Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنماي پيكربندي شبيه ساز پلي استيشن 2
#1
[Persian translation . Progress : Build 9] RightToLeft Version ** ===> 45% ‍Completed / IAMSTILLALIIVE
***Build1 Regenerate for Pcsx2 0.98
________________________________
[Persian translation . Build 1]


به نام خدا
با توجه به اينكه مطالب اين راهنما گسترده است و مطالعه آن مي تواند زمانبر مي باشد نسخه انگليسي راهنماي سريع تهيه شده توسط avih را مي توانيد در اينجا مطالعه نماييد. در صورتيكه وجود هرگونه سئوال يا ابهامي ميتوانيد به اين راهنماي فارسي مراجعه نماييد Smile

در اين راهنما سعي شده پيكربندي صحيح نرم افزار به همراه نكات لازم براي اجراي بهتر بازيها تشريح گردد .

1) نرم افزار Pcsx2 0.9.8 را دانلود كنيد
2) شبيه ساز PCSX2 به سه شكل مختلف عرضه شده است ، نسخه نصب كامل (full installer) ، نسخه نصب وب (web installer) ، نسخه اجرايي (binary) كه نسخه نصب كامل با يك نسخه از DirectX قابل نصب از طريق وب ارائه شده است. نسخه نصب وب ، از طريق دانلود از وب اقدام به نصب مي كند و نسخه اجرايي تنها شامل نرم افزار و افزونه هاي (plugins) مورد نياز مي باشد. گزينه مورد نظر را دانلود كنيد در صورت عدم اطلاع كافي در اين خصوص از نسخه نصب كامل (full installer) استفاده نماييد.
3) درصورت دانلود نسخه نصبي ، برنامه نصب (installer) را اجرا نماييد در غير اين صورت نسخه اجرايي را از حالت فشرده خارج و در يك پوشه (نظير C:\PCSX2) قرار دهيد.
4) فايل pcsx2-r4600.exe را از داخل پوشه ايجاد شده اجرا نماييد.

كاربران لينوكس
فايل اجرايي (نسخه ارتقاء يافته 0.9.8) را از اينجا و كد برنامه را GoogleCode دريافت نماييد . براي ايجاد فايل اجرايي از روي كد برنامه دستورالعملها را دنبال نماييد.
نيازمندهاي نرم افزار كه بايستي نصب گردد :
libasound2-dev, libbz2-dev, libgl1-mesa-dev, libglew1.5-dev, libglu1-mesa-dev, libgtk2.0-dev, libjpeg-dev, libsdl1.2-dev, libsoundtouch1-dev, libsparsehash-dev, libwxbase2.8-dev, libwxgtk2.8-dev, libx11-dev, nvidia-cg-toolkit, portaudio19-dev, zlib1g-dev.
پلاگين هاي موجود براي نسخه لينوكس به شرح زير مي باشد :
ZZOgl-pg (or ZZOgl), GSdx SDL, SPU2-X, ZeroSPU2, OnePad, Linuz Iso, EFP Iso, and EFP Polling.


فهرست مطالب

● پيكربندي افزونه ها (Plugin)
..... ◌ پيكربندي گرافيك - Graphics
..... ◌ پيكـربندي افزونه صـدا (Sound)
..... ◌ پيكربندي افزونه دستـه بازي (Pad)
..... ◌ پيكربندي افزونه ديسـك (CDVD)
..... ◌ پيكربندي افزونه شبـكه (DEV9)
..... ◌ پيكربندي افزونه كابل يو اس بي (USB)
..... ◌ پيكربندي افزونه كابل فايرواير (Firewire)
● پيكربندي سيستم پايه (BIOS)
● پيكربندي هسته مركزي [CPU]
..... ◌ پردازشگر حركت/ورودي،خروجي (EE/IOP)
..... ◌ تنظيمات واحد بردار (EE/IOP)
..... ◌ تنظيمات پرداشگر گرافيك (EE/IOP)
..... ◌ تنظيمات پنجره گرافيك (GS Window)
..... ◌ تنظيمات سرعت بازي (Speed Hacks)
..... ◌ تنظيمات اصلاحات بازي (Game fixes)
..... ◌ تنظيمات پيش ساخته (Presets)
● پيكربندي اجـــــزاء متفــرقــه (MISC)

پيكربندي نرم افزار

در نسخه جديد نرم افزار در اولين اجرا ، برنامه راهبر تنظيمات (Configuration wizard) شما را در پيكربندي نرم افزار ياري خواهد نمود بنابراين مبحث را با همين موضوع آغاز ميكنيم.
در اولين صفحه پيامي مبني بر انتخاب زبان دريافت خواهيد كرد در ليست مربوطه زبان مورد موردنظر را انتخاب نماييد. در صورت استفاده از برنامه نصب نرم افزار ، به طور اتوماتيك تنظيمات و همچنين فايلهاي كارت خافظه و ساير موارد مورد نياز ،در پوشه Documents ذخيره خواهد كرد اما در صورت استفاده از نسخه اجرايي و نصب نشده ، تنظيمات در همان پوشه اي كه برنامه اصلي نرم افزار قرار دارد ايجاد خواهد شد.
درصفحه دوم مي توانيد افزونه هاي (plugins) مورد نظر را جهت استفاده انتخاب كنيد. گزينه پيش فرض افزونه اي است كه بيشترين سازگاري و بالاترين سرعت را داراست بنابراين قبل از انتخاب ساير افزونه از عملكرد افزونه موردنظر اطلاع كافي كسب نماييد. همچنين در اين قسمت مي توانيد با غيرفعال كردن تنظيمات پيش فرض (default setting) و انتخاب يك پوشه از طريق مرور فهرست فايلها (Browse) ، پوشه اي ديگر را به عنوان پوشه افزونه ها معرفي نماييد.
در صفحه سوم ، پيامي مبني بر انتخاب فايل اصلي نرم افزار (BIOS) دريافت خواهيد كرد. اگر گزينه اي در ليست مشاهده نمي كند بايستي فايل بايوس را در پوشه مشخص شده كپي نماييد و يا پوشه مشخص شده را به پوشه موردنظر كه بايوس در آن قرار دارد تغيير دهيد. توجه داشته باشيد كه بايوس به نوعي سيستم عامل دستگاه پلي استيشن دو تلقي مي گردد براي اطلاعات بيشتر به بخش پيكربندي سيستم پايه (BIOS) مراجعه نماييد. در صورتيكه كه اين قسمت تنظيم نشود نرم افزار قابل استفاده نخواهد بود. در انتها روي دكمه پاياني (Finish) كليك كنيد تا راهبر پيكربندي بسته و نرم افزار آماده استفاده گردد.

