Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Официално българско PCSX2 0.9.6 ръководство за настройка
#1
Моля да ме извините, че няма ръководство за 0.9.8, но просто е доста работа да се преведе толкова много.Ако има желаещи да превеждат, да ми изпратят съобщение.
----------------------------------

В това ръководство ще се опитам да ви обясня как да настроите PCSX2 и да ви дам няколко съвета как да подкарате игри.Ето го в стъпки:

1) Изтеглете новия PCSX2 v0.9.6 ТУК
2) Отворете архива и резархивирайте съдържанието в папка (например C:\PCSX2)
3) Стартирайте pcsx2.exe, който е в резархивираната от вас папка.

За Linux потребители
Свалете двоичния код (binary) от ТУК или източника от GoogleCode. За да компилирате от източника, следвайте инструкциите в секцията, после отидете в папката PCSX2 и напишете "sh build.sh all", и всичките плъгини с PCSX2 ще се компилират в bin папката.
Трябва да имате инсталирани: gtk2, opengl, libbz2, libjpeg, glew-dev, libxxf86vm-dev, x11proto-xf86vidmodeautomake и autoconf (версия >= 1.9) Nvidia Cg-Toolkit, libasound-dev, joystick.

Наличните плъгини за Linux са: ZeroGS OpenGL, ZeroSPU2, PeopsSPU2, ZeroPad, EFP Iso, EFP Polling и Linuz Iso


Съдържание
  1. Настройка на плъгините
  2. БИОС Настройка
  3. Настройка на процесора (CPU)
  4. "Game Fixes" Настройка
  5. "Speed hacks" Настройка
  6. Настройка за напреднали
  7. Допълнителни. Настройка на конфигурацията

Настройване на PCSX2



Новата VTLB версия на PCSX2 е заместила другите 2 по-стари, но имайте предвид, че запазени места (save states) ,създадени от старите VM компилации нямат да бъдат съвместими.

Това е главното меню ГПИ(Графичен потребителски интерфейс) на PCSX2.От тук можете да променяте настройките или плъгините,използвани от PCSX2 по ваш избор.
Отидете в Настройки =>Настрой за да почнете да настройвате PCSX2.Ще видите такъв прозорец (цъкнете за оголемяване на изображението)

[Image: attachment.php?aid=20458]

Първо можете да използвате "Посочи директорията на плъгините" и "Посочи директория за БИОС" за да промените директорията от която PCSX2 зарежда съответно плъгините и БИОС-а.
Ако не използвате подразбиращите директории (/plugins и /bios) трябва да използвате тези бутони, за да ги промените.
Бутоните "Настрой емулатора", "Проба на звук" и "Във връзка с емулатора", които виждате под секцията на всеки плъгин са за настройване на определения плъгин,проба дали плъгина работи(малко ненужно,защото ако се покаже в списъка,значи работи) и за информация за определения плъгин.

Сега към самото настройване на плъгините:

Графика:


Каква версия на Pixel Shader и DirectX поддържа вашата видеокарта?

Проверете този линк (благодарение на Nachbrenner)

Засега можете да използвате плъгина ZeroGS v0.97.1,който е нов DirectX 9 графичен плъгин който иска видеокарта,поддържаща Pixel Shader 2, за да работи.

GSdx при v0.1.14 ,е DirectX 9 и DirectX 10 плъгин от Gabest който скоро беше много подобрен в отношение на скоростта и качеството на картината. Иска Pixel Shader 2 и SSE2 за да работи и Vista/Windows 7 с DirectX 10 съвместни видеокарти за режим DirectX10. Тези два плъгина са включени в нашата PCSX2 0.9.6 инсталация.

Изберете GSdx v0.1.14 и натиснете бутона "Настрой емyлатора"

  • Първо GSdx има 3 версии - SSE2,SSSE3 и SSE4.1.Само АКО вашият процесор поддържа тези инструкции използвайте определената версия,защото ще е по-бърза за вас.Иначе само ще забива ако използвате друга версия.
    Процесори, поддържащи SSE2: Проверете тук
    Процесори, поддържащи SSSE3: Проверете тук
    Процесори, поддържащи SSE4.1: сериите Intel Core 2 Duo Penryn , което значи, че E7xxx и E8xxx моделите за двуядрени и Q9xxx моделите за четириядрени

  • За да използвате режим DirectX10, трябва да сте на Windows Vista или Windows 7 с DirectX10 cъвместими видеокарти (проверете предишния линк)

  • Resolution: В това подменю ще може да избирате "Windowed" ако искате GSdx да върви в прозорец, или да изберете резолюция/refresh rate която искате за пълен екран.

  • Renderer: Тук може да избирате как графиките да бъдат генерирани.

    Избирайки "Direct3D9 (Hardware)",GSdx ще използва Direct3D възможностите на вашата видеокарта, увеличавайки много скоростта на емулирането.

    Избирайки "Direct3D10 (Hardware)" (избор подържан от Vista/Windows 7 с DX10 видеокарта),GSdx ще използва режим Direct3D10, който е обикновено най-бързия режим и понякога е също и по-съвместим. Много е препоръчвано ако системата ви я поддържа.

    Избирайки "Direct3D9 (Software)" GSdx ще използва вградения генератор, който няма да използва изобщо видеокартата, а вашият процесор. По този начин ще получите доста забавена скорост на емулиране,но най-голяма съвместимост. Препоръчвано ако имате графични бъгове с Direct3D генератора.

    Избирайки "Direct3D9 (null)","Null (software)" или "Null (null)" плъгина просто няма да генерира нищо, което няма да даде никаква картина. Използвайте го само ако искате например да чуете малко музика, и без това с този режим драматично ще получите по-голяма скорост.

  • Shader: Тук ще можете да изберете между 2 опции, ако вашата видеокарта не поддържа някои от тези режими,те няма да бъдат изписани в листа на подменюто:

    Pixel Shader 2.0: Ще бъде изолзван Pixel Shaders v2.0,подобрявайки графиките

    Pixel Shader 3.0: Ще бъде изолзван Pixel Shaders v3.0,подобрявайки графиките. Високо препоръчвано за притежателите на видеокарти които имат Pixel Shaders 3.Бързо и съвместимо.

