Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A hivatalos magyar útmutató - v0.9.7
#1
Ebben a útmutatóban megpróbálom nektek elmagyarázni, hogy kell megfelelően beállítani a PCSX2-őt és adok pár tippet néhány játék elindításához. Kezdjük is az első lépésekkel:

1) Töltsd le az új PCSX2-őt V0.9.7 ITT
2) A PCSX2 három ízben jön, a teljes installáló, a web installáló és a bináris. A teljes installáló csomag tartalmazza a DirectX-et míg a web installáló letölti azt az internetről. A bináris meg csak a programot és a kiegészítőket (vagy plugin-okat, később ezt az elnevezést fogom használni). Azt töltsd le amelyiket akarod, vagy ha nem tudsz dönteni, akkor válaszd a teljes installálót.
3) Futtasd az installálót (ha azt töltötted le) vagy ha a binárist töltötted le, akkor nyisd meg a tömörített fájlt és csomagold ki a tartalmát egy könyvtárba. (pl. C:\PCSX2)
4) Indítsd el a pcsx2.exe-t ami az installálás vagy kitömörítés célkönyvtárában található.

Linux felhasználók figyelem
A binárist beszerezhetitek ITT vagy a forráskódot a GoogleCode-ról. Ahhoz, hogy a forrásból felépítsd a programot, kövesd a leírtakat a Linux Felépítési Útmutatóban. (angolul van)
A következő dolgok fel kell legyenek telepítve: libasound2-dev, libbz2-dev, libgl1-mesa-dev, libglew1.5-dev, libglu1-mesa-dev, libgtk2.0-dev, libjpeg-dev, libsdl1.2-dev, libsoundtouch1-dev, libsparsehash-dev, libwxbase2.8-dev, libwxgtk2.8-dev, libx11-dev, nvidia-cg-toolkit, portaudio19-dev, zlib1g-dev.

A következő plugin-ok állnak rendelkezésre Linuxban: ZeroGS OpenGL, ZeroSPU2, PeopsSPU2, ZeroPad, EFP Iso, EFP Polling és Linuz Iso


Tartalom
  1. Plugin Beállítás
  2. BIOS beállítás
  3. Központi beállítások
  4. Egyéb beállítások

A PCSX2 beállítása


A PCSX2 új verziója tartalmaz egy első indításkor megjelenő beállítás varázslót, hogy megkönnyítse a konfigurálást, szóval először azt fogjuk átnézni.

Az első oldalon, ki kell választani a nyelvet, majd azt, hogy a program hova mentse le a fájljait és a beállítási paramétereket.

Az első lenyíló listában egyszerűen válaszd ki azt a nyelvet amelyiket akarod, hogy legyen a program (még nincs beépítve a funkció).

A program fájljait pedig tehet a Windows felhasználó Dokumentumok könyvtárába, vagy egy általad megjelölt könyvtárba.
A program beállításainak paramétereinél pedig hagyhatod az alapértelmezetten, vagy kapcsold ki a „use default setting”-et, majd a „Browse”-ra klikkelve kiválaszthatod a könyvtárat. „Open In Explorer” egyszerűen csak megnyitja az általad kiválasztott könyvtárat a Windows Explorer-be.
Ha a könyvtár amelyiket kiválasztottad nem létezik, akkor a program rá fog kérdezni arra, hogy szeretnéd-e létrehozni.

A második oldalon lehetőséged lesz kiválasztani, hogy melyik plugin-okat akarod használni. Ahhoz, hogy el tud dönteni, hogy melyiket használd, ajánljuk neked, hogy először olvasd végig ezt az útmutatót, mert mindegyik működése részletesen le van írva. Egyenlőre hagyhatod az alapértelmezetteket.
Ugyanitt tudsz a plugin-oknak egy külön könyvtárat kiválasztani. Ki kapcsolod az alapértelmezett beállítást a jelölődobozba majd a „Browse”-ra klikkelve kiválasztod az új könyvtárat. „Open In Explorer” egyszerűen csak megnyitja az általad kiválasztott könyvtárat a Windows Explorer-be.

A harmadik oldalon ki kell választanod a BIOS képet a listából. Ha a lista üres, akkor vagy be kell másoljad a kép fájlokat a BIOS könyvtárba, vagy pedig be kell állítanod a programot, hogy mutasson rá a könyvtárra amelyikbe találhatók a kép fájlok. Több információért nézd meg a BIOS beállítás szekcióját az útmutatónak. Ha nem tudsz semmit se kiválasztani, akkor nem fogod tudni használni a PCSX2-őt. Klikkelj a „Finish”-re, hogy befejezd az első indításkori beállítás varázslót.


Ez itt a fő GUI-e (Graphical User Interface, avagy Grafikus Felhasználói Felület) a PCSX2-nek. Innen tetszésed szerint változtathatod a program vagy a plugin-ek beállításait. A plugin-ok beállításával kezdünk majd rátérünk a központi beállításokra.
Menj a Config =>Plugin/BIOS selector-re(Kiegészítő/BIOS választó), hogy kiválaszd és beállítsd a plugin-okat amelyet a PCSX2 használni fog. A képen látható ablak fog megjelenni (klikkelj rá, hogy felnagyobbítsd):

[Image: attachment.php?aid=26071]

Három fül van, Plugins(Kiegészítők), BIOS és Folders(Könyvtárak).

A Plugin/BIOS választó, Plugins füle:


Először is, ki kapcsolhatod az alapértelmezett beállítás jelölődobozt az ablak alján és a „Browse”-ra klikkelve kiválaszthatod te a könyvtárat, ahonnan szeretnéd betölteni a plugin-okat.
Bal oldalt láthatod, hogy melyik plugin melyik komponenst próbál emulálni(~utánozni) (GS, PAD, SPU2 stb.). Középen megtalálható a plugin kiválasztó lenyíló listák és jobb oldalt a „Configure” (Beállítás) gomb amely az adott plugin konfiguráló ablakát nyitja meg.
Tartsd észbe, hogy ha felcserélsz egy plugin-t egy másikkal, rá kell klikkelj az „Apply” (Alkalmaz) gombra ahhoz, hogy az emulátor betöltse az új plugin-t és, hogy a „Configure” gomb újra működőképes legyen.

Most pedig jöjjön maga a plugin-ok beállítása:

Grafika:



Először is meg kell tud, hogy a videokártyád hányas verziójú pixel shader-t és DirectX-et (ha Windows-t használsz) támogat. Itt meg tudod nézni.

Egyenlőre három 3 GS plugin fog a rendelkezésedre állni: GSdx v0.1.16, ZeroGS v0.97.1 és Gsnull driver v0.1.0.

A GSdx v0.1.16 egy DirectX9 és DirectX 10/11-es plugin Gabest-től amely nemrég nagy előrehaladásra tett szert sebesség és kép minőség terén is. A működéshez szükséges pixel shader 2 és SSE2, valamint a DirectX10/11-es mód használatára, Windows Vista/Windows 7 és egy DirectX 10-et támogató videokártyára.

A ZeroGS v0.97.1 egy elégé régi DirectX 9-es grafikus plugin s egy pixel shader 2-őt támogató videokártyára van szüksége a működésre. Ezt nem ajánlatos használni, csakis akkor ha problémáid vannak a GSdx-el. A ZeroGS-t felváltja a ZZ0gl ami OpenGL-t használ. Linux-ba ezt a plugin-t ajánlatos használni, mivel sok hibát kijavít ami a ZeroGS-be még mindig benne van.

A GSnull, mint ahogy a neve sugallja, egy nulla. Ez a grafikus plugin nem fog semmi féle videót megjeleníteni. Hibaelhárítás céljából használják.

Válaszd ki a GSdx v0.1.16-ot és nyomd meg a „Configure” gombot.

  • Először is, minden GSdx három különböző változatban létezik, SSE2, SSSE3 és SSE4.1. Csak azt a verziót használd amelyiket támogatja a processzorod, máskülönben, a program mindig le fog fagyni.