اين صفحه رابط كاربري نرم افزار است. در اين قسمت ، شما مي توانيد نسبت به تنظيم و يا تغيير افزونه هاي موردنظر، اقدام نماييد. درابتدا به پيكربندي افزونه ها مي پردازيم و در نهايت تنظيمات هسته اصلي را مورد بررسي قرار مي دهيم. بدين منظور وارد بخش بخش تنظيمات نرم افزار (Config =>Plugin/BIOS) مي شويم. پنجره اي مشابه آنچه مي بينيد ظاهر مي گردد. (براي بزرگنماي روي تصوير كليك نماييد)

[Image: attachment.php?aid=30180]

اين صفحه شامل سه بخش افزونه ، بايوس و پوشه (Plugins, BIOS, Folders) مي باشد.

بخش انتخاب افزونه و سيستم اصلي بايوس

قبل از هرچيز ، شما مي توانيد با غيرفعال كردن تنظيمات پيش فرض (default setting) پوشه مورد نظر را انتخاب نماييد. اين پوشه مسيري است كه نرم افزار افزونه ها را از آنجا فراخواني مي كند. در سمت چپ ، افزونه هايي كه عمليات شبيه سازي را انجام مي دهند قرار دارد. در بخش مياني امكان انتخابي افزونه ها و در سمت راست دكمه پيكربندي (Configure) جهت انجام تنظيمات قرار دارد. فراموش نكنيد كه پس از انتخاب افزونه جديد دكمه "Apply" را بفشاريد تا تنظيمات مرتبط با آن توسط نرم افزار بكار گرفته شده و دكمه پيكربندي "Configure" در دسترس قرار گيرد.

اكنون نوبت پيكربندي افزونه هاست :
___________________________________________________

: [Graphic] پيكربندي گرافيك


كارت گرافيك شما چه نسخه اي از رابط گرافيكي و جلوه سايه پردازي [Pixel shaders and DirectX] را پشتيباني مي كند. ( با تشكر از Nachbrenner) اين قسمت را چك كنيد. اكنون مي توانيد از پلاگين ZeroGS v0.97.1 بر مبناي DirectX 9 استفاده نماييد. كه نياز به كارت گرافيك با قابليت سايه پردازي نسخه 2 دارد.
GSdx at v0.1.14 يك پلاگين گرافيك بر مبناي DirectX 9 و DirectX 10 مي باشد كه در افزايش سرعت و كيفيت نمايش در حال بهبود است و نيازمند سايه پرداز نسخه 2 و دستورالعمل هاي وي‍ژه پردازشي SSE2 است. در حال حاضر بهترين پلاگن گرافيك موجود در اين نسخه محسوب مي شود كه توانايي كار با ويندوز ويستا و دايركت ايكس ده را دارد .

(Configure) GSdx v0.1.14 ييكربندي پلاگين

  • اين پلاگين در سه نسخه ارائه شده است. نسخه وي‍ژه پردازنده هاي SSE4 ,SSSE3, SSE2 كه با توجه به اينكه پردازنده كامپيوترتان قادر به پشتيباني از آنها باشد هركدام نسبت به ديگري سرعت بالاتري دارد.

    چك كنيد : SSE2 پردازنده هاي
    چك كنيد : SSSE3 پردازنده هاي
    بشرح زير : SSE4 پردازنده هاي
    Intel Core 2 Duo , E7xxx , E8xxx [dual cores] , Q9xxx [quad cores]


    __________________________________________
    [Persian translation . Build 2]

    به منظور استفاده از DirectX10 شما به Windows Vista و كارت گرافيك سازگار با DirectX10 نياز داريد.


    ● تفكيك پذيري (Resolution) :
    در صورتي كه تمايل داريد بازي در يك پنجره نمايش داده شود بايستي گزينه "Windowed" را از ليست مربوطه انتخاب كنيد و جهت نمايش بازي به صورت تمــام صفـحـه بايستي تفكيك پذيري و سرعت بازسازي صفحه (resolution/refresh) را نيز تعيين نماييد.


    ● مولد گرافيك (Renderer) :
    اين قسمت نحوه توليد تصاوير گرافيكي را تعيين مي كند

    با انتخاب گزينه "(Direct3D9 (Hardware" از توانايي سه بعدي كارت گرافيك (Direct3D) براي ترسيم تصاوير استفاده خواهد شد همچنين در صورت استفاده از "(Direct310 (Hardware" (فقط قابل استفاده در ويستا و كارت گرافيك سازگار) از توانمندي سه بعدي سخه 10 كارت گرافيك (Direct3D10) در ترسيم گرافيك استفاده خواهد شد كه معمولا سريعترين مي باشد كه در صورت امكان استفاده از آن را توصيه مي شود.

    در صورت استفاده از گزينه پردازشي خاص "(Direct3D9 (software" از توانمندي نرم افزاري براي توليد تصاوير گرافيكي استفاده خواهد شد كه به جاي استفاده از كارت گرافيك از پردازنده كامپيوتر استفاده مي كند و باعت كاهش بسيار زياد سرعت مي گردد و اما در مقابل سازگاري بسيار بالايي را به همراه دارد و فقط در صورت خطا در ترسيم توسط كارت گرافيك اين گزينه پيشنهاد مي گردد.

    در نهايت گزينه "(Direct3D9 (null" يا "(Null (software" يا "(Null (null" مولد گرافيك را غيرفعال مي كند و در نتيجه چيزي به نمايش درنخواهد آمد اين گزينه در زمانيكه نياز به ترسيم نباشد مثلا تنها براي شنيدن موسيقي با سرعت مناسب يا سازگاري قابل استفاده مي باشد .

    __________________________________________
    [Persian translation . Build 3]


    ● سايه پرداز (Shader) :
    در اين قسمـت شما دو حق انتخاب داريد اگر كارت گرافيك از اين وي‍ژگي پشتيباني نكند در ليست ظاهر نخواهد شد

سايه پرداز 2 (Pixel Shader 2.0) :
اين قسمـت از ويژگي نسخه دوم سايه پرداز گرافيك براي نمايش تصاوير استفاده خواهد كرد

سايه پرداز 3 (Pixel Shader 3.0) :
از ويژگي نسخه سوم سايه پرداز گرافيك براي نمايش تصاوير استفاده خواهد كرد كه استفاده از آن در صـــــورت توانــايي كارت گرافيك پيشنهاد مي گردد.


