A hivatalos magyar használati útmutató - v1.2.1
#1
Mivel ez az útmutató nagyon részletes és hosszú, avih elkészített egy sokkal rövidebb gyors indító útmutatót amit megtaláltok itt magyarul. Ha nem kaptál választ a kérdéseidre vagy ha akarod tudni, hogy mi mit csinál akkor olvasd el a hosszú útmutatót. Smile

Ebben a útmutatóban megpróbálom nektek elmagyarázni, hogy kell megfelelően beállítani a PCSX2-őt és adok pár tippet néhány játék elindításához. Kezdjük is az első lépésekkel:

1) Töltsd le a PCSX2 1.2.1-es verzióját INNEN.
2) A PCSX2 három ízben jön, a teljes installáló, a webes installáló és a bináris változat. A teljes installáló csomag tartalmazza a DirectX webes installáló fájlját is, a PCSX2 webes installálója nem, de automatikusan letölti azt az internetről. A bináris változat meg magát a programot és a kiegészítőket (innentől PLUGINokat). Töltsd le amelyiket jónak látod, de ha ne tudod eldönteni, akkor válaszd a teljes installálót.
3) Futtasd az installálót (ha azt töltötted le) vagy ha a bináris változatot töltötted le, akkor nyisd meg a tömörített fájlt és csomagold ki a tartalmát egy könyvtárba. (pl. C:\PCSX2)
4) Indítsd el a pcsx2-r5875.exe-t ami az installálás vagy kitömörítés célkönyvtárában található.

Linux felhasználók figyelem
Töltsétek le az új binárist INNEN vagy a forráskódot a Github-ról. Ahhoz, hogy lefordítsátok (compile) a forrást, kövessétek a leírtakat a Linux Installálási Útmutatóban. (angolul van)
A következő dolgok fel kell legyenek telepítve: libaio-dev, libasound2-dev, libbz2-dev, libcg, libcggl, libegl1-mesa-dev, libglew-dev, libgtk2.0-dev, libjpeg-dev, libsdl1.2-dev, libsoundtouch-dev, libsparsehash-dev, libwxbase2.8-dev, libwxgtk2.8-dev, nvidia-cg-dev, nvidia-cg-toolkit, portaudio19-dev, zlib1g-dev.

Linuxban általában használt pluginok a: ZZOgl-pg (vagy ZZOgl), GSdx OpenGL/SDL, SPU2-X, ZeroSPU2, OnePad, Linuz Iso, EFP Iso, és EFP Polling-t.


Tartalom
  1. Plugin Beállítás
  2. BIOS beállítása
  3. Központi beállítások
  4. Egyéb beállítások

  5. Gyorsválasztó billentyűk beállítása

A PCSX2 beállítása


A PCSX2 új verziója tartalmaz egy első indításkor megjelenő beállítás varázslót, hogy megkönnyítse a konfigurálást, szóval előbb azt nézzük át.

Az első oldalon, ki kell választani a nyelvet, majd azt, hogy a program hova mentse le a fájljait és a beállítási paramétereket.

Az első lenyíló listában egyszerűen válaszd ki milyen nyelven legyen a program.

Ha installáltad a PCSX2-ot akkor minden beállítás, memkártya és újonnan létrehozott fájl automatikusan a Dokumentumok könyvtáradba lesznek lementve. A bináris változat esetén ugyanabba a könyvtárba amelyikbe megtalálható a pcsx2-r5875 fájl.

A második oldalon lehetőséged lesz kiválasztani, hogy mely pluginokat szeretnéd használni. Az alapértelmezett pluginok a legkompatibilisebbek és általában a leggyorsabbak is, szóval csak akkor váltsd le őket ha tudod, hogy mit csinálsz.
Ugyanitt tudsz a pluginoknak egy külön könyvtárat kiválasztani. Ki kapcsolod az alapértelmezett beállítást a jelölődobozba majd a ’Browse’-ra kattintva kiválasztod az új könyvtárat. Az ’Open in Explorer’ egyszerűen csak megnyitja az általad kiválasztott könyvtárat a Windows Explorer-be.

A harmadik oldalon ki kell választanod a BIOS képet a listából. Ha a lista üres, akkor vagy be kell másoljad a kép fájl(oka)t a BIOS könyvtárba, vagy pedig be kell állítanod a programot, hogy mutasson rá a könyvtárra amelyikbe megtalálható(k) a kép fájl(ok). Több információért nézd meg a BIOS beállítása szekciót. Ha nem tudsz semmit se kiválasztani, akkor nem fogod tudni használni a PCSX2-ot. Kattints a Befejezésre, hogy befejezd az első indításkori beállítás varázslót.


Ez itt a fő GUI-e (Graphical User Interface, avagy Grafikus Felhasználói Felület) a PCSX2-nek. Innen tetszés szerint módosíthatod a program vagy a pluginok beállításait.
A pluginok beállításával kezdünk majd utána rátérünk a központi beállításokra.
Kattints a Config=>Plugin/BIOS Selector, hogy kiválaszd és beállítsd a pluginokat amelyet a PCSX2 használni fog. A képen látható ablak fog megjelenni (kattints rá, hogy felnagyobbítsd):

[Image: attachment.php?aid=30180]

Három fül található itt: Plugins, BIOS és Folders.

A Plugin/BIOS selector, Plugins füle:


Először is, ki kapcsolhatod az alapértelmezett beállítás jelölődobozt az ablak alján és a ’Browse’-ra kattintva kiválaszthatod a könyvtárat, ahonnan beszeretnéd tölteni a pluginokat. Bal oldalt láthatod, hogy melyik plugin melyik komponenst próbálja emulálni(~utánozni) (GS, PAD, SPU2 stb.). Középen megtalálhatóak a plugin kiválasztó lenyíló listák és jobb oldalt a ’Configure’ gomb amely az adott plugin konfiguráló ablakát nyitja meg.
Tartsd észbe, hogy ha kicserélsz egy plugint, rá kell kattints az ’Apply’ gombra ahhoz, hogy az emulátor betöltse az új plugint és, hogy a ’Configure’ gomb újra működő kepés legyen.

Most pedig jöjjön maga a pluginok beállítása:

Grafika:



Először is meg kell tud, hogy a videokártyád hanyadik verzióját támogatja a Pixel Shader-nek és a DirectX-nek (ha Windows-t használsz). Ezt megtudhatod itt.

Egyenlőre három GS plugin áll rendelkezésedre: GSdx v0.1.16, ZeroGS v0.97.1 és Gsnull driver v0.1.0.

A GSdx v0.1.16 egy DirectX9 és DirectX10/11-es plugin Gabest-tol amely nemrég nagy előrehaladásra tett szert sebesség és kép minőség terén is. A működéshez szükséges Pixel Shader 2 és SSE2, valamint a DirectX10/11-es mód használatára, Windows Vista/Windows 7/8 és egy DirectX10-et támogató videokártyára.

A ZeroGS egy nagyon öreg plugin ami évek óta nem volt fejlesztve. Nagyon kevés játék jobban működik ezzel mint a GSdx-el, próbáld ki ezt a plugint ha már minden kötél szakad.

A GSnull, mint ahogy a neve sugallja, egy nulla. Ez a grafikus plugin nem fog semmi féle videót megjeleníteni. Hibaelhárítás céljából használják.


Válaszd ki a GSdx v0.1.16-ot és nyomd meg a [Configure...] gombot.

  • Először is, a GSdx-nek öt különböző változata létezik, SSE2, SSSE3, SSE4.1, AVX és AVX2. Csak azt a verziót használd amelyiket támogatja a processzorod (CPU) valamint mindig a lehetséges legnagyobb verziót válaszd mert az lesz mindig a leggyorsabb. Növekvő sorrendbe leglassabbtól leggyorsabbig: SSE2, SSSE3, SSE4.1, AVX és AVX2. Az új AVX és AVX2 parancsok kicsit felgyorsítják a GSdx szoftveres megjelenítőjét de a hardveres megjelenítőket nem segíti. FIGYELEM: AMD felhasználók, NEHOGY összekeverjétek az SSE3-at az SSSE3-al (+1 S betű) és az SSE4A-t az SSE4.1-el. Teljesen más dolgok és NINCSENEK támogatva, ezért ilyen esetben az SSE2-ot használjátok.
    SSE2-t támogató CPU-k: Itt ellenőrizheted
    SSSE3-t támogató CPU-k: Itt ellenőrizheted
    SSE4.1-t támogató CPU-k: Intel Core 2 Duo Penryn sorozat (E7xxx, E8xxx és Q9xxx modellek), Intel Core i3, Intel Core i5, Intel Core i7, AMD Bulldozer/Bobcat.
    AVX-t támogató CPU-k: Itt ellenőrizheted
    AVX2-t támogató CPU-k: Itt ellenőrizheted

  • Ha a DirectX10/11-es módot akarod használni, akkor szükséged van Windows Vista-ra vagy Windows 7/8-re és egy DirectX10/11-et támogató videó- kártyára. (lásd az előbbi linket)

  • Egyenlőre a GSdx DirectX10 és DirectX11 módjai köztnincs semmi különbség sebesség és kompatibilitás terén. Az egyetlen különbség az az, hogy a DirectX11 is választhatóvá válik, ha a videó- kártyád támogatja azt.

  • Adapter: Itt kiválaszthatod, hogy melyik grafikus adaptert (videó kártyát) használja a GSdx. Ez nagyon hasznos olyan számítógép konfigurációknál ahol a dedikált videó kártya mellett van egy integrált videó kártya is mert így a felhasználó világosan ki tudja választani a gyorsabb dedikált videó- kártyát.

  • Renderer: Itt kiválaszthatod, hogy, hogyan legyen a kép létrehozva.

    A Direct3D9 (Hardware)-t választva, a GSdx a grafikus kártyád Direct3D képességeit fogja használni, ami jelentősen megnöveli az emuláció sebességét.

    A Direct3D10/11 (Hardware)-t választva, ( csak Vista/Windows 7-be és legalább DX10-es videó- kártyával választható) a GSdx a Direct3D10/11-es módot fogja használni ami általában gyorsabb és néha még a kompatibilitása is jobb. Ajánlott ezt használni ha a rendszered képes rá.