    SSE2-t támogató CPU-k: Itt ellenőrizheted
    SSSE3-t támogató CPU-k: Itt ellenőrizheted
    SSE4.1-t támogató CPU-k: Intel Core 2 Duo Penryn sorozat (E7xxx, E8xxx és Q9xxx modellek), Intel Core i5, Intel Core i7

  • Ha a DirectX10/11-es módot akarod használni, akkor Windows Vista-ra vagy Windows 7-re és egy DirectX10-et támogató video- kártyára van szükséged. (lásd az előbbi linket)

  • Renderer: Itt kiválaszthatod, hogy, hogyan legyen a grafika létrehozva

    A „Direct3D9 (Hardware)”-t választva, a GSdx a grafikus kártyád Direct3D képességeit fogja használni, ami jelentősen megnöveli az emuláció sebességét.

    A „Direct3D11 (Hardware)”-t választva, ( csak Vista/Windows 7-be egy DX10-es gfx kártya rendelkezésekor választható) a GSdx a Direct3D10/11-es módot fogja használni ami általában gyorsabb és néha még a kompatibilitása is jobb. Ajánlott ezt használni ha a rendszered képes rá.

    A „Direct3D9 (software)”-t választva, a GSdx a beépített szoftveres megjelenítőjét fogja használni, ami egyáltalán nem veszi igénybe a videó kártyádat, a helyet a processzort használja. Így jelentősen lecsökken a sebesség, de a kompatibilitás szinte tökéletes. Ez akkor ajánlott, ha hibák lépnek fel a Direct3D megjelenítővel.

    A „Direct3D9 (null”, „Direct3D11 (null)”, „Null (software)” vagy „Null (null)”-t választva, a plugin egyáltalán nem fog megjeleníteni semmit, tehát nem a képernyőn nem fog megjelenni semmi. Akkor használd ha pl. ha csak zenét akarsz hallani mivel ez a mód dramatikusan megnöveli a sebességet.

  • Interlacing: Ebben a lenyíló listában a None(semmi) és 6 másfajta interlacing (váltott soros fűzés, kép felépítése két menetben először a páros, majd a páratlan sorok kirajzolásával) technika közt tudsz válogatni. Ezeket arra használják, hogy megszüntessék a kép „reszketését”.
    A zárójelbe láthatod, hogy milyen hatása és esetenként hátránya van az adott technikának (pl. a blend technikával felére csökken az FPS[képkocka/másodperc]).
    Játszás közbe az F5 billentyűvel tudod váltogatni őket.

    Scaling(kép átméretezés) alszekció:

    Csak akkor áll rendelkezésre ha egy Hardver megjelenítő van feljebb kiválasztva. Ebben a részlegben van pár beállítás amelyt behangolhatsz, hogy javítsanak a játékaid képminőségén, a textúrák felbontásának növelésével vagy szűrők alkalmazásával. Tartsd észbe, hogyha megváltoztatod a játék gyári felbontását akkor hibák léphetnek fel (nagy és kicsi problémák egyaránt).

  • D3D internal res: Itt pontosan megállapíthatod, hogy a források milyen felbontása jelenjenek meg!
    Így ha a PC-d elég erős (a videokártya számít a legjobban), akkor a kedvence PS2 játékaidat sokkal nagyobb felbontásba tudod játszani ami részletes és élesebb képminőséget jelent játék közbe.
    Tartsd észbe, hogy minél nagyobb a felbontás, annál több erőforrásra van szüksége a plugin-nak amiből kifolyólag az emuláció sebessége lelassul.

  • Scaling: Tedd 1x-re, hogy azt a felbontást használd amit feljebb beállítottál (internal resolution). Ha 2x-6x-ra állítod akkor annyiszor fogja megszorozni a felbontási értékeket. Tehát ha egy játék gyári(native) felbontása 640x320 és a scaling-et 3x-ra állítod akkor a játék 1920x960 px felbontásba fog megjelenni (a gyári felbontása háromszorosa). Ha így növeled a játék felbontását akkor nem áll fel az esélye, hogy könyen hiba lép fel, mint a D3D internal res beállítással.
    Jelenleg a legtöbb játék és videokártya elbírja 2x vagy 3x átméretezést de attól feljebb nagy sebesség csökkenéssel jár a dolog.

  • Native: Ha ezt a dobozt bepipálod akkor a plugin a PS2 gyári felbontásába fogja megjeleníteni a képet (azért szürkül ki a D3D internal res és a Scaling).

  • Texture filtering: Textúra szűrés. Ennek a doboznak három állapota van. Bejelölve, beszürkülve és üresen hagyva.
    Mikor be van jelölve minden a képernyőn, legyen az 2D és 3D, egy bilineáris szűrő lesz rajta alkalmazva.
    Ha be van szürkülve akkor a szűrés úgy működik mint a PS2-őn. Ez az ajánlott beállítás.
    Ha üresen van hagyva, akkor a bilineáris szűrés teljesen ki van kapcsolva. Rontja a képminőséget, de segíthet gyengébb videokártyák esetén.

  • Logarithmic Z: (DX9 módba csak) Ezt akkor kell használni mikor a grafika a játékba olyan mintha „átlátszó” volna. Ezt ajánlott bekapcsolni.

  • Allow 8-bit textures: Ez hatékonyabb „színskálás textúrákat” használ minden képmegjelenítésnél ami lecsökkenti a videokártya RAM igényletét. Ajánlott kipróbálni, hogy be vagy kikapcsolva működnek jobban a dolgok.

  • Alpha Correction (FBA): (DX9 módba csak)Ezt hagyd bekapcsolva mert kijavít pár összekeverési problémát ami a DX9 módba jelen van.

    Szoftver mód alszekció:

    Csak akkor áll rendelkezésre ha egy Hardver megjelenítő van feljebb kiválasztva. Ebben a részlegben van pár beállítás amelyt behangolhatsz, hogy mennyi thread-et (szál, OS/2, Windows 95, Windows NT operációs rendszerben a műveletek legkisebb egysége)használ a megjelenítő és ki/be kapcsolhatod a szoftver AA-t(anti-aliasing).

  • Rendering threads: Ezt csak akkor lehet választani a szoftver megjelenítő módot választottad ki és arra kell, hogy a processzorod minden magját kihasználd pl. ha quad magos processzorod van akkor ezt állítsd 3-ra. Jelentősen megnöveli a sebességet több magos rendszerekbe ha több mint 2 mag áll az ember rendelkezésére.

  • Edge anti-aliasing (AA1): Ezt csak akkor lehet választani ha a szoftver megjelenítő módot választottad ki. Ha be van jelölve akkor a plugin megpróbál egy anti-aliasing formáját alkalmazni ami feljavítja a játék képminőségét. Óvatosan használd mert ez még csak fejlesztési stádiumba van.

    Hack-ek alszekció:

    Ezek a beállítások csak akkor állnak a rendelkezésedre ha manuálisan szerkeszted a GSdx.ini fájlt és megváltoztatod az AllowHacks=0 sort AllowHack=1-re.
    Ezek a beállítások csak az használja aki tudja, hogy mit csinál. Ha nem abba a játékokba használod amibe kell akkor ezek a beállítások komoly hibákat fognak előidézni!

  • HW Anti Aliasing: A meghatározott szintű anti aliasingot alkalmazza a képre. A procedúra nagyon megterheli a videokártyát s ha nincs elég RAM a PCSX2 több mint valószínű, hogy le fog fagyni.

  • Alpha Hack: Ezt próbáld bekapcsolni ha a játéknál bajok vannak a köd szerű effektusok megjelenítésével.

  • Offset Hack: Az offset hack egy eltolási technikát alkalmaz minden felületre, hogy a gyakori felméretezési hibák száma lecsökkenjen. Akkor használd ezt ha el van mosódva a kép vagy fényudvar effektusok lépnek fel.