    Имайте предвид: При работа в режим Direct3D10, няма да се избира тъй като GSdx използва Pixel Shaders 4, коeто не можете да промените

  • Interlacing (Сплитане): Тук можете да избирате между None (Нищо) и 6 други техники за сплитане, които се използват за отстраняване на "друсането" на дисплея.
    В скоби може да видите какъв ефект и може би недостатък (напр. например "half FPS" бележката в blend) има всеки един от тези режими.
    Може да ги превключвате при провеждане на играта като натиснете копчето F5.

  • Aspect Ratio (Съотношение) (F6): Самообяснителен, може да изберете "stretch" да разтегнете дисплея,4:3 за нормален дисплей и 16:9 за дисплей с широк екран.
    Може да ги превключвате при провеждане на играта като натиснете копчето F6.

  • D3D internal res: Тук можете да зададете точната резолюция ,с която искате играта да върви!
    По този начин, ако компютъра ви е достатъчно мощен (основно вашата видеокарта), може да играете любимите ви PS2 игри с по-висока резолюция, правейки графиките по-свежи и по-детайлни.
    Отбележете, че колкото е по-голяма резолюцията, толкова повече ресурси плъгина трябва да използва, правейки емулацията по-бавна.

  • Native: Ако отметнете това поле, плъгина ще генерира в естествената резолюция на ps2 (затова "D3D internal res" не може да се избира)

  • SW rend. threads: Това поле е само използваемо когато е избран софтуерен генериращ метод. Тук можете да определите колко нишки GSdx ще използва при софтуерно генериране, за да се възползва от всичките ядра на процесора ви, например ако го настройте на 3 за четириядрени процесори. Увеличава скоростта значително при многоядрени системи за софтуерно генериране с повече от 2 ядра.

  • NLOOP hack: Това поправя някои бъгове при Final Fantasy X. Той е много специфичен хак и трябва да бъде използван САМО при Final Fantasy X и Final Fantasy X-2.
    Можете да го зададете до "third state" (задължително избрано) което ще позволи на плъгина да реши кога хака е нужен и кога не е и да го изключва/включва съответно.

  • Enable tv-out: Отметнете/не отметвайте тази опция за да включите/изключите tv-out. Ако видеокартата ви има tv-out, прозореца за изходното устройство на GSdx ще се покаже на телевизора.

  • Texture filtering: Когато е отметнато, всичко на екрана - 2D и 3D ще бъде филтрирано, изглаждайки изходното устройство и подобряване на графиката като цяло. Когато е сиво, филтрирането ще се прилага замо за 3D.Имайте предвид, че това може да предизвика графични бъгове и да увеличи натоварването на вашата видеокарта.

  • Movie Capture (Снимане на видео): Това е скрита (Tongue) екстра. Като натиснете F12 докато работи PCSX2 с GSdx един прозорец ще се появи. В първото поле трябва да покажете на плъгина къде заснетото видео ще бъде запазено, и напишете името на файла също. Във второто поле може да избирате компресиращ кодек като DivX или "Uncompressed" което няма изобщо да компресира видеото. Ако изберете компресиращ кодек, ще можете да промените настройките му като натиснете "Config" бутона. Имайте предвид, че само кодеци вече инсталирани на вашия компютър ще се появят.
    Натиснете F12 отново по всяко време, за да спрете снимането. Произведеното видео ще бъде автоматично увеличено на 100% за вашето удоволствие Smile

  • Натиснете "Ok" за да запазите промените или "cancel" , за да се върнете на главния прозорец за настройка

Изберете ZeroGS v0.97.1 и натиснете бутона "Настрой емyлатора".

  • ZeroGS е нов DirectX 9 плъгин, разработен от ZeroFrog и се цели само към модерни видеокарти поддържащи Pixel Shaders 2.0 или по-висoка. Както бе отбелязано преди това, ако вашата карта не отговаря на това изискване ще получите съобщение "Error opening gs plugin", след което pcsx2 ще прекрати процеса.

  • Interlance Enable: Когато е отметнато някои проблеми със сплитането ще бъдат решени ("друсане" на дисплея) въпреки че някои от игрите изглеждат по-добре когато това е изключено. Може да го превключвате при провеждане на играта като натиснете копчето F5.

  • Bilinear Filtering: Когато е отметнато, плъгина ще филтрира дисплея, заглаждайки ръбовете. Това по принцип ще ви намали FPS-то драматично, освен ако не притежавате мощна видеокарта. Може да го превключвате при провеждане на играта като натиснете и задържите "Shift" и натиснете "F5". Има 2 типа билинеарно филтриране: normal bf и forced bf. Понякога игрите ще кажат на GS да генерира графики с точково моделиране, не линейно моделиране. При режим "normal bf" , ZeroGS ще слуша играта. При режим "forced bf", ще генерира всички графики с билинеарно филтриране. Forced bf може да въвведе нежелани обекти по краищата на графиките в някои игри, така че бъдете внимателни. Обаче, в повечето случаи, forced bf произвежда по-гладки изгледи.

  • Anti-aliasing: Тук може да избирате нивото на "anti-aliasing", което искате плъгина да използва, за да заглажда повече ръбовете. Може да го превключвате при провеждане на играта като натиснете копчето F6.Имайте предвид, че това може да намали скоростта.

    "None": Няма да се използва никакво ниво anti-aliasing
    "2x": Ще се използва 2-ро ниво anti-aliasing
    "4x": Ще се използва 4-то ниво anti-aliasing
    "8x": Ще се използва 8-мо ниво anti-aliasing
    "16x": Ще се използва 16-то ниво anti-aliasing

  • Wireframe rendering: Когато е отметнато плъгина ще генерира само в мрежова рамка така че ще виждате някои полигонни линии тук и там Wink
    Може да го превключвате при провеждане на играта като натиснете копчето F7.