    A Direct3D9/10/11 (software)-t választva, a GSdx a beépített szoftveres megjelenítőt fogja használni, ami egyáltalán nem veszi igénybe a videó kártyádat, a helyet a processzort használja. Így jelentősen lecsökken a sebesség, de a kompatibilitás szinte tökéletes. Ez akkor ajánlott, ha hibák lépnek fel a Direct3D megjelenítővel.

    Az OpenGL (hardware)-t választva a GSdx az OpenGL háttér interfészt fogja használni, ami egyenlőre egy lassabb alternatívája a DirectX-es megjelenítőknek ugyanolyan vagy rosszabb kompatibilitással. Ez a legjobb opció Linux felhasználók számára.

    Az OpenGL (software)-t választva a GSdx az OpenGL háttér interfészt software módba fogja használni a fent említett sajátosságokkal.

    A Direct3D9 (null), Direct3D10/11 (null), Null (software), Null (null)-t választva, a plugin egyáltalán nem fog megjeleníteni semmit, tehát a képernyőn nem fog megjelenni semmi. Akkor használd ezt ha pl. ha csak zenét akarsz hallani mivel ez a mód drasztikusan megnöveli a sebességet.

  • Interlacing: Ebben a lenyíló listában a None(semmi), Auto és 6 másfajta interlacing (váltott soros fűzés, kép felépítése két menetben először a páros, majd a páratlan sorok kirajzolásával) technika közt tudsz válogatni. Ezeket arra használják, hogy megszüntessék a kép „reszketését”. Azt ajánljuk, hogy a legtöbb játéknál ezt hagyjátok az Auto-n.
    A zárójelbe láthatod, hogy milyen hatása és esetenként hátránya van az adott technikának (pl. a blend technikával felére csökken az FPS[képkocka/másodperc]).
    Játszás közbe az F5 billentyűvel tudod váltogatni őket.

    Scaling(kép átméretezés) alszekció:

    Csak akkor áll rendelkezésre ha egy Hardver megjelenítő van kiválasztva. Ebben a részlegben van pár beállítás amelyt behangolhatsz, hogy javítsanak a játékaid képminőségén, a textúrák felbontásának növelésével vagy szurok alkalmazásával. Tartsd észbe, hogyha megváltoztatod a játék alapértelmezett felbontását akkor hibák léphetnek fel (nagy és kicsi problémák egyaránt).

  • D3D internal resolution: Itt pontosan megállapíthatod, hogy az erőforrások milyen felbontása jelenjenek meg!
    Így ha a PC-d elég erős (főleg a videó- kártyád), akkor a kedvenc PS2 játékaidat sokkal nagyobb felbontásba tudod játszani ami részletes és élesebb képminőséget jelent játék közbe.
    Tartsd észbe, hogy minél nagyobb a felbontás, annál több erőforrásra van szüksége a pluginnak amiből kifolyólag az emuláció sebessége lelassul.

  • Original PS2 Resolution - Native: Ha ezt a dobozt bepipálod akkor a plugin a PS2 gyári felbontásába fogja megjeleníteni a képet (azért szürkül ki a Costum Resolution és a Scaling).

  • Scaling: Állítsd Costum-ra ha azt a felbontást akarod használni amit lejjebb beállítottál (costum resolution). Ha 2x-6x-ra állítod akkor annyiszor fogja megszorozni a felbontási értékeket. Tehát ha egy játék gyári(native) felbontása 640x320 és a scaling-et 3x-ra állítod akkor a játék 1920x960 px felbontásba fog megjelenni (a gyári felbontása háromszorosa). Ha így növeled a játék felbontását akkor nem valószínű, hogy hiba lép fel.
    Jelenleg a legtöbb játék és videokártya elbírja 2x vagy 3x átméretezést de attól feljebb nagy sebesség csökkenéssel jár a dolog.

  • Custom Resolution: Mikor Scaling custom-ra van állítva akkor ide kell beírjad a felbontást amibe szeretnéd, hogy fusson a játék.

    Enable Shade Boost:

    Ha ezt bejelölöd további beállítások válnak majd a rendelkezésedre a jobb lenti gombra kattintva. Itt tudod módosítani a színek élénkségét, fényerősségét és kontrasztját a GSdx kimenetelének. A bal lenti Reset gombra kattintva alaphelyzetbe állíthatod a csuszkákat.

    Enable FXAA:

    Ha ezt a funkciót engedélyezitek akkor a GSdx alkalmazza az FXAA anti-aliasing algoritmust javítva a kép vizuális minőségét egy kis sebesség csökkenés árán. Az FXAA-t a Page Up billentyűvel tudjátok ki/be kapcsolni.

    Enable FX Shader:

    Az 1.2.0-ás verzió óta PCSX2 képes külső shader (árnyékoló) programokat használni, hogy különböző vizuális effektusokat és fejlesztéseket alkalmazzon. Alapértelmezetten PCSX2 4 egyszerű scanline shadert tartalmaz (amit játék közbe az F7-el tudsz váltogatni). Ha hozzá szeretnél férni egy nagy shader gyűjteményhez, ami tartalmazza többek közt az UHQ FXAA, Bilinear FS Filtering, Bicubic FS Filtering, Gaussian FS Filtering, High Quality Blended Bloom, Per-Channel Gamma Correction, Scene Tone Mapping, RGB Colour Correction, S-Curve Contrast Enhancement, Texture, Sharpening, Pixel Vibrance, Post-Complement Colour Grading, Cel Shading, Scanline Emulation, Vignette és Subpixel Dithering-et, akkor letöltheted Asmoden shader fájlját a fórumunkról ITT.Nyisd meg a zip fájlt és tömörítsd ki a PCSX2Fx_Settings.txt és shader.fx fájlokat egy könyvtárba a pcsx2-r5875.exe-vel. A beállításokat a PCSX2Fx_Settings.txt szerkesztésével tudod megváltoztatni amibe részletesen le van írva az instrukció. Óvatosan használjátok mert nagy értékek óriása ráhatással lehetnek a sebességre. Külső shadereket használhatsz a GSdx (software) megjelenítőjével is ami segítségével el tudod érni a legszebb grafikai reprezentációt ezzel a megjelenítővel. A külső shaderek használatát ki/be tudod kapcsolni a Home billentyűvel játék közbe.

    Hardware mód alszekció:

    Csak akkor áll rendelkezésre ha egy Hardveres megjelenítő van feljebb kiválasztva. Itt megtalálható még pár beállítás ami növelheti a teljesítményt és a képminőséget.

  • Texture filtering: Textúra szűrés. Ennek a doboznak három állapota van. Bejelölve, beszürkülve és üresen hagyva.
    Mikor be van jelölve a képernyőn mindenre, legyen az 2D és 3D, egy bilineáris szűrő lesz alkalmazva.
    Ha be van szürkülve akkor a szűrés úgy működik mint a PS2-on. Ez az ajánlott beállítás.
    Ha üresen van hagyva, akkor a bilineáris szűrés teljesen ki van kapcsolva. Rontja a képminőséget, de segíthet gyengébb videokártyák esetén.

  • Logarithmic Z: Ezt akkor kell használni mikor a grafika a játékba olyan mintha „átlátszó” volna. Ez csak olyan videó-kártyákkal lehet használni amelyek NEM támogatják a 32 bites Z-buffert.

  • Allow 8-bit textures: Ez hatékonyabb „színskálás textúrákat” használ minden képmegjelenítésnél ami lecsökkenti a videokártya RAM igényét. Viszont ezért jobban megterheli a processzort és hibák jelenhetnek meg a képbe. Érdemes kipróbálni mindkét beállítást majd azzal maradni amelyikkel jobb a teljesítmény.

  • Alpha Correction (FBA): (DX9 módba csak)Ezt hagyd bekapcsolva mert kijavít pár összekeverési problémát ami a DX9 módba jelen van. Ez is okozhat problémákat.

    Hacks Subsection:

    Jelöld be az "Enable HW hacks" beállítást, hogy aktiváld a lentebb leírt beállításokat. A "Configure"-re kattintva kiválaszthatod, hogy melyikeket akarod engedélyezni.
    Ezeket a beállításokat CSAKIS haladó felhasználók piszkálják. Ha olyan játékokba használod ezeket amelynek nincs rá szükségük akkor komoly hibákkal FOGSZ találkozni! (csak a hardveres módokkal működik).

  • MSAA: Minden kirajzolt felületen alkalmazza a megadott szintű Anti-Aliasing-ot (finomítás, csipkézettség csökkentés). Ez nagyon videó memória igényes aminek következtében kikapcsolhat a GSdx ha nincs elég RAM. Több információért olvasd el a doboz jobb paneljében megtalálható leírást.

  • Skipdraw: Pár felületet egyáltalán nem jelenit meg attól függően, hogy mennyi a valószínűsége annak, hogy hibát okozzanak. Add meg, hogy mennyi felület legyen kihagyva miután az első problémás felületet megtalálta a plugin. Először kicsi értékekkel, mint pl. 1-3 kezdj s csak aztán próbálj nagyobb értékeket (minél nagyobb a szám annál több az esélye, hogy a grafikus elemek és az effektusok deformálódnak/eltűnnek). Ez a hack véletlenszerű felgyorsulást is előidézhet!

  • Alpha: Ezt próbáld bekapcsolni ha a játéknál bajok vannak a köd szerű effektek vagy árnyékok megjelenítésével. Ha előfordul valamilyen grafikus hiba ezt érdemes kipróbálni hátha kijavítja őket.

  • Half-pixel Offset: Ez egy eltolási technikát alkalmaz minden felületre, hogy a gyakori felméretezési hibák száma lecsökkenjen. Használd ezt ha a homályos kép vagy fényudvar effektusok a bal felső sarok felé lennének elmozdulva.

  • Sprite: Több információért olvasd el a doboz jobb paneljében megtalálható leírást.

  • WildArmsOffset: Ez ismert, hogy sok játékon segít. Több információért olvasd el a doboz jobb paneljében megtalálható leírást.

  • Aggressive-CRC: Több információért olvasd el a doboz jobb paneljében megtalálható leírást.