  • Skipdraw Hack: Pár felületet egyáltalán nem jelenit meg, attól függően, hogy mennyi a valószínűsége, hogy hibát okozzanak. Add meg, hogy mennyi felület legyen kihagyva miután az első problémás felületet megtalálta a plugin. Először kicsi értékekkel, mint pl. 1-3 kezdj s csak aztán próbálj nagyobb értékeket (minél nagyobb a szám annál több az esélye, hogy a grafikus elemek és az effektusok deformálódnak/eltűnnek). Ez a hack véletlenszerű felgyorsulást is előidézhet!


  • Movie Capture: (videó készítés) Ez egy rejtett opció. Ha megnyomod az F12-őt egy üzenetdoboz meg fog jelenni. Az első mezőbe meg kell mondjad a plugin-nek, hogy a felveendő videót hova mentse le és el kell nevezd a fájlt. A második mezőbe a tömörítő kódeket kell kiválasztani mint pl. a DivX vagy „Uncompressed” ami egyáltalán nem tömöríti össze a videót. Ha úgy döntöttél, hogy egy tömörítő kódeket választól akkor a „config” gombra klikkelve beállíthatsz további paramétereket. Tartsd észbe, hogy csak azok a kódekek fognak megjelenni, amelyek már fel vannak installálva a gépedre.
    Miután megkezdődött a felvétel az F12 újra megnyomásával megállíthatod a felvételt. Az elkészült videó automatikusan fel lesz gyorsítva 100%-os sebességre, hogy élvezhető is legyen. Smile

  • Nyomd meg az OK-t a változtatások mentésére, vagy a „Cancel”-t (Mégse), hogy visszatérj a beállítás ablakhoz.
(Mivel legtöbbször a ZZ0gl-t fogod használni a ZeroGS helyet, erre a szekcióra ráférne egy újraírás. De a *legtöbb* beállítás ugyanaz mindkettőnél.)

Válaszd ki a ZeroGS v0.97.1-es plugin-t és nyomd meg a „Configure” gombot.

  • A ZeroGS egy DirectX 9-es plugin amit ZeroFrog fejlesztett olyan videokártyákat megcélozva amelyek a pixel shader 2.0 vagy nagyobb technológiát támogatják. Ha egy olyan videokártyát használsz ami ezt nem tudja akkor egy hiba üzenet fogsz kapni és a PCSX2 ki fog kapcsolni.

  • Interlace Enable: Mikor ez be van jelölve akkor pár interlacing-el kapcsolatos probléma megoldódik (kép „reszketés”) de néhány játék jobban nézz ki ha ez ki van kapcsolva. Játék közbe az F5-el lehet ki be kapcsolni.

  • Bilinear Filtering: Mikor ez be van jelölve akkor a plugin átszűri a képernyőt, ezáltal kisimítva az éleket. Ha nem egy nagyon erős videokártyát használsz akkor ez rendesen le fogja csökkenteni a sebességet. Játék közbe a Shift+F5-el lehet ki/be kapcsolni. Két fajta bilineáris szűrő mód van: normal bf és forced bf(erőltetett). Néha a játékok azt az utasítást adják a GS-nek, hogy a textúrákat pont mintavételezés jelenítse meg lineáris mintavételezés helyet. A normal bf módot használva a ZeroGS követi a játék utasításait. A forced bf módot használva megjelenhetnek köztes termékek(artifact) a textúrák széleinél. De legtöbb esetben a forced bf simábbak tűnő jeleneteket hozz létre.

  • Anti-aliasing: Itt kiválaszthatod, hogy a plugin hányas szintjét használja az anti-aliasing-nak a szélek kisimítására. Játék közbe az F6-al lehet váltogatni. Tartsd észbe, hogy ez lecsökkentheti a sebességet.

    None: Nem használja az anti-aliasing-ot
    2x: 2-szeres anti-aliasing-ot használ
    4x: 4-szeres anti-aliasing-ot használ
    8x: 8-szoros anti-aliasing-ot használ
    16x: 16-szoros anti-aliasing-ot használ

  • Wireframe rendering: Ha ez be van jelölve akkor a plugin csak a drótvázakat jeleníti meg, szóval fogsz látni itt-ott egy pár poligon csíkot és annyi Wink Játék közbe az F7-el ki/be tudod kapcsolni.

  • Capture avi: Akárcsak a GSdx-el itt is fel tudsz venni egy videót a játékodról. Nyomd meg az F12-őt s megjelenik a kódek kiválasztó ablak. Egyenlőre csak XviD-et lehet választani mert a többi kódektől lefagy a plugin. Miután kiválasztottad a „Configure” gombra klikkelve további beállításokat piszkálgathatsz. Nyomd meg az Ok-t s elkezdődik a felvétel. Nyomd meg az F12-őt megint, ha meg szeretnéd állítani a felvételt. A videó a PCSX2 főkönyvtárába lesz lementve „zerogs.avi” néven.

  • Save snapshots as BMPs(default is JPG): Az F8-at megnyomva pillanatképeket készíthetsz amelyek a PCSX2 könyvtárába található /snaps könyvtárba lesznek lementve BMP formátumba.

  • Fullscreen: Egészen egyszerű, ha ez be van jelölve akkor egy ablak helyet a teljes képernyőbe fog megjelenni a kép. Játék közbe az ALT+Enter kombinációval lehet váltogatni.

  • Widescreen: Néhány játék támogatja a szélesvásznú módot. Ha ez be van jelölve a ZeroGS automatikusan 16:9-es arányba állítja az ablak méretét.

  • Default Window Size: Itt kiválaszthatod, hogy milyen méretbe jelenjen meg az ablak mikor elindul a ZeroGS. Válaszd ki amelyik neked megfelel mert ez nincs kihatással a sebességre.

  • A Shift+F7 kombinációval ki/be kapcsolhatod az FPS mérőt a ZeroGS ablakában.

ZeroGS Előrehaladott Beállítások

  • A ZeroGS-nél van még egy pár extra opció, hogy a különböző beállításait tud finom hangolni. Néha a játékok váratlan módon használják a Grafikus Szintetizátor (GS-Graphics Synthesizer) és lehetetlen, hogy a ZeroGS mindig előrelássa, hogy hogy kell a GS-t emulálni. Egy olyan játékot ami 2 FPS-el működni, néhány opció olyan drasztikusan meg tud változtatni, hogy tökéletesen működjön 60 FPS-el akárcsak a PS2-őn.

  • Ha egy bizonyos opció kombináció be váll egy bizonyos játéknál, akkor ezeket a beállításokat le lehet menteni a játék patch fájljába ami minden indításkor alkalmazza a kiválasztott opciókat az adott játéknál. Ez akkor nagyon hasznos, ha azt akarod, hogy bizonyos opciók, csak egy játéknál lépjenek érvénybe s ne legyen kihatással más játékra.

  • Minden opciónak és kombinációnak egy egyedi id-ja van. Ahhoz, hogy megtud ezt az id-t, a ZeroGS beállításainál klikkelj rá a Computer OR of IDS gombra. Vedd a megjelenítet számot és nyisd meg a játék pnach fájlját (általába a „játék CRC-je.pnach”). Azután írd be ezt a sort: zerogs=xxxxxxxx ahol az X-ek helyet a számokat kell beírd.

    GSnull v0.1.0 plugin

    • Ez a plugin nem fog megjeleníteni semmit a képernyőn. A beállításai közt ki lehet választani, hogy mentsen le egy naplót vagy nem. Fejlesztők és hibaelhárításkor használják.

    Hang:



    SPU2-X


    A legfrissebb és a legjobb hang plugin a segédkönyv írásának idején. Gigaherz SPU2-jére volt építve majd később a PCSX2 csapatból Jake Stine (Air) tovább fejlesztette.
    Ez az egyetlen SPU2 plugin ami támogatja az effektusokat (mint a visszhang) és a Dolby Pro Logic (II)-t (ha a hangkártyád képes dekódolni).
    Úgyszintén ez a plugin képes a legjobban emulálni a chip-et. Sok játék mással nem is működik csak az SPU2-X-el!
    • Interpolation: Itt 5 beállítás közül lehet egyet választani:
      1)Nearest: Ebben a módban semmilyen interpoláció (betoldás) sem történik tehát ez a leggyorsabb.
      2)Linear: Ez az ajánlott beállítás, ami lineáris interpolációt végez a hangon.
      3)Cubic: Ez egy másfajta interpolációs technikai. Egyenlőre nem működik, úgyhogy ne használd.
      4)Hermite:
      5)Catmull-Rom:

    • Disable effects processing: Ha ezt bekapcsolod akkor az olyan effektusok mint pl. a visszhang nem lesznek emulálva, ami ront a hangminőségen de viszont megnöveli a sebességet.