  • Capture avi: Тук можете да снимате видео на вашата игра също като при плъгина GSdx. Натиснете "F12" и ще се появи прозорец за избиране на кодек. За сега ще можете да използвате само XviD енкодиране, тъй като останалата част от кодеците нямат да бъдат съвместими с плъгина, защото ще крашва. След като го изберете кодека, ще можете да промените настройките му като натиснете "Config" бутона. Натиснете "ok" и процеса на снимане ще започне. Натиснете "F12" отново, за да го спрете. Видеото ще бъде запазено в главната директория на PCSX2 като "zerogs.avi".

  • Save snapshots as BMPs(default is JPG) /Снимане на картини като BMP(по подразбиране JPG)/: Каквотo казва, когато е включено, снимките, които правите с "F8" ще бъдат записани като BMP файлове ,а не като JPG файлове като на подразбиране. Снимките, които правите с "F8" се намират в /snaps папката на вашата pcsx2 директория.

  • Fullscreen: Много просто, ако сте отметнали това, плъгина ще показва картината на цял екран вместо прозорец. Ако сте го изключили и вече играете може да натиснете и задържите "alt" и натиснете "enter" за цял екран.

  • Widescreen: Някои игри поддържат режим Широк екран. Като го отметнете, ZeroGS автоматично ще промени прозореца на 16:9.

  • Default Window Size: Може да проверите размера на прозореца,който ZeroGS ще има когато го стартирате по подразбиране. Опциите са различни резолюции на дисплея към които вашия прозорец ще бъде оразмерен. Избирайте каквото ви пасва най-добре и имайте предвид че не влияе на скоростта.

  • Може да натиснете и задържите копчето "shift" и след това натиснете "F7" за да превключите дали да се показват кадрите в секунда в прозореца на ZeroGS.

ZeroGS Опции за напреднали

  • ZeroGS притежава няколко бонус опции да поправя различните си настройки.Понякога игрите използват Графичния Синтезатор в много неочаквани начини, и понякога е невъзможно ZeroGS да предвиди как точно трябва да емулира GS. Някои опции могат да превърнат игра от екран, пълен с боклуци, който върви в 2 кадъра в секунда до точно както играта трябва да изглежда на PS2, вървяща при 60 кадъра в секунда

  • Ако един конкретен набор от настройки работи много добре за определен, тогава тези опции могат да бъдат запазвани в кръпковия файл на играта така, че те винаги да се прилагат всеки път, когато играта се пуска. Това е полезно, когато искате тези опции да бъдат включени само за тази определена игра и да не да засяга други игри.

  • Всеки набор от настройки в ZeroGS има уникален идентификационен номер. За да разберете идентификационния номер, отидете в прозореца за настройка на ZeroGS, изберете определени настройки, и натиснете Compute OR of IDS бутона. Вземете генерирания номер и отворете съответстващият на играта pnach файл (обикновено "CRC на играта.pnach"). След това добавете нов ред zerogs=xxxxxxxx където хиксовете са идентификационния номер.

Звук:




SPU2-X


Най-новия и най-добрия плъгин за звук когато се пише това. Първо беше базиран на плъгина на Gigaherz - SPU2 и после беше модифициран от Jake Stine (Air) от PCSX2 отбора.
Това е единственият SPU2 плъгин, който поддържа преработка на звуци (като ехо) и Dolby ако вашата звукова карта декодира както трябва Dolby Prologic
  • Interpolation: Тук може да изберете 1 от 3 опции:
    1)Nearest (Най-близка): Както описанието казва, никаква интерполация и в този режим е най-бърза емулацията.
    2)Linear (Линейно): Тази опция е препоръчителна, прави линейна интерполация на звука.
    3)Cubic (Кубично): Друг вид интерполация, която засега не работи, затова не я използвайте.

  • Disable effects processing: Отметването на тази опция ще изключи всичката емулация на ефекти като ехо, намаляйки качеството на звук, но увеличавайки скоростта.

  • Module: Тук може да изберете 1 от 4 настройки, които са различни начини за излизане на звук от системата ви:
    1)No sound: Няма да произвежда никакъв звук (заглушаване) водейки до най-висока скорост.
    2)X Audio 2: Това е препоръчителен метод, работи по-добре при Vista затова XP потребителите биха могли да опитат третата опция.
    3)DirectSound: Би трябвало да бъде малко по-лош от X Audio 2,използвайте го ако по-добре работи при вас.
    4)Wave out: Не е препоръчвано, опциите 2 и 3 винаги ще работят по-добре.

  • Latency: Колкото по-ниска е стойността на латентността, толкова по-малко забавяне в звука ще има. Имайте предвид че настройването на твърде ниска латентност ЩЕ предизвика пукания в звука, така че променяйте стойностите, докато намерите най-ниската, която работи с играта ви без да причинява пукнатини.

  • Disable Time-Stretching: Това ще изключи функцията за одължаване на времето която пази в синхрон звука и картината, но също помага за отстраняването на пукания и други звукови проблеми. Увеличава скоростта ако е изключена.

  • Disable audio expansion: В диалога на настройката казва какво прави.

  • Use a Winamp DSP plugin: Ако не знаете какво е това, оставете го.

ZeroSPU2


Това е SPU2 плъгин, разработен от zerofrog. ZeroSPU2 притежава следните функции:
  • ZeroSPU2 ще се синхронизира с играта, така че звука да не избързва,или да не се забавя. Без точна синхронизация, игрите ще спичат.

  • ZeroSPU2 има a свойство за мащабиране на време,което забавя звука, когато самата игра върви бавно обикновено без мащабиране на време, звука ще пука, защото няма достатъчно пакети. Други SPU2 плъгини просто искат повече пакети от играта, което понякога може да причини спичане на играта. За да включите тази опция, отидете в диалога за настройка на ZeroSPU2 и отметнете правилното поле. Свойството за мащабиране на време работи най-добре при Windows, но е също приложено в Linux.

  • Audio/video recording - Когато ZeroGS е зареден заедно с ZeroSPU2 става възможно да се записва видео със звук. Поставете отметка в полето за записване да записвате звук, по време на всеки от ващите игри във файл.