  • Alpha Stencil: Több információért olvasd el a doboz jobb paneljében megtalálható leírást.

  • Nvidia Hack: Próbáld ki ezt a hacket ha nVidia kártyád van és észreveszed, hogy megmagyarázhatatlanul elnyúlik a kép ha be van kapcsolva a képátméretezés.

  • Disable CRCs: Minden játék specifikus hacket kikapcsol a GSdx-ben. Általában jobb ha ez nincs bekapcsolva de esetenként mint például a Shadow of the Colossus-nál lehet, hogy jobban lesz a végeredmény.

  • TC Offset X/Y: Ez a beállítás kijavíthatja, a hibás kép elrendezést mikor képátméretezést használunk. Láthatsz pár értéket ami tudottan segít a Persona 3, Haunting Ground és Xenosaga játékokon. Megpróbálhatod a te játékoddal is ezeket az értékeket vagy írhatsz be újakat.

    Software mód alszekció:

    Csak akkor áll rendelkezésre ha egy Szoftveres megjelenítő van feljebb kiválasztva. Ebben a részlegben be tudod állítani, hogy hány adatfeldolgozási szálat (thread) használjon a megjelenítő, valamint ki/be kapcsolhatod a szoftver AA-t.

  • Extra Rendering threads: Ezt csak akkor lehet választani a szoftveres megjelenítő módot használsz. Itt tudod megadni, hogy a GSdx hány szálat használjon a szoftveres képmegjelenítésre azért, hogy tud kihasználni a processzorod összes magját, pl. állítsd 3-ra quad core (4 magos) processzor esetén. Ez többmagú rendszerekben jelentősen megnöveli a sebességet.

  • Edge anti-aliasing (AA1): Ezt csak akkor lehet választani a szoftveres megjelenítő módot használsz. Ha be van jelölve akkor a plugin megpróbál az anti-aliasing egy formáját alkalmazni ami feljavítja a játék képminőségét. Óvatosan használd mert ez még csak fejlesztési stádiumba van.


  • Movie Capture: (videó készítés) Ez egy rejtett (Tongue) funkció. Ha megnyomod az F12-ot egy üzenetdoboz meg fog jelenni. Az első mezőbe meg kell mondjad a pluginnak, hogy a videót hova mentse le és el kell nevezd a fájlt. A második mezőbe a tömörítő codecet kell kiválasztani mint pl. az x264vfw vagy [Uncompressed] ami egyáltalán nem tömöríti össze a videót. Ha úgy döntöttél, hogy egy tömörítő codecet választól akkor a [Config] gombra kattintva beállíthatsz további paramétereket. Tartsd észbe, hogy csak azok a codecek fognak megjelenni, amelyek már fel vannak installálva a gépedre.
    Miután megkezdődött a felvétel az F12 újra megnyomásával megállíthatod a felvételt. Az elkészült videó automatikusan fel lesz gyorsítva 100%-os sebességre, hogy élvezhető is legyen. Smile Ha az SPU2-X hang plugint használod akkor egy recording.wav nevezetű hangfájl lesz lementve ugyanabba a könyvtárba amelyikbe megtalálható a pcsx2-r5350.exe.

  • Nyomd meg az OK-t a változtatások mentésére, vagy a [Cancel]-t (Mégse), hogy visszatérj a beállítás ablakhoz.

Válaszd ki a ZeroGS v0.97.1-et és nyomd meg a Configure gombot.

  • A ZeroGS, ZeroFrog álltal kifejlesztet új DirectX9-es kiegészítő ami az újabb videókártyákra összpontosít, leginkább azokra amelyek képesek legalább a Pixel Shader 2-őt kezelni. Hogyha a kártyád ezt nem tudja akkor a PCSX2 ki fog kapcsolni és ki irja neked, hogy „Error opening gs plugin”.

  • Interlace Enable: Ha ez be van pipálva, akkor pár probléma ami interlacinghez kapcsolódik, megszűn(kép “rázkódás”) viszont néhány játék jobban néz ki ha ez ki van kapcsolva. Menet közbe az F5-el lehet ki/be kapcsolni.

  • Bilinear Filtering: Ha ez be van kapcsolva, akkor a kiegészítő átellenőrzi a képet, ezáltal kisimítva az éleket. Ha nem rendelkezel egy elég erős videókártyával, ez több mint valószínű, hogy rendesen le fogja csökkenteni a sebességet. Játék közbe a Shift+F5-el ki/be tudod kapcsolni. Két fajta bilinear filter mód van: normal bf és forced bf. Néha a játék dönti el, hogy hogyan jöjjenek létre a textúrák és normal bf módban a ZeroGS hallgat a játékra. Viszont forced bf-be mindig bilinear filtering-el jönnek létre a textúrák. A forced bf okozhat köztes terméket a textúrák szélein, szóval csak óvatosan vele. Viszont legtöbb esetben a forced bf simább képeket fog létrehozni.

  • Anti-Aliasing: Itt kiválaszthatod az anti-aliasing szintjét ha szeretnéd, hogy a szélek simábbak legyenek. Játék közbe az F6-al lehet váltogatni őket és több mint valószínű, hogy lassulással jár a dolog.

    None: Nem használ anti-aliasingot
    2x: 2-szeres anti-aliasingot használ
    4x: 4-szeres anti-aliasingot használ
    8x: 8-szoros anti-aliasingot használ
    16x: 16-szoros anti-aliasingot használ

  • Wireframe rendering: Ha be van kapcsolva akkor a kiegészítő u.n. drótvázakat jelenit csak meg(háromdimenziós objektumok határoló vonalai), szóval nagyjából pár polygon vonalakat fogtok látni itt-ott. Wink
    Játszás közbe a Shift+F6 kombinációval lehet állítgatni.

  • Capture avi: Akárcsak a GSdx-el, ezzel is tudsz felvételt készíteni. Ha megnyomod az F7-et, egy ablak jelenik meg, ahol a kódeket lehet kiválasztani. Egyenlőre csak Xvid-et fogsz tudni választani mivel a többi kódektől kikapcsol a kiegészítő. Miután kiválasztottad, a Configure-re klikelve mehetsz a beállításokhoz. Klikelj az Ok-ra, hogy kezdődjön a felvétel. Mikor meg akarod állítani, csak nyomd meg megint az F7-et, A felvétel a PCSX2 főkönyvtárába lesz lementve s „zerogs.avi” név alatt fog futni.

  • Save snapshots as BMP (JPG az alapértelmezett): Ha ez be van kapcsolva akkor az F8-al pillanatképeket lehet készíteni amelyek a /snaps könyvtárba lesznek lementve, valamint BMP vagy JPG formátumok közt lehet válogatni.

  • Fullscreen: A kiegészítő teljes képernyőbe jeleníti meg a dolgokat, ha már megy a játék akkor a hagyományos Alt+Enter kombinációval lehet kinagyítani a képet.

  • Widescreen: Pár játék támogatja a szélesvásznú megjelenítést. Ennek a bekapcsolásával a ZeroGS autómatikusan átalakítja a képet ha egy ilyen játékkal találkozik.

  • Default Window Size: Ellenőrizheted a ZeroGS alapértelmezett ablak méretét, vagy állíthatsz be neki mást. Ez semmilyen mértékben nincs hatással a sebességre.

  • A Shift+F7 akármikor ki és be kapcsolhatod az FPS (frames per second vagyis kép/másodperc) számlálót a ZeroGS ablakban.

További ZeroGS beállítások

  • A ZeroGS felsorakoztat pár extra beállítást, hogy még tudjunk állitgatni pár finomabb pontokat a kiegészítőben. Van amikor a játékok váratlan módon használják a kiegészítőt és ehhez a ZeroGS nem tud alkalmazkodni, ami azzal jár, hogy nem fogja tudni megjeleníteni a dolgokat amit a játék kér. Van olyan beállítás ami egy 2 FPS-el haladó minden mocsokal megtelt képet megjavít és úgy jelenit majd meg mint ahogy az egy eredeti PS2-őn menne 60 FPS-el.

  • Ha egy bizonyos beállítás jól produkál egy bizonyos játékkal, akkor ezeket a beállításokat le tudjuk menteni egy „patch” fájlba, hogy mindig be legyenek kapcsolva mikor a játék be van töltve. Ez legfőbbkép akkor hasznos, ha bizonyos beállításokat csak egy bizonyos játéknál szeretnél bekapcsolni nem pedig mindegyiknél.

  • Minden beállítás-kombinációnak egyedi azonosítója van. Ahhoz, hogy megtud ezt az azonosítót, menjél a ZeroGS beállításaihoz, állítsd be amiket akarsz, majd klikelj a Compute OR of IDS gombra. Fogd ezt az értéket és nyisd meg a játéknak megfelelő pnach fájlt (általába CRC.pnach ként találod meg ) majd egy új sorba írd be zerogs=xxxxxxxx ahol az „x” az azonosító.

GSnull v0.1.0 plugin

  • Ez a plugin nem fog megjeleníteni semmit a képernyőn. A beállításai közt ki lehet választani, hogy mentsen le egy naplót vagy nem. Fejlesztők és hibaelhárításkor használják.

Hang:



SPU2-X


A legújabb és a legjobb hang plugin jelenleg. Gigaherz SPU2-jére volt építve majd később a PCSX2 csapatból Jake Stine (Air) tovább fejlesztette.
Ez az egyetlen SPU2 plugin ami támogatja az effektusokat (mint a visszhang) és a Dolby Pro Logic (II)-t (ha a hangkártyád képes dekódolni).
Úgyszintén ez a plugin képes a legjobban emulálni a chip-et. Sok játék mással nem is működik csak az SPU2-X-el!
  • Interpolation: Itt 5 beállítás közül lehet egyet választani:
    1)Nearest: Ebben a módban semmilyen interpoláció (betoldás) sem történik tehát ez a leggyorsabb.
    2)Linear: Ez lineáris interpolációt alkalmaz.
    3)Cubic: Ez egy másfajta interpolációs technikai. Lassabb, de jó a magas hangoknál.
    4)Hermite: Ez az ajánlott beállítás. Ez adja vissza a legpontosabban a PS2 által elkészített hangot, viszont egy kicsit lassabb a fentieknél.
    5)Catmull-Rom: Ez még egy fajta interpolációs technikai. Lassú de jó minőségű hangot produkál.