    • Reverb boost factor: Megnöveli az erejét a visszhang féle effektusoknak. Okozhat hibákat.

    • Enable debug options: Ha ezt bejelölöd akkor elérhetővé válik a „Configure Debug Options” gomb. Ha ráklikkelsz, több naplózási opcióval fog ellátni amit hibaelhárítás céljából használhatsz. Ez inkább fejlesztőknek ajánlott.

    • Module: Itt 5 beállítás közül lehet egyet választani, mindegyik egy fajta kimenet a hangnak amit a rendszer használhat:
      1)No sound: Nem hozz létre semmilyen hangot tehát ez lesz a leggyorsabb.
      2)X Audio 2: Ez az ajánlott beállítás, jobban működik Vista-n mint XP-n szóval nekik ajánlanák a harmadik beállítást.
      3)DirectSound: Egy kicsivel rosszabb mint X Audio 2, ha ez jobban működik akkor használd ezt.
      4)Wave out: Nem ajánlott, a 2. és 3. mindig jobban kéne működjön.
      5)Portaudio: Ez Portaudio nevű keresztplatformú könyvtárt használja. Linux-ba ez az egyetlen választás a „No Sound”-on kivül.

    • Latency: Minél kisebb a várakozási idő értéke annál kisebb hang eltolódást fogsz észlelni. Tartsd észbe, hogyha a várakozási időt túl alacsonyra állítod ez recsegést FOG okozni. Tehát addig változtasd az értékeket ameddig meg nem találod a legkisebbet amivel nem hallatszik semmilyen recsegés.

    • Szinkron mód:
      • TimeStretch: Az alap és ajánlott beállítás. Ez a hangot és a videót szinkronba tartja és segít megszüntetni a recsegést valamint más hanggal kapcsolatos problémákat. Tartsd észbe ha a sebesség lassú akkor a hang is olyan lassan fog menni mint a kép.
      • Async Mix: A hang nem fogja követni a video sebességét, tehát a hang normális marad még akkor is ha a képkocka sebesség nem megfelelő. Óvatosan használd mert a játékok lefagyhatnak vagy ki is kapcsolhatnak!
      • None: A hang kihagy ebben a módban ha a sebesség nincs a maxon. Egy kicsit növeli a sebességet.

    • Advanced: Itt finom hangolhatod a kiválasztott beállításod. Nagyobb értékek akkor jók ha nem éred el az optimális sebességet s kisebbek pedig ha ezt túlhaladtad.

    • Audio Expansion mode: Ha szeretnéd, hogy két hangszóró (sztereó) helyett a többi hangszóródat is használja a plugin akkor ezt jelöld be. Csak az „X Audio 2”-es modullal használható.
      • Stereo: Alap beállítás, nem terjeszti a hangot ki több hangszóróra.
      • Quadrafonic: Kiterjeszti a hangot 4 hangszóróra
      • Surround 5.1: Kiterjeszti a hangot 5.1-es hangfal rendszerre
      • Surround 7.1: Kiterjeszti a hangot 7.1-es hangfal rendszerre

    • Use a Winamp DSP plugin: Ha nem tudod, hogy mi ez akkor ehhez ne nyúljál. (Linux felhasználók ezt nem tudják egyenlőre használni.)

    ZeroSPU2


    Ezt az SPU2 plugin-t zerofrog fejlesztette ki. A ZeroSPU2 az alábbi tulajdonsággal rendelkezik:
    • A ZeroSPU2-nek is van egy időskála beállítója akárcsak az SPU2-X-nek. Ha be akarod ezt kapcsolni akkor nyisd meg a ZeroSPU2 beállítás ablakát és pipáld ki a megfelelő dobozt. Ez Windows alatt működik a legjobban de Linux-ban is használható.

    • A „Real Time Mode” egy szűkebb idő elnyújtó mód olyan játéknak kitalálva amelyeknek jobban számít a pontosság és a kisebb várakozási idő.

    • Audio/Video Recording – Ha a ZeroGS és a ZeroSPU2 egyszerre be van töltve akkor lehetséges a videó mellé hangot is felvenni. Pipáld ki a dobozt ha szeretnél hangot is felvenni a videóidba.

      Mute: Elnémítja a hangot, növelve egy picit a sebességen.

      (Game)PAD:


      Itt két plugin közül fogsz tudni választani, a Lilypad v0.10.0 és az SSSPX Pad v1.7.1 közül.

      Válaszd ki az SSSPSX Pad v1.7.1-et és klikkelj a „Configure” gombra.



      A képen látható ablak fog megjelenni (klikkelj rá ha ki szeretnéd nagyítani):

      [Image: attachment.php?aid=26077]

      Nyomd meg a „Configure” gombot, hogy elkezdjük az SSSPSX Pad beállítását:
      • Egyszerűen csak ráklikkelsz annak a gombnak a nevére amelyiket be szeretnéd állítani utána pedig lenyomod a billentyűt/gombot amelyiket szeretnéd használni. Ha azt akarod, hogy egy gomba ne legyen semmihez se hozzárendelve akkor várd meg míg lejár a számláló.

      • A PAD1/PAD2 fülekre klikkelve tudod kiválasztani, hogy melyik játékos controller-jét szeretnéd beállítani.

      • Az SSSPSX Pad támogatja az analóg controller-eket. Az analógod tengelyeit az „LX, LY, RX, RY” gomboknál állíthatod be. Az „LX” a bal analóg vízszintes tengelye, az „LY” a bal analóg függőleges tengelye. Úgyszintén az „RX” a jobb analóg vízszintes tengelye és az „RY” a jobb analóg függőleges tengelye.

      • Az R3 és L3 gombok az analóg pálcák lenyomásával használhatóak, L a bal oldali, R a jobb oldali.

      Válaszd ki a Lilypad v0.10.0-át és klikkelj a „Configure” gombra.



      A képen látható ablak fog megjelenni (klikkelj rá ha kis szeretnéd nagyítani):

      [Image: attachment.php?aid=26075]
      • A Lilypad egy nagyon előrehaladott plugin ami támogat billentyűzeteket, egeret, gamepad-eket és az Xbox 360 controller-t. Valamint tartalmaz pár nagyon hasznos hack-et amit használhatsz a PCSX2-be mint az ESC hack vagy a Képernyővédő kikapcsolása.

      • A beállítás nagyon részletes leírásához és a helyes konfigurálás megtudásához látogasd meg a plugin hivatalos témáját (angolul van) ITT. Ott vagy a letöltés részlegünknél megtalálhatod a plugin legfrissebb verzióját. Smile

      Cdvdrom:


      A legtöbb esetben működni fog a PCSX2-be beépítet ISO betöltő ami úgy elérhető, hogy a CDVD menübe kiválasztjuk az ISO-t majd utána az ISO Selector menübe kiválasztjuk a listából vagy ráklikkelünk a „Browse”-ra és kiválasztjuk mi.
      Viszont ha szeretnél egy plugin-t használni, hogy pl. egy DVD lemezről tudd lejátszani a játékot akkor válaszd ki a „Plugin”-t a CDVD menübe majd válaszd ki, hogy melyik CDVD plugin-t is szeretnéd használni.
      A PCSX2-hőz alapból jön Gigaherz CDVD v0.8.0-ja, Linuz Iso CDVD v0.9.0 és CDVDnull v0.6.0.

      Válaszd ki Gigahertz CDVD v0.8.0 plugin-ját és nyomd meg a „Configure” gombot.