● تداخل (Interlacing) :
در اين قسمت مي توان از 6 تكنيك تداخل تصوير به منظور حذف لرزش تصوير استفاده نمــــود كه هركـــــدام مزايا و معايب خود را از نظرسرعت نمايش يا بهبود كيفيت تصويــر دارند كه مي توان در هنگام اجراي بازي با كليد F5 تكنيك موردنظر را تغيير داد


● مقياس تصوير (Aspect Ratio) :
در اين قسمت از نسبت stretch به منظور بسط تصوير و نسبت 4:3 براي صفحه نمايش هاي معمولي و عادي و نسبت 16:9 براي صفحه نمايش هاي عريـــض (Wide) استفاده مي شود كه با استفاده از كليـد F6 مي توان در هنگام اجراي بازي حالتها را تعويض نمود



● تفكيك پذيري داخلي سه بعدي (D3D internal res) :
بوسيله اين گزينه مي توانيد تفكيك پذيري (resolution) خاصي را براي نمـايش گرافيـك بـازي تعيين كنيد بدين ترتيب با توجه به قدرت كارت گرافيك تان مي توانيد بازي را با تفكيك پذيري بالاتر و جزئيات بيشتري اجرا نماييد البته ناگفته پيداست كه به منابع بيشتري براي اجراي بهتر نيازمند است


● اصلي (Native) :
باانتخاب اين گزينه ، گرافيك با تفكيك پذيري PS2 اصلي ترسيم مي گردد


__________________________________________
[Persian translation . Build 4]


● پردازش چندگانه نرم افزاري (SW rend. threads) :
اين گزينه فقط در پردازش گرافيك نرم افزاري (software rendering) قابل استفاده اســت كه تعداد رشته هاي پردازي موازي (threads) را تعيين مي كنـد كه در پردازنده هاي چند هسته اي با بيش از دو هسته سرعت بالايي را ارائه مي كند كه براي مثال مي توان عدد 4 را براي پردازنده هاي چهار هسته اي در نظر گرفت



● اصلاحيه تكرار (NLOOP hack) :
اين قسمت مشكل بازي فاينال فانتزي 10 را برطرف مي كند این گزينه اختصاصی تنها مربوط به همين بازی می باشد كه بايستـي تنها براي فاينال فانتزی 10 استفاده شود همچنين ميتوانيد اين گزينه را درحالت سوم (حالت خاكستري) قرار دهيد که به پلاگين اين اجازه را ميدهد كه در زمان نيازبه طوراتوماتيك تصميم بگيردآن را فعال يا غير فعال كند


● خروجي تلويزيون(Enable tv-out) :
در صورتيكي كه كارت گرافيك شما خروجي تلويزيون داشته باشداين گزينه سبب فعال شدن خروجي روي صفحه تلويزيون مي گردد


● فيلتر گرافيك بافتهاي تصويري (Texture filtering) :
در صورت انتخاب اين گزينه خروجي تصاوير دوبعدي و سه بعدي پس از عبور از فيلتر بهبود تصوير ، نمايش داده خواهند شدكه به طور كلي با اعمال پردازش هاي خاص نرم افزاري بر روي بافت هاي گرافيك عناصـر بازي ، آنها را بهبود مي بخشـد در صورتيكه در گزينـه سه حالته ، حالـــت اتوماتيك (خاكستري) انتخاب شود اين فيلتر تنها روي گرافيك سه بعدي اعمال ميشود شايان ذكر است كه اين فيلتر باعث افزايش سربار كارت گرافيك خواهد شد


● ضبط فيلم (Movie Capture) :
(Tongue) اين ويژگي ، يكي از امكانات نهفته و پنهان نرم افزار مي باشداين گزينه با فشردن كليد F12 در زمان اجراي بازي فعال خواهد شد و پنجره اي براي انتخاب محل ذخيره فيلم نمايش داده خواهد شد در اين قسمت شما مي توانيد نامي براي فايل موردنظر و نيز تكنيك انتخاب كنيد كه البته در صـورت انتخاب نوع فشرده سازي مي توان با دكمه پيكربندي فـشرده سازي فيــلم (compression codec) اقدام به تنظيم نحوه فشرده سازي نمود البته حالت ديگري نيز وجـود داد كه هيچ گونه فشرده سازي انجام نمي گيرد كه به آن حالت غيرفشرده (Uncompressed) گفته مي شود. در نهايت بافشردن مجدد كليد F12 ضبط فيلم متوقف مي گردد. نكته قابل توجه اين است كه حتي اگر سرعت اجراي بازي پايين باشدفيلم ضبط شده با سرعت طبيعي قابل پخش خواهد بودSmile



● اتمام عمليات پيكربندي پلاگين :
در نهايت مي توان با استفاده از دكمه تاييد (Ok) تنظيمات را ذخيره و يا با استفاده از دكمه انصراف (Cancel) بدون اعمال تغيير ، عمليات پيكربندي اين پلاگين را به اتمام رساند


__________________________________________
[Persian translation . Build 5]


(Configure) ZeroGS v0.97.1 ييكربندي پلاگين


  • ● ZeroGS پلاگيني است مبتي بر DirectX9 كه توسط ZeroFrog براي كارت گرافيك هايي كــــه قابليت ســايه پردازي نسخه 2 يا بالاتر را دارند ساختــه شـــده است و كارت گرافيك هايي كه ويژگي هاي لازم را براي اجراي اين پلاگين نداشته باشند پيغام خطاي فراخواني پلاگين ( "Error opening gs plugin") دريافت خواهند كرد. اين پلاگين در دو نسخه عادي و نسخه ويژه پردازنده هاي SSE2 ارائه شده كه نسخه SSE2 در پردازندهاي كه اين نوع دستورالعمل ها را پشتيباني مي كنند نظير پردازنده هاي Pentium 4/Core Duo or Athlon64/FX اجرا مي شود و در اجراي بازيها سريعتر عمل مي كند


    ● تداخل تصوير (Interlace Enable) :
    در صورت فعال كردن اين ويژگي ، مشكل لرزش تصوير رفع مي گردد البته در برخي بازيها بهتر است اين گزينه غيرفعال گردد. در هنگام اجراي بازي با استفاده از كليد F5 مي توان آنرا فعال يا غيرفعال كرد


    ● فيلتر خطي دو سويه (Bilinear Filtering) :
    در صورت استفاده از اين گزينه ، لبه هاي بيروني تصاويـــــر مــــورد پردازش قرار مي گيرند و عموما موجب كاهش سرعت اجراي بازيها شده و درمقابل باعث بهبود گرافيك بازيها مي گردد و درهنـــگام اجراي بازيها توسط كليد [Shift+F5] ، قابل تنظيم است . به طــور كلي داراي دو نوع مختلف است فيلتر خطي عادي (normal bf) و فيلتر خطي اجباري (forced bf) . در حالت فيلتر عادي ، پلاگين با توجه به بازي از اين ويژگي استفاده مي كند براي مثال ممكن است بازي از بافت با نمونه هاي نقطه اي استفاده كند اما در حالت فيلتر اجباري ، پلاگين بدون توجه به ساختار نقطه اي يا خطي اقدام به پردازش خطي دو سويه بافت هاي گرافيك بازي مي نمايد كه ممكن است در برخي بازيها سبب بروز خطاي سيستمي گردد


    ● ضد ناهمواري (Anti-aliasing) :
    بوسيله اين گزينه مي توان اقدام به حذف لبه هاي دندانه دار و هموار كردن قسمتهاي ناصاف خطوط نمود كه به علت ضعف تفكيك پذيري در خطوط مورب مي توان هنگام اجراي بازي F6 بوجود مي آيند . همچنين با استفاده از كليد اقدام به تنظيم اين ويژگي نمود كه البته اين بهبود تصوير خود باعث افت سرعت اجراي بازيها مي گردد