  • Disable effects processing: Ha ezt bekapcsolod akkor az olyan effektusok mint pl. a visszhang nem lesznek emulálva, ami ront a hangminőségen de viszont megnöveli a sebességet.

  • Use the de-alias filter: Jobban kiemeli a magas hangokat.

  • Enable debug options: Ha ezt bejelölöd akkor elérhetővé válik a [Configure Debug Options] gomb. Ha rákattintasz, több naplózási opcióval fog ellátni amit hibaelhárítás céljából használhatsz. Ez inkább fejlesztőknek ajánlott.

  • Module: Itt 5 beállítás közül lehet egyet választani, mindegyik egy fajta kimenet a hangnak amit a rendszer használhat:
    1)No sound: Nem hozz létre semmilyen hangot tehát ez lesz a leggyorsabb.
    2)X Audio 2: Jobban működik Vista-n mint XP-n szóval nekik ajánlanák a harmadik beállítást. Ha problémáid vannak a Portaudioval akkor használd ezt.
    3)DirectSound: Egy kicsivel rosszabb mint X Audio 2, ha ez jobban működik akkor használd ezt.
    4)Wave out: Nem ajánlott, a 2. és 3. mindig jobban kéne működjön.
    5)Portaudio: Az AJÁNLOTT módszer. Ez a Portaudio nevű keresztplatformú könyvtárt használja. Linux-ba ez az egyetlen választás a [No Sound]-on kívül.

  • Host API: Ez az API amit a Portaudio használni fog a hang előállítására. Ha a Windows WASAPI-val bajok vannak próbáld ezt átállítani Windows DirectSound-ra.


  • Device name: Itt ki tudod választani, hogy melyik eszköz adja ki a hangot. Ha nem hallatszik semmi a „Default Device” beállítással akkor a lenyíló menüből válaszd ki a megfelelő eszközt.

  • WASAPI Exclusive mode: Jelöld ezt be ha azt szeretnéd, hogy az SPU2-X ekluziv módba működjön ami megtítlja bármilyen más alkalmazásnak, hogy használja a beállított kimeneti eszközt.

  • Output Latency: Minél kisebb a várakozási idő értéke annál kisebb hang eltolódást fogsz észlelni. Ez hagyhatod a „Use smallest possible” beállításon, hogy a plugin automatikusan döntse el mi a legjobb neked vagy megadhatsz egyéni beállításokat te magad. Fontos tudni, hogyha a várakozási időt túl alacsonyra állítod ez recsegést FOG okozni. Tehát addig változtasd az értékeket ameddig meg nem találod a legkisebbet amivel nem hallatszik semmilyen recsegés.

  • Synchronizing mode: Nincs leírás.
    • TimeStretch: Az alap és ajánlott beállítás. Ez a hangot és a videót szinkronba tartja és segít megszüntetni a recsegést valamint más hanggal kapcsolatos problémákat. Tartsd észbe ha a kép sebesség lassú akkor a hang is ugyanolyan lassú lesz.
    • Async Mix: A hang nem fogja követni a kép sebességét, tehát a hang normális marad még akkor is ha a képkocka sebesség nem megfelelő. Óvatosan használd mert a játékok lefagyhatnak vagy ki is kapcsolhatnak!
    • None: A hang kihagy ebben a módban ha a kép sebesség nincs a maxon. Egy kicsit növeli a sebességet.

  • Advanced: Itt finom hangolhatod a kiválasztott beállításod.Ha nem éred el az optimális sebességet akkor növeld az értéket, ha meg azt túlhaladtad akkor csökkentsd. A [Reset to Defaults]-ot megnyomva az értékek vissza állnak az eredeti helyükre.

  • Audio Expansion mode: Ha szeretnéd, hogy két hangszóró (sztereó) helyett a többi hangszóródat is használja a plugin akkor ezt jelöld be. Csak az [XAudio 2]-es modullal használható.
    • Stereo: Alap beállítás, nem terjeszti a hangot ki több hangszóróra.
    • Quadrafonic: Kiterjeszti a hangot 4 hangszóróra
    • Surround 5.1: Kiterjeszti a hangot 5.1-es hangfal rendszerre
    • Surround 7.1: Kiterjeszti a hangot 7.1-es hangfal rendszerre

  • Use a Winamp DSP plugin: Ha nem tudod, hogy mi ez akkor ehhez ne nyúljál. (Linux felhasználók ezt nem tudják egyenlőre használni.)

ZeroSPU2


Ezt az SPU2 plugin-t zerofrog fejlesztette ki. A ZeroSPU2 az alábbi tulajdonsággal rendelkezik:
  • A ZeroSPU2-nek is van egy időskála beállítója akárcsak az SPU2-X-nek. Ha be akarod ezt kapcsolni akkor nyisd meg a ZeroSPU2 beállítás ablakát és pipáld ki a megfelelő dobozt. Ez Windows alatt működik a legjobban de Linux-ban is használható.

  • A „Real Time Mode” egy szűkebb idő elnyújtó mód olyan játéknak kitalálva amelyeknek jobban számít a pontosság és a kisebb várakozási idő.

  • Audio/Video Recording – Ha a ZeroGS és a ZeroSPU2 egyszerre be van töltve akkor lehetséges a videó mellé hangot is felvenni. Pipáld ki a dobozt ha szeretnél hangot is felvenni a videóidba.

    Mute: Elnémítja a hangot, növelve egy picit a sebességen.


Játékvezérlő:


Itt 3 plugin közül fogsz tudni választani, a Lilypad v0.11.0, Pokopom 2.1.0 és az SSSPX Pad v1.7.1 közül.

Válaszd ki a Lilypad v0.11.0-át és kattints a [Configure...] gombra.


A képen látható ablak fog megjelenni (kattints rá ha ki szeretnéd nagyítani):

[Image: attachment.php?aid=30184]
  • A Lilypad egy nagyon előrehaladott plugin ami támogat billentyűzeteket, egeret, gamepad-eket és az Xbox 360 controller-t. Valamint tartalmaz pár nagyon hasznos hack-et amit használhatsz a PCSX2-vel, mint az ESC hack vagy a Képernyővédő kikapcsolása.

  • A beállítás nagyon részletes leírásához és a helyes konfigurálás megtudásához látogasd meg a plugin hivatalos témáját (angolul van) ITT.

Válaszd ki a Pokopom 2.1.0-át és kattints a [Configure...] gombra.


A képen látható ablak fog megjelenni (kattints rá ha ki szeretnéd nagyítani):

[Image: attachment.php?aid=50985]
  • A Pokopom KrossX által kifejlesztett új bemeneti plugin ami támogat pár különleges tulajdonságot mint nyomásérzékelés, egyéni görbével rendelkező rezgés és sok minden más

  • A tulajdonságok részletes leírásáért látogassatok el a plugin hivatalos fórum témájába IDE kattintva és nézzétek meg a Wiki-t is ITT.

Válaszd ki az SSSPSX Pad v1.7.1-et és kattints a [Configure...] gombra.



A képen látható ablak fog megjelenni (kattints rá ha ki szeretnéd nagyítani):

[Image: attachment.php?aid=30182]

Nyomd meg a [Configure...] gombot, hogy elkezdjük az SSSPSX Pad üzembe helyezését:
  • Egyszerűen csak rákattintasz annak a gombnak a nevére amelyiket be szeretnéd állítani utána pedig lenyomod a billentyűt/gombot amelyiket szeretnéd használni. Ha azt akarod, hogy egy gomba ne legyen semmihez se hozzárendelve akkor várd meg míg lejár a számláló.

  • A PAD1/PAD2 fülekre kattintva tudod kiválasztani, hogy melyik játékos controller-jét szeretnéd beállítani.

  • Az SSSPSX Pad támogatja az analóg controller-eket. Az analógod tengelyeit az [LX, LY, RX, RY] gomboknál állíthatod be. Az [LX] a bal analóg vízszintes tengelye, az [LY] a bal analóg függőleges tengelye. Úgyszintén az [RX] a jobb analóg vízszintes tengelye és az [RY] a jobb analóg függőleges tengelye.

  • Az R3 és L3 gombok az analóg pálcák lenyomásával használhatóak, L a bal oldali, R a jobb oldali.

Cdvdrom:


A legtöbb esetben működni fog a PCSX2-be beépített ISO olvasó. A CDVD menübe kiválasztjuk az [ISO]-t majd utána az [ISO Választó] menübe kiválasztjuk a listából amit akarunk vagy pedig rákattintunk a [Tallózás...] gombra.

Viszont ha egy plugint szeretnél használni ahhoz, hogy DVD lemezről menjen például a játékot akkor válaszd ki a [Plugin]-t a CDVD menübe majd pedig ezután magát a CDVD plugint amelyiket használni akarod.
A PCSX2 alapból tartalmazza az alábbi pluginokat: Gigaherz CDVD v0.8.0, Linuz Iso CDVD v0.9.0 és CDVDnull v0.6.0.

Válaszd ki Gigahertz CDVD v0.8.0 pluginját és nyomd meg a [Beállítás...] gombot.

  • Egyszerű a dolog, csak válaszd ki a meghajtót amelyikbe megtalálható a játék lemez. A plugin a lemezről olvassa be a PS2 játékot.

  • Ez az egyetlen plugin amelyik legalább részben támogatja a lemez cseréket. Ha gondjaid vannak egy játékkal amelyikbe lemezt kell cserélni akkor ezt a plugint próbáld meg!

Válaszd ki a Linuz Iso CDVD v0.9.0 plugint és nyomd meg a [Beállítás...] gombot.

  • Ez a plugin egy extra ként képes összetömöríteni a képfájljaidat, hogy helyet tudjál spórolni a merevlemezen s persze be is tudja őket olvasni az emulátorba.

