Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A hivatalos magyar útmutató - v0.9.6
#1
Star 
Ebben az útmutatóban megpróbálom elmagyarázni nektek, hogy hogyan kell helyesen beállítani a PCSX2-őt valamit adunk pár tippet, néhány játékot futtatásához. Először is :

1) Töltsétek le a PCSX2 0.9.6-ot ITT
2) Nyissátok meg az archívumot és csomagoljátok ki a tartalmát egy könyvtárba(pl. C:\PCSX2)
3) Indítsátok el a pcsx2.exe-t ami a fent említet célkönyvtárban található.

Figyelem Linux felhasználók

Töltsétek le a bináris kódot INNEN vagy a GoogleCode-ról. Ahhoz, hogy az alkalmazást a forrásból állítsátok össze legyetek szívesek a checkout részlegben található utasításokat követni. Mindez után menjetek a PCSX2 mappába és írjátok be, hogy „sh build.sh all” és az összes kiegészítő összeáll a .bin könyvtárba.
A következők kell legyenek felinstallálva : gtk2, opengl, libbz2, libjpeg, glew-dev, libxxf86vm-dev, x11proto-xf86vidmodeautomake és autoconf (version >= 1.9) Nvidia Cg-Toolkit, libasound-dev, joystick.

A következő kiegészítők léteznek linuxra : ZeroGS OpenGL, ZeroSPU2, PeopsSPU2, ZeroPad, EFP Iso, EFP Polling and Linuz Iso


Tartalom
  1. Kiegészítők beállítása
  2. A BIOS beállítása
  3. A CPU beállítása
  4. Game Fixes beállítások
  5. Speed Hacks beállítások
  6. Magas fokú beállítások
  7. További beállítások

A PCSX2 beállítása


A PCSX2 új VTLB változata felváltotta a régi kettőt, viszont a régi lementések amelyek a régi VM változattal voltak készítve, sajnos nem fognak működni az új kiadással.

Ez a fő GUI-a(Graphical User Interface avagy Grafikus Felhasználói Felület) a PCSX2-nek. Innen döntheted el, hogy milyen beállításokat vagy kiegészítőket használjon a PCSX2.
Ahhoz, hogy elkezd a PCSX2 beállítását, a menüsorban keresd meg a Config majd ott a Configure opciót . Egy ilyen ablak fog megjelenni (klik rá a nagyobb felbontásért) :

[Image: attachment.php?aid=20458]

Először is a Set Plugins Directory-val és a Set Bios Directory-val válasszátok ki a kiegészítők valamint a Bios könyvtárát abban az esetben ha nem az alapértelmezett könyvtárakat (/plugins és /bios) használjátok. A Configuration, Test és About gombok minden egyes kiegészítő részleg alatt azt a célt szolgálják, hogy beállítsátok, ellenőrizétek a működését( értelmetlen nyomkodni mert ha megjelenik a listába akkor kell menjen) és a kiegészítő névjegyét jelenítsétek meg.

Nos akkor, most térjünk rá a kiegészítők beállítására:

Grafika:


A videókártyád hanyas DirectX-et és Pixel Shadert tud kezelni?

Látogass el erre a linkre ( köszönet érte Nachbrenner-nek )

Egyenlőre a ZeroGS v0.97.1-es kiegészítőt fogod tudni használni, ami egy új DirectX 9-es kiegészítő, ami csak olyan videókártyákkal működik amelyek képesek kezelni a Pixel Shader 2.0-át.

A GSdx 0.1.14-es verziója egy olyan kiegészítő Gabest-től amelyik a DirectX 9-et valamint a DirectX 10-et is képes használni. Nemrég lett felgyorsítva és a kép minőségen is lett javítva. Szüksége van Pixel Shader 2-re, SSE2-re valamint a DirectX 10-es módnak Windows Vistára és DirectX 10-et kezelő videókártyára. Mindkét kiegészítő mellékelve van a PCSX2 0.9.6 kiadásával.

Válaszd ki a GSdx 0.1.14-et és nyomd meg a Configure gombot.

  • Először is, a GSdx-ből három változat létezik, SSE2, SSSE3 és SSE4. Ha a processzorod képes valamelyik parancs készletet kezelni akkor válaszd ki a megfelelőt, mert így érheted el a legjobb sebességet. Máskülönben többször is lefagyhat vagy összeomolhat a program.
    SSE2-őt támogató CPU-uk: Klik ide
    SSSE3-at támogató CPU-uk: Klik ide
    SSE4-et támogató CPU-uk : Intel Core 2 Duo Penryn sorozat, ezalatt értve a két magos E7xxx és E8xxx szériát valamint a négy magos Q9xxx szériát

  • Ahhoz, hogy a DirectX 10-es módot használjuk,Windows Vistát kell futtassunk és DirectX 10-et kezelő videókártyára van szükségünk (lásd a fent említett linket)

  • Resolution: Ebben a kinyíló menüben lehetőségünk van választani a „Windowed”, ami arra van, hogy a GSdx-et egy ablakba futtassuk, vagy több felbontás/frissítési mértéketek közül ha teljes képernyőbe szeretnénk látni a dolgokat.

  • Renderer: Itt választhatjuk ki, hogy a kép amit látni fogunk, hogy legyen előállítva, megjelenítve.

    „Direct3D9 (Hardware)”-t kiválasztva, a GSdx a grafikus kártya 3D-s képességeit használja, jócskán megnövelve ezzel a sebességet.

    „Direct3D10 (Hardware)”-t kiválasztva, (csakis Windows Vista, és DirectX10-es videokártya esetén választható) a GSdx a Direct3D10es módot fogja használni, ami a leggyorsabb és néha még a legkompatibilisebb mód is. Ajánlott ezt használni, ha a rendszered képes rá.

    „Direct3D9 (Software)”-t kiválasztva, a GSdx a beépített software megjelenítőjét fogja használni, ami nem veszi igénybe a grafikus kártyát, helyette a processzort fogja használni. Ezáltal a sebesség nagy mértékben csökken viszont így elérhető a maximális kompatibilitás. Csak akkor ajánlott ezt használni ha valami probléma van a Direct3D megjelenítőkel.