    None : هيچ گونه پردازشي انجام نمي دهد
    Anti-aliasing 2x : دو برابر پردازش مربوط به فيلتر را اعمال مي كند
    Anti-aliasing 4x : چهار برابر پردازش مربوط به فيلتر را اعمال مي كند
    Anti-aliasing 8x : هشت برابر پردازش مربوط به فيلتر را اعمال مي كند
    Anti-aliasing 16x : شانزده برابر پردازش مربوط به فيلتر را اعمال مي كند


    ● مدل چندضلعي (Wireframe rendering) :
    در صورت استفاده از اين گزينه ، كليه اشياء و عناصر موجود فقط بصورت خام و چندضلعي و بدون هيچ گونه بافت گرافيك ، نمايش داده خواهند شد و تنها تعدادي تصاوير خط خطي گرافيكي Wink ، قابل مشاهده خواهد بود مي توان آن را در هنـگام اجــراي بــــازي با استفاده از كليــد [Shift+F6] فعال يا غيرفعال نمود






    __________________________________________

    [Persian translation . Build 6]


    ● ضبط فيلم (Capture avi) :
    با استفاده از اين گزينه شما مي توانيد از بازي در حال اجرا تصويربرداري كنيد كه با فشردن كليد F7 پنجره تنظيمات قالب فشرده سازي نمايان مي شود و درحال حاضر شما تنها مي توايند قالب XviD را انتخــاب كنيد و استفاده از ســــاير قالب ها سبب بروز خطاي سيستمي مي گردد. پـــس از انتخــــاب قالب فشرده سازي مي توان با استفاده از دكمه پيكربندي اقدام به تنظيم آن نمود و در نهايت با تاييد عمليات ، تصويربرداري آغاز مي گردد . پس از فشردن مجدد كليد F7 عمليات تصويربرداري اتمام و فايل ضبط شده در پوشه اصلي نرم افزار تحت عنوان "zerogs.avi" ذخيره مي گردد


    ● عكس برداري غيرفشرده بيتمپ (Save snapshots as BMPs) :
    بطور پيش فرض ، در صورت فشردن كليد F8 كليه تصاوير بازي در قالب تصوير فشرده JPG ذخيره مي شود اما در صورت فعال كردن اين گزينه با فشردن كليد F8 كليه تصاوير به صورت غيرفشرده و در قالب تصويري نوع BMP ذخيره خواهند كه كليه تـصــاوير مربوطه در پوشــــه "snaps/" واقع در پوشه اصلي نرم افزار قرار مي گيرند


    ● نماي تمام صفحه (Fullscreen) :
    در صورت فعال كردن اين گزينه بازي بصورت تمام صفحه اجرا خواهد شد اما در صورت غيرفعال كردن آن ، بازي در يك پنجره اجرا مي شود كه البته در هنگام اجراي بازي مي توان با فشردن كليد [Alt+Enter] به حالــت تمام صفحه تغيير وضعيت داد


    ● نماي عريض (Widescreen) :
    برخي از بازيها ، صفحه نمايشهاي عريض (widescreen) را پشتيباني مي كنند كه در صورت فعال كردن اين گزينه ، مقياس تصوير در نسبت 16:9 قرار مي گيرد


    ● اندازه پيش فرض پنجره (Default Window Size) :
    اين گزينــه انــــدازه پيش فرض را براي پنجــــره نمــــايش بازيها تعيين مي كند اندازه پنجره بر مبناي ميزان تفكيك پذيري صفحه نمايش (screen resolutions) مشخص مي گردد و مي توان بهترين گزينه از بين آنها انتخاب كرد و اين انتخاب تاثيري بر سرعت اجراي بازي نخواهد داشت


    ● نمايش سرعت تصوير (تعداد تصوير در ثانيه) :
    با فشردن كليد [Shift+F7] مي توان سرعت نمايش تصاوير را بر حسب ثانيه (Frames Per Second) روي صفحه نشان داد


ZeroGS تنظيمات پيشرفته

  • ● بهبود عملكرد :
    ZeroGS داراي تعداي تنظيمات خاص ، براي بهبود عملكرد است . گاهي بازيـــها از روشهاي غيرقابل پيش بيني استفاده مي كنند و گاهي شبيه سازي عملكرد براي اين پلاگين غيرممكن مي گردد و گاهي نيز سرعت نمايش در حد دو تصوير در ثانيه كاهش مي يابد در حاليكه سرعت اجراي بازيها بايستي 60 تصوير در ثانيه باشد


    ● نظيمات سفارشي :
    در صورتيكه تنظيمات خاصي براي يك بازي مشخص موفقيت آميز باشد آنگاه تنظيمات در فايل اصلاحيه آن بازي (Game's Patch) ذخيره خواهد شد تا در صورت اجراي مجدد تنظميان ويژه آن بازي ، مورد بهره برداي قرار گيرد


    ● شناسه خاص (Unique ID) :
    هر يك پيكربندي در پلاگين ZeroGS داري شناسه خاص خود مي باشد بدين منظور پس از پيكربندي ، روي گزينـــــه محاسبه و دريافت شناسه [Compute OR of IDS] كليك و عدد شناســه را دريـــافـــت نمـــــاييد سپس مطابق با آن ، فايل شناسه مورد نظر را باز نموده و يك خط به آن در رابطه با معرفي شناسه مربوطه اضـافـــه نمـــاييد( zerogs=xxxxxxxx)




__________________________________________

[Persian translation . Build 7]

پيكربندي صدا [Sound] :


SPU2-X

بهترين پلاگين موجود براي پخش صدا مي باشد كه توسط Jake Stine يكي از اعضاي تيم Pcsx2 و بر مبنــاي پلاگين Gigaherz's SPU2 ساخته شده است و تنها پلاگيني است كه توانايي پياده سازي جلوه هاي صوتي و سيستم دالبي را دارد


  • ● توسعه فركانسي (Interpolation) :
    دراين حالت فركانس پايين نمونه برداري صدا (كيفيت پايين صدا) به منظور پخش در محدوه فركانسي بالاتر ، گسترش مي بابــد فضاي خالي فركانسي بوجود آمده با انجــام محاسبات رياضي پر مي شود براي مثال صدايي با فركانس 8 كيلو هرتز براي اجرا در فركانس 32 كيلوهرتز نياز به بسط نمونه برداري صـــــــدا دارد تا بصورت با كيفيت درآيد كه به اين عمل توسعه فركانسي صدا گفته مي شود كه داراي سه روش محاسباتي مي باشد

    ا - توسعه تقريبي (Nearest) :
    در اين حالت هيچ گونه بسط فركانسي انجام نمي شود و در نتيـجـــه داراي سرعت مناسبي در اجراي كار است