  • Kattints a [Select Iso]-ra, hogy válaszd ki a lemez képet amelyiket szeretnéd futtatni vagy összetömöríteni. Miután kiválasztottad bezárhatod az ablakot vagy rákattinthatsz a [Compress Iso]-ra, hogy összetömörítsd azt. Ha már egy összetömörített lemezképet választottál ki akkor a [Decompress Iso]-ra kattintva kicsomagolhatod azt.

  • A [Compression Method] alatt kiválaszthatod vagy a [.Z – compress faster] (ami gyorsabban összetömöríti viszont többet fog foglalni) vagy a [.BZ – compress better]-t (ami lassabban meggyen de kevesebb helyet fog foglalni a végén a lemezkép).

  • Az [Options] alatt ki/be jelölheted az [Enable Block Dump=>’block.dump’]-ot. Ha ez be van jelölve akkor a futtatott játékodról egy [block.dump] nevű fájl fog a PCSX2 gyökérkönyvtárába létrejönni. Ez a fájl olyan mint egy kicsi ISO, amit tulajdonképpen hibaelhárításra használható. Lementi azokat a szektorokat amelyek beolvasott miközben futtattad a játékot; Ez azt jelenti, hogy be fogod tudni tölteni a fájlt akárcsak egy rendes ISO-t viszont azt észbe kell tartani, hogyha a játék egy olyan szektort próbál lekérni ami nincs elmentve ebbe a fájlba akkor le fog fagyni.

  • Nyomd meg az OK-t a beállítások mentésére.


CDVDnull v0.6.0


  • Akárcsak a GSnull ez a plugin se csinál semmit. Tehát nincs is mit beállítani rajta.

Dev9:


Az itt megtalálható pluginok felelősek a HDD (merevlemez) és Ethernetet(hálózat) emulálásért. Az 1.0.0-as verzióval csak a Dev9null v0.5.0 jön, ami ugyanazt csinálja mint a többi null plugin.
Létezik egy új Dev9-es plugin, a MegaDev9 amit Luigi__ fejleszt. Egyenlőre még babacipőbe jár de jónak ígérkezik. Részben képes emulálni a PS2 merevlemezét. Ha érdekel akkor itt beszerezheted.

Végül van egy kísérleti netplay plugin gigaherz és drkIIRaziel-től ami a DEV9giga-razi neven fut. Annak ellenére, hogy szinte mindegyik hivatalos Sony játékszerver már ki van kapcsolva még kipróbálhatod. Az alábbi hivatkozást követve letöltheted (kövesd az Online Játék Útmutatót).

Usb:


Az itt megtalálható pluginok felelősek az USB (Universal Serial Bus) emulálásért. A telepítő csomag tartalmazza az USB Null v0.7.0 plugint ami úgyszintén egy null plugin. Nincs mit rajta beállítani.
Létezik egy új USB plugin viszont ami támogatja az USB egereket, billentyűzeteket és a fénypisztolyokat. Ennek a pluginnak a neve Nuvee és a fejlesztője pedig Shalma. A pluginját megtalálhatjátok a honlapunkon itt.
Továbbá jackun létrehozott egy plugint kormányok emulálására ami magában egy továbbfejlesztett változata egy régi Qemu nevű USB pluginnak. Úgy tűnik, hogy teljes támogat többfajta kormányt is szóval ha van egy kormányod akkor érdemes kipróbálni ezt a plugint! Több információért látogasd meg a plugin dedikált fórum témáját itt. Ha leszeretnéd tölteni a weboldalunkról azt megteheted itt.


Firewire:


Az itt megtalálható pluginok felelősek a PS2 Firewire kapcsolatáért. Csak az Fwnull v0.7.0 plugint tartalmazza a telepítő csomag. Nincs más és nem létezik fejlesztés alatt semmilyen Firewire plugin. Nincs mit beállítani.

BIOS


Ebbe a listába megtalálod a BIOS képfájlodat ha a megfelelő könyvtárba másoltad be. Az egyetlen LEGÁLIS mód, ahogy megszerezheted a BIOS-t az, hogyha a SAJÁT Playstation 2-odrol lemásolod. A PCSX2 fórumon NE kérdezd meg, hogy honnan lehet letölteni mert az szabályellenes. Ez azért van mert a PS2 BIOS jogilag le van védve a Sony által ami azt jelenti, hogy a terjesztése illegális és bajba kerülnénk miatta. Ha a BIOS kép mellett van egy százalékjel valamint ha a BIOS kép a megfelelő könyvtárba van és mégse jelenik meg a listába akkor nem érvényes.

Figyelem: Ha SCPH-10000.bin-tol újabb verziójú a BIOS-od akkor ajánlott, hogy minden fájl meglegyen ami vele jár. Több mint valószínű, hogy nélkülük is fognak menni a játékok de lehet, hogy befolyásolják a kompatibilitást. A következő fájlokról van szó: rom1.bin, rom2.bin, erom.bin és SCPH-XXXXX.nvm ahol az [XXXXX] a BIOS verziószáma (pl. SCPH-34004.nvm). Ezt az utolsó fájlt a PCSX2 is létre tudja hozni miután beállítottad a BIOS-odat (időzóna, nyelv stb.) de azért, jobb ha direkt a PS2-odrol származik a fájl. Ezeknél is szeretném kihangsúlyozni, hogy NE KÉRDEZZÉTEK, hogy hol kell oket beszerezni, mert ezek is a BIOS-hoz tartoznak.

Itt van egy rövid magyarázat amit auMatt készített a fájlokról:

auMatt Wrote:Az első japán PS2-oknek egy BIOS-uk volt míg a DVD lejátszó stb. fájljai a memória kártyára voltak installálva.
Az ezt következő PS2-oknek a DVD lejátszó programja egy külön titkosított ROM-ba (EROM) volt installálva.
A ROM1-be található a BIOS-nak az a része ami pár extra dolgot tartalmaz mint a DVD lejátszó verziójának ID-ja stb.
A ROM2-be azt hiszem, hogy ugyanaz csak ez a Kínai PS2-okbe van.
Remélem ez segít.

Van egy új BIOS dumper (memóriakiirtó) amivel át lehet másolni a PS2-rol a BIOS, ROM1, ROM2, EROM és NVM-et. Letöltheted ITT.

Figyelem: A maximális kompatibilitásért ajánlott az SCPH10000.BIN-tol újabb verziót használni mert ez a legrégibb. Gondok akadnak a memória kártya emulálással és pár más dologgal is.

Ahhoz, hogy megtud, hogy kell a BIOS fájlokat lemásolni a PS2rol: Látogasd meg a ezt a témát és ezt még egy témát ITT.
Valamint itt van egy videó a procedúráról:
http://www.youtube.com/watch?v=n3AVqzYcqSw (köszönet érte FullGrownGaming-nek)

Végre befejeztük a plugin-ok beállítását.

A Plugin/BIOS választó ablak, BIOS füle:


Itt megtalálod ugyanazt az ablakot amelyet az első indításkori beállítás varázslónál láttál. Ugyanúgy is működik, tehát a listából kiválasztod a BIOS-t amelyiket akarod használni vagy beállíthatod, hogy a PCSX2 melyik könyvtárba keresse a BIOS képeket.

A Plugin/BIOS választó ablak, Mappák füle:


Itt megadhatod a mappák helyét ahová szeretnéd, hogy a PCSX2 mentse a szükséges fájlokat: állapotmentések, pillanatképek, naplók/memóriakiírtások. Miután kikapcsoltad az [Alap beállítások használata] mezőt, rákattintasz a [Tallózás] gombra és megadod a használandó mappa helyét.


Központi beállítások


Most következnek a központi beállítások amelyek a [Config] => [Emulation Settings] menüpont alatt találhatóak. Az alábbi ablakot fogod látni(kattints rá ha ki szeretnéd nagyítani):

[Image: attachment.php?aid=30186]

Hat füle van az ablaknak: EE/IOP, VUs, GS, GS Window, Speedhacks és Game Fixes. Kezdjük az EE/IOP-vel.

Az [Emulation Settings] ablak, EE/IOP füle:


Az EE/IOP az Emotion Engine / Input Output Processor-nak a rövidítése amelyek a Playstation 2 fő alkotórészei. Lent megmagyarázzuk a rendelkezésekre álló beállításokat:
  • Emotion Engine: Válaszd ki a ’Recomplier’-t, hogy bekapcsold az Emotion Engine újrafordítóját, ami nagy sebesség növekedéssel jár. A kompatibilitás nagyon magas ezért ajánlott mindig ezt használni. Ha az [Interpreter]-t választod akkor a lassú értelmező mód lesz aktiválva ami csak néhány esetbe működik jobban, de ezt inkább hibaelhárításkor szokták használni.

  • Enable EE Cache: Ez csak akkor fog működni ha az Emotion Engine-nél az ’Interpreter’ van kiválasztva. Hihetetlenül lassú és csak arra jó, hogy a Dead or Alive 2 japán változatát elindítsa. Miután elkezdtél egy harcot ezt kikapcsolhatod, hogy ne legyen lassú a játék.

  • IOP: Ugyanaz a helyzet mint az EE-nél. Itt az értelmező mód nem annyira lassú de azért megérződik ha ez van kiválasztva.

  • Round Mode: Megváltoztatja, hogy a lebegő számok kerekítése, hogyan történik. Ha a játékod valahol lefagy akkor próbáld itt megváltoztatni az értéket. Az alap és a legjobb érték itt a ’Chop/Zero’. Ez az érték automatikusan megváltozik ha a ’System’ => ’Automatic Gamefixes’ be van kapcsolva s ha a játékról tudva van, hogy jobban működik egy másik értékel.

  • Clamping mode: Itt a legfelső a leggyorsabb és az alsó a leglassabb beállítás. A ’None’ ugyan a leggyorsabb de a kompatibilis alacsony, míg a ’Full’ a leglassabb de a magas kompatibilitás. Az alapértelmezett érték a ’Normal’ ami a legtöbb játéknak megfelelő és nem nagyon árt a sebességnek. Ez az érték automatikusan megváltozik ha a ’System’ => ’Automatic Gamefixes’ be van kapcsolva s ha a játékról tudva van, hogy jobban működik egy másik értékel.

  • Restore Defaults: Kattints erre, hogy visszaállítsd az értékek az alap helyzetükbe.