      • Egészen egyszerű a dolog, csak válaszd ki a meghajtót amelyikbe bele helyeztetd a CD/DVD-t. A plugin a lemezről fogja beolvasni a PS2 játékot.

      • Ez az egyetlen plugin amelyik legalább részben támogatja a lemez cseréket. Ha gondjaid vannak egy játékkal amelyikbe lemezt kell cserélni akkor ezt a plugin-t próbáld használni!

      Válaszd ki a Linuz Iso CDVD v0.9.0-et és nyomd meg a „Configure” gombot.

      • Ez a plugin egy extra ként képes összetömöríteni a képfájljaidat, hogy helyet tudjál spórolni s persze be is tudja őket olvasni az emulátorba.

      • Klikkelj a „Select Iso”-ra, hogy ki tud választani a lemez képet amelyiket futtatni/összetömöríteni szeretnéd. Miután kiválasztottad bezárhatod az ablakot vagy ráklikkelhetsz a „Compress Iso”-ra, hogy összetömörítsd. Ha már egy összetömörített lemezképet választottál ki akkor a „Decompress Iso”-ra klikkelve kitömörítheted azt.

      • A „Compression Method” alatt kiválaszthatod vagy a „.Z – compress faster”-t ami gyorsabban összetömöríti viszont többet fog foglalni, vagy a „.BZ – compress better”-t ami lassabban meggyen de kevesebb helyet fog foglalni a végén a lemezkép.

      • Az „Options” alatt ki/be jelölheted az „Enable Block Dump=>’block.dump’-ot. Mikor ez be van jelölve akkor a futatott játékodról egy „block.dump” nevű fájl fog a PCSX2 gyökérkönyvtárába létrejönni. Ez a fájl olyan mint egy kicsi ISO, ami hibaelhárításra van használva. Lementi azokat a szektorokat amelyek be lettek olvasva miközben futattad a játékot, tehát be fogod tudni tölteni a fájlt akárcsak egy rendes ISO-t. Csak azt tartsd észbe, hogyha a játék egy olyan szektort próbál beolvasni ami nincs lementve ebbe a fájlba akkor le fog fagyni.

      • Nyomd meg az OK-t a beállítások mentésére.

      CDVDnull v0.6.0


      • Akárcsak a GSnull ez a plugin se csinál semmit. Tehát nincs is mit beállítani rajta.

      Dev9:


      Itt vannak azok a plugin-ok amelyek a HDD-t(merevlemez) és az Ethernetet(hálózat) emulálják. A 0.9.7-es csomagba csak a Dev9null v0.5.0 van benne, ami ugyanazt csinálja mint a többi null plugin.
      Valamint Luigi__ és the MegaDev9 egy új Dev9-es plugin fejlesztésén dolgoznak ami még egyenlőre babacipőbe jár de jónak ígérkezik. Egyenlőre csak részben képes emulálni a PS2 merevlemezét. Ha érdekel akkor itt letöltheted.

      Usb:


      Itt vannak azok a plugin-ok amelyek az USB emulálást irányítják. A csomag tartalmazza az USB Null v0.7.0 plugin-t ami ugyancsak egy null plugin. Nincs mit beállítani itt.

      Firewire:


      Itt vannak azok a plugin-ok amelyek a PS2 Firewire portját kezelik. Csak az Fwnull v0.6.0-ot tartalmazza a csomag. Nincs más és nem létezik fejlesztés alatt semmilyen Firewire plugin. Nincs mit beállítani ennél.

      BIOS(Basic Input Output System)


      Ebbe a lenyíló menüben megtalálod a BIOS képfájlodat, hogyha van neked egy és a megfelelő könyvtárba másoltad be. Az egyetlen LEGÁLIS mód, ahogy megszerezheted a BIOS-t az, hogyha a SAJÁT Playstation 2-ődről lemásolod. A PCSX2 fórumon NE kérdezd meg, hogy honnan lehet letölteni mert az szabályellenes. Ez azért van mert a PS2 BIOS jogilag le van védve a Sony által ami azt jelenti, hogy a terjesztése illegális, ami az is jelenti, hogy bajba kerülnénk ha rajta kapnának minket azon, hogy terjesztjük a BIOS képeket. Ha a BIOS kép mellett van egy százalékjel akkor a BIOS kép nem érvényes. Valamint ha a BIOS kép a megfelelő könyvtárba van és mégse jelenik meg a listába akkor se érvényes.

      Figyelem: Ha SCPH-10000.bin-től újabb verziójú a BIOS-od akkor ajánlott, hogy minden fájl ami velük jár meglegyen. Több mint valószínű, hogy nélkülük is fognak menni a játékok, de lehet, hogy befolyásolják a kompatibilitást. A következő fájlokról van szó: rom1.bin, rom2.bin, erom.bin és SCPH-XXXXX.nvm ahol az „XXXXX” a BIOS verziószáma (pl. SCPH-34004.nvm). Ezt az utolsó fájlt a PCSX2 is létre tudja hozni miután beállítottad a BIOS-odat (időzóna, nyelv stb.) de azért, jobb ha direkt a PS2-ődről származik a fájl. Ezeknél is szeretném kihangsúlyozni, hogy NE KÉRDEZZÉETEK, hogy hol kell őket beszerezni, mert ezek is a BIOS-hoz tartoznak.

      Itt van egy rövid magyarázat amit auMatt készített a fájlokról:

      auMatt Wrote:Az első japán PS2-őknek egy BIOS-juk volt míg a DVD lejátszó stb. fájljai a memória kártyára voltak installálva.
      Az ezt követő PS2-őknek a DVD lejátszó programja egy külön titkosított ROM-ba (EROM) voltak installálva.
      A ROM1-be található a BIOS-nak az a része ami pár extra dolgot tartalmaz mint a DVD lejátszó verziójának ID-ja stb.
      A ROM2-be azt hiszem, hogy ugyanaz csak ez a Kínai PS2-őkbe van.
      Remélem ez segít.

      Van egy új BIOS dumper (memóriakiirtó) amivel át lehet másolni a PS2-ről a BIOS, ROM1, ROM2, EROM és NVM-et. Letöltheted ITT.

      Figyelem: A maximum kompatibilitás elérése ajánlott az SCPH10000.BIN-től újabb verziót használni mert ez a legrégibb. Gondok akadnak a memória kártya emulálással és pár más dologgal is.

      Ahhoz, hogy megtud, hogy kell a BIOS fájlokat lemásolni a PS2ről: Látogasd meg a PS2Dev-et és ezt a témát ITT.
      Most már befejeztük a plugin-ok beállítását.

      A Plugin/BIOS választó ablak, BIOS füle:


      Itt megtalálod ugyanazt az ablakot amelyet az első indításkori beállítás varázslónál láttál. Ugyanúgy is működik, tehát a listából kiválasztod a BIOS-t amelyiket akarod használni és megmondhatod, hogy a PCSX2 melyik könyvtárba keresse a BIOS képeket.

      A Plugin/BIOS választó ablak, Folders(könyvtárak) füle:


      Itt megváltoztathatod a könyvtárakat ahova a PCSX2 ment pár fájlt. Miután kikapcsoltad a „Use default setting”-et ráklikkelhetsz a „Browse” gombra és megadhatod azt a könyvtárat amelyiket akarod ahova a PCSX2 lementi a: pillanatképeket, mentéseket, naplókat/memóriakiirtásokat.


      Központi beállítások


      Most következnek a központi beállítások amelyek a Config =>Emulation Settings menüpont alatt találhatók. Az alábbi ablakot fogod látni(klikkelj rá ha ki szeretnéd nagyítani):

      [Image: attachment.php?aid=26073]


      Hat részből áll, IOP, VUs, GS, GS Window, Speedhacks(Sebesség Hack-ek) és Gamefixes(Játék javítások). Kezdjük az EE/IOP-vel.

