Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oficiální český průvodce pro PCSX2 1.0.0
#1
Protože tento průvodce je velmi podrobný a jeho čtení může trvat dlouho, avih vytvořil mnohem kratší rychlý návod, který si můžete přečíst zde. Pokud stále máte otázky, nebo chcete lépe pochopit, co každá možnost dělá, přečtěte si tohoto průvodce Smile

V tomto průvodci se budu snažit vysvětlit jak správně nastavit PCSX2 a dát pár rad pro spouštění her. Zde jsou kroky pro postup:

1) 1) Stáhněte si ZDE nový PCSX2 1.0.0.
2) PCSX2 je dodáván ve 3 "příchutích", úplný instalátor, internetový instalátor a spustitelný soubor. Úplný instalátor má do sebe zabudován internetový instalátor DirectX, internetový instalátor ho popřípadě z internetu stáhne a spustitelný soubor je pouze program se zásuvnými moduly. Stáhněte si, který chcete, nebo pokud nevíte který, úplný instalátor.
3) Spusťte instalátor (pokud jste ho stáhli) nebo, pokud jste stáhli spustitelné soubory, otevřete archiv a extrahujte jeho obsah do adresáře. (např. C:\PCSX2)
4) Spusťte pcsx2-r5350.exe, který je v adresáři, do které jste soubory instalovali nebo extrahovali.


Pro uživatele Linux
Získejte nový spustitelný soubor zde nebo zdrojový kód z Google Code. Pro kompilaci ze zdroje postupujte dle pokynů v Průvodci kompilací pro Linux.
Potřebujete mít nainstalováno následující: libasound2-dev, libbz2-dev, libgl1-mesa-dev, libglew1.5-dev, libglu1-mesa-dev, libgtk2.0-dev, libjpeg-dev, libsdl1.2-dev, libsoundtouch1-dev, libsparsehash-dev, libwxbase2.8-dev, libwxgtk2.8-dev, libx11-dev, nvidia-cg-toolkit, portaudio19-dev, zlib1g-dev.

Zásuvné moduly obyčejně v Linuxu používané zahrnují: ZZOgl-pg (or ZZOgl), GSdx SDL, SPU2-X, ZeroSPU2, OnePad, Linuz Iso, EFP Iso, and EFP Polling.


Obsah
  1. Nastavení zásuvných modulů
  2. Nastavení BIOSu
  3. Nastavení Jádra
  4. Konfigurace Ost. Nastavení

Nastavení PCSX2


Nová verze PCSX2 má průvodce prvotním nastavením, který Vám pomůže, aby bylo nastavení snazší, takže to si projdeme nejdříve.

V první obrazovce budete vyzváni ke zvolení jazyka, pak volba, kde bude program ukládat své soubory a nastavení konfigurace.

V prvním rozbalovacím seznamu jednoduše klikněte na jazyk, v kterém chcete, aby program byl.

Pokud jste použili instalátory, PCSX2 bude standardně automaticky ukládat všechna svá nastavení, paměťové karty a nově vytvořené ve Vašem adresáři Dokumenty soubory, nebo ve stejném adresáři, kde se nachází PCSX2.exe, pokud jste použili verzi se spustitelným souborem.

Na druhé obrazovce budete mít možnost zvolit, které zásuvné moduly chcete použít. Výchozí zásuvné moduly jsou ty s vyšší kompatibilitou a většinou také nejrychlejší, takže předtím, než je změníte, se ujistěte, že víte, co děláte.

Zde také můžete zadat jiný adresář pro Vaše zás. moduly, pokud chcete, tím, že odškrtnete políčko výchozího nastavení a vyberete adresář Vašeho výběru kliknutím na Procházet. Otevřít v Průzkumníku jednoduše otevře okno průzkumníka souborů v adresáři, který jste zadali.