  • Mute: Ще заглуши звука, давайки малко ускорение

PeopsSPU2


PEOPS SPU2 е здрав SPU2 плъгин, който е бил доста подобрен напоследък. Някои игри работят по-добре с този плъгин, докато други като ZeroSPU2 повече, избира това,което отговаря на вашите нужди
Pete ми спести време и е включил подробно описание за всяка настройка при своя плъгин във вкюченият "readme" файл, така че го използвайте, за да го настроите правилно Smile


Първо командно/Второ контролиращо устройство:


Тук ще можете да използвате 2 плъгина, Lilypad v0.9.9 и SSSPSX Pad v1.7.0

Изберете SSSPSX Pad v1.7.0 и натиснете бутона "Настрой емyлатора".



Ще видите прозорец като този (цъкнете за оголемяване на изображението):

[Image: attachment.php?aid=20464]


Полето за "Второ контролиращо устройство" e напълно ненужно, защото сега можете да настроите и двата плъгина от избирането на настройката на който и да е плъгин избран или в полето "Първо командно устройство" или "Второ контролиращо устройство"

Сега натиснете "Настрой емулатора" за да настроите SSSPSX Pad:
  • Тук просто натискате името на бутона и въввеждате копчето към което искате да го запаметите.Ако искате да премахнете копче от настройването му някъде, може да цъкнете на съответния бутон и изчакате докато "Timeout: " таймера стигне до 0.Тогава избраното копче ще бъде настроено на "NONE"(НИЩО) отново.

  • Цъкнете на разделите PAD1/PAD2 на горния ляв ъгъл за да минете от настройката на Контролер 1 към Контролер 2(не е нужно да го правите от главния екран за настройка)

  • SSSPSX Pad поддържа аналогови контролери. Може да настроите вашите аналогови оси при "LX,LY,RX,RY" бутоните. LX е за лява аналогова X-ос,LY е за лява аналогова Y-ос,RX е за дясна аналогова X-ос,RY е за дясна аналогова Y-ос

  • Бутоните "R3" и "L3" са бутони на аналоговия стик на ps2 контролера, "R" за дясно и "L" за ляво както винаги.

Изберете Lilypad v0.9.9 и натиснете бутона "Настрой емyлатора".


Ще видите прозорец като този (цъкнете за оголемяване на изображението):

[Image: attachment.php?aid=20462]
  • Lilypad е много напреднал плъгин, поддържащ клавиатури, мишки, контролери и Xbox 360 контролери. Също така включва и някои много полезни хакове за ползване с PCSX2 като "ESC hack" или опцията "Disable Screensaver" (Изключи скрийнсейвъра).

  • За много подробно описание за всяка опция какво прави и как да се настрои както трябва, посетете официалната тема на плъгина ТУК. Също можете да изтеглите най-новата версия от там или от нашата секция за сваляне на плъгини Smile

CDVD/СДДВД устройство:


Тук ще можете да избирате кой плъгин да отговаря за четенето на вашите CD-та/DVD-та или изображения. По подразбиране, PCSX2 включва Gigaherz's CDVD v0.7.0,Linuz Iso CDVD v0.8.0,CDVDnull v0.6.0 и PEOPS CDVD v1.3.0.
Имайте предвид: По-стари плъгини като CDVDbin или CDVDdraft НЯМА да работят при v0.9.6, защото те са остаряли

Изберете EFP Iso CDVD v0.6.0 и натиснете "Настрой емyлатора"

  • Тук можете да натиснете "Browse" бутона, предварително за да изберете изображение,което емулатора ще пусне. Ако го направите, тогава ще можете да пуснете избраното изображението чрез "Пусни =>Изпълни" и "Файл =>Пусни CD" с разликата, че с "Пусни =>Изпълни" ще видите биоса в началото и след това ще се пусне играта (точно като при ps2) и с "Файл =>Пусни CD" ще можете да прескочите биоса и веднага да се пусне играта.

  • Show configure screen when starting emulation: Когато е отметнато, екрана за настройка на EFP Iso ще се появява всеки път, когато натиснете "Файл =>Пусни CD" или "Пусни =>Изпълни", където ще можете да търсите желаното изображение, което искате да пуснете и натиснете "ok". Ако не е отметнато, плъгинът ще пусне изображението, което сте избрали предварително преди да натиснете Файл =>Пусни CD или Пусни =>Изпълни.

  • Show configure screen when restarting emulation: Също като по-горното, но с рестартиране.

  • Get from Disc: При това ще изскочи нов прозорец ,където може да създадете ISO от вашия PS2 диск.

    Source CD/DVD Device: Въвведете тук буквата на cd/dvd драйва, в който е вашия PS2 диск,от който искате дa създадете iso.

    Iso file: Въвведете директорията и файловото име на вашия iso файл, който ще получите (или натиснете "browse" и сами го намерете,за да си спестите писането)

    New file compression: Може да изберете компресиращия метод, който искате за новото ви iso изображение. При "No compression" няма да го компресира, а компресии написани като "for speed"(за бързина) са бързи, но правят по-големи изображения и компресии написани като "for size"(за размер) са по-бавни, но правят по-малки изображения.

    Multiple files(all under 2GB): Отметнете това поле ако искате изображението ви да бъде разделено на няколко файлове, който всеки ще въде по-малък от 2GB.Много полезно ако нямате NTFS дял ,който да поддържа големи файлове или когато искате да разделите изображение с цел съхранение.

    Най-накрая, натиснете "make file" за да се създаде изображението, което сте избрали

  • Convert: Тази опция ви позволява да компресирате или декомпресирате изображения.
    В новия екран, първо изберете изображението,което искате да бъде модифицирано.
    След това изберете вида на компресията (или некомпресиран, за да бъде компресиран) която искате и най-накрая натиснете "Change file". Полето за множество файлове прави точно същото нещо както е описано по-горе.

Изберете Linuz Iso CDVD v0.8.0 натиснете "Настрой емyлатора".

  • Този плъгин има допълнителна способност да компресира изображенията ви, за да спестите дисково пространство, с изключение на пускането на вашите изображения за емулатора.

  • Цъкнете "Select Iso" за да изберете игровото изображение, което искате да пуснете/компресирате. След като сте избрали изображение, можете или да затворите прозореца за настройка, за да го пуснете или да изберете "Compress Iso", за да го компресирате. Ако вече сте избрали компресирано изображение, също така може да изберете "Decompress Iso", за да го декомпресирате.