      Az Emulation Settings ablak, EE/IOP füle:


      Az EE/IOP az Emotion Engine / Input Output Processor-nak a rövidítése amelyek a Playstation 2 fő alkotórészei. Lentebb leírjuk a rendelkezésekre álló beállításokat:
      • Emotion Engine: Válaszd ki a „Recomplier”-t az Emotion Engine újrafordítására, ami nagy sebesség növekedéssel jár. A kompatibilitás nagyon magas és mindig ezt a módot ajánlott használni. Ha az “Interpreter”-t választod akkor a lassú értelmező módot használja ami néhány esetbe jobban működik, de ezt inkább hibaelhárításkor szokták használni.

      • IOP: Ugyanaz a helyzet mint az EE-nél. Viszont it az értelmező mód nem annyira lassú de azért itt is megérződik ha ez van kiválasztva.

      • Round mode: Megváltoztatja, hogy a lebegő számok kerekítése, hogyan történik. Ha a játékod valahol lefagy akkor próbáld itt megváltoztatni az értéket. Az alap és a legjobb érték itt a Chop/Zero. Ez automatikusan megváltozik ha a patch-ek be vannak kapcsolva s ha a játék jobban működik egy másik értékel.

      • Clamping mode: Itt a legfelső a leggyorsabb és az alsó a leglassabb. Tehát a „None” a leggyorsabb de nem olyan kompatibilis, míg a „Full” a leglassabb de a legkompatibilisebb. Az alap értelmezet itt a „Normal” ami a legtöbb játékkal működik és nem nagyon árt a sebességnek. Ez automatikusan megváltozik ha a patch-ek be vannak kapcsolva s ha a játék jobban működik egy másik értékel.

      • Flush to Zero: Megnövelheti egy kicsit a sebességet de csökkenti a kompatibilitást.

      • Denormals are Zero: Észrevehetően meg kéne növelje a sebességet és nem is kéne gondokat okozzon.

      • Restore Defaults: Klikkelj erre, hogy visszaállítsd az alapbeállításokat (amelyek Vista/Windows 7-be félkövér betűvel jelöltek, míg Windows XP-be zöld színnel).

      Az Emulation Settings ablak, VU-k füle:


      A VU-k a Vector Unit-oknak a rövidítése amelyek a Playstation 2 mellékprocesszorai és párhuzamosan működnek egyszerre az EE-vel és az IOP-vel. A Playstation 2-nek kettő ilyen mellékprocesszora van, VU0 és VU1. Lentebb leírjuk a rendelkezésünkre álló beállításokat:
      • VU0: Ebbe a dobozba három dolog közül lehet választani: Interpreter, microVU Recompiler és superVU Recompiler [legacy].

      • Interpreter: Ha ezt választod akkor a PCSX2 az Interpreter-t(értelmezőt) fogja használni a VU0-ás egységgel, ami hihetetlenül lassú és nem is annyira kompatibilis. Ezt csak hibaelhárításkor és tesztelésnél érdemes használni.

      • microVU Recompiler: Ez a Vector Unit-ok legújabb lefordítója amit cottonvibes készített. Ez a beállítás erősen kompatibilis a játékokkal, stabil és tűrhető a sebessége. Ajánlott.

      • superVU Recompiler [legacy]: Ez a régi Vector Unit lefordító amit zerofrog készített. Ez már nem támogatott, a kompatibilitása rosszabb mint a microVU-nak, nem annyira stabil és általában egy kicsit gyorsabb. Akkor érdemes használni, hogy megtalálj egy hibát az új lefordítóval vagy abba a ritka esetbe mikor jobban működik, mint a microVU.

    • VU1: A beállítások megegyeznek a fent említettekkel.

    • Round mode: Ugyanaz mint az EE/IOP-nál.

    • Clamp mode: Ezek a beállítások fentről lefele haladva lassabbak. Tehát a „None” a leggyorsabb, de rossz a kompatibilitás míg „Extra+Preserve Sign” a leglassabb de a legkompatibilisebb. Az alapértelmezett érték a „Normal” ami a legtöbb játékkal jól kéne menjen anélkül, hogy nagy kihatással lenne a sebességre. Ha tüskés poligonokat vagy rossz geometria elemeket veszel észre próbáld az „Extra+Preserve Sign”-ra állítani. Ez automatikusan megváltozik ha a patch-ek be vannak kapcsolva s ha a játék jobban működik egy másik értékel.

    • Flush to Zero: Megnöveli kicsit a sebességet, de romlik a kompatibilitás.

    • Denormals are Zero: Jelentősen megnöveli a sebességet és nem kéne gondokat okozzon.

    • Restore Defaults: Klikkelj erre, hogy visszaállítsd az alapbeállításokat (amelyek Vista/Windows 7-be félkövér betűvel jelöltek, míg Windows XP-be zöld színnel).

    Az Emulation Settings ablak, GS füle:


    A GS a Graphics Synthesizer rövidítése ami a Playstation 2 grafikus elemeinek a megjelenítéséért felelős (meg más dolgokért is). Lentebb leírjuk a beállításokat amelyek a rendelkezésünkre állnak:

    • Framelimiter: Ebben a csoportba levő beállításokkal a játékok képkockáinak megjelenítési sebességét lehet irányítani.

      • Disable Framelimiter: Ha ezt bejelölöd akkor a játékok olyan gyorsan fognak menni amennyire azt a számítógéped bírja, figyelmen kívül hagyja a lenti beállításokat és határokat. Játék közbe az F4-el lehet kapcsolgatni.

      • Base Framerate Adjust: Itt megadhatod százalékba a játékaid képkocka megjelenítési sebességét. Ha békén hagyod az alap NTSC és PAL értékeket (60, illetve 50 FPS), akkor a 100% azt jelenti, hogy az NTSC 60FPS-el és a PAL 50FPS-el megyen, míg 110%-nál ez 66 FPS-t illetve, 55 FPS-t jelent stb. A képkocka korlátozó megakadályozza, hogy az FPS meghaladja ezt az értéket. Ha lassú a játék akkor NEM fog gyorsabb lenni ha 100% fölé viszed az értéket. Ajánlott ezt a beállítást a 100% alapértéken hagyni.

      • Slow Motion Adjust: Itt megadhatod százalékba, hogy a játék sebessége mennyire legyen lekorlátozva ha bekapcsolod a lassított felvétel módot. Az itt található érték a Base Framerate-re érvényes, tehát 50% az a Base Framerate értékének a felét jelenti. Feljebb láthatod, hogy ez mit jelentene FPS-be. Játék közbe a Shift+Tab kombinációval kapcsolgathatod (egyenlőre még nem működik).

      • Turbo Adjust: Ugyanaz mint a Slow Motion Adjust, csak ez felgyorsítja a dolgokat. Játék közbe a Tab gombbal kapcsolgathatod.

        NTSC Framerate: Itt megadhatod, hogy az NTSC játékok milyen sebességgel fussanak. Az alap(és normális) sebességük ezeknek a játékoknak az 59,94 FPS, de állíthatod lejjebb-feljebb ha összeszeretnéd kombinálni a fenti beállításokkal. Tip: Ha alacsonyabb értékekre állítod ezt, akkor felgyorsíthat néhány játékot.

        PAL Framerate: Itt megadhatod, hogy a PAL játékok milyen sebességgel fussanak. Az alap(és normális) sebességük ezeknek a játékoknak az 50 FPS, de állíthatod lejjebb-feljebb ha összeszeretnéd kombinálni a fenti beállításokkal. Tip: Ha alacsonyabb értékekre állítod ezt, akkor felgyorsíthat néhány játékot.

    • Frame Skipping: Ebben a csoportba levő beállításokkal tudod irányítani, hogy hogyan működjön a képkocka elhagyás, egy technika amely nem rajzol ki pár képkockát annak érdekébe, hogy úgy tűnjön mintha a játék simában menne mikor az nem tud teljes sebességen futni. Ez képreszketéssel, villogással, vagy más abnormális viselkedéssel fog járni, játéktól függően. Játék közbe a Shift+F4 kombinációval kapcsolgathatod.

      • Disabled: Ha ez van kiválasztva akkor a Képkocka Elhagyás(Frame Skipping) ki van kapcsolva. Ajánlott, ha a sebesség megfelelő.