Na třetí obrazovce budete požádání o vybrání obrazu BIOS ze seznamu. Pokud nic v tomto seznamu nevidíte, tak buď musíte zkopírovat soubory BIOS do adresáře, který vidíte níže, nebo tento adresář změnit, aby ukazoval tam, kde máte Vaše obrazy BIOS uložené. Pro více informací o BIOS, si prohlédněte oddíl Nastavení BIOSu v tomto průvodci. Pokud nemůžete provést výběr nebudete schopni PCSX2 používat. Klikněte na Dokončit k ukončení Průvodce Prvním Spuštěním


Toto je hlavní GUI (Grafické Uživatelské Rozhraní) PCSX2. Odsuď, můžete změnit nastavení nebo zás. moduly používané PCSX2, jak uznáte za vhodné.
Začneme s nastavením zás. modulů, pak se přesuneme na konfiguraci nastavení Jádra.
Jděte do Nastavení =>Výběr Zásuvných Modulů/BIOSu k vybrání a nastavení zás. modulů, které PCSX2 použije. Uvidíte obrazovku podobnou této (klikněte pro zvětšení):

[Image: attachment.php?aid=30180]


Jsou zde 3 karty: Zásuvné moduly, BIOS a Adresáře.

Karta Zásuvné moduly ve Výběru Zásuvných Modulů/BIOSu:


Nejdříve můžete odškrtnout políčko výchozího nastavení na konci a vybrat adresář Vašeho výběru kliknutím na Procházet. Toto je adresář, z kterého PCSX2 nahrává své zás. moduly.
Nalevo můžete vidět, kterou součást modul emuluje (GS, PAD, SPU2 atd.), uprostřed máte rozbalovací seznam výběru modulů a napravo je tlačítko Nastavit, které otevře dialogové okno nastavení pro příslušný modul, který jste vybrali.
Nezapomeňte, že kdykoliv zvolený modul změníte, budete muset stisknout tlačítko "Použít", aby emulátor nový zás. modul načetl a zprostředkoval pro něj tlačítko Nastavit.

A nyní k vlastnímu nastavení zás. modulů:

Obraz:



Nejdříve musíte zjistit jakou verzi stínování pixelů a DirectX (ve Windows) vaše grafická karta podporuje. To můžete provést zde.

Prozatím máte možnost použít 2 moduly GS: GSdx v0.1.16 a GSnull driver v0.1.0.

GSdx v0.1.16 je zás. modul DirectX 9 a DirectX 10/11 od uživatele Gabest, který byl nedávno velmi vylepšen jak v rámci rychlosti, tak v kvalitě obrazu. Vyžaduje stínování pixelů verze 2 a SSE2, aby fungoval a Vista/Windows 7 s grafickou kartou podporující DirectX 10 pro režim DirectX10/11.

GSnull je, jak jméno napovídá, prázdný modul, který nedodává na výstup žádný obraz. Používá se pro ladící účely.


Vyberte GSdx v0.1.16 a stiskněte tlačítko Nastavit.

  • V první řadě GSdx přichází ve 4 verzích: SSE2, SSSE3, SSE4.1 a AVX. POUZE v případě, že Váš procesor podporujte tyto instrukční sady, použijte nejvyšší verzi, jakou můžete, protože pak bude PCSX2 pro Vás rychlejší, v pořadí od nejpomalejší po nejrychlejší: SSE2, SSSE3, SSE4.1 a AVX. Nová instrukční sada AVX urychluje pouze softwarové vykreslovače v GSdx a ne hardwarové Poznámka: Uživatelé AMD si NESMÍ zaměnit SSE3 s SSSE3 (1 další S) a SSE4A s SSE4.1, jsou naprosto jiné a nejsou podporovány. V tomto případě použijte SSE2.
    Procesory podporující SSE2: Podívejte se sem
    Procesory podporující SSSE3: Podívejte se sem
    Procesory podporující SSE4.1: Intel Core 2 Duo řady Penryn (modely E7xxx,E8xxx a Q9xxx), Intel Corei3, Intel Corei5, Intel Corei7, AMD Bulldozer/Bobcat
    Seznam procesorů podporující AVX je zde

  • Abyste mohli použít režim DirectX10/11, musíte mít Windows Vista nebo Windows 7 a grafickou kartou podporující DirectX 10 (navštivte předchozí odkaz)

  • Režimy DirectX10 a DirectX11 ve GSdx jsou prozatím naprosto stejná jak z hlediska rychlosti, tak kompatibility. Jediným rozdílem je, že uvidíte pouze ten první, pokud Vaše grafická karta podporuje DirectX10 a pouze druhý, pokud podporuje DirectX11.

  • Renderer (Vykreslovač): Zde můžete zvolit, jak obraz bude vykreslen.

    Zvolením "Direct3D9 (Hardware)", GSdx použije Direct3D schopnosti Vaši grafické karty, což výrazně zvýší rychlost emulace.