Az [Emulation Settings] ablak, VU-k füle:


A VU-k a Vector Unit-oknak a rövidítése amelyek a Playstation 2 mellékprocesszorai és párhuzamosan működnek egyszerre az EE-vel és az IOP-vel. A Playstation 2-nek kettő ilyen mellékprocesszora van, VU0 és VU1. Lent megmagyarázzuk a rendelkezésünkre álló beállításokat:
  • VU0: Ebbe a dobozba három dolog közül lehet választani: Interpreter, microVU Recompiler és superVU Recompiler [öröklött].

    • Interpreter: Ha ezt választod akkor a PCSX2 az értelmezőt fogja használni a VU0-ás egységgel, ami hihetetlenül lassú és nem is annyira kompatibilis. Ezt csak hibaelhárításkor és tesztelésnél érdemes használni.

    • microVU Recompiler: Ez a Vector Unit-ok legújabb lefordítója amit cottonvibes készített. Ez a beállítás nagyon kompatibilis a játékokkal, stabil és tűrhető a sebessége. Ajánlott.

    • superVU Recompiler [öröklött]: Ez a régi Vector Unit lefordító amit zerofrog készített. Ez már nincs fejlesztés alatt, a kompatibilitása rosszabb mint a microVU-nak, nem annyira stabil és általában egy kicsit gyorsabb. Érdemes használni, hogy megtalálj egy hibát az új lefordítóba vagy abba a ritka esetbe mikor jobban működik, mint a microVU.

  • VU1: A beállítások megegyeznek a fent említettekkel.

  • Round Mode: Ugyanaz mint az EE/IOP-nál.

  • Clamp Mode: Itt a legfelső a leggyorsabb és az alsó a leglassabb beállítás. A ’None’ ugyan a leggyorsabb de a kompatibilis alacsony, míg az ’Extra+Preserve Sign’ a leglassabb de magas a kompatibilitás. Az alapértelmezett érték a ’Normal’ ami a legtöbb játéknak megfelelő és nem nagyon árt a sebességnek. Ha tüskés poligonokat vagy hibás geometriai elemeket veszel észre próbáld az ’Extra+Preserve Sign’-ra állítani. Ez az érték automatikusan megváltozik ha a ’System’ => ’Automatic Gamefixes’ be van kapcsolva s ha a játékról tudva van, hogy jobban működik egy másik értékel.

  • Restore Defaults: Kattints erre, hogy visszaállítsd az értékek az alap helyzetükbe.

Az [Emulation Settings] ablak, GS füle:


A GS a Graphics Synthesizer rövidítése ami többek között a Playstation 2 grafikus elemeinek a megjelenítéséért felelős. Lent megmagyarázzuk a beállításokat amelyek a rendelkezésünkre állnak:

  • Framelimiter: Ebben a csoportba levő beállításokkal a játékok képkockáinak megjelenítési sebességét lehet irányítani.

    • Disable Framelimiting: Ha ezt bejelölöd akkor a játékok olyan gyorsan fognak menni amennyire azt a számítógéped teljesítménye megengedi, figyelmen kívül hagyja a lenti beállításokat és határértékeket. Játék közbe az F4-el lehet ki/be kapcsolgatni.

    • Base Framerate Adjust: Itt megadhatod százalékba a játék képkocka megjelenítési sebességét. Ha nem változtatod meg az alap NTSC és PAL értékeket (60 / 50 FPS), akkor a 100% azt jelenti, hogy az NTSC 60 FPS-el és a PAL 50 FPS-el fog menni, míg 110%-nál ez 66 FPS-t illetve, 55 FPS-t jelent stb. A képkocka korlátozó ennek értelmében szabályozza a képkockák megjelenésének sebességét. Ha lassú a játék akkor NEM fog gyorsabban menni ha 100% fölé viszed az értéket. Ezt a beállítást a 100% alapértéken ajánlott hagyni.

    • Slow Motion Adjust: Itt megadhatod százalékba, hogy a játék sebessége mennyire legyen lekorlátozva ha bekapcsolod a lassított mozgás módot. Az itt található érték a az alap FPS értékre érvényes, tehát 50% az a alap FPS értékének a felét jelenti. Feljebb láthatod, hogy ez mit jelentene FPS-be. Játék közbe a Shift+Tab kombinációval kapcsolgathatod ki/be.

    • Turbo Adjust: Megegyezik a ’Slow Motion Adjust’-al, csak ez felgyorsítja a dolgokat. Játék közbe a Tab gombbal kapcsolgathatod.

    • NTSC Framerate: Itt megadhatod, hogy az NTSC játékok milyen sebességgel fussanak. Az alap (és normális) sebességük ezeknek a játékoknak az 59.94 FPS, de állíthatod lejjebb-feljebb ha összeszeretnéd kombinálni a fenti beállításokkal. Tip: Ha alacsonyabb értékekre állítod ezt, akkor felgyorsíthat néhány játékot de ugyanakkor el is ronthatja őket. Ezt az értéket csak akkor tudod megváltoztatni ha a [pcsx2_vm.ini] fájlt megnyitod egy szerkesztőbe s a [FramerateNTSC=] után megváltoztatod az értéket.

    • PAL Framerate: Itt megadhatod, hogy az PAL játékok milyen sebességgel fussanak. Az alap (és normális) sebességük ezeknek a játékoknak az 50 FPS, de állíthatod lejjebb-feljebb ha összeszeretnéd kombinálni a fenti beállításokkal. Tip: Ha alacsonyabb értékekre állítod ezt, akkor felgyorsíthat néhány játékot de ugyanakkor el is ronthatja őket. Ezt az értéket csak akkor tudod megváltoztatni ha a [pcsx2_vm.ini] fájlt megnyitod egy szerkesztőbe s a [FrameratePAL=] után megváltoztatod az értéket.

  • Frame Skipping: Ebben a csoportba levő beállításokkal tudod irányítani a képkocka kihagyást, egy technika amely nem rajzol ki pár képkockát annak érdekébe, hogy úgy tűnjön mintha a játék simában menne ha az nem tud teljes sebességen futni. Ez képreszketéssel, villogással, vagy más abnormális viselkedéssel fog járni, játéktól függően. Játék közbe a Shift+F4 kombinációval kapcsolgathatod.

    • Disabled: A képkocka kihagyás ki van kapcsolva. Ajánlott, ha a sebesség megfelelő.

    • Skip when on Turbo onlz: Ha ez van kiválasztva akkor a képkocka kihagyás csak akkor megyen mikor a Turbó mód be van kapcsolva.

    • Constant Skipping: Ha ez van kiválasztva akkor a képkocka kihagyás mindig be van kapcsolva.

    • Frames to Draw: Itt adod meg, hogy hány képkocka legyen megrajzolva az kihagyás előtt.

    • Frames to Skip: Itt adod meg, hogy hány képkocka lesz elhagyva miután a fent megadott képkockák száma kirajzolódott.


  • Use Sznchronized MTGS: Pipáld ezt ki egy másik MTGS mód használatára. NAGYON lassú, csak hibaelhárításra alkalmas.

  • Disable all GS output: Kikapcsolja a GS-nek a kimenetelét. Vagyis nem fog megjelenni semmi. A központi PCSX2 sebesség beértékelésére és hibaelhárítására használják.

Az [Emulation Settings] ablak, GS Window füle:


Itt a PCSX2 videó kimenetének különböző aspektusait fogod tudni irányítani. Lent megmagyarázzuk a beállításokat amelyek a rendelkezésünkre állnak:

  • Aspect Ratio: Itt a rendelkezésedre áll a ’Fit to Window/Screen’ ami elnyújtja/átméretezi a videót, hogy az ablak/képernyő teljes területét elfoglalja. A ’Standard (4:3)’ ami a videó képarányát 4:3-ra állítja és a ’Widescreen (16:9)’ ami a videó képarányát 16:9-re állítja - Tartsd észbe, hogy a játék így el lesz nyújtva és deformálja az eredeti képet. Valódi szélesvásznú képért ellenőrizd le, hogy be van kapcsolva az ’Enable Widescreen Patches’ beállítás a ’System’ fül alatt, vagy ha nem létezik a játékodnak widescreen patch akkor a játék beállításainál kell ezt bekapcsolnod (feltéve, ha ezt támogatja a játék).

  • Custom Window Size: Megadhatod az ablak méreteit pixelbe. Ez nem befolyásolja a generált kép felbontását, minőségét vagy sebességét, ez ugyanaz mintha átméreteznéd az ablakot az egérrel.

  • Zoom: Százalékba megadhatod mennyire szeretnéd, hogy a játék be legyen zoomolva. Játék közbe a [Ctrl] és a [+] / [-] gomb kombinációkkal zoomolhatsz. A [Ctrl] +
  • gombokkal vissza állíthatod az alapértékre.

  • Vertical Stretch: Ezt a beállítást nem lehet irányítani a kezelő felületből, de hasonlóképpen működik mint a ’Zoom’. Játék közbe a [Ctrl]+[Alt] és a [+] / [-] gomb kombinációkkal állíthatod a függőleges képméretet. A [Ctrl] +
  • gombokkal vissza állíthatod az alapértékre.

  • Disable window resize border: Ha be van jelölve akkor eltávolítja a keretet amely megjelenik az ablak körül.

  • Always hide mouse cursor: Ha be van jelölve akkor az egér kurzora nem lesz látható ha az a videó ablak területén található.

  • Hide window when paused: Ha be van jelölve akkor a videó ablak bezárul mikor az emuláció szünetel.

  • Default to fullscreen mode on open: Ha be van jelölve akkor a PCSX2 teljes képernyős nézetbe indul el. Az [Alt]+[Enter] kombinációval lehet vissza váltani az ablak nézetre.

  • Double-click toggles full screen mode: Ha be van jelölve akkor duplán rákattintva a GS ablakra átvált teljes nézetre; fordítva is működik.

  • Wait for vsync on refresh: Bekapcsolja a [V-Sync]-et ami lecsökkentheti a kép szakadást, de sajnos az FPS-t is. Teljes képernyős nézetre érvényes és nem biztos, hogy mindegyik GS pluginal működik.