    „Direct3D9 (null)” , „Null (software)” vagy „Null (null)” kiválasztásával a kiegészítő egyszerűen nem jelenit meg semmit. Így nem fogsz látni semmit a képernyőn. Csak akkor érdemes használni, ha pl. zenét akarsz csak hallgatni mivel ez a mód nagy mértékben növeli a sebességet.

  • Shader: Itt lehetőséged lesz választani két beállítás közül, ha a grafikus kártya nem támogatja a módot, akkor az nem fog megjelenni a listába:

    Pixel Shader 2.0: Pixel Shader 2.0-át fog használni, javítva a grafikán

    Pixel Shader 3.0: Pixel Shader 3.0-át fog használni, ugyancsak javítva a grafikán. Erősen ajánlott használni ha megtehetjük mert gyors és megbízható.

    Figyelem!: Ha Direct3D10-es módot használni ez ki lesz szürkítve és nem lehet választani semmit, mivel abban az esetben a GSdx Pixel Shader 4-est fog használni amit sehogy sem lehet megváltoztatni.

  • Interlacing: Itt választható „None” vagyis semmi és 6 más interlacing technika, amit arra használunk, hogy megállítsuk a kép „rázkódását”.
    A zárójelek közt megtaláljátok egyenként, hogy a különböző beállítások milyen mire jók.
    Játék közben az F5-el lehet váltogatni őket.

  • Aspect Ratio (F6): Képméretarány, „Stretch”-el elnyújtja a képet ezáltal megakadályozva, hogy fekete szélek legyenek a kép körül, 4:3 a normális kép és 16:9 a szélesvásznúért.
    Játék közben az F6-al lehet váltogatni őket.

  • D3D internal res: Itt megmondhatod pontosan, hogy milyen felbontásban szeretnéd, hogy menjen a játék!
    Így ha a géped elég erős, legfőbbkép a grafikus kártyád, akkor a PS2 játékokat sokkal nagyobb felbontásba tudod játszani eredeti méretüktől, aminek hála egy éles és sokkal részletesebb képpel fogsz találkozni játék közben..
    Viszont jegyezd meg, hogy minél nagyobb a felbontás, annál több erőre van szüksége a kiegészítőnek és több mint valószínű, hogy a játék le fog lassulni.

  • Native: Ha ezt bepipálod, akkor a játék a PS2 eredeti felbontásában fog megjelenni, azért szürkül ki a D3D internal res.

  • SW rend. threads: Ez csak akkor használható ha a software megjelenítés van kiválasztva. Itt lehet beállítani, hogy hány magot használjon a GSdx software módban, ahhoz, hogy kihasználd a processzorod összes magját, pl. állítsd 3-re ha quad core-os a processzorod. Jelentősen megnöveli a sebességet több magos rendszerekben ahol több van kettőnél.

  • NLOOP 0 hack: Ez pár problémát javít ki Final Fantasy X-ben. Ez egy sajátos beállítás amit CSAKIS a Final Fantasy X-hez használjatok. Beállíthatjátok a harmadik pipálást is ami abból áll, hogy be van pipálva és ki van szürkítve. Így a kiegészítő majd eldönti, hogy kell-e használja vagy sem. A másik két beállítás meg arra van, hogy ki/be kapcsoljátok.

  • Enable Tv-out: Ezzel lehet ki/be kapcsolni a tv kimenetet. Ha a videokártyának van tv-out-ja akkor a GSdx ablakja a TV képernyőjén fog megjelenni.

  • Texture filtering: Ha ez be van jelölve minden ami megjelenik legyen akár 2D akár 3D, át van ellenőrizve s a kép egyenletes lesz valamit általánosan is jobb lesz a kép minősége. Ha be van szürkítve, akkor csak 3D-re érvényes a beállítás. Valamint ez okozhat pár grafikus hibát és megnöveli a grafikus kártya terhelését.

  • Felvétel készítés: Ez egy rejtet opció(Tongue).Miközben fut a PCSX2 és a GSdx, ha megnyomjuk az F12-őt megjelenik egy új ablak. Az első mezőben lehet beállítani a felvétel helyet és a fájlnevet. A második mezőben a tömörítő kódeket lehet kiválasztani mint pl. DivX vagy lehet „Uncompressed” vagyis ne legyen tömörítet. Ha mégis választasz egy kódeket, akkor a Config-ra klikelve különböző dolgokat állíthatsz majd be. Csakis olyan kódekek fognak megjelenni, amik a számítógépre fel vannak installálva. Majd ha meg szeretnéd állítani a felvételt nyomd meg újra az F12-őt. A kész videó autómatikusan fel lesz gyorsítva 100%-os sebességre.

  • Nyomj egy Ok-ét vagy a Cancel-t, hogy visszatérj a Configuration ablakba.

Válaszd ki a ZeroGS v0.97.1-et és nyomd meg a Configure gombot.

  • A ZeroGS, ZeroFrog álltal kifejlesztet új DirectX9-es kiegészítő ami az újabb videókártyákra összpontosít, leginkább azokra amelyek képesek legalább a Pixel Shader 2-őt kezelni. Hogyha a kártyád ezt nem tudja akkor a PCSX2 ki fog kapcsolni és ki irja neked, hogy „Error opening gs plugin”.

  • Interlace Enable: Ha ez be van pipálva, akkor pár probléma ami interlacinghez kapcsolódik, megszűn(kép “rázkódás”) viszont néhány játék jobban néz ki ha ez ki van kapcsolva. Menet közbe az F5-el lehet ki/be kapcsolni.