    Zvolením "Direct3D10/11 (Hardware)" (zvolitelné pouze ve Vista/Windows 7 s grafickou kartou DX10/11), GSdx použije svůj režim Direct3D10/11, který je většinou nejrychlejší a někdy také kompatibilnější. Vysoce doporučeno, pokud to Váš systém podporuje.

    Zvolením "Direct3D10/11 (software)", GSdx použije svůj zabudovaný softwarový vykreslovač, který vůbec nepoužije Vaši grafickou kartu, ale místo toho použije Váš procesor. Takto bude rychlost emulace velice snížena, ale dostanete nejvyšší kompatibilitu. Doporučeno, pokud se setkáte s grafickými chybami během používání vykreslovače Direct3D.

    Zvolením "SDL 1.3 (software)", GSdx použije knihovnu SDL pro softwarové vykreslení, které se chová jako softwarové režimy výše.

    Zvolením "Direct3D9 (null)", Direct3D10/11 (null)", "Null (software)", "Null (null)" nebo "SDL 1.3 Null" zás. modul jednoduše nic vykreslovat nebude a tím nebude dodávat žádný výstup na obrazovku. Toto použijte, pouze když chcete např. slyšet nějakou hudbu, protože s tímto režimem získáte dramatické zvýšení rychlosti.

  • Interlacing (Prokládání): Zde můžete zvolit mezi None (Žádným), Auto a 6 dalšími technikami prokládání, které jsou použity k odstranění "třesu" obrazovky. Pro většinu her doporučujeme zanechat na výchozí možnosti Auto. V závorkách můžete vidět jaký účinek a možnou nevýhodu (např. jako půlka znaku SZS v mísení) každý z těchto režimů má.
    Můžete jimi při běhu hry procházet stisknutím klávesy F5.

    Podsekce Scaling (Změny Velikosti):

    Dostupná pouze když byl výše zvolen Hardware Renderer (Hardwarový Vykreslovač). Zde můžete upravit různá nastavení ke zlepšení kvality obrazu Vašich her zvýšením rozlišení, v kterém jsou textury vykreslovány, nebo použitím filtrování. Nezapomeňte, že změna původního rozlišení her může způsobit různé chyby (od obyčejných velmi malých chyb k velmi vážným ve vzácných případech).

  • D3D internal resolution (Vnitřní rozlišení D3D): Zde můžete zadat přesné rozlišení, ve kterém mají být zdroje vykresleny!
    Takto můžete, pokud je Váš počítač dostatečně výkonný (hlavně Vaše grafická karta), hrát Vaše oblíbené ps2 hry v mnohem větších rozlišeních, tím bude obraz ostřejší a detailnější.
    Nezapomeňte, že čím vyšší je rozlišení, tím víc zdrojů modul bude muset použít, čímž bude emulace mnohem pomalejší.

  • Original PS2 Resolution - Native (Původní rozlišení PS2 - Přirozené): Pokud tento rámeček zaškrtnete, bude modul vykreslovat v přirozeném rozlišení ps2 (proto je Custom Resolution a Scaling zašedlé)

  • Scaling (Změna Velikosti): Nastavte na 1x, abyste použili to, co jste zadali v předchozím nastavení (vnitřní rozlišení). Nastavením na 2x-6x vynásobí vnitřní rozlišení hry o tuto hodnotu a vykreslí ji. Takže pokud je původní rozlišení hry 640x320, nastavením na 3x ji vykreslí na 1920x960 (trojnásobek původního rozlišení). Takto se zabrání chybám při zvětšení rozlišení, které by byly přítomny, kdybyste nastavili vlastní velikost v rámečcích vnitřního rozlišení D3D.
    V současnosti většina her a grafických karet v pořádku zvládnou x2 nebo x3 změnu velikosti, ale na vyšších nastaveních mají ostrý pokles rychlosti.

  • Custom Resolution (Vlastní Rozlišení): Pokud je Scaling nastaveno na custom, můžete zde zadat jakékoli rozlišení, v kterém chcete aby hra byla vykreslena.

    Enable Shade Boost: (Povolit úpravu stínu)

    Zaškrtnutím této možnosti dostanete k dispozici novou sadu možností prostřednictvím tlačítka settings vpravo. Klikněte na něj pro změnu sytosti (saturation), jasu (brightness) a kontrastu (contrast) ve výstupu videa z GSdx podle libosti. Při kliknutí na tlačítko reset vlevo dole dojde k přesunu posuvníků na jejich původní umístění.