    اا - توسعه خطي (Linear) :
    اين گزينه ، بسط خطي فركانس را امكانپذير مي سازد كه استفاده از اين گزينـه به كاربران توصيـــه مي گردد

    ااا - توسعه سه بعدي (Cubic) :
    اين گزينه ، بسط مثلثاتي و توسعه سه بعدي فركانس را انجام ميدهد كه درحال حاضــر ، قابل استفاده نيست


    ● عدم پردازش جلوه هاي صوتي (Disable effects processing) :
    با انتخاب اين گزينه ، كليه پردازشهاي صوتي غيرفعال ميگردد كه اين امر سبب كاهش كيفيت و افزايش سرعت مي گردد


    ● پردازه (Module) :
    در اين بخش چهار پيكربندي وجود دارد كه هركدام شيوه متفاوتي براي انجــام عمليات صوتي ، اتـخـــاذ مي كنند

    No Sound (1 : هيچ گونه صدايي توليد نمي كند
    X Audio2 (2 : استـفاده از آن پيشنهاد مي شود كه در ويندوز ويستا كاركرد بهتري دارد اما ممكن است در XP گزينه سوم بهتر باشـد
    DirectSound (3 : اين گزينه پردازه ضعيفرتري نسبت به گزينه قبلي محسوب مي شــــود
    Wave out (4 : استفاده از اين گزينه به كاربران توصيه نمي شود و فـقط در صورتيكه گزينــــه دوم و ســـــوم قابل استفاده نبود پيشنهاد مي گردد


    ● تاخير (Latency) : انتساب مقدار پايين تر به اين گزينه باعث تاخير كمتر صدا خواهد شد نكته مهم اينجاست كه انتخــــاب زمان تاخير كمتر باعث شكستگي و گسستگي صدا مي گردد . به اين دليل كه پردازش صدا زمانگير است و در پخش صدا وقفه بوجود مي آورد لذا با لحاظ كردن اين وقفه زماني فرصت پردازش صـــدا مهيا مي گردد بنابراين بهتر اســت ايــــن مقــــدار تا حصول زمان دستيابي مطلوب مورد آزمايش قرار گيرد


    ● عدم كشيدگي صدا (Disable Time-Stretching) :
    در حالت عادي در صورت سرعت پايين اجرا به منظور همزماني صدا و تصوير ، صدا كند و به اصلاح كشيده مي شود با استفاده از اين گزينه اين ويژگي غيرفعال مي گردد كه در اين صورت صدا بصورت منقطع پخش مي شود و البته افزايش سرعت اندكي را به همراه خواهد داشت


    ● عدم بسط صدا (Disable audio expansion) :
    اين گزينه ويژگي بسط صدا را غيرفعال مي كند


    ● جلوه ه الحاقي وينمپ (Use a Winamp DSP plugin) :
    اين گزينه امكان استفاده از جلوه هاي الحاقي نرم افزار Winamp را فراهم مي كند درصورتيكه در اين مورد اطلاعات كافي نداريد توصيه مي شود از آن استفاده نكنيد




__________________________________________
[Persian translation . Build 8]

ZeroSPU2

اين پلاگين توسـط zerofrog تهيـه شـده اسـت و امكانات محدودي به شرح ذيل ارائه مي كند‌ :

  • ● اين پلاگين صدا برحسب بازي تنظيم مي كند بنابراين صدا تند و كند نمي شود و باعت بروز اشكال نمي گردد

    ● ويژگي مقياس پذيري صوتي (time-scaling) زمانيكه سرعت بازي پايين است سبب پخش صدا بصورت كشدار و آهسته مي گردد كه بدون اين ويژگي ، به دليل فضاي خالي زماني موجود ، صدا بصورت منقطع و تكه تكه پخش خواهد شد. براي فعال كردن اين ويژگي به قسمت تنظيمات اين پلاگين (ZeroSPU2 configuration) مراجـعـه نماييد. اين پلاگين تحت ويندوز بخوبي عمل مي كند اما نسخـــــه لينوكس آن در دست تهيه مي باشد

    ● ضبط صدا و تصوير - هنگامي كه دو پلاگين ZeroGS و ZeroSPU2 همزمان درحال اجرا باشند امكان تصويربرداري با صدا فراهم مي گردد. براي انجام اين كار كافي است اين گزينه در بخش تنظيمات پلاگين انتخاب كنيد

    ● Mute : اين گزينه صدا را قطع مي كند كه كمي افزايش سرعت به همراه دارد


PeopsSPU2

يك پلاگين ساده مي باشــد كه پس از مدتي توسعه يافته است. برخي بازيها با اين پلاگين خوب كار مي كند و برخي ديگـــر با ساير پلاگين هـــا ازجمله ZeroSPU2 . بنابراين برحسب نياز پلاگين مناسب را انتخاب كنيد براي توضيحات بيشتر به فايل readme اين پلاگين مراجعه نماييد

__________________________________________
[Persian translation . Build 9]

پيكربندي دسته [PAD] :

در اين بخش مي توانيد از دو پلاگين Lilypad v0.9.9 و SSSPSX Pad v1.7.0 استفاده نماييد

گزينه SSSPSX Pad v1.7.0 را انتخاب و سپس دكمه پيكربندي (Configure) را فشار دهيد

پنجره اي به شكل زير ظاهر ميشود : (براي بزرگنمايي كليك كنيد)

[Image: attachment.php?aid=20464]

گزينه دسته بازي دوم تقريبا بلااستفاده مي باشد چون عملا شما مي توانيد با پيكربندي هر يك از پلاگينها ، به تنظيمات هر دو دسته بازي دسترسي داشته باشيد


اكنون مي توانيد با زدن دكمه پيكربندي (Configure ) تنظيمات آن را آغاز كنيد

  • ● در اين قسمت مي توانيد به سادگي با انتخاب نام دكمه و فشردن كليد موردنظر ، آنها را بهم انتساب دهيد. در صورت نياز به پاك كردن يك كليد فقط كافي است روي دكمه مورد نظر كليك و منتظر باشيد تا زمان "Timeout" به صفر برسد در اين صورت عنوان تهي (NONE) به دكمه مذكور اختصاص ميابد

    ● براي تنظيم هريك از دسته هاي بازي روي زبانه PAD1/PAD2 واقع در گوشه سمت چپ و بالاي پنجره كليك نماييد (نيازي به تنظيم از طريق صفحه اصلي تنظينمات نيست)

    ● پلاگين SSSPSX از دسته هاي آنالوگ نيز پشتيباني مي كند. مي توانيد محورهاي افقي و عمودي دسته را با دكمه هاي "LX,LY,RX,RY" پيكربندي نماييد. دكمه LX مربوط محور افقي سمت چپ دسته آنالوگ و دكمه LY مربوط به محور عمودي سمت راست دسته آنالوگ و دكمه RX مربوط به محور افقي سمت راست و دكمه RY مربوط به محور عمودي سمت راست دسته آنالوگ مي باشد.