  • Bilinear Filtering: Ha ez be van kapcsolva, akkor a kiegészítő átellenőrzi a képet, ezáltal kisimítva az éleket. Ha nem rendelkezel egy elég erős videókártyával, ez több mint valószínű, hogy rendesen le fogja csökkenteni a sebességet. Játék közbe a Shift+F5-el ki/be tudod kapcsolni. Két fajta bilinear filter mód van: normal bf és forced bf. Néha a játék dönti el, hogy hogyan jöjjenek létre a textúrák és normal bf módban a ZeroGS hallgat a játékra. Viszont forced bf-be mindig bilinear filtering-el jönnek létre a textúrák. A forced bf okozhat köztes terméket a textúrák szélein, szóval csak óvatosan vele. Viszont legtöbb esetben a forced bf simább képeket fog létrehozni.

  • Anti-Aliasing: Itt kiválaszthatod az anti-aliasing szintjét ha szeretnéd, hogy a szélek simábbak legyenek. Játék közbe az F6-al lehet váltogatni őket és több mint valószínű, hogy lassulással jár a dolog.

    None: Nem használ anti-aliasingot
    2x: 2-szeres anti-aliasingot használ
    4x: 4-szeres anti-aliasingot használ
    8x: 8-szoros anti-aliasingot használ
    16x: 16-szoros anti-aliasingot használ

  • Wireframe rendering: Ha be van kapcsolva akkor a kiegészítő u.n. drótvázakat jelenit csak meg(háromdimenziós objektumok határoló vonalai), szóval nagyjából pár polygon vonalakat fogtok látni itt-ott. Wink
    Játszás közbe a Shift+F6 kombinációval lehet állítgatni.

  • Capture avi: Akárcsak a GSdx-el, ezzel is tudsz felvételt készíteni. Ha megnyomod az F7-et, egy ablak jelenik meg, ahol a kódeket lehet kiválasztani. Egyenlőre csak Xvid-et fogsz tudni választani mivel a többi kódektől kikapcsol a kiegészítő. Miután kiválasztottad, a Configure-re klikelve mehetsz a beállításokhoz. Klikelj az Ok-ra, hogy kezdődjön a felvétel. Mikor meg akarod állítani, csak nyomd meg megint az F7-et, A felvétel a PCSX2 főkönyvtárába lesz lementve s „zerogs.avi” név alatt fog futni.

  • Save snapshots as BMP (JPG az alapértelmezett): Ha ez be van kapcsolva akkor az F8-al pillanatképeket lehet készíteni amelyek a /snaps könyvtárba lesznek lementve, valamint BMP vagy JPG formátumok közt lehet válogatni.

  • Fullscreen: A kiegészítő teljes képernyőbe jeleníti meg a dolgokat, ha már megy a játék akkor a hagyományos Alt+Enter kombinációval lehet kinagyítani a képet.

  • Widescreen: Pár játék támogatja a szélesvásznú megjelenítést. Ennek a bekapcsolásával a ZeroGS autómatikusan átalakítja a képet ha egy ilyen játékkal találkozik.

  • Default Window Size: Ellenőrizheted a ZeroGS alapértelmezett ablak méretét, vagy állíthatsz be neki mást. Ez semmilyen mértékben nincs hatással a sebességre.

  • A Shift+F7 akármikor ki és be kapcsolhatod az FPS (frames per second vagyis kép/másodperc) számlálót a ZeroGS ablakban.

További ZeroGS beállítások

  • A ZeroGS felsorakoztat pár extra beállítást, hogy még tudjunk állitgatni pár finomabb pontokat a kiegészítőben. Van amikor a játékok váratlan módon használják a kiegészítőt és ehhez a ZeroGS nem tud alkalmazkodni, ami azzal jár, hogy nem fogja tudni megjeleníteni a dolgokat amit a játék kér. Van olyan beállítás ami egy 2 FPS-el haladó minden mocsokal megtelt képet megjavít és úgy jelenit majd meg mint ahogy az egy eredeti PS2-őn menne 60 FPS-el.

  • Ha egy bizonyos beállítás jól produkál egy bizonyos játékkal, akkor ezeket a beállításokat le tudjuk menteni egy „patch” fájlba, hogy mindig be legyenek kapcsolva mikor a játék be van töltve. Ez legfőbbkép akkor hasznos, ha bizonyos beállításokat csak egy bizonyos játéknál szeretnél bekapcsolni nem pedig mindegyiknél.

  • Minden beállítás-kombinációnak egyedi azonosítója van. Ahhoz, hogy megtud ezt az azonosítót, menjél a ZeroGS beállításaihoz, állítsd be amiket akarsz, majd klikelj a Compute OR of IDS gombra. Fogd ezt az értéket és nyisd meg a játéknak megfelelő pnach fájlt (általába CRC.pnach ként találod meg ) majd egy új sorba írd be zerogs=xxxxxxxx ahol az „x” az azonosító.

Hang:




SPU2-X


A legújabb és egyenlőre a legjobb ami van. Gigaherz SPU2 kiegészítőjére épül, majd később kezelésbe vette Jake Stain (Air) a pcsx2 csapatból.
Ez az egyetlen SPU2-es kiegészítő ami támogatja a hang effektusokat mint pl. a reverb vagy Dolby, persze az utóbbi csak akkor ha a hangkártyád kezeli a Dolby Prologic-ot
  • Interpolation: Három beállítás közül egyet fogsz tudni választani:
    1)Nearest: Nincs semmi toldás ebbe a módba, ez a leggyorsabb.
    2)Linear: Ez az ajánlott, egy folyamatosan toldja a hangot.
    3)Cubic: Egy más fajta toldás, egyenlőre nem működik, úgyhogy ne használd.

  • Disable effects processing: Ha ez ki van kapcsolva akkor nem fogja feldolgozni a különböző effekteket mint a reverb aminek hála rosszabb lesz a hangminőség viszont gyorsabb az emuláció.

  • Module: Itt négy közül fogsz tudni egyet választani, s mégpedig azt, hogy a rendszer milyen módon adja ki hangot:
    1)No sound: Nincs hang, semmi, ez a leggyorsabb.
    2)X Audio 2: Ez az ajánlott módszer, jobban működik Vista alatt, szóval XP felhasználók inkább nézzék meg a 3. beállítást.
    3)DirectSound: Egy picit rosszabb mint az X Audio 2, ezt használd ha ez jobban megy neked.
    4)Wave out: Ez viszont nem ajánlott, a 2. és 3. beállítás mindig jobban kéne menjen.