    Podsekce Hardware mode (Hardwarový režim):

    Dostupné pouze když je výše zvolen Hardwarový vykreslovač. Zde můžete zvolit jistá nastavení pro zlepšení výkonu, nebo kvality obrazu.

  • Texture filtering (Filtrování Textur): Toto zaškrtávací políčko má 3 stavy. Zaškrtnutý, zšedivělý a odškrtnutý.
    Při zaškrtnutí bude vše na obrazovce, jak 2D, tak i 3D bilineárně filtrováno. Při zašednutí bude filtrování prováděno tak, jako na PS2. Toto je doporučené nastavení.
    Při vypnutí je bilineární filtrování úplně zakázáno. Snižuje kvalitu obrazu, ale může pomoci některým pomalejším grafickým kartám.

  • Logarithmic Z (Logaritmické Z): Toto nastavení může pomoct, když je někdy grafika ve hře "průhledná". Může být zapnuto pouze u grafických karet, které NEPODPORUJÍ 32bitovou paměť hloubky (Z-buffer).

  • Allow 8-bit textures (Povolit 8 bitové textury): Používá výkonnější "paletizované textury" pro veškeré vykreslování, což snižuje požadavky na RAM grafické karty. Na druhou stranu zvyšuje zátěž na zpracování a může způsobit obrazové chyby. Doporučeno zkusit oboje pro zjištění co lépe funguje.

  • Alpha Correction (FBA) (Korekce průhlednosti) (Architektura Pevného Bloku) (pouze režim DX9): Toto nechte zapnuté, protože to opravuje některé problémy s mísením, které režim DX9 má. Může také způsobit jisté problémy

    Podsekce Hacky:

    Zaškrtněte Enable HW Hacks pro povolení možností níže. Klikněte na Configure pro jejich jednotlivá nastavení.
    Tyto nastavení jsou POUZE pro pokročilé uživatele, kteří vědí, co dělají. Můžou a BUDOU způsobovat vážné chyby, pokud budou použity ve hrách, které je nepotřebují! (ovlivňuje pouze hardwarové režimy).

  • MSAA: Přidá vyhlazování na zvolenou úroveň ke každému vykreslenému povrchu. Toto je vysoce náročné na grafickou kartu a může způsobit pád PCSX2, pokud není dostatek RAM. Pro další informace si přečtěte popis v pravém panelu v rámečku.

  • Skipdraw (Přeskočení vykreslení): Zcela přeskočí vykreslení některých povrchů, na základě pravděpodobnosti způsobení problémů. Určete, kolik povrchů má být přeskočeno po nalezení prvního s problémem. Zkuste nejdříve nízké hodnoty jako 1-3, pak až vyšší (čím vyšší je číslo, tím vyšší je šance chybějící/rozbité grafiky a efektů). Tento hack může také způsobit náhodná zrychlení!

  • Alpha: (Hack průhlednosti): Toto zkuste, pokud má vaše hra problémy s efekty mlhy, nebo stíny. Obecně toto zkuste, pokud ve hře máte chyby pro případ, že je tento hack opraví.

  • Half-pixel Offset (Půlpixelová odchylka): Tento hack přidá ke všem povrchům odchylku, takže problémy se zvětšením rozlišení nebudou tak výrazné. Použijte toto, když efekty rozmazání nebo světelného kruhu se zdají být posunuty doleva nahoru od místa, kde by měly být.


    Podsekce Software mode (Softwarový Režim):

    Dostupné pouze pokud byl výše zvolen Softwarový Vykreslovač. Zde najdete možnosti ke změně počtu použitých vláken vykreslovačem a vypnout/zapnout softwarové vyhlazování.

  • Extra rendering threads (Dodatečná vykreslovací vlákna): Tento rámeček je použitelný, pouze pokud byla zvolena metoda softwarového vykreslování. Zde můžete zvolit kolik vláken GSdx použije při softwarovém vykreslování, abyste využili všechny jádra, která Váš procesor může mít, např. nastavte toto na 3 pro čtyř jádrové procesory. Ve více jaderných systémech výrazně zvýší rychlost pro softwarové vykreslování s více než 2 jádry.