    ● دكمه L3 و R3 دكمه هاي آنالوگ ديگري روي دسته PS2 هستند كه معمولا R مربوط به راست و L مربوط به چپ مي باشد

گزينه Lilypad v0.9.9 را انتخاب و سپس دكمه پيكربندي (Configure) را فشار دهيد

پنجره اي به شكل زير ظاهر ميشود: (براي بزرگنمايي كليك كنيد)

[Image: attachment.php?aid=20462]
  • ● پلاگين Lilypad يك پلاگين پيشرفته ورودي است كه صفحه كليد ، ماوس ، دسته بازي و دسته ايكس باكس 360 را پشتيباني مي كند. همچنين شامل تعدادي تنظيم دستي براي نرم افزار نظير تنظيم دكمه ESC و يا غيرفعال كردن Screensaver مي باشد

    ● براي توضيحات بيشتر درباره تنظيمات هر بخش و نحوه پيكربندي آن ، به بخش تخصصي مربوطه در تالار اصلي مباحث مراجعه نماييد. شما مي توانيد آخرين نسخه اين پلاگين از همانجا و يا از طريق مراجعه به بخش دانلود پلاگين ها دريافت نماييد Smile


__________________________________________

[Persian translation . Build 10]

پيكربندي ديسك [CDVD] :


در اين قسمت شما مي توانيد پلاگيني كه مسئوليت خواندن ديسك هاي CD و DVD و يا فايل كپي ديسك (Image) را به عهده ميگيرد انتخاب كنيد. بطور پيش فرض نرم افزار PCSX2 شامل پلاگين هاي Gigaherz'sCDVD.v0.7.0 , LinuzIsoCDVD.v0.8.0 ، CDVDnull.v0.6.0 و PeopsCDVD.v1.3.0 مي باشد
نكته: از نسخه 0.9.6 ديگر پلاگين هاي CDVDbin يا CDVDdraft قابل استفاده نيستند.

گزينه EFP Iso CDVD v0.6.0 را انتخاب و سپس دكمه پيكربندي (Configure) را فشار دهيد


__________________________________________


Cdvdrom:


Here you will be able to select which plugin will be responsible for reading your CDs/DVDs or images.By default,PCSX2 includes

Gigaherz's CDVD v0.7.0,Linuz Iso CDVD

v0.8.0,CDVDnull v0.6.0 and PEOPS CDVD v1.3.0.
Note: Older plugins like CDVDbin or CDVDdraft will NOT work with v0.9.6 since they are outdated

Select EFP Iso CDVD v0.6.0 and hit Configure

  • Here you can press the Browse button to pre-select an image that the emulator will run.If you do that,then you will be able to run

    the image selected by both using Run

    =>Execute and File =>Run CD with the difference that with Run =>Execute you will see the bios at the start then run the game(just

    like on the ps2) and with File =>Run CD

    you will skip the bios intro and run the game at once.

  • Show configure screen when starting emulation: When checked,the EFP Iso configure screen will pop up whenever you

    press File =>Run CD or Run =>Execute

    where you will be able to browse for the desired image you want to run and press ok.If not checked,the plugin will run the image you

    have pre-selected before pressing File

    =>Run CD or Run =>Execute.

  • Show configure screen when restarting emulation: Same as above,but with restarting.

  • Get from Disc: This will pop up a new window where you can create an ISO from your PS2 disc.

    Source CD/DVD Device: Input here the cd/dvd drive letter in which your PS2 disc is in that you want to create an iso from.

    Iso file: Input the path and filename your iso file will have(or press browse and find it yourself to save you the typing)

    New file compression: You can select a compression method you want for your new iso image file.No compression will not compress

    it,compressions noted as "for speed"

    are faster but make bigger images and compressions noted as "for size" are slower but create smaller images.

    Multiple files(all under 2GB): Check this box if you want your image to be split in multiple files which will be each less than 2GB.Very

    useful if you don't have an NTFS partition

    that supports large files or when you want to split an image for storage purposes

    Finally,press make file to create the image you have selected

  • Convert: This option lets you compress or uncompress images.
    In the new screen,first select the image you want to get modified.
    Then select the kind of compression(or uncompressed to decompress it) you want and finally hit Change file.The Multiple files

    checkbox does the exact same thing as

    described above.

________________________________________________

Select Linuz Iso CDVD v0.8.0 and hit configure.

  • This plugin has the extra ability of compressing your images to save you disk space apart from running your images for the

    emulator.

  • Click Select Iso to select the game image you want to run/compress.Once you've selected an image you can either close the

    config window so you can run it or

    press "Compress Iso" to compress it.If you selected an already compressed image you can also select "Decompress Iso" to

    decompress it.

  • Under "Compression Method" you can select either ".Z - compress faster",which will compress your image faster but make

    it larger or ".BZ - compress

    better",which will compress your image slowly but make it smaller.

  • Under Options you can check/uncheck "Enable Block Dump=>'block.dump'".When checked,this option will create a

    block.dump file in the PCSX2 root folder(where

    pcsx2.exe is located) from the game you ran.This file is like a small iso,which is mainly used for debugging.It will store the sectors

    read during the execution of the game you

    ran,so after you will be able to load the file(using "select iso" of Linuz Iso CDVD) and run it without any image/cd/dvd.Note that if the

    game will try to read any other sectors

    from the ones not included in the dump file,it will obviously stop responding.

  • Press ok to save your changes

Select EFP Polling CDVD v0.4.0 and hit configure.


  • This plugin is pretty simple in it's configuration.Simply type the drive letter your ps2 game is in and you are done.Note: EFP Polling

    does NOT support ps2 CD games

    yet,you can only run DVD games with it


CDVDnull v0.6.0


  • This is a Null plugin just like SPU2null,meaning it simply does nothing.You should use this plugin if you want to run demos(via File

    => Open ELF file) or if you want to run

    the bios only(via Run =>Execute).It doesn't have a configuration screen for obvious reasons

Select PEOPS CDVD v1.3.0 and press configure.

  • I wouldn't put this plugin's configuration here since Pete has all this documented but it seems no one reads documentation

    anymore.

  • Interface: Here you can choose "Win9x/ME - ASPI scsi commands" or "W2K/XP IOCTL scsi commands".As noted the first

    option is for Windows 9x or Millenium and

    second option is for Windows 2000 or XP.If the option that is noted for your operating system does not work(eg emulator freezes

    after you press run cd or you get an "error

    opening cdvd plugin") simply use the other option.If neither work,try installing an ASPI layer like the one from adaptec.Yes it's that

    simple!

  • Drive: Simply choose the drive letter your ps2 game is on.the plugin will auto-detect your cd/dvd rom drive letters.