  • Latency: Minél kisebb ennek az értéke annál kisebb a hang késése. Viszont ha túl alacsonyra állítod akkor előfordulhat, hogy recsegés fog hallatszani. Szóval addig állítgassad míg meg nem találod a legkisebb értéket ami jól megy recsegés nélkül.

  • Disable Time-Stretching: Ez kikapcsol egy beállítást ami szinkronba tartja a hangot a képpel de ha ki van kapcsolva akkor eltüntetheti a recsegést. Valamint egy kis sebesség növelés is történik.

  • Disable Audio Expansion: Ez annyit csinál, hogy felismeri a hangrendszeredet, és átalakítja az SPU2 stereo hangját, hogy pl. 5.1-es hangrendszeren minden hangfalat használjon. Kapcsold ki ha gondok vannak vele.

  • Use a Winamp DSP plugin: Használjon egy Winamp DSP kiegészítőt, ha nem tudod, hogy hogy működik, akkor nem nyúlj hozzá.

ZeroSPU2


Ez Zerofrog által készült SPU2-es kiegészítő. A ZeroSPU2 a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
  • A ZeroSPU2 ráhangolja magát a játék időzítésére, szóval sose lesz olyan, hogy valamiért előre ugrik vagy késik a hang. Ha ezt nem csinálná, akkor a játékok lefagynának.

  • Time Scaling: Ez lelassítja a hangot ha a játék is lassan megy. Ha ez nincs bekapcsolva akkor általában puffogásokat fogsz hallani itt-ott. Ajánlott, hogy be legyen kapcsolva. Windows-on ez jobban működik mint linuxon.

  • Audio/Video Recording: Ha a ZeroGS van kiválasztva grafikus kiegészítő ként, akkor lehetséges, egyszerre képet és hangot is felvenni ezzel a beállítással.

  • Mute: Elnémít, növeli egy picit a sebességet.

PeopsSPU2


PEOPS SPU2-je egy szolid SPU2-es kiegészítő ami sok fejlődésen ment át a közelmúltban. Pár játék jobban működik ezzel, pár meg lehet, hogy a ZeroSPU2-vel, válaszd ki azt amelyik kielégíti az igényeidet.
Pete megspórolta nekem a munkát, ugyanis mindent mellékelt egy readme (olvassel) fájlba Smile


Első vezérlő eszköz/második vezérlő eszköz:


Itt két kiegészítő közül lehet választani, a Lilypad v0.9.9 és az SSSPSX Pad v1.7.0 közt.

Válaszd ki az SSSPSX Pad v1.7.0-át és nyomd meg a Configure gombot.



Egy ilyen ablak kell megjelenjen( klik rá nagyobb méretért):

[Image: attachment.php?aid=20464]


A második vezérlő eszköz(nevezzük innen tovább őket csupán karnak) beállítás a PCSX2-be már haszontalan, hiszen elég rámenni az 1. vagy 2. eszköznél a Configure-re és a kiegészítőben be tudjuk állítani mindkét kart.

Nos akkor menj a Configure-re és kezdjük is a SSSPSX Pad-et beállítani:
  • Itt minden gombot külön állítsunk be. Ha valamelyiket üresre szeretnénk visszaállítani, csak várjuk meg míg lejár a számláló és a mező újra üres lesz.

  • A PAD1/PAD2-re klikelve(fent a sarokban) választhatod, ki, hogy melyik kart óhajtod beállítani.

  • SSSPSX Pad kezeli az analogot is szóval azt is beállíthatjuk LX a bal analog X vagyis vízszintes tengelye, LY pedig a bal analog Y vagyis függőleges tengelye, és ugyanígy van a jobbal is RX, RY.

  • R3 és L3 az analog irányítók lenyomásával működnek egy PS2 gamepad-en. L a bal, R a jobb.

Válaszd ki a Lilypad v0.9.9-et és nyomd meg a Configure gombot.


Egy ilyen ablak kell megjelenjen( klik rá nagyobb méretért):

[Image: attachment.php?aid=20462]
  • A Lilypad egy igen kifejlett kiegészítő amely képes egeret, billentyűzeteket, gamepad-eket és Xbox360 pad-eket használni. Valamint van egy pár hasznos tulajdonsága mint pl. az ESC gomb hack.

  • Látogassatok el a hivatalos témájába ITT ahol találtok egy részletes listát a kiegészítő tudásáról valamint le is tölthetitek a legfrissebb verziót. Sajnos csak angolul van.

Cdvdrom:


Itt azt a kiegészítőt kell kiválasztanod amelyik a CD/DVD illetve az image-eidet kezeli majd. A PCSX2-hez alapból jönnek a következő kiegészítők: Gigaherz’s CDVD v0.7.0, Linuz Iso CDVD v0.8.0, CDVDnull v0.6.0 és PEOPS CDVD v1.3.0.
Figyelem! Régi kiegészítők mint a CDVDbin vagy a CDVDdraft NEM működnek a v0.9.6-al, mivel már elavultak.

Válaszd ki a Linuz ISO CDVD v0.8.0-át majd klikelj a Configure gombra.

  • Ez a kiegészítő képes arra, hogy összetömörítse az image-eket, hogy helyet spórolj a merevlemezen.

  • Klikelj a “Select ISO”-ra, és válaszd ki az image-et amelyiket futtatni/tömöríteni akarod. Miután kiválasztottad, vagy bezárod az ablakot és játszol, vagy klikelj rá a “Compress”-re, hogy kezdődjön el a tömörítés. Ha egy már tömörítet image-et választotál akkor viszont ráklikelhetsz a “Decompress ISO”-ra, hogy kitömörítsd.


  • “Compress Method” alatt kiválaszthatod vagy a “.Z – compress faster” ha gyorsan akarsz túl lenni rajta vagy “.BZ – compress better” ha egy kicsit lassabban, viszont így jobban össze is tömöríti.