  • Edge anti-aliasing (AA1) (Vyhlazování hran): Tento rámeček je použitelný, pouze pokud byla zvolena metoda softwarového vykreslování. Při zaškrtnutí se zás. modul pokusí použít formu vyhlazování ve hře, čímž zlepší obraz. Používejte obezřetně, v této době je to celkem experimentální funkce.


  • Movie Capture(Zachycování Videa): Toto je skrytá (Tongue) funkce. Stisknutím F12 při běhu hry na PCSX2 s GSdx se zobrazí rámeček se zprávou. V prvním poli musíte zás. modulu zadat, kam bude zachycené video uloženo a také typ souboru. Ve druhém poli můžete zvolit kodek pro kompresi jako x264vfw nebo "Uncompressed", který nebude vůbec provádět kompresi videa. Pokud zvolíte kodek ke kompresi, budete moci změnit jeho nastavení stisknutím tlačítka "Config". Nezapomeňte, že jsou zde zobrazeny pouze kodeky nainstalované ve vašem počítači. Kdykoliv znovu dvakrát stiskněte F12 pro zastavení zachycování. Vytvořené video bude automaticky zrychleno na 100% pro Vaše potěšení ze sledování Smile Pokud používáte SPU2-X bude zvukový soubor uložen jako recording.wav ve stejném adresáři, kde se nachází pcsx2-r5350.exe.

  • Stiskněte Ok k uložení Vašich změn nebo cancel, abyste se vrátili zpět do dialogového okna Nastavení


Zásuvný modul GSnull v0.1.0

  • Jak již bylo řečeno na začátku této sekce, toto je prázdný zás. modul, takže nic na obrazovce nebude vykreslovat. Stiskněte Nastavit, abyste dostali menu se zaškrtávacím políčkem, kde můžete povolit/zakázat "Enable Logging" (Povolit Záznam), což ovlivňuje záznam GS. Toto by mělo být použito vývojáři a pro ladění.

Zvuk:




SPU2-X


Nejnovější a nejlepší zás. modul zvuku v době psaní tohoto průvodce. Nejprve byl založen na SPU2 od Gigaherz a později byl přepracován Jakem Stinem (Air) z týmu PCSX2.
Toto je jediný modul SPU2, který podporuje zpracování efektů (jako ozvěna) a Dolby Pro Logic (II) (pokud je Vaše zvuková schopna toto dekódovat).
Je také nejpokročilejší ve správnosti emulace čipu. Mnoho her bude fungovat pouze s SPU2-X!
  • Interpolation (Interpolace): Zde můžete zvolit 1 z 5 možností:
    1)Nearest(Nejbližší): Jak popis říká, v tomto režimu není prováděna žádná interpolace a je nejrychlejší.
    2)Linear(Lineární): Toto je doporučená možnost a provádí lineární interpolaci zvuku.
    3)Cubic(Kubická): Toto je další typ interpolace. Pomalejší, s dobrými výškami.
    4)Hermite (Hermitova): Toto je další typ interpolace. Ještě pomalejší, lepší výšky.
    5)Catmull-Rom: Toto je další typ interpolace. Pomalá, lepší kvalita.

  • Disable effects processing (Zakázat zpracování efektů): Při zaškrtnutí tohoto budou zakázaný všechny emulace efektů, jako ozvěna, sníží kvalitu zvuku, ale zvýší rychlost.

  • Use the de-alias filter (Použít proti-vyhlazující filtr): Jak je popsáno, dává důraz na zvukové výšky.

  • Enable debug options (Zapnout možnosti pro ladění): Když toto zaškrtnete, tak bude zpřístupněno tlačítko Configure Debug Options (Nastavit Možnosti Ladění). Při kliknutí Vám zobrazí různé možnosti pro záznam, které můžou být pro účely ladění zapnuty. Mělo by být použito pouze vývojáři.

  • Module (Modul): Zde můžete zvolit 1 z 5 nastavení, které představují různé způsoby výstupu zvuku ve Vašem systému:
    1)No sound (Žádný zvuk): Nebude vytvářet žádný zvuk (ztlumení), což má za následek nejlepší rychlost.
    2)X Audio 2: Toto je doporučená metoda, funguje lépe ve Vista, takže uživatelé XP by mohli chtít zkusit třetí možnost.
    3)DirectSound: Měl by být o trošku horší než X Audio 2, použijte ho, když Vám funguje lépe.
    4)Wave out: Nedoporučeno, možnost 2 nebo 3 by vždycky měli fungovat lépe.
    5)Portaudio: Použije knihovnu, nezávislou na platformě, nazvanou Portaudio. Toto je jediná možnost, kromě žádného zvuku, v Linux.