  • Dynamically toggle Vsync depending on frame rate: Ez az eszközleírásban van elmagyarázva, csak hagyd rajta az egér kurzorát míg meg nem jelenik majd olvasd el azt. Tongue

Az [Emulation Settings] ablak, Speedhacks füle:


A Játék hackek olyan beállítások amelyek felgyorsítják az emuláció sebességét a pontosság kárára. Mindegyik beállítás tudd, és fog is okozni kellemetlen hibákat, lefagyást vagy más abnormális viselkedést szóval csak óvatosan velük. Azt is tartsd figyelembe, hogy nem minden játékkal működnek, tehát lehet lesz olyan játék amely nem fog egyáltalán felgyorsulni. Lent megmagyarázzuk a rendelkezésünkre álló beállításokat:
  • Enable Speedhacks: A lenti beállításokat egy gombnyomásra ki/be kapcsolja.

  • Emotion Engine (EE) Cyclerate: Ez a hack megnöveli az időt ameddig egy emulációs művelet tart csökkentve ezáltal a processzor terhelésén. Az alapbeállításon kívül minden mással elromolhat a játék, akadozhat vagy elkezdheti kihagyni a képkockákat.

    • Default Cycle Rate - 1. Szint: Ez nem egy hack, az EE emulálása normális sebességen történik.

    • 2. Szint: Lecsökkenti 33%-al az EE ciklus sebességét. Közepes sebesség növekedés, apró kompatibilitás csökkenés.

    • 3. Szint: Lecsökkenti 50%-al az EE ciklus sebességét. Nagy sebesség növekedés, közepes kompatibilitás csökkenés. Akadozhat tőle a hang a videókba.


  • VU Cycle Stealing: Ez a hack megnöveli a Vector Unit(VU) által átvett ciklusok számát az Emotion Engine-tol (EE). Ez a hack hamis FPS értékeket tudd és fog is megadni (főleg nagyobb állításon), a kép elkezdhet villogni és akadozás vagy más probléma adódhat egyes játékokkal!

    • 0. Szint: Ez nem egy hack, a [VU Cycle Stealing] ki van kapcsolva.

    • 1. Szint: Kis sebesség növekedés, kis kompatibilitás csökkenés.

    • 2. Szint: Nagy sebesség növekedés, közepes kompatibilitás csökkenés.

    • 3. Szint: A [2. Szinthez] képest kis sebesség növekedés, nagy kompatibilitás csökkenés. Ez a szint a játékok többségénél vibrálást, lelassulást és grafikus hibákat fog okozni, miközben alig növeli a sebességet a [2. Szinthez] képest, ha egyáltalán működik. Nem ajánlott, csak akkor ha tudod, hogy az adott játék működik vele.


  • Egyék hackek: További hackek, különböző tulajdonságokkal.

    • Enable INTC Spin detection: Ez a hack tesz egy rövidítést egy ismert helyzetben mikor a PS2 játékok nem csinálnak semmit. Olvasd el az eszközleírást egy részletes magyarázatért. Ahelyett, hogy ne csináljon semmit ez átugorja a várakozást és folytatja a lejátszást. Nagy sebesség lökést adhat, de csak néhány játékban. Nagyon biztonságos hack és szinte semmilyen mértékben nem ront a kompatibilitáson. Ajánlott.

    • Enable Wait Loop detection: Hasonló a fentihez, nézd meg az eszközleírást. Közepes sebesség növekedés valamint nem árt a kompatibilitásnak, ajánlott.

    • Enable fast CDVD: Lecsökkenti a betöltési időket, mert megnöveli a lemez hozzáférésének a sebességét. Nézd meg a HDLoader kompatibilitás listáját, hogy melyik játékokkal NEM megy (általában [mode 1] vagy [slow DVD]-nek vannak beírva). Nem ajánlott, mivel elég sok játékot elront.


  • microVU Hacks: Ezek a hackek csak akkor működnek ha a VU-k fülön a [microVU Recomplier] van kiválasztva. Ha a [superVU] van kiválasztva, ezek nem működnek.

    • mVU flag hack: Egy részletes magyarázatért nézd meg az eszközleírást. Közepes sebesség növekedés, nagyon magas kompatibilitás. Ajánlott.

    • MTVU (Multi-Threaded microVU1): Jelöld ezt be, hogy egy harmadik processzor mag dolgozzon a PS2, VU1 egységének emulációján. A gyorsító hack nagy sebesség növekedéssel jár olyan processzoroknál amibe több mint 3 mag található mindeközben pedig nagyon magas marad a kompatibilitás (csak egy maroknyi játéknál okoz gondokat). Jegyezd meg, hogy néhány játéknál nem lesz látványos a sebesség növekedés (attól függ milyen mértékben használják a VU1 egységet). Olyan jelentések is vannak, hogy még két magos processzoroknál is észlelhető a különbség.

  • Restore defaults: Kattints erre, hogy visszaállítsd az értékek az alap helyzetükbe; ami ebben az esetben kikapcsol minden hacket.

Az [Emulation Settings] ablak, Game fixes füle:


Ezek a javítások egy bizonyos játékhoz készültek amelyeknek szükségük van rájuk ahhoz, hogy működjenek. A csapatnak nem áll szándékába ezeket a hackeket támogatni és csak ideiglenes megoldásnak tekinti őket. Ahogy megvan rájuk a megoldás ezek el lesznek távolítva. Sok közülük automatikusan bekapcsol ha a ’System’ => ’Automatic Gamefixes’ be van kapcsolva.

  • VU Add hack: Ez a hack azért kell mert a PS2 nem követi az IEEE standardot a lebegő soroknál.
    Csakis a [Star Ocean 3], [Valkyrie Profile 2] és a [Radiata Stories]-al használandó.

  • VU Clip Flag Hack: Ez a hack csak akkor kell ha a [VU-k] fülön, a [superVU] van kiválasztva. A [Persona] játékoknál kell.

  • FPU Compare Hack: Ez a hack azért kell mert a PS2 nem tartja tiszteletben az IEEE standard által megadott lebegő pontok számát. Csakis a [Digimon Rumble Arena 2]-nél kapcsold be.

  • FPU Multiply Hack: [Tales of Destiny]-nek kell.

  • FPU Negative Div Hack: A [Gundam] játékoknak kell, megjavítja a kamerát.

  • VU GXkick Hack: Megnöveli a várakozási idot a VU XGkick parancsoknál. Az [Erementar Gerad]-nak kell.

  • FFX videó javítás: Eltakarítja a [GIF]-eket mielőtt nekilát az [IOU]-n dolgozni. Eltávolítja a szürke szemetet a [Final Fantasy X] videóiból.

  • EE timing Hack: Ez több játéknak is segíthet. Amelyikeken biztos segít: [Digital Devil Saga], [SSX], [Resident Evil: Dead Aim].

  • Skip MPEG Hack: Használd ezt ha az intro videóknál lefagy a játék.

  • OPH flag Hack: Kell a [Bleach Blade Battler], [Growlancer II és III] és a [Wizardry] játékoknál.

  • Mellőzi a DMAC írásokat ha terhelve van: Kell a [Mana Khemia - Alchemists of Al-Revis] and [Metal Saga]-nak.

  • Simulate VIF1 FIFO read ahead: Ez a Transformers-nek van.

  • Delay VIF1 stalls (VIF1 FIFO): Megjavítja kezelőfelületet a Socom - US Navy Seals 2-be.

  • Ignore Bus Direction on Path 3 Transfer: Megjavítja a Hotwheels-t.

  • Switch to GSdx software rendering when an FMV plays: Ha ez be van jelölve akkor a GSdx automatikusan átvált egy szoftveres megjelenítési módre mikor észleli, hogy elkezdődik egy videó lejátszása aztán automatikusan vissza hardveres megjelenítőre mikor befejeződik. Ez inkább egy kényelmi beállítás mint hack s nagyon hasznos mert igen nagy számmal vannak azok a játékok amelyeknek nem tetszik a hardveres mód ha videókat kell lejátszani.

Presetek:


A 0.9.8-as verziótól kezdődően be lett vezetve az elő(re)beállítás rendszer vagyis a Preset. Röviden csak annyit, hogy ez a rendszer azoknak a felhasználóknak segít akik könnyen és gyorsan be szeretnék állítani a PCSX2-t. Mikor a Presetek ki van pipálva (megtalálható az előbb említett 6 fül alján), az összes beállítás a fülekben elszürkül mivel az preset rendszer változtatja az értékeket helyetted. Ezek a presetek szintjei (leglassabb-magas kompatibilitástól leggyorsabb-alacsony kompatibilitásig):

  • 1 - Safest: Ahogy a név is mondja ez a legbiztosabb kompatibilitás szempontjából. A többi szinthez képest ez a leglassabb de magas a kompatibilitás.

  • 2 – Safe (faster): Szinte megegyezik az előbbivel de alkalmazz néhány biztonságos hacket, hogy megnövelje a sebesség. A kompatibilitás ugyanolyan kéne legyen mint az előbbi szinten.

  • 3 - Balanced: Még több hacket alkalmaz, ezáltal enyhén veszítve a kompatibilitásból a sebesség növelése érdekébe.

  • 4 - Agressive: Ez is növeli a hackek számát és megváltoztatja a befogó módokat. Ez már nem annyira kompatibilis de gyors; néhány játékkal gondok lesznek.

  • 5 - Agressive Plus: Rengeteg hacket használ, a legtöbb játék hibásan fog menni de azok amelyek működnek még gyorsabban fognak futni.

  • 6 – Mostly Harmful: Ahogy a név is mondja ez több rosszat csinál mint jót. A legtöbb játék hibásan fog menni és még akár lassabban is mint egy alacsonyabb szinttel. Ezt nem ajánlott használni.

Egyéb beállítások


Most meg elmagyarázzuk a többi beállítás mit csinál:

  • System =>Boot CD/DVD (full): Ha ezt választod, akkor az emulátor elkezdi a lemezképet beolvasni amelyet a CDVD pluginba (vagy a beépített ISO választóba) választottál ki vagy megkér, hogy mutass rá egyre ha még nem tettél úgy. Ha Gigaherz CDVD pluginját használod akkor ez egyből indítja a lemezt a pluginba megadott meghajtóból. Ez a mód azért "teljes" mert a játék indítása előtt behozza a BIOS-t akárcsak egy igazi PS2 konzol. Ezt olyan játékokkal érdemes használni ahol lehet nyelvet választani vagy másolás védetteket.