  • A beállitások alatt még ki/be tudod pipálni az “Enable Block Dump =>’block.dump’”-ot ami annyit tesz, hogy létrehoz egy block.dump nevezetű fájlt az adott játékról a főkönyvtárba (ahol a pcsx2.exe található). Ez a fájl olyasmi mint egy mini iso amit inkább hibakeresésre használnak. Azokat a részeket menti le amelyek be voltak olvasva a játék futtatása alatt, szóval akár ez is beteheted egy image helyet viszont csak oda tudsz majd belépni ahol jártál, ha a játék netán egy olyan résztől kérne információt ami nem volt beolvasva akkor természetesen le fog fagyni.

  • Nyomd meg az OK-t

CDVDnull v0.6.0


  • Ez is egy hagyományos Null kiegészítő, tehát nem csinál semmit. Akkor használd ezt ha demókat akarsz játszani (File => Open ELF file) vagy ha csak a BIOS-t akarod elindítani (Run =>Execute). Természetesen nincsenek beállításai.

Válaszd ki PEOPS CDVD v1.3.0-t és menjél a Configure gombra.


  • Interface: Itt két lehetőség közt választhatunk, "Win9x/ME - ASPI scsi commands" vagy "W2K/XP IOCTL scsi commands". Válaszd ki azt amelyik a te operációs rendszeredhez kell, nyilvánvalóan a nevekből rá lehet jönni. Első az Windows 9x/Millenium, második Windows 2000/XP. Ha nem működik amelyiket kiválasztottad (lefagy vagy hibát ír ki) akkor válaszd a másikat. Ha egyik se megy akkor próbálj feltelepíteni egy ASPI layer-t pl. az Adaptec-től.

  • Drive: Válaszd ki azt a meghajtót amelyikbe a lemez található. Autómatikusan kiválasztja cd/dvd olvasódat.

  • Caching Mode: Itt azt lehet kiválasztani, hogy a kiegészítő, hogyan kezelje a gyorsítótárt. Mindegyik beállítás mellett van részletes leírás de a maximális kompatibilitásért a "Read Ahead-fast,reads more sectors at once"-t ajánlom, hogy használjátok.

  • Try to limit speed: Itt kiválaszthatod, hogy milyen sebességgel olvassa a meghajtó a lemezt. Nem minden meghajtó képes rá és csak akkor használd ezt, ha nagyon furcsa dolgokat veszel észre az olvasással.

  • Don’t wait until drive is ready: Ne várjon arra, hogy a meghajtó kész legyen. Magyarul mondva ha gondjaid vannak a kiegészítővel pipáld ezt be és nézd meg ha javít a helyzeten.

  • Check tray state: Ellenőrzi a meghajtó tálcájának állapotát, ne kapcsold be

  • Try again on reading error.Retry count(1-10): Ez arra kényszeríti a kiegészítőt, hogy próbálja újraolvasni a szektort ha netán nem tudta volna olvasni a lemezről. Nem okoz gondot, ha bekapcsolva hagyod, szóval a biztonság kedvéért inkább ne piszkáld és valami normális értéket adj az újraolvasások számának mint pl. 5(ami az alapértelmezett)

  • Show message box on reading error: Ha be van pipálva, olvasási hiba eseten egy üzenet doboz jelenik meg. Bekapcsolhatod, ha tudni akarod, hogy volt-e olvasási hiba és ha volt akkor a fent említett beállításnál írjál be egy nagyobb értéket hátha az kiküszöböli a problémát.

Válaszd ki a Gigaherz’s CDVD v0.7.0 kiegészítőt és klikelj a Configure gombra.

  • Igazán egyszerű. Csak válaszd ki a megfelelő meghajtót ami után a betett lemezről futtatja a játékot.

  • Ez az egyetlen kiegészítő ami részben támogatja a menet közbeni lemez cserét. Ha problémáid adódnak valamilyen játékkal ami egy másik lemezt kér akkor próbáld ki ezt a kiegészítőt!

Dev9:


Itt a HDD (merevlemez) és az Ethernet kezelésért felelő kiegészítők találhatók. Két kiegészítő van összesen, a Dev9Null v0.3.0 ami nem csinál semmit és Dev9 Giga-raziel ami valamennyire képes kezelni a PS2 ethernet funkcióját, a merevlemezt viszont nem.
Valamint van egy új Dev9-es kiegészítő NHerve-től amely már konyít valamit a merevlemez kezeléshez viszont még fejlesztés alatt áll, de jónnak ígérkezik a dolog. Itt le is tölthetitek.

Usb:


Itt az USB emulálásával foglalkozó kiegészítők találhatóak meg. Itt is két kiegészítő van, USB Null v0.4 ami mint minden Null kiegészítő, ez se csinál semmit és Gigaherz álltal készitet Qemu USB Driver v0.1.0.
Qemu csak arra volt kifejlesztve, hogy a Monster Hunter nevezetű játékban menjen az online játék szóval kb. semmi másra nem jó.

Firewire:


Itt azok a kiegészítők találhatóak meg amelyek a PS2 firewire portját kezelik. Csak az FWNull v0.4.0 van mellékelve a csomagba de nincs is más és nem is lesz egyenlőre.
Ez is egy Null kiegészítő mint a többi.

BIOS(Basic Input Output System)


Ha van bios image-ed és ha a kiválasztott könyvtárba helyezted el, akkor ebben a gördülőmenüben(ez szótárból van) találod meg. Az egyetlen LEGÁLIS mód, hogy hogy hozzá jús az az, ha a SAJÁT PS2-ődről másolod át a gépre. A forumba NE KÉRDEZD , honnan lehet bios-t letölteni mert ezt tiltja a szabályzat. Ugyanis a PS2 BIOS-a jogvédet és a Sony tulajdonában áll, szóval a terjesztése illegális és bajba kerülnénk ha osztogatnánk itt össze-vissza őket. A BIOS fájl érvényességét úgy tudod ellenőrizni, hogy a gördülőmenüben van-e mellette egy százalék ( % ) jel vagy sem. Ha VAN akkor nem érvényes. Valamint ha helyesen kiválasztottad a könyvtárat és nem jelenik meg semmi, akkor sem érvényes a BIOS.