  • Caching mode: Here you can choose how the plugin will cache the reads it makes.Each option has a pretty simple and

    complete description besides it,so you

    shouldn't have trouble selecting what you want.To ensure maximum compatibility I recommend using the "Read Ahead-fast,reads

    more sectors at once" option.

  • Try to limit speed: When checked the plugin will try to limit your reader's speed to the value you select in the drop down

    box at the right of this option.As noted it

    isn't supported by all drives.You should not enable it unless you experience some really strange reading speed issues.

  • Don't wait until drive is ready: Does what it says,so if you have problems using this plugin try checking this to see if it helps

  • Check tray state: Do what it says and leave it off...

  • Try again on reading error.Retry count(1-10): This option when enabled will force the plugin to try reading the same

    sectors again if it had trouble reading them

    and returned an error.Leaving this enabled will not cause you any problems so just to be safe,leave it on with some normal value like

    5(as it is by default)

  • Show message box on reading error: When checked a pop up box will show when a reading error occurs.You can enable it

    to ensure no read errors have been

    made or if there have been maybe change the try again value above to something higher to get a better chance of reading the sector

    properly.

Select Gigaherz's CDVD v0.7.0 and press configure.

  • Pretty simple really,just select the drive letter from which the plugin will read the disc from. It will then directly run your PS2 game

    from the CD/DVD you have inserted in

    your drive

  • This is the only plugin that at least partially supports disc changing. If you have troubles changing a disc that is required by a

    game try this plugin!

Dev9:


Here are the plugins that handle the HDD(hard disk drive) and ethernet emulation.There are 2 plugins included in the release

package,Dev9null v0.3.0 yet another Null plugin

which is exactly like all the other ones and Dev9 Giga-raziel which partially emulates the PS2 ethernet (HDD emulation not working).
Also there is a newer Dev9 plugin in development by NHerve,MegaDev9 plugin which is still in early stages but very promising.For the

time,it partially emulates the ps2

HDD.You can get it here.

Usb:


Here are the plugins that handle USB(Universal Serial Bus) emulation.The release package includes the USB Null v0.4 which is yet

another Null plugin and Qemu USB driver

v0.1.0 by Gigaherz.
In USB Null press Configure to get a menu with a checkbox where you can check/uncheck "Enable Logging" which will enable/disable

usb logging.As said,it should be used

from developers only.
Qemu USB driver was developed to work with Monster Hunter for the online play so it will not work with almost nothing else.Since it

emulates more than the null plugin,it

might help in game compatibility when you use it.

Firewire:


Here are the plugins that handle the Firewire port of the PS2.Only the FWnull v0.4.0 is included in the release package.There are no

other Firewire plugins available or in

development.
FWnull v0.4 is another Null plugin.Press Configure to get a menu with a checkbox where you can check/uncheck "Enable Logging"

which will enable/disable firewire

logging.As said,it should be used from developers only.

BIOS(Basic Input Output System)


In this drop down menu you will find your bios image,if you have one and have put it in the selected bios folder.Note that the only

LEGAL way of obtaining a bios is dumping it

from your OWN Playstation 2 console.DO NOT ask where to get the bios in the PCSX2 forum,because it's against the

rules.That's because the ps2 BIOS is a

copyrighted material of Sony and that makes its' distribution illegal,meaning NGemu could get in trouble if it was found out that we

were supplying people illegally with bios

files.You can find out if your BIOS image is valid or not by checking if there is a percentage besides it in the BIOS drop down box of

the main configuration screen.If it

does,your BIOS image is NOT valid.Also if it does not even appear there even after you have selected your right bios directory,it is

once again an invalid image.

Attention: It is recommended that you have all files for BIOS newer than the SCPH-10000.bin.You will probably be able to run

the bios or games without having them

but there may be a chance that these affect compatibility somehow.This includes rom1.bin,rom2.bin,erom.bin and a SCPH-

XXXXX.nvm file where XXXXX is the version of

your bios(eg SCPH-34004.nvm).This last file can be also created from PCSX2 after you configure your bios(set time zone,language

etc) but it's better if you have this file

directly ripped from your Playstation 2.Once more DO NOT ASK where to get these files,since they are part of BIOS too.

Here's a quick explanation about what these files do by auMatt:

auMatt Wrote:Basically the first jap ps2 had a single bios and the dvd player etc were installed on the memcard.
The Ps2's after that first model had the Dvd Player software installed in a seperate ROM (EROM) which is encrypted.
The ROM1 is an additional part of the BIOS that contains some extra stuff like ID's for DVD Player version etc.
ROM2 is the same really but I think only available in Chinese PS2's.
Hope this helps.

A new Bios dumper is already available that can dump your PS2 Bios,ROM1,ROM2,EROM and NVM.Get it

HERE

Note: For maximum compatibility it is recommended that you use a BIOS image different than SCPH10000.BIN which is the oldest

one.That's because with this BIOS there are

problems in memory card emulation and in other sections.

How to extract the bios files from your PS2: Visit PS2Dev and a thread

HERE

So now we are done Configuring all plugins for PCSX2

CPU settings


Next are the CPU which can be found under Config =>Cpu.You'll see a window like this(will vary depending on your CPU,click to

enlarge):

[Image: attachment.php?aid=20460]
  • First,check the information of your processor that is automatically detected by PCSX2:
    CPU Vendor: Shows the vendor of your CPU(AMD or Intel)
    Family: The family your processor is in
    CPU Speed: The real cpu speed of your processor
    Features: Shows the features that your processor has.These are very improtant since they are used in PCSX2 for extra speed.If you

    don't have some,you won't be able to

    select some features below

    Now there are various checkboxes you can check and uncheck.

  • "EErec - EE/IOP Recompiler": When this is checked,the recompiler for the Emotion Engine of the ps2 will be enabled,granting a

    really big speedup.It's extremely

    compatible,so you should always use it. Uncheck it and you are using the really slow Interpreter mode,which in some cases is more

    compatible.

  • "VU0rec": Check it to enable the recompiler for the VU0 unit.More speed with this checked,but it tends to mess up more

    often than VU1rec,so check/uncheck

    depending on the game you are running.

  • "VU1rec": Check it to enable the recompiler for the VU1 unit.Will give a significant speed increase,but it will reduce

    compatibility with some games although usually

    it works properly.

  • "Multi-threaded GS mode(MTGS)": With this mode checked you will experience a significant speed boost in dual core/hyper

    -threading CPUs.This mode can lower

    compatibility in rare cases .Use it only with dual core/hyper-threading CPUs.


  • "Frame Limiting(FL)": Here are some new options regarding frame limiting and skipping. By pressing F4 you can switch

    between the 4 modes while running a game

    (the current mode will be printed in the console window if you have it enabled)


    • "Normal": No frame limit as the description says,will render everything at max speed(frame limiter disabled)

    • "Limit": Your good old frame limiter,although rarely handy in our case hehe.With this enabled speed will be limited to 50 FPS for

      PAL games and 60 FPS for NTSC

      games.Note that sometimes the PAL/NTSC region of the game might get detected wrong from the emulator,making this option not

      work correctly.