      • Skip when on turbo only: Ha ez van kiválasztva akkor a Képkocka Elhagyás csak akkor működik mikor a Turbó mód is meggyen.

      • Frames to Draw: Itt adod meg, hogy hány képkocka legyen megrajzolva az elhagyás előtt.

      • Frames to Skip: Itt adod meg, hogy hány képkocka lesz elhagyva miután a fent megadott képkockák száma kirajzolódott.


    • Use Synchronized MTGS: Pipáld ezt ki egy másik MTGS mód használatára. NAGYON lassú, csak hibaelhárításra alkalmas.

    • Disable all GS output: Kikapcsolja a GS-nek a kimenetelét. Vagyis nem fog megjelenítődni semmi. A központi PCSX2 sebesség beértékelésére és hibaelhárítására használják.

    Az Emulation Settings ablak, GS Window füle:


    Itt a PCSX2 videó kimenetének különböző aspektusait fogod tudni irányítani. Lentebb leírjuk a beállításokat amelyek a rendelkezésünkre állnak:

    • Aspect Ratio: Itt a rendelkezésedre áll a Fit to Window/Screen ami elnyújtja/átméretezi a videót, hogy az ablak teljes területét elfoglalja, Standard (4:3) ami a videó oldal arányát 4:3-ra állítja és a Widescreen (16:9) ami a videó oldal arányát 16:9-re állítja. Tartsd észbe, hogy a játék így el lesz nyújtva és deformálja az eredeti képet. Valódi szélesvásznú képért a játék beállításainál kell ezt bekapcsolnod (feltéve, ha ezt támogatja a játék).

    • Custom window size: Megadhatod az ablak méreteit pixelbe.

    • Disable window resize border: Ha be van jelölve akkor eltávolítja a keretet amelyet az ablak átméretezésénél használnak.

    • Always hide mouse cursor: Ha be van jelölve akkor az egér kurzora nem lesz látható ha az a videó ablak területén található.

    • Hide window on suspend: Ha be van jelölve akkor a video ablak bezárul mikor az emuláció fel van függesztve.

    • Default to fullscreen mode on open: Ha be van jelölve akkor a PCSX2 teljes képernyős módba indul el. Az Alt+Enter kombinációval lehet vissza váltani az ablak módba.

    • Use exclusive fullscreen mode (if available): Ha be van jelölve akkor egy más fajta megjelenítő mód lesz használva ami jobb lehet régi CRT monitorok és videó kártyák tulajdonosainak. Ez NEM ajánlott, mivel memóriafogyáshoz vezethet és/vagy véletlenszerűen ki is kapcsolhat mikor ablakból teljes képernyőre és fordítva, vált az ember.

    • Wait for vsync on refresh: Ha be van jelölve akkor a PCSX2 fogja használni a vsync-et ami lecsökkentheti a szakadozást, de az FPS-t is. Teljes képernyős módra érvényes és nem biztos, hogy mindegyik GS plugin-al működik.

    Az Emulation Settings ablak, Speed Hacks füle:


    A Speed Hack-ek (avagy sebesség hack-ek) olyan technikák amelyek felgyorsítják az emuláció sebességét a pontosság kárára. Mindegyik beállítás tudd, és fog is okozni kellemetlen hibákat, lefagyást vagy más abnormális viselkedést szóval csak óvatosan velük. Azt is tartsd figyelembe, hogy nem mind játékkal működnek, tehát lehet lesz olyan játék amely nem fog egyáltalán felgyorsulni. Lentebb leírjuk a rendelkezésünkre álló beállításokat:
    • Enable speedhacks: A lenti beállításokat egy gombnyomásra ki/be kapcsolja.

    • Emotion Engine (EE) Cyclerate: Ez a hack megnöveli az időt ameddig egy emulációs művelet tart, ami könnyit a CPU dolgán. Az alapbeállításon kivül minden mással elromolhat a játék.

      • Default Cycle Rate – 1. Szint: Ez nem egy hack, az EE emulálása normális sebességen történik.

      • 2. Szint: Lecsökkenti 33%-al az EE ciklus sebességét. Közepes sebesség növekedés, apró kompatibilitás csökkenés.

      • 3. Szint: Lecsökkenti 50%-al az EE ciklus sebességét. Nagy sebesség növekedés, közepes kompatibilitás csökkenés. Akadozhat tőle a hang és a videók.


    • VU Cycle Stealing: Ez a hack megnöveli a Vector Unit(VU) által átvett ciklusok számát az Emotion Engine-től (EE). Ez a hack hamis FPS értékeket tudd és fog is megadni (főleg nagyobb állításon), a kép elkezdhet villogni és lelassulás vagy más probléma adódhat egyes játékokkal!

      • 0. Szint: Ez nem egy hack, ki van kapcsolva a VU Cycle Stealing (VU Ciklus Lopás).

      • 1. Szint: Kis sebesség növekedés, kis kompatibilitás csökkenés.

      • 2. Szint: Nagy sebesség növekedés, közepes kompatibilitás csökkenés.

      • 3. Szint: A 2. Szinthez képest kis sebesség növekedés, nagy kompatibilitás csökkenés. Ez a szint a játékok többségénél vibrálást, lelassulást és grafikus hibákat fog okozni, miközben alig növeli a sebességet a 2. Szinthez képest, mikor az működik. Nem ajánlott, csak akkor ha tudod, hogy az adott játék működik vele.


    • Other Hacks: További hack-ek, különböző tulajdonságokkal.

      • Enable INTC Spin detection: Ez a hack tesz egy rövidítést egy helyzet mikor a PS2 játék nem csinálnak semmit. Ahelyett, hogy egy helybe álljon ez átugorja a várakozást és folytatja a lejátszást. Nagy sebesség lökést adhat, de csak néhány játékban. Nagyon biztonságos hack és szinte semmilyen mértékben nem ront a kompatibilitáson. Ajánlott.

      • Enable Wait Loop detection: Hasonló a fentihez. Közepes sebesség növekedés és tudtunkkal nem árt a kompatibilitásnak, ajánlott.

      • Enable fast CDVD: Lecsökkenti a betöltési időket, mert megnöveli a lemez hozzáférésének a sebességét. Nézd meg a HDLoader kompatibilitás listáját, hogy melyik játékokkal NEM megy (általában mode 1 vagy slow DVD-nek vannak beírva). Nem ajánlott, mivel elég sok játékot elront.


    • microVU Hacks: Ezek a hack-ek csak akkor működnek ha a VU fülön a recomplier-nél a microVU van kiválasztva. Ha a superVU van kiválasztva, ezek nem működnek.

      • mVU flag hack: A programba megtalálod a leírást. Közepes sebesség növekedés nagyon jó kompatibilitással. Ajánlott.

      • mVU block hack: A programba megtalálod a leírást. Közepes sebesség növekedés nagyon jó kompatibilitással.

      • mVU Min/Max hack: A programba megtalálod a leírást. Kis sebesség növekedés, közepes kompatibilitás vesztéssel.


    • Restore defaults: Klikkelj rá, hogy mindent vissza állíts az alapbeállításra (ami kikapcsol minden hacket).

    Az Emulation Settings ablak, Game fixes füle:


    Ezek a javítások egy bizonyos játékhoz készültek amelyeknek szükségük van rájuk ahhoz, hogy működjenek. A csapatnak nem áll szándékába ezeket a hack-eket támogatni és csak ideiglenes megoldásnak tekinti őket. Ahogy megvan rájuk a megoldás ezek el lesznek távolítva. Sok közülük automatikusan bekapcsol ha a patch-ek is be van kapcsolva.

    • VU Add hack: Ez a hack azért kell mert a PS2 nem követi az IEEE standardot a lebegő soroknál (float).
      Csakis a „Star Ocean 3”, „Valkyrie Profile 2” és a „Radiata Stories”-al használandó.

    • VU Clip Flag Hack: Ez a hack csak akkor kell ha a VU fülön, a recompiler-nél a superVU van kiválasztva. A „Persona” játékoknál kell.