Figyelem! Az SCPH-10000.bin-nél újabb BIOS-nál ajánlott megtartani az összes fájlt. Több mint valószínű, hogy nélkülük is fognak működni a játékok és a BIOS, viszont előfordulhat, hogy valamilyen módon befolyásolják a kompatibilitást. Ezek alatt értendő a rom1.bin,rom2.bin,erom.bin és az SCPH-XXXXX.nvm ahol az XXXXX a bios-od verzió száma(pl. SCPH-34004.nvm). Az utolsó fájlt a PCSX2-vel is elő lehet állítani miután beállítottuk a BIOS-t (idő zóna, nyelv, stb. ) viszont az jobb ha egyenesen a PS2-ről szedjük le. Mégegyszer szeretnénk hangsúlyozni, hogy NE KÉRDEZZÉTEK honnan lehet megszerezni ezeket a fájllokat mert ezek is részei a BIOS-nak.
HauMatt elmondja nekünk rövid, hogy mi is a dolguk ezeknek a fájlloknak:

auMatt Wrote:Az első japó PS2-nek tulajdonképpen a bios-a külön volt s a dvd lejátszó stb. pedig a memóriakártyán voltak. A következő PS2-őknek a dvd lejátszó software-e egy külön ROM-ba (EROM) volt téve ami kódolva volt. A BIOS egyik része a ROM1 ami pár extra dolgot tartalmaz mint például ID-k a Dvd lejátszó verzió megállapításhoz stb.
ROM2 kb. ugyanaz, csak az azt hiszem, hogy a kínai PS2-őknél van.
Remélem ez segített.

Egy új BIOS másoló már létezik ami átmásolja a PS2-ődről az alábbiakat: Bios,ROM1,ROM2,EROM és NVM. Letölthető INNEN

Figyelem! Ajánljuk, hogy az SCPH-10000-től újabb BIOS image-et használjatok mivel ez a legrégebbi ami létezik s evvel gondok vannak többek között a memória kártya kezeléssel is.

Ahhoz, hogy megtud, hogyan kell a PS2-ről leszedni a BIOS-t: látogass el a PS2Dev-re és ebbe a témába ITT

Nos, mostmár a PCSX2 összes kiegészítőjét beállítottuk.

CPU beállítások


A következő a CPU amit a Config=>CPU menüpont alatt találtok meg. Egy ilyen ablakkal fogsz találkozni (a CPU-tól függően lehetnek pár eltérések, klik a nagyobb képért):

[Image: attachment.php?aid=20460]
  • Először nézd meg az infót amit a PCSX2 automatikusan kiad a CPU-ról:
    CPU Vendor: Megmutatja a CPU gyártóját (Intel vagy AMD)
    Family: A családot amibe a CPU tartozik
    CPU Speed: A CPU valódi sebessége
    Features: Tulajdonságok. Ezek elég fontosak mivel a PCSX2 ezeket használja, hogy nagyobb sebességeket érjen el. Ennek függvényében pár lejjebb említett beállítást nem biztos, hogy fogsz tudni alkalmazni.

    Szóval van itt pár bejelölődoboz amiket ki/be tudunk kapcsolgatni.

  • "EErec - EE/IOP Recompiler": Mikor ez be van pipálva, a PS2 Emotion Engine újrafordítója bekapcsolódik. Hihetetlenül kompatibilis, szóval mindig legyen bekapcsolva. Pipáld ki és akkor átvált a nagyon lassú Interpreter módra, ami egyes esetekben kompatibilisebb lehet.

  • "VU0rec": Ha ezt bepipálod akkor bekapcsolódik a VU0 egység újrafordítója. Nagyobb sebesség viszont rosszabbul végzi a dolgát mint a VU1, szóval ki/be kapcs játék szerint.

  • "VU1rec": Ha ezt bepipálod akkor bekapcsolódik a VU1 egység újrafordítója. Jelentősen megnöveli a sebességet, viszont pár játéknál csökken a kompatibilitás, de általába jól működik.

  • "Multi-threaded GS mode(MTGS)": Ezzel bekapcsolva látványos sebesség növekedést fogsz észre venni két magos/hyper threading-el ellátott CPU-k esetén. Ritkán előfordulhat, hogy kompromitálja a kompatibilitást és csak akkor használd ha a CPU-d két magos és/vagy képes a hyper-threading-re.


  • "Frame Limiting(FL)": Itt van pár új kép limitálás és kihagyás opció. Játék közbe az F4-el váltogathatjuk a különböző módokat. Az éppen aktív mód a konzol ablak-ban fog megjelenni.

    • "Normal": Nincs limit, mindent a leggyorsabban jelenit meg

    • "Limit": A jó öreg limitátor. Mikor ez be van kapcsolva akkor az FPS NTSC játékok esetén le lesz korlátozva 60 FPS-re, míg PAL játékok esetén 50 FPS-re. Előfordulhat, hogy a program nem jol ismeri fel az NTSC/PAL-t és akkor ez a beállítás haszontalan.

    • "Frame Skip": Ahhoz, hogy normális sebességeket érjen el, kihagy pár kép kockát.

    • "VU Skip": Ugyanaz mint a Frame Skip, csak ez mégtöbbet akar kihagyni. Gyors de hibásan jelenítheti meg a képet, tele szemétel.

    • Detailed Settings: Itt tapasztaltabb felhasználók állítgathatják, hogyan működjön a Frame Skipping. Mindegyik beállításról található leírás a GUI-on. Ha nem érted, akkor hagyjál mindent 0-án.

Game fixes


Itt olyan beállítások vannak, amelyek néhány játékhoz kellenek, mivel egy ismeretlen ok miatt csak ezekkel a különleges beállításokkal lehet őket lejátszani. Jegyezd meg, hogy a csapat nem szándékozik egyes játékokhoz külön beállításokat létrehozni, ezek csak ideiglenesek míg rá nem jönnek, hogyan kell kijavítani őket. CSAKIS a megnevezett játékoknál kapcsold be őket.