  • Под "Compression Method" може да избирате или ".Z - compress faster", което ще компресира изображението ви по-бързо, но ще е в по-голям размер или ".BZ - compress better", което ще компресира изображението ви бавно, но с по-малък размер.

  • Под "Options" може да отметвате/махате "Enable Block Dump=>'block.dump'". Когато е отметнато, тази опция ще създаде block.dump file файл в главната папка на PCSX2(където се намира pcsx2.exe)от играта, която пуснахте. Този файл а малко iso, което се използва главно за отстраняване на грешки.Ще съхрани прочетените сектори по време на изпълнението на играта,която сте пуснали, така че след това ще можете да заредите файла (използвайки "select iso" при Linuz Iso CDVD) и го пуснете без никакво изображение/cd/dvd. Имайте предвид, че ако играта се опита да чете всякакви други сектори от тези, които не са включени в dump файла, pcsx2 очевидно ще спре да отговаря.

  • Натиснете "ok", за да запазите промените си

Изберете EFP Polling CDVD v0.4.0 и натиснете "Настрой емyлатора".


  • Този плъгин е доста прост и самата му конфигурация. Просто напишете буквата на драйва, в който е ps2 играта и готово. Имайте предвид: EFP Polling НЕ поддържа ps2 CD игри още, можете само да пускате DVD игри с него

CDVDnull v0.6.0


  • Това е Null плъгин като SPU2null, което значи, че просто не прави нищо. Трябва да използвате този плъгин ако искате да пускате демота (чрез Файл => Отвори ELF файл) или ако искате да пуснете само биоса (чрез Пусни =>Изпълни).Няма прозорец за настройка по очевидни причини

Изберете PEOPS CDVD v1.3.0 и натиснете "Настрой емyлатора".

  • Аз няма за какво да слагам настройката за този плъгин, защото Pete има всичко това в неговата документация, но изглежда, че никой не чете документации вече.

  • Interface: Тук може да избирате "Win9x/ME - ASPI scsi commands" или "W2K/XP IOCTL scsi commands". Както е отбелязано, първата опция е за Windows 9x или Millenium и втората опция е за Windows 2000 или XP. Ако опцията, която е отбелязана за вашата операционна система не работи(напр. емулатора спира, след като натиснете "run cd" или се появи "error opening cdvd plugin") просто използвайте другата опция.Ако нито една не работи, опитайте се да инсталирате ASPI layer както този от adaptec. Да, ей отлкова е просто!

  • Drive: Просто напишете буквата на драйва, в който е ps2 играта. Плъгина автоматично ще открие вашите букви на cd/dvd rom драйвовете.

  • Caching mode: Тук може да избирате как плъгина да хваща нишките, които прави. Всяка опция има доста просто и пълно описание до нея, затова не би трябвало да се затрудните да изберете опцията, която искате. За да се гарантира максимална съвместимост препоръчвам ви да използвате опцията "Read Ahead-fast, reads more sectors at once".

  • Try to limit speed: Когато е отметнато, плъгина ще се опита да ограничи скоростта на четеца ви до стойността, която сте избрали в мястото за избиране в дясно от тази опция. Както е отбелязано, не се поддържа от всички драйвове. Не би трябвало да я избирате, ако имате много странни проблеми с скоростта на четене.

  • Don't wait until drive is ready (не чакай драйва да е готов): Прави, каквото казва, затова ако имате проблеми, използвайки този плъгин опитайте се да проверите дали помага

  • Check tray state: Прави, каквото пише, и го оставате неотметнато...

  • Try again on reading error. Retry count(1-10): Тази опция когато е включена ще накара плъгина да се опита да прочете същите сектори отново ако се е опитало да ги прочете и е показал грешка. Оставяйки това включено няма да причини никакви порблеми за това за всеки случай, го оставате включено с някоя нормална скорост като 5(както е в подразбиране)

  • Show message box on reading error: Когато е отметнато ще се появи малък прозорец, който ще се покаже тогава, когато появи грешка при четенето. Може да го включите, за да осигурите да не се появят грешки или ако може би е имало променете "try again" (опитай отново) стойността по-горе на нещо по-високо, за да получите по-голям шанс да се прочете сектора правилно.

Изберете Gigaherz's CDVD v0.7.0 и натиснете "Настрой емyлатора".

  • Доста просто бих казал ,просто изберете буквата на драйва, от която плъгина ще чете диска. После директно ще пусне вашата PS2 от CD-то/DVD-то, което сте сложили в драйва

  • Това е единствения плъгин, който поне отчасти поддържа смяна на дискове. Ако имате проблеми сменяйки диска, който се изисква от играта, опитайте този плъгин!

Dev9 (Устройство9):


Ето ги плъгините,които се справят с HDD(хард диск драйв) или ethernet емулация. Има 2 плъгини, които са включени в пакета,Dev9null v0.3.0 още един Null плъгин, който е точно като всичките други и Dev9 Giga-raziel,който отчасти емулира PS2 ethernet (HDD емулацията не работи).
Също така има и нов Dev9 плъгин, който се разработва от NHerve,MegaDev9 плъгин, който още е в първите си стъпки, но много обещаващ. Засега, отчасти емулира ps2 HDD. Може да го вземете тук.

Usb:


Ето ги плъгините,които се справят с USB(Universal Serial Bus) емулация. Пакета включва USB Null v0.4, който е още един Null плъгин и Qemu USB driver v0.1.0 от Gigaherz.
При USB Null натиснете "Настрой емyлатора" за да излезе меню с отметка, където можете да отметвате/махате "Enable Logging" ще включва/изключва usb logging. Както е казано, трябва да бъде използвано само от разработчици.
Qemu USB driver е разработен да работи с "Monster Hunter" за онлайн игра затова няма да работи с почти нищо друго.Тъй като емулира повече отколкото null плъгина, може да помогне при съвместимостта на играта, когато го използвате

Firewire (Безжична):


Ето ги плъгините,които се справят с Безжичния порт на PS2.Само FWnull v0.4.0 е включен в пакета. Няма други плъгини за безжична в разработка
FWnull v0.4 е още един Null плъгин. Натиснете "Настрой емyлатора" за да излезе меню с отметка, където можете да отметвате/махате "Enable Logging" ще включва/изключва firewire logging. Както е казано, трябва да бъде използвано само от разработчици.

