθεί η συμβατότητα αλλά δεν μπορούν να δημιουργηθούν από απλούς χρήστες.

    • Επιλέξτε Enable Profiler: Ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τον PCSX2 Profiler,που τυπώνει στην κονσόλα το ποσοστό % χρήσης του CPU που κάθε μέρος του εξομειωμένου PS2 χρησιμοποιεί κάθε στιγμή. Χρησιμοποιείται για αποσφαλμάτωση. Ενεργοποιήστε το μόνο για σκοπούς αποσφαλμάτωσης. Θα καθυστερήσει τον εξομοιωτή.

    • Close GS window on Escape: Αν το τσεκάρετε μπορείτε πατώντας το Escape να κλείνετε το GS παράθυρο. Χρήσιμο για να ξεφύγετε από Full Screen.

    • Print cdvd info: Αν το τσεκάρετε ότι διαβάζει ο εξομοιωτής θα τυπώνεται στην κονσόλα. Χρησιμοποιείται κυρίως για αποσφαλμάτωση.

  • Βοήθεια =>Σχετικά με: Το παράθυρο "σχετικά με". Εδώ μπορείτε να δείτε ποιοι είναι οι συγγραφείς του εξομοιωτή και κάποιες ευχαριστίες.

  • Βοήθεια =>PCSX2 website: Σας πηγαίνει στην επίσημη σελίδα του PCSX2.

Εάν έχετε ακόμα προβλήματα στην χρήση του εξομοιωτή, ανακοινώστε το πρόβλημα στα Φόρουμ του PCSX2 ΕΔΩ αφού διαβάσετε τους κανόνες προσεκτικά

Επιστροφή στην αρχή

Αυτό ήταν! Ελπίζω αυτός ο οδηγός να φανεί χρήσιμος σε όλους τους ανθρώπους που είναι καινούριοι με τον PCSX2 και σε μερικά μέλη που τους αρέσει να παίζουν με τις ρυθμίσεις ώστε να κάνουν περισσότερα παιχνίδια να τρέχουν σωστά.

Ευχαριστώ τον Gigahertz για την υπόδειξη του για το πως να κάνω το index να δουλέψει με το Firefox Smile
Πολλά ευχαριστώ στο φίλο μου Regulus για το background,τα φατσάκια και για τη βοήθειά του Smile
Ευχαριστώ τον Razor Blade για την διόρθωση των ορίων των εικόνων
Ευχαριστώ τον crushtest που επισήμανε μερικά προβλήματα με τον Firefox και για τις συμβουλές του
Ευχαριστώ τον Nachbrenner για τις συμβουλές και τις προσθήκες του
Ευχαριστώ τον Falcon4ever για την XHTML έγκρισή του

Γράφτηκε στα Αγγλικά από τον Bositman

Μεταφράστηκε από τον DarkDante
Reply

Sponsored links





Users browsing this thread: 1 Guest(s)