Speed Hacks


A PCSX2 új verziója pár beállítással rukkolt elő amelyekkel itt-ott lehet növelni a sebességen. Légy résen mivel ezek mind inkompatibilitást, hibákat, lefagyást, vagy más fúra váratlan dolgokat művelhetnek, szóval csak óvatosan velük. Azt is jegyezd meg, hogy néhány játékra nincsenek is hatással szóval nem biztos, hogy gyorsabbak lesznek.
  • Emotion Engine Sync Hacks: Ezek a beállítások meghosszabbítják az időt ameddig egy emulációs művelet végbe megy, így megkönnyítve a CPU munkáját. Az alapértelmezetten kívül bármely beállítás elronthatja a játékokat, le lassíthatja őket, vagy kép kockákat kezdhetnek kihagyni.

    • Default Cycle Rate: Ez nem csinál semmit. Jelöld ezt be ha ki akarod kapcsolni az EE Sync Hack-eket.

    • Use x1.5 Cycle rate: Észrevehető gyorsulás, enyhén árt a kompatibilitásnak.

    • Use x2 Cycle rate: Nagy felgyorsulás, érzékelhetően ront a kompatibilitáson, okozhat akadozó hangot videókban.

    • Use x3 Cycle rate: Nagy felgyorsulás, jelentősen rontja a kompatibilitást. A legtöbb játékot elrontja, akadozó hangot okoz a videókban és az FPS mérő is hamis értékeket jelenthet.


  • INTC Sync hack: Abban a helyzetben mikor a PS2 játékok elérnek egy olyan fázist hogy nem kell semmit betöltsenek, ez egy rövidítést vesz és ahelyett, hogy ne csinálna semmit a végére ugrik és folytatja onnan.
    Nagy sebesség növelés érhető el, de csak néhány játékban valamint szinte semmit se árt a kompatibilitásnak.

  • Enable IOP x2 Cycle rate: Ugyanaz mint a EE Sync Hack-ek csak ez az IOP-ra érvényes. Enyhén növeli a sebességet és persze rontja a kompatibilitást.

  • WaitCycles Sync hack: Ez a hack kibővíti az amúgy is szoros szinkront az EE és az IOP között. Ez segíthet a sebességen, de pár játék kikapcsolhat tőle.

  • Escape hack: Ez annyit tesz, hogy mikor teljes képernyőbe vagy és vissza akarsz menni a GUI-hoz, csak az ESC billentyűt kell lenyomnod.


Magas fokú beállítások


Ez a részleg, sok magas fokú beállítást tartalmaz olyan felhasználóknak akik tudják, hogy mit csinálnak. Ha nem tudod, hogy mi mire jó akkor NE VÁLTOZTASS itt semmit.
Maximum kompatibilitásért állítsd az EErec Clamp mode-ot 'Full'-ra és a VUrec Clamp-et pedig 'Extra+Preserve Sign'-ra.
  • EErec beállítások:
    • Round mode: Megváltoztatja,hogy az oszlopok és sorok kerekítésének kiszámítása, hogyan történik. Ha a játék valahol lefagy, próbálj ide egy más értéket beírni, hátha segít.
    • Clamp mode: Ezek balról jobbra mennek, gyorsabbról lassabbra. Tehát „None” a leggyorsabb, de a legrosszabb kompatibilitás terén, míg „Full” a leglassabb de a legkompatibilisabb is. Ha rossz a geometria vagy tüskések a polygonok akkor állítsd ezt „Extra”-ra vagy „Full”-ra. Figyelem! A „Full” mód akkor működik rendesen, ha a VUrec clamp módja 'Extra+Preserve Sign'-ra van állítva.
    • Flush to Zero: Adhat egy kis sebesség növelést de természetesen csökken a kompatibilitás.
    • Denormals are Zero: Jól megnöveli a sebességet s nem kéne problémákat okozzon.

  • VUrecs beállítások:
    • Round mode: Ugyanaz mint az EErec-nél
    • Clamp mode: Ezek balról jobbra mennek, gyorsabbról lassabbra. Tehát „None” a leggyorsabb, de a legrosszabb kompatibilitás terén, míg „Extra+Preserve Sign” a leglassabb de a legkompatibilisabb is. Ha rossz a geometria vagy tüskések a polygonok akkor állítsd ezt „Extra+Preserve Sign”-ra.
    • Flush to Zero: Adhat egy kis sebesség növelést de természetesen csökken a kompatibilitás.
    • Denormals are Zero: Jól megnöveli a sebességet s nem kéne problémákat okozzon.

  • Default gomb: Minden beállítást vissza állít az alapértelmezetre, ami a legtöbb játéknál a legjobb. A sebességet és a kompatibilitást egyformán osztja szét.

További beállítások


Most leírjuk, hogy a többi dolog mit csinál:
  • File =>Run CD/DVD: Ha ezt választod akkor az emulátor elindítja a cdvd kiegészítőbe betett image-et vagy megkér, hogy mutass rá egyre, ha nem állítottál be semmit. Ez átlép a BIOS futtatásán és egyből indítja a játékot.

  • File =>Open ELF File: Ez arra használhatod, hogy demókat futtass amelyek majdnem mindig .elf fájlba vannak.
    Ha ezt az üzenetet kapod, hogy „This is not a PS2 game” mikor egy játékot indítasz ezt használhatod arra is, hogy kikerüld ezt a problémát. Nyomd meg és keresd meg a játék CD/DVD-jén (általában a rootban) egy SLUS_XXX.XX vagy SLES_XXX.XX nevű fájlt ahol XXXXX minden játéknak változó. Ha megvan, indítsd el, és legtöbb esetben el fog indulni a játék.

  • File =>States =>Load/Save/Other: Itt pillanat mentéseket lehet készíteni vagy betölteni miután megnyomtad az ESC-et és visszatértél a PCSX2 GUI-ére miközbe fut egy játék. Az „Other”-el más nevet lehet adni nekik a PCSX2 alapértelmeztjei helyet. NEM ajánlott ezzel a módszerrel betölteni a pillanat mentéseket. Ehelyett, játék közbe az F1-el lehet menteni, F3-al betölteni és F2-vel váltani a slotot.