БИОС(Basic Input Output System)


В това подменю ще намерите вашото биос изображение, ако имате такова и сте го сложили в избраната "/bios" папка. Имайте предвид, че само ЛЕГАЛНИЯ начин да се сдобиете с биос е да го извлечете от ВАШАТА Playstation 2 конзола.НЕ питайте къде да намерите БИОС в PCSX2 форума, защото е претов правилата. Така е защото PS2 БИОС е материал с авторски права на Sony и прави дистрибуцията му нелегална, може да загазим ако се разпространи някаква лъжа, че снабдяваме хора нелегално с биос файлове. Може да разберете дали вашото БИОС изображение е валидно или не като проверите дали има процент след него в БИОС секцията на главния екран за настройка. Ако има, вашото БИОС изображение НЕ Е валидно. Също така ако дори не се покаже там, след като сте избрали правилната биос директория, отново не е валидно изображение.

Внимание: Препоръчано е да имате всички БИОС файлове по-нови от SCPH-10000.bin .Сигурно ще можете да пускате биоса или игри без да ги имате, но може да има шанс по този начин да повлияе някак на съвместимостта. Това се отнася за rom1.bin,rom2.bin,erom.bin и SCPH-XXXXX.nvm файл, където XXXXX е версията на вашия биос(напр. SCPH-34004.nvm).Този последен файл също може да бъде създаден от PCSX2 след като настроите вашия биос(нагласяне на часова зона, език и т.н.), но е по-добре да имате файла директно извлечен от вашата Playstation 2.Още веднъж НЕ ПИТАЙТЕ от къде да вземете тези файлове, защото те са част от БИОС също.

Ето бързо обяснение какво правят тези файлове от auMatt:

auMatt Wrote:Значи първият японски ps2 е имал един биос и dvd player и т.н, инсталирани в картите памет.
PS2 конзолите след този модел имали софтуер за Dvd player инсталиран в отделен ROM (EROM), който е шифрован.
ROM1 е допълнителна част от БИОС-а, която съдържа няколко допълнителни неща като ID-тата за версията на DVD Плеъра и т.н..
ROM2 е същия, но мисля че е само достъпен при Китайските PS2.
Дано това помогне.

Нов "Bios dumper" е вече достъпен, който може да извлечете вашия PS2 Биос,ROM1,ROM2,EROM и NVM.Вземете го от ТУК

Имайте предвид: За максимална съвместимост се препоръчва да използвате БИОС изображение, различно от SCPH10000.BIN, което е най-старото. Така е, защото този БИОС има проблеми с емулирането на карти памет и други неща.

Как да извлечете БИОС файловете от вашия PS2: Посетете PS2Dev и темата ТУК

Сега сме готови с настройването на всички плъгини за PCSX2

Настройка на процесора


Следва настройката на процесора, която се намира в "Настройки =>Процесор". Ще видите прозорец като този (ще бъде различен, зависи от процесора ви, цъкнете за оголемяване на изображението):

[Image: attachment.php?aid=20460]
  • Първо, вижте информацията за процесора ви, която автоматично се засича от PCSX2:
    CPU Vendor: Показва продавачa на вашия процесор (AMD или Intel)
    Family: Семейството, в който е процесора ви
    CPU Speed: Истинската CPU скорост на процесора ви
    Features: Показва функциите, които вашия прецесор притежава. Те са много важни, защото се използват от PCSX2 за допълнителна скорост. Ако нямате някои, няма да можете да избирате някои функции отдолу.

    Ето няколко различни полета, където може да отметвате и махате.

  • "EErec - EE/IOP Recompiler": Когато е отметнато, рекомпилатора за "Emotion Engine" на ps2 ще бъде включен, давайки огромно увеличение на скоростта на емулиране. Екстремно е съвместима, затова винаги трябва да я използвате. Махнете я ако използвате много бавния "Interpreter(Преводач)" режим, който в някои случаи е по-съвместим.

  • "VU0rec": Отметнете го, за да включите рекомпилатора за ВУ0 (Векторно устройство). Повече скорост когато е отметнато, но понякога оплесква повече отколкото ВУ1 Рекомпилатора, затова отметвайте/не отметвайте - зависи от играта, която пускате.

  • "VU1rec": Отметнете го, за да включите рекомпилатора за ВУ1. Ще даде значително увеличение, но ще намали съвместимостта при някои игри, въпреки че нормално си работи правилно.

  • "Multi-threaded GS mode(MTGS)": С този режим когато е отметнат ще почувствате огромно увеличение на скоростта при двуядрени/хипертранспортни процесори. Този режим може да намали съвместимостта в редки случаи .Използвайте го само при двуядрени/хипертранспортни процесори.


  • "Frame Limiting(FL)": Ето няколко нови опции, отнасящи се за ограничение и прескачане на кадрите. Натискайки F4 може да превключвате между 4 режима докато играете (режима в действие ще бъде изписан в конзолата, ако сте я включили)

    • "Normal": Никакво ограничение на кадрите, както описанието казва, ще генерира всичко с максимална скорост(ограничител на кадри - изключен)

    • "Limit": Стария ви добър ограничител на кадри. Когато е включено, скоростта ще бъде ограничена до 50 кадри/секунда за PAL игрите и 60 кадри/секунда за NTSC игрите. Имайте предвид, че понякога PAL/NTSC региона на играта може да бъде засечен погрешно от емулатора, правейки тази опция невярно работеща.
    • "Frame Skip": Вижте включеното описание

    • "VU Skip": Вижте включеното описание, може да бъде бъгаво

    • Detailed Settings: Тук повече напреднали потребители могат да си направят собствена настройка, как прескачането на кадри да работи. Описанието за всяка опция какво прави е включена в ГПИ. Ако не го разбирате, оставете ги на 0.