    • FPU Compare Hack: Ez a hack azért kell mert a PS2 nem tartja tiszteletben az IEEE standard által megadott lebegő pontok számát. Csakis a „Digimon Rumble Arena 2”-nél kapcsold be.

    • FPU Multiply Hack: „Tales of Destiny”-nek kell.

    • FPU Negative Div Hack: A Gundam játékoknak kell, megjavítja a kamerát.

    • VU GXkick Hack: Megnöveli a várakozási időt a VU XGkick parancsoknál. Az „Erementar Gerad”-nak kell.

    • FFX vidoes fix: Eltávolítja a szürke szemetet a „Final Fantasy X” videóiból.

    • EE timing Hack: Ez több játéknak is segíthet. Amelyikeken biztos segit: „Digital Devil Saga, „SSX”, „Resident Evil: Dead Aim”.

    • Skip MPEG Hack: Használd ezt ha az intro videóknál lefagy a játék.

    • OPH flag Hack: Kell a „Bleach Blade Battler”, „Growlancer” II és III és a „Wizardry” játékoknál.

    Egyéb beállítások


    Most meg leírjuk, hogy a többi beállítás mit csinál:

    • System =>Boot CD/DVD (full): Ha ezt választod, akkor az emulátor elindítja a lemez kép futtatását amelyet a CDVD pluginba (vagy a beépítet ISO választóba) kiválasztottál vagy megkér, hogy mutass rá egyre, ha még nem választottál. Ha Gigaherz CDVD plugin-ját használod akkor ez egyből fogja indítani a megadott meghajtóból a lemezt. A „full” mód először végig megy a BIOS intróján, akárcsak egy igazi PS2 konzol. Használd ezt olyan játékoknál ahol lehet nyelvet választani vagy másolás védetteket.

    • System =>Boot CD/DVD (fast): Ugyanaz mint a fenti csak ez kihagyja a BIOS intrót és egyből a játékot indítja.

    • System =>Run Elf...: Ezt használhatod ha szeretnél demókat játszani amelyek majdnem mindig .elf formátumba vannak.

    • System =>Suspend/Resume: Bármikor felfüggesztheted vagy folytathatod az emulációt.

    • System =>Load State/Save State: Itt tudod betölteni/elkészíteni a pillanatmentéseket miközben fut a játék. Az „Other” segítségével megadhatsz te egy általad kívánt fájlnevet.

    • System =>Enable Patches: Ez ki/be kapcsolja a patch-eket. A patch-eket több féle dologra is lehet használni, pl. kihagyni videókat amelyeket még nem lehet tökéletesen emulálni és megakadályozhatják a tovább haladást. Ha ezt bepipálod akkor néhány különleges beállítás is bekapcsolódik mikor olyan játék van betöltve amelynek szüksége van rájuk. Ha akarod tudni, hogy kell csalásokat készíteni nézd meg a különböző útmutatókat a fórumunkon.

    • System =>Enable Host Filesystem: Ez ki/be kapcsolja a PCSX2 gazda fájlrendszerét. Néhány demó és homebrew-nél használandó.

    • System =>Shutdown: Ez leállítja a játékot amelyet ép játszol és visszaállítja a PCSX2-őt.

    • System =>Exit: Kilép a programból.

    • CDVD =>
      • Iso Selector: Ez a beépített ISO kiválasztója a PCSX2 ami nem használ egy CDVD plugin-t. Ha a PCSX2 támogatja kép formátumát akkor a Browse-ra klikkelve kiválaszthatod a lemez képet és indíthatod is. Azért, hogy ne fáradj annyit ez a menü fenn tart egy listát a legutóbb használt képekről. Ez csak akkor működik a főmenübe az „Iso” van kiválasztva!
      • Plugin Menu-Plugin Settings: Ez megmutatja, hogy melyik plugin-t választottad ki és megnyithatod a beállításait (ahelyett, hogy meg kellegyen nyissad a Plugin/BIOS Selector-t)
      • ISO-Plugin-No Disc: A főmenüben megtalálható ez a három bejegyzés amely irányítja, hogy a PCSX2 milyen forrásból töltse be a játékokat. Ha az ISO-t választod, akkor a beépített ISO olvasó fog működni. Ha a Plugin-t választod akkor az általad beállítót plugin-t fogja használni. A No Disc-el pedig nem tölt be semmilyen lemez és a PCSX2 csak a BIOS-t fogja futtatni.

    • Config =>
      • Emulation Settings: Megnyitja az Emulációval kapcsolatos beállításokat, amelyeket fentebb leírtunk.

      • Memory Cards: Megnyitja a memória kártya vezérlőt.

      • A Browse-ra klikkelve egy általad kiválasztott könyvtárból próbálja majd a PCSX2 betölteni a memória kártyákat.

      • A Delete és Disable gombok csak akkor állnak rendelkezésre ha a listából kiválasztottál egy memóriakártyát. A Delete letörli, a Disable kikapcsolja az adott kártyát.

      • Enable Multitap on Port 1: Engedélyezi a Multitap-et így max 4 memória kártya megy egy helyet. Egyenlőre fejlesztés alatt van és nem fog jól működni.

      • Enable Multitap on Port 2: Ugyanaz mint a fenti, csak ez a második memória kártyát helyettesíti.

      • Auto-Eject Memcards when loading save states: A leírás a programban megtalálható, ajánlott bekapcsolni.


    • Video (GS)/Audio (SPU2)/Controllers (PAD)/Dev9/USB/Firewire =>Plugin Settings: Megnyitja az adott plugin-ok beállitásait.

    • Patches: Megnyitja a patch böngészőt. Nincs beépítve a 0.9.7 bétába.

    • Multitap 1: Engedélyezi az 1. Multitap-et. Nincs beépítve a 0.9.7 bétába.

    • Multitap 2: Engedélyezi a 2. Multitap-et. Nincs beépítve a 0.9.7 bétába.

    • Clear all Settings: Kitöröl minden beállítást és újra megnyitja az első indításkor megjelenő beállítás varázslót.


    • Misc =>
      • Show Console: Ez ki/be kapcsolja a második ablakot amelyik be szokott indulni a PCSX2-vel. Hibaelhárításnál használják s többféle üzenetet láthatsz benne ami segíthet a hiba megtalálásához. A pirossal írt üzenetek hibák, a sárgával írtak pedig figyelmeztetések.

      • Print cdvd info: Ha be van jelölve akkor a konzolba ki lesz írva, hogy a CD/DVD mit olvass be. Hibaelhárításnál használják.

    • About: A névjegy. Itt található a készítők listája és pár köszönet.

    Ha még mindig problémád akad az emulátorral akkor miután óvatosan elolvastad a szabályzatot írd meg a problémádat a fórumra ITT.

    Vissza az elejére.

    Itt a vége! Remélem, hogy ez az útmutató segít azoknak az embereknek akik újak még a PCSX2-hőz, meg azoknak a tagoknak is akik szeretik piszkálgatni a beállításokat.


    Köszönet Gigaherz-nek, hogy megmutatta, hogyan kell beállítani a tartalom jegyzéket, hogy működjön Firefox-al. Smile
    Sok köszönet Regulusnak a háttérért, a smilie script-ekért és a segítségért Smile
    Köszönet Razor Blade-nek, hogy megjavította a képek széleit.
    Köszönet crushtest-nek, a javaslataiért valamint, hogy rámutatott pár Firefox-os hibára.
    Köszönet Nachbrenner-nek a javaslataiért és a hozzájárulásért.
    Köszönet Falcon4ever-nek az XHTML érvényesítésért.
    Köszönet rama-nak, hogy segítet megírni a magyarázatokat.

    Készítette Bositman

    Fordította bmate - Bikfalvi Máté. Ha valamit úgy véltek, hogy nincs jól lefordítva vagy találtok helyesírási hibát, akkor bátran küldjetek egy üzenetet. Technikai segítséget nem fogok nyújtani!

Sponsored links





Users browsing this thread: 1 Guest(s)