  • File =>Exit: Kikapcsolja a programot.

  • Run =>Execute: Evvel csak a BIOS-t tudod futtatni. Ha nem a CDVDnull kiegészítőt választottad, akkor lehet, hogy egy ablak jelenik meg amibe azt kéri, hogy egy image-et állítsd be. Nyomj mégsét mert egy hiba üzenetet fogsz kapni. Valamint arra is használhatod, hogy folytatsad az emulálást ha az ESC gombbal állítottad meg.

  • Run =>Reset: Egyszerűen újra indítja az emulátort.

  • Run =>Process Priority: Ebbe a menübe a High, Normal és Low között lehet választani annak függvényében, hogy milyen fontosságú helyet foglaljon el a PCSX2 a processzorod munkalistáján. Ez azt jelenti, hogy minél fontosabb annál több erőt használ a processzor arra, hogy futtassa a PCSX2-őt elhanyagolva ezzel a többi programot. Ajánlott, hogy Normal-on hagyjátok mivel, ha High-ra állítjátok, lehet, hogy problémák léphetnek fel. Az épp aktuális beállítás mindig be van jelölve.

  • Config =>
    • Configure: Megnyitja a kiegészítő beállításokat.

    • Graphics/Controllers/Sound/Cdvdrom/Dev9/USB/Firewire: A beállításokból megnyitja a kiegészítő beállításait.

    • Memcards: Megnyitja a memória kártya kezelőt.

      • Ha a memória kártyánál ki/be jelölitek a kis dobozt azzal ki/be kapcsoljátok az illető kártyát.

      • Enable NTFS compression: Ha ezt ki/be jelölitek azzal ki/be lehet kapcsolni az NTFS tömörítését a memória kártyák könyvtárának. Ez megmondja a Windows-nak, hogy automatikusan tömörítse össze a könyvtárat ezáltal helyet spórolva. Ezt kapcsold ki ha egy régi Windows-t, Linux-ot vagy egy olyan HDD-t használsz amelyik nincs NTFS-be formatálva.

      • Eject Memcards when loading save states: Ajánlott, hogy be legyen kapcsolva mindig.


    • Cpu: Ez a CPU beállításokat nyitja meg.

    • Patches: Ez a patch (javítás) böngészőt nyitja meg. Ez az összes .pnach fájlt beolvassa a /patches könyvtárból. Itt létrehozni, megváltoztatni, vagy csak simán böngészni tudod a patcheket.

  • Language =>*Nyelvet rakd be ide*: Megváltoztatja a PCSX2 GUI-ának a nyelvét. Az aktív nyelv be van jelölve.

  • Misc =>
    • Patch browser: Új kísérleti patch rendszer, még fejlesztés alatt, úgyhogy egyenlőre ne használd.

    • Patch finder: Új kísérleti patch rendszer, még fejlesztés alatt, úgyhogy egyenlőre ne használd.

    • Check/Uncheck Enable Console: Ki/be jelölhető, ezzel megjelenik egy új ablak a háttérbe amit hibaelhárításra lehet használni. Ott különböző jelentéseket látsz majd amelyeket probléma megoldásra használhatsz, valamint minden műveletet részletesen leír amit az emulátor csinál. Csak tapasztalt felhasználóknak ajánlott. Viszont ha ezt az ablakot kikapcsolod akkor az emulátor is kikapcsol.

    • Check/Uncheck Enable Patches: Ki/be kapcsolhatóak a patcheket. A patcheket avagy javításokat arra használjuk, hogy a videókat átugorjuk mert előfordul olyan, hogy nem tudja a program rendesen emulálni őket ezáltal megállítva a játékot. Valamint komolyabb patchek is léteznek amelyek növelik a kompatibilitást de egyszerű felhasználók ilyet nem tudnak készíteni.

    • Check/Uncheck Enable Profiler: Ki/be kapcsolható ez is. Ki írja console-ra, hogy a PS2 különböző részei hány százalékát használják a CPU-nak. Hibakeresésre használható, és csakis akkor kapcsoljátok be, ha azt akarjátok tenni, mivel nagyon lelassul tőle az emulator.

    • Close GS window on Escape: Ha be van jelölve akkor a GS ablak kikapcsolódik, ha megnyomjátok az ESC-et. Ez főleg akkor hasznos a teljes képernyőbe játszotok.

    • Print cdvd info: Ha be van jelölve, jelentést készít a kiegészítőről a konzol ablakba. Hibakeresésre használják.

  • Help =>About: Névjegy. Itt megnézhetitek a stáb listát.

  • Help =>PCSX2 website: Elvisz titeket a PCSX2 weboldalára.

Ha még mindig akadnak problémáid, akkor miután figyelmesen elolvastad a szabályzatot, leírhatod a problémád a fórumba ITT

Vissza a tetejére

Itt a vége! Remélem, hogy ez a kis útmutató hasznos az új felhasználók számára, valamint azoknak a tagoknak, akik szeretnek játszani a PCSX2 beállításaival.


Köszönet Gigaherz-nek, hogy megmutatta, hogyan kell beállítani a tartalom jegyzéket, hogy működjön Firefox-al. Smile
Sok köszönet Regulusnak. Smile
Köszönet Razor Blade-nek, hogy megjavította a képek széleit.
Köszönet crushtest-nek, a javaslataiért valamint, hogy rámutatott pár Firefox-os hibára.
Köszönet Nachbrenner-nek a javaslataiért és a hozzájárulásért.
Köszönet Falcon4ever-nek az XHTML érvényesítésért.

Készítette Bositman

Fordította bmate - Bikfalvi Máté. Ha valamit úgy véltek, hogy nincs jól lefordítva vagy találtok helyesírási hibát, akkor bátran küldjetek egy üzenetet. Technikai segítséget nem fogok nyújtani!
Reply

Sponsored links





Users browsing this thread: 1 Guest(s)