Game fixes (Поправки за игри)


Както името обяснява, това са специални игрови поправки (фиксове) за някои игри, при които по някаква причина за емулирането им изисква нещо специално. Имайте предвид, че отбора няма намерения да запазва хакове за определени игри, те са временни, докато се намери правилната поправка, за да бъдат премахнати.

  • FPU Compare hack: Този хак е нужен, заради ограничения обсег от "floating point номерата" (не питайте Laugh) определени от IEEE стандарта, който PS2 не следва. Включете го само за 'Digimon Rumble Arena 2'.

  • VU Add/Sub hack: Този хак също е нужен, защото PS2 не следва IEEE стандарта на "floats" (да ви кажа за този термин няма точен превод, затова не ме обвинявайте в нескопосан превод Wink ).
    Включете го само за 'Star Ocean 3','Valkyrie Profile 2' и 'Radiata Stories'.

Speed Hacks (Хакове за скорост)


Новата версия на PCSX2 има няколко хака, които може да използвате да забързате вашите игри. Обърнете внимание, че всички тези хакове могат да причинят по-ниска съвместимост, бъгове, крашове и други видове неочаквани проблеми затова внимателно ги използвайте. Също така имайте предвид, че тези влияят само на определени игри, затова може да не получите по-бърза емулация, което зависи от играта.
  • Emotion Engine Sync Hacks: Тези хакове увеличават времето, за което емулираната опция се изпълнява, правейки задачата по-лесно изпълнима от вашия прецесор. Всичко друго от подразбиращото може да развали (крашове,спичане) игрите ви , да ги накара да изглеждат бавно или да ги накара да прескачат кадри.

    • Default Cycle Rate: Това не е хак. Изберете това, за да изключите "EE sync" хаковете.

    • Use x1.5 Cycle rate: Умерено увеличение на скоростта, малко намаляване на съвместимостта.

    • Use x2 Cycle rate: Голямо увеличение на скоростта, умерено намаляване на съвместимостта. Също може да причини бучащо аудио в игровите клипове.

    • Use x3 Cycle rate: Голямо увеличение на скоростта, огромно намаляване на съвместимостта. Това ще развали повечето игри, да причини бучащо аудио в игровите клипове дори да накара FPS показалеца да съобщава фалшиви стойности.


  • INTC Sync hack: Този хак взима пряк път в познаваема ситуация, които PS2 игрите правят като са в престой. Вместо да повтаря в престой просто преминава до края и и продължава оттам.
    Може да даде голямо увеличение на скоростта, но само при някои игри.Много безопасен хак, почти не влияе на съвместимостта.

  • Enable IOP x2 Cycle rate: Също като "EE Sync" хаковете, но за IOP. Дава малко увеличение на скоростта и намалява съвместимостта.

  • WaitCycles Sync hack: Този хак намалява обичайната много тясна синхронизация между EE и IOP. Може да помогне за малко увеличение на скоростта, но може да причини крашове в няколко игри.

  • Escape hack: По-точно не е хак, прави каквото казва. Създава възможността да затворите PCSX2 напълно при провеждане на игра в цял екран като натиснете копчето ESC.


Настройка за напреднали


В този раздел има голямо разнообразие от допълнителни настройки за потребителите, които знаят какво правят. НЕ променяйте никои от тези ако не знаете какво правите.
За максимална съвместимост, нагласете EErec Clamp режима на 'Full' и VUrec Clamp на 'Extra+Preserve Sign'.
  • EErec options:
    • Round mode: Променя как закръглянето на "floats" се изчислява. Ако играта ви спира някаде, опитайте се да промените стойностите от тук.
    • Clamp mode: Тези настройки преминават от по-бързи до по-бавни от ляво на дясно. Затова 'None' е най-бърз, но най-малко съвместим и 'Full' е най-бавния, но най-съвместим.
      Ако получавате заострени полигони и лоша геометрия, опитайте да го настроите на "extra" или "full". Имайте предвид: режима 'Full' работи както трябва само кагато VUrecs clamp е настроен на 'Extra+Preserve Sign'.
    • Flush to Zero: Може да даде малко увеличение на скоростта, но ще намали съвместимостта.
    • Denormals are Zero: Дава добро увеличение на скоростта и не предизвиква проблеми.

  • VUrecs options:
    • Round mode: Също като EErec
    • Clamp mode: Тези настройки преминават от по-бързи до по-бавни от ляво на дясно. Затова 'None' е най-бърз, но най-малко съвместим и 'Extra+Preserve Sign' е най-бавния, но най-съвместим.
      Ако получавате заострени полигони и лоша геометрия, опитайте да го настроите на 'Extra+Preserve Sign'.
    • Flush to Zero: Може да даде малко увеличение на скоростта, но ще намали съвместимостта.
    • Denormals are Zero: Дава огромно увеличение на скоростта и не предизвиква проблеми.

  • Defaults button: Ще върне всичките напреднали опции по подразбиране, които са най-добрите опции за повечето игри(балансирани по отношение на скорост и съвместимост).

Допълнителни опции


Сега да опиша какво правят останалите опции:
  • File =>Пусни CD/DVD: Ако натиснете това, емулаторът ще пусне изображението, което сте избрали във вашия CDVD плъгин или ще ви попита да намерите изображение ако не сте избрали такова в CDVD плъгин настройката. Ако използвате плъгините PEOPS CDVD или EFP Polling това веднага ще пусне CD/DVD-то на избраният драйв.
    Имайте предвид, че тази опция прескача началото на БИОС-а и пуска играта мигновенно.

  • Файл =>Отвори ELF Файл: Може да използвате това, за да пускате демота, които са почти винаги в .elf формат.
    Също такаако ви се появява съобщение като "This is not a PS2 game" (Това не е PS2 игра) когато се опитвате да пуснете игра може да изполвате това за да заобиколите този проблем. Натиснете го и потърсете вашите игрови CD/DVD докато намерите (обикновено е в главната CD/DVD директория) файл с име като SLUS_XXX.XX или SLES_XXX.XX където XXXXX са номера различни за всяка игра. Като го намерите, изберете го и в повечето случаи ще заобиколите този проблем Smile

  • Файл =>Места =>Зареждане/Запазване/Други: Тук можете да зареждате/запазвате места след като сте натиснали ESC да се върнете към ГПИ на PCSX2 след пускане на игра. С "Други" може да си определите различно файлово име от подразбиращите, които PCSX2 използва.НЕ Е препоръчвано да зареждате места по този начин. Вместо това можете да заредите/запазите места натискайки F1 за да запазите,F3 да заредите и F2 да промените мястото.