  • System =>Boot CD/DVD (fast): Ugyanaz mint a fenti csak ez kihagyja a BIOS-t és egyből a játékot indítja. Ez segíthet elindítani pár játékot azáltal, hogy kihagyja a régió ellenőrzést ami az újabb BIOS-okkal fordul elő.

  • System =>Run ELF...: Ha szeretnél demókat játszani akkor használd ezt mert azok majdnem mindig .elf formátumba vannak.

  • System =>Pause/Resume: Bármikor szüneteltetheted vagy folytathatod az emulációt.

  • System =>Load State /Save State: Itt tudod betölteni/menteni a játék helyzetedet miközben fut a játék. A ’Load State’ menübe a ’Backup’ opcióval betöltheted abból a helyből azt az állapotmentést amit a ’Backup before save’ opcióval hoztál létre.

  • System =>Be/Ki kapcs. Backup before save: Ha ez aktiválva van akkor a PCSX2 biztonsági másolatot készít az újonnan készített állapotmentésekről. Nagyon hasznos abban az esetben ha az állapotmentésed megsérül vagy valamilyen módon meghibásodik. A biztonsági mentéseket megtalálhatod a [sstates] mappában a .backup kiterjesztéssel. A fent említett menüvel tudod őket betölteni.

  • System =>Be/Ki kapcs. Automatic Gamefixes: Ezzel aktiválod a játék javításokat. A javítások többféle dologra is jók, pl. kihagyni videókat amelyeket még nem lehet tökéletesen emulálni ezáltal megakadályozva a továbblépést a játékba, de akár komolyabb gondokat is orvosolnak. Ezzel együtt néhány játék specifikus beállítás is aktiválódik mikor olyan játékot észlel amelynek szüksége van rájuk.

  • System =>Be/Ki kapcs. Enable Cheats: Ezzel aktiválod a csalásokat. A csalások ugyanazt a rendszert használják mint a javítások azzal a különbséggel, hogy a [Cheats] mappából tölti be őket a PCSX2. Nézd meg a különbözo útmutatókat (angolul) a fórumon ha szeretnéd megtudni, hogy kell csalásokat készíteni a PCSX2-vel.

  • System =>Be/Ki kapcs. Enable Widescreen patches: Az 1.2.0-ás verziótól kezdődően és a szuper közösségünknek köszönhetően most már lehet használni egyéni szélesvásznú (szélesvásznítás?) patcheket. Ha a játékodnak volt készülve patch akkor az 16:9 képarányba fogja generálni a képet lehetséges, hogy elnyújtott HUD-al de megfelelő látószöggel akkor ha ez a beállítás be van kapcsolva. Fontos tudni, hogy az Aspect Ratio-t 16:9-re kell állítani az ’Emulation Settings’ => ’GS Window’ fülbe. Több információért látogass el a fórum témánkba IDE kattintva.

  • System =>Be/Ki kapcs. Enable Host Filesystem: Ezzel aktiválod a PCSX2 gazda fájlrendszerét. Pár demó és homebrewnak kell.

  • System =>Shutdown: Ez leállítja a játékot amelyet ép játszol és reseteli a PCSX2-ot.

  • System =>Exit: Kilép a programból.

  • CDVD =>
    • Iso Selector: Ez a beépített ISO olvasója a PCSX2-nek ami nem használ CDVD plugint. Bármely formátumot amelyet a PCSX2 támogat használhatsz ha rákattintasz a [Browse...] gombra. A kényelem érdekébe van itt egy lista is a legutóbb használt játékokkal. Ez csak akkor működik ha a [CDVD] => [ISO] van kiválasztva!
    • Plugin Menu => Plugin Settings...: Itt megtalálhatod az általad kiválasztott CDVD plugint és megnyithatod a beállításait (ahelyett, megnyisd a Plugin/BIOS Választót).
    • ISO - Plugin – No Disc: Ez a három bejegyzés irányítja, hogy a PCSX2 milyen forrásból töltse be a játékokat. Az [ISO]-t választva a beépített ISO olvasó fog működni. A [Plugin]-t választva CDVD plugin fog működni. A [No Disc]-zel pedig nem tölt be semmilyen lemezt és csak a BIOS-t elindulni.

  • Config =>
    • Emulation Settings: Megnyitja az Emulációval kapcsolatos beállításokat, amelyeket fentebb leírtunk.

    • Memory cards: Megnyitja a memória kártya kezelőt.
      • A ’Browse’-ra kattintva egy általad kiválasztott könyvtárból fogja a PCSX2 betölteni a memória kártyákat.

      • A ’Duplicate’, ’Rename’, ’Delete’ és ’Eject’ gombok csak akkor fognak működni ha a listából bejelölsz egy memóriakártyát. Az ’Eject’ kiveszi a memória kártyát az adott portból, a ’Duplicate’ egy másolatot készít róla, az ’Rename’ kicseréli a fájlnevét és a ’Delete’ letörli.

      • Válaszd ki az üres portot, hogy működésbe lépjen a ’Create’ gomb. Ha rákattintasz megjelenik a memória kártya készítő párbeszéd ablak ahol megadhatod a fájlnevet és az alábbi méretek közül választhatsz egyet: 8, 16, 32 és 64MB. Ahogy a jegyzetek is mondják minél nagyobb méretű a kártya annál nagyobb a valószínűsége, hogy nem fog hiba nélkül működni. Tartsd figyelembe, hogy néhány játék NEM lesz képes mentést készíteni nagy memória kártyára.
        Jelöld be az ’Enable NTFS compression when creating this card’ mezőt, hogy használja a megnevezett tömörítést és, hogy tárhelyet spórolj. Ezt ajánlott használni.

      • Válassz egy kártyát az -Unused- listából, hogy működésbe lépjen a ’Insert’ gomb. Ha rákattintasz megjelenik a memória kártya behelyezési párbeszéd ablak ahol megadhatod, hogy melyik portba szeretnéd csatlakoztatni a kártyát.

      • Auto-Eject Memcards when loading save states: A leírás a programban megtalálható, ajánlott bekapcsolni.


    • Plugin/BIOS selector: Megnyitja a [Plugin/BIOS választó] ablakot ahol ki tudod választani a pluginokat, BIOS-t és mappákat amelyek fent említve voltak.

    • Grafika (GS)/Hang (SPU2)/Játékvezérlők (PAD)/Dev9/USB/Firewire => [Plugin Beállítások...]: Megnyitja a megjelenített plugin beállításait.

    • 1. Multitap: Aktiválja az multitapet az 1-es számú játékvezérlőnek. Ahhoz, hogy ez működjön, a Lilypad játékvezérlő pluginba is aktiválnod kell a multitap-et. Nem egyenlőre az összes játékkal de legtöbbel nem kéne gond legyen.

    • 2. Multitap: Aktiválja az multitapet az 2-es számú játékvezérlőnek. Ahhoz, hogy ez működjön, a Lilypad játékvezérlő pluginba is aktiválnod kell a multitap-et. Nem egyenlőre az összes játékkal de legtöbbel nem kéne gond legyen.

    • Clear all Settings: Eltöröl minden beállítást és újra megnyitja az első indításkor megjelenő beállítás varázslót.


  • Misc =>
    • Be/Ki kapcs. Show Console: Ez aktiválja a konzol ablakot amelyik be szokott indulni a PCSX2-vel; hibaelhárításra használják. Többféle üzenetet fogsz itt látni amelyek segítségével kiderítheted mi okoz hibát vagy láthatod pontosan, hogy minden pillanatban mit csinál az emulátor játszás közben. A pirossal írt üzenetek hibák, a sárgával írtak pedig figyelmeztetések.
    • Konzol Ablak:
    • Log -> Save/Clear: Lementi vagy törli az ablakban írottakat.
    • Log -> Apperance: Az ablak kinézetét változtathatod meg itt.
    • Sources: Bejelölhetsz további komponenseket amelyek viselkedése belekerül konzol ablak naplójába.

  • About: Itt található a készítők listája és pár köszönet.

Gyorsválasztó billentyűk beállítása



A PCSX2 readme-jének a 4. oldalán találtok egy listát az összes támogatott gyorsválasztó billentyűkkel.

A PCSX2 támogatja az alapértelmezett gyorsbillentyűk felülírását egy egyéni ini fájl használatával (PCSX2_keys.ini). Az ini fájl létrehozásához szükséges instrukciókat megtaláljátok ezen a linken.


Ha még mindig problémád akad az emulátorral akkor miután figyelmesen elolvastad a szabályzatot, IDE kattintva segítséget kérhetsz a fórumba.

Ugrás a lap tetejére

Itt a vége! Remélem, hogy ez az útmutató hasznos azoknak akik újak még a PCSX2-höz, de azoknak is akik szeretik piszkálgatni a beállításokat.

Köszönet Gigaherz-nek, hogy megmutatta, hogyan kell beállítani a tartalom jegyzéket úgy, hogy az működjön a Firefox-al. Smile
Sok köszönet a haveromnak, Regulusnak, a háttérért, a smilie script-ekért és a segítségért Smile
Köszönet Razor Blade-nek, hogy megjavította a képek széleit.
Köszönet crushtest-nek, a javaslataiért valamint, hogy rámutatott pár Firefox-os hibára.
Köszönet Nachbrenner-nek a javaslataiért és a hozzájárulásért.
Köszönet Falcon4ever-nek, hogy nem hagyott békén az XHTML érvényesítéssel.
Köszönet rama-nak, hogy segített megírni pár magyarázatot.

Készítette Bositman

Fordította bmate - Bikfalvi Máté. Ha valamit úgy véltek, hogy nincs jól lefordítva vagy találtok helyesírási hibát, akkor bátran küldjetek egy üzenetet. Technikai segítséget nem tudok nyújtani!

Sponsored links





Users browsing this thread: 1 Guest(s)