    • "Frame Skip": See included description

    • "VU Skip": See included description,might be buggy

    • Detailed Settings: Here more advanced users can customize how the frame skipping will work. Description of what each settings

      does is included in the GUI. If you don't

      understand it,leave them all 0.

Game fixes


  • As the name implies,these are special game fixes for some games which for some reason emulating them requires something

    special.Note that the team has no intention

    of keeping hacks for specific games,these are there temporarily until a proper fix is found so they can be removed.

  • FPU Compare hack: This hack is needed because of the the limited range of floating point numbers defined by the IEEE

    standard that the PS2 doesn't follow. Enable

    it only for 'Digimon Rumble Arena 2'.

  • VU Add/Sub hack: This hack is also needed because the PS2 doesn't follow the IEEE standard on floats.
    Enable it only for 'Star Ocean 3','Valkyrie Profile 2' and 'Radiata Stories'.

Speed Hacks


  • The new version of PCSX2 comes with a few hacks which you can use to speed up your games. Be aware that all these hacks

    lower compatibility,cause bugs,crashes

    and all kinds of unexpected behavior
    so use them with caution. Also note that these affect certain games only,so you might not get

    any speed up depending on the game.


  • Emotion Engine Sync Hacks: These hacks increase the time an emulated operation takes, thus the task is easier to do for

    your CPU. Anything other than default

    can break your games, make them appear sluggish or make them start skipping frames.


    • Default Cycle Rate: This is not a hack. Have this selected to disable the EE sync hacks.

    • Use x1.5 Cycle rate: Moderate speed increase,small compatibility hit.

    • Use x2 Cycle rate: Big speed increase,moderate compatibility hit. Also can cause stuttering audio in game videos.

    • Use x3 Cycle rate: Big speed increase,huge compatibility hit. This will break most games,cause stuttering audio in game videos and

      even make the FPS counter report

      false values.


  • INTC Sync hack: This hack takes a shortcut in a known situation PS2 games do when they idle. Instead of doing the idle

    loop it just jumps to its' end and continues

    from there.
    Can give big speed boosts but only in a few games. Very safe hack,it almost has no compatibility hit

  • Enable IOP x2 Cycle rate:


Miscellaneous options


Now to descibe what the rest of the options do:
  • File =>Run CD/DVD: If you press this the emulator will run the image you have selected in your CDVD plugin or will ask you to find

    an image if you haven't selected one in

    the CDVD plugins' configuration.If you are using PEOPS CDVD or EFP Polling plugins this will instantly run the CD/DVD of the selected

    drive.
    Note that this option skips the BIOS intro and runs the game instantly.

  • File =>Open ELF File: You can use this to run demos which are almost always in .elf format.
    Also if you're getting a message like "This is not a PS2 game" when trying to run a game you can use this to work around this

    problem.Press it and browse your

    games' CD/DVD until you find(it's usually in the CD/DVD root directory) a file named something like SLUS_XXX.XX or SLES_XXX.XX

    where XXXXX are numbers different for

    each game.When you find it,select it and most times you will get around this problem Smile

  • File =>States =>Load/Save/Other: Here you can load/save states after you've pressed ESC to return to the PCSX2 GUI

    while running a game.With "Other" you can

    specify yourself a different filename from the defaults PCSX2 uses.It is NOT recommended to load states this way. Instead you

    can save/load states by pressing F1 to

    save,F3 to load and F2 to change slot.

  • File =>Exit: Closes the emulator

  • Run =>Execute: This way you can run only the BIOS that you have selected in the Configuration.If you haven't

    selected the CDVDnull plugin but another

    CDVD plugin you will either get a browser window asking for an image file,where you should just press cancel or you will get an error

    message saying "Error opening CDVD

    plugin" if you're using the PEOPS CDVD or EFP Polling plugins in which case you will have to change them.
    Also this can be used to resume the emulator if you have paused it by pressing ESC.

  • Run =>Reset: Simply Resets the emulator

  • Run =>Arguments: If you dont know how to use this DON'T CHANGE IT

  • Run =>Process Priority: In this menu you can select Normal,High or Low depending on the priority you want PCSX2 to have

    in your processors' queue.This means

    that the higher the priority,the more your processor will use its power to run PCSX2 and leave the rest programs in queue.Setting this

    to High might cause problems so it is

    recommened you leave it to Normal.The option checked is the option that is active at the time.

  • Config =>
    • Configure: Will open the plugin configuration screen

    • Graphics/Controllers/Sound/Cdvdrom/Dev9/USB/Firewire: Will open the configuration screen for the selected plugin respectively

      (graphics/pad/cdvdrom/dev9/usb/firewire)

    • Memcards: Will open the memcard manager which can't do anything for the time being Tongue

    • Cpu: Will open the Cpu configuration screen that we saw earlier

    • Patches: Will open the patches browser.This will read all your .pnach files(your patches) in the /patches directory of PCSX2.Here

      you can create,edit or simply browse

      patches.

  • Language =>*Insert Language Here*: Will change the language PCSX2's GUI is in.The language checked is the language

    that is currently displaying

  • Misc =>
    • Patch browser: New experimental patch system,still not complete so don't use it yet

    • Patch finder: New experimental patch system,still not complete so don't use it yet

    • Check/Uncheck Enable Console: This will enable/disable a second window that will appear behind the PCSX2 display and is

      mainly used for debugging.There you

      will be able to see various messages that can help you identify a problem or when running a game what is being done each moment

      by the emulator.Recommened only for

      advanced users.Note that if you close the console output,the emulator will close with it.

    • Check/Uncheck Enable Patches: This will enable/disable game patches.Patches are mostly used to skip game videos which

      are not properly emulated yet and can

      stop the emulator from progressing sometimes.Also more advanced patches can be used to increase compatibility but can't be

      created by normal users.

  • Help =>About: The about window.Here you can see who the emulators' authors are and some thanks.

  • Help =>Compatibility list: Will open the included compatibility list,where you can find and see if a game you have is supported and

    in which level.

If you still have problems using the emulator,post your problem in the PCSX2 forums HERE after

reading the rules carefully

Back to Top

That's it! Hope this will be helpful to all the people who are new in PCSX2 and for some members who like to fiddle with options to

get more games working.

Thanks to Gigahertz for pointing out how to make the index work with Firefox Smile
Many thanks to my buddy Regulus for the background,the smilies script and for his help Smile
Thanks to Razor Blade for fixing the image borders
Thanks to crushtest for pointing out some problems with Firefox and for his suggestions
Thanks to Nachbrenner for his suggestions and additions
Thanks to Falcon4ever for bugging me with XHTML validation

Made by Bositman

Reply

Sponsored links





Users browsing this thread: 1 Guest(s)