  • Файл =>Изход: Затваря емулатора

  • Пусни =>Изпълни: По този начин можете да пуснете само БИОС-а който сте избрали в Настройките. Ако не сте избрали плъгина CDVDnull, а друг CDVD плъгин или ще ви се появи прозорец, питайки ви за изображение, където трябва просто да натиснете "cancel" или ще получите съобщение за грешка "Error opening CDVD plugin" (Грешка при отварянето на CDVD плъгина) ако използвате плъгините PEOPS CDVD или EFP Polling, които в този случай ще трябва да промените.
    Също така това може да се използва за да продължите емулацията ако сте я спрели временно, натискайки ESC.

  • Пусни =>Пусни наново: Просто пуска наново емулатора

  • Пусни =>Важност на процеса: В това меню може да избирате Нормално, Високо или Ниско в зависимост от приоритета, който искате PCSX2 да има при процесора.Това означава, че колкото по-висок е приоритета, толкова повече мощност вашия процесор ще използва за PCSX2 и ще остави другите програми на заден план. Задавайки това на Високо Може да причини проблеми, затова е препоръчано да е на Нормално. Отметнатата опция е тази,която е в момента активна.

  • Настройки =>
    • Настрой: Ще отвори екрана за настройка на плъгините.

    • Графика/Управляващо устройство/Звук/Дискови устройства/Устройство9/ЮСБ/Безжична: Ще отвори екрана за настройка за съответно избрания плъгин(графика/управляващо устройство/звук/дискови устройства/устройство9/юсб/безжична)

    • Memcards: Ще отвори мениджъра за карти памет.

      • Като отметвате или махате при това поле за отметки над всяка карта памет ще можете съответно да я включвате/изключвате.

      • Enable NTFS compression: При отметване/махане на тази опция може да включвате/изключвате Windows NTFS компресията на вашата "memcard" папка. Това ще каже на Windows автоматично да компресира вашата "memcard" папка да ви запазва място в харддиска.Ако използвате по-стара версия на Windows, Linux, или харддиска ви, от който върви PCSX2 НЕ Е NTFS форматиран,изключете тази опция.

      • Eject Memcards when loading save states: Описанието е в ГПИ(Графичния потребителски интерфейс), препоръчва се да бъде отметнато


    • Процесор: Ще отвори прозореца за настройка на процесора, който видяхме по-рано

    • Кръпки: Ще отвори кпъпкоразглеждача. Това ще чете всичките ви .pnach файлове (вашите кръпки) в /patches директорията на PCSX2.Тук може да създавате, редактирате или просто да разглеждате кръпките.

  • Език =>*Сложете вашия език тук*: Ще промени езика на ГПИ(Графичния потребителски интерфейс) на PCSX2. Отметнатият език е този, който в момента се показва

  • Допълнителни =>
    • Кръпкоразглеждач: Нова експериментална система за кръпки, все още не е готова затова не я ползвайте

    • Кръпкотърсач: Нова експериментална система за кръпки, все още не е готова затова не я ползвайте

    • Отметната/Неотметната Включи Конзолата: Това ще включи/изключи втори прозорец, който ще се появи зад PCSX2 екрана и е основно използван за отстраняване на грешки. Там ще можете да видите различни съобщения които могат да ви помогнат да откриете проблем или когато играете какво се извършва всеки момент от емулатора. Препоръчвано само за напреднали потребители. Имайте предвид, че ако затворите конзолата, емулатора ще се затвори заедно с нея.

    • Отметната/Неотметната Включи Кръпките: Това ще включи/изключи игровите кръпки. Кръпките са най-много използвани за пропускане на клиповете в игрите, които още не са оправени да емулират както трябва и понякога могат да спрат емулатора да продължи. Също така още напреднали кръпки могат да се използват за увеличаване на съвместимостта, но не могат да бъдат създавани от нормални потребители.

    • Отметната/Неотметната Enable Profiler: Това ще включи/изключи PCSX2 профайлъра, който ще изписва в конзолата процентите на CPU потреблението, което всяка част от емулираният PS2 използва определен момент. Използвано за отстраняване на грешки и изследване на затруднения. Включете това само с цел за отстраняване на грешки, защото ще забави емулатора.

    • Close GS window on Escape: Ако е отметнато, когато натиснете Escape, GS автоматично ще се затвори. Полезно за затваряне от цял екран.

    • Print cdvd info:Ако е отметнато, CD/DVD данните, които емулатора обработва ще бъдат изписани в конзолата. Основно използвано за отстраняване на грешки.

  • Помощ =>Във връзка със превеждане на емулатора на български д`ге: Прозореца за информация. Тук можете да видите кои са създателите на емулатора и някои благодарности.

  • Помощ =>PCSX2 website: Ще ви закара в официалния сайт на PCSX2.

Ако все още имате проблеми във връзка с емулатора, пишете за проблема си в PCSX2 форумите ТУК след като прочетете правилата внимателно

Връщане нагоре

Това е! Дано това помогне на всички хора, които сега се запознават с PCSX2 и за някои членове, които искат да почовъркат опциите да накарат повече игри да работят.

Благодаря на Gigahertz за насоките му как да направя индекса да работи с Firefox Smile
Много благодарения до приятелят ми Regulus за фона, скрипта за емотиконите и помощта му Smile
Благодаря на Razor Blade за поправянето на краищата на изображенията
Благодаря на crushtest за насоките му за някои проблеми с Firefox и за неговите предложения
Благодаря на Nachbrenner за неговите предложения и допълнения
Благодаря на Falcon4ever за дето ме дразнеше за XHTML потвърждаването

Създадено от Bositman

Преведено от SonicXPS2
I'm inactive on this, dedicating most of my time to osu!
Reply

Sponsored links





Users browsing this thread: 1 Guest(s)