  • Čím nižší je hodnota zpoždění, tím méně se Vám zvuk bude zpožďovat. Nezapomeňte že pokud nastavíte zpoždění příliš nízko, BUDETE dostávat praskání a pukání ve zvuku, takže změňte hodnoty, dokud nenajdete tu nejnižší, která ve Vaší hře funguje, aniž by způsobovala pukání.

  • Synchronizing mode (Režim synchronizace):
    • TimeStretch (Natažení času): Výchozí a doporučené nastavení. Toto udrží zvuk a obraz synchronizované a také pomáhá odstranit pukání a další problémy se zvukem. Nezapomeňte, že pokud Vaše rychlost je nízká, Váš zvuk bude s tímto nastavením stejně pomalý jako Váš obraz.
    • Async Mix (Asynchronní mísení): Způsobí, že zvuk není s obrazem synchronizovaný, takže dostanete normální rychlost, i když Vaše frekvence snímků není optimální. Může způsobit, že se hry zaseknou nebo spadnou, takže používejte opatrně!
    • None (Žádný): Zvuk bude přeskakovat, pokud tento režim nastavíte a nedostanete maximální rychlost ze hry, kterou spouštíte. Malé zvýšení SZS.

  • Advanced (Pokročilé): Zde můžete doladit, jak Váš vybraný natahovač času bude fungovat. Tak jak je popsáno v Rozhraní, větší hodnoty jsou lepší, pokud nedostáváte dobré výsledky, zatímco opak je pravdou, když Vaše hra běží nad plnou rychlostí. Zmáčknutím Reset to Defaults (Resetovat na Výchozí) nastaví zde všechny hodnoty zpět na jejich původní nastavení.

  • Audio Expansion mode (Režim Rozšíření Zvuku): Zde můžete vybrat, zdali chcete, aby zvuk vytvořený modulem byl rozšířen na celou sestavu Vašich reproduktorů a ne jenom do 2 kanálů (stereo). Použitelné pouze s modulem XAudio2.
    • Stereo: Výchozí nastavení, pokud je toto zvoleno, pak nedochází k rozšíření zvuku.
    • Quadrafonic (Kvadrofonické): Rozšíří zvuk na 4 reproduktory
    • Surround 5.1: Rozšíří zvuk na prostorové reproduktory 5.1
    • Surround 7.1: Rozšíří zvuk na prostorové reproduktory 7.1

  • Use a Winamp DSP plugin (Použít zás. modul DSP Winamp): Pokud nevíte, co toto je, tak to nechte být. (V tuto dobu není dostupné v Linux.)



PAD:


Zde máte možnost použít 2 zásuvné moduly, Lilypad v0.11.0 a SSSPSX Pad v1.7.1.

Vyberte SSSPSX Pad v1.7.1 a stiskněte tlačítko Nastavit.



Uvidíte takovéto okno (klikněte pro zvětšení):

[Image: attachment.php?aid=30182]

Nyní stiskněte Configure, abyste začali s nastavením SSSPSX Pad:
  • Zde můžete jednoduše stisknout každé jméno tlačítka a zadat klávesu, kterou k němu chcete přidělit. Pokud chcete vyčistit přidělení klávesy, můžete na příslušné tlačítko kliknout a čekat než časový limit "Timeout: " dosáhne 0. Pak bude zvolená klávesa znovu nepřidělena (přidělena k NONE).

  • Klikněte na karty PAD1/PAD2 v levém horním rohu k přepnutí nastavení z ovladače 1 na ovladač 2.

  • SSSPSX Pad podporuje analogové ovladače. Můžete přidělit Vaše analogové osy v tlačítkách "LX,LY,RX,RY". LX je pro Levou analogovou osu X, LY je pro Levou analogovou osu Y, RX je pro Pravou analogovou osu X, RY je pro Pravou analogovou osu Y

  • R3 a L3 jsou tlačítka na analogové páčce ovladače ps2, R pro pravý a L pro levý tak jako vždycky.

Vyberte Lilypad v0.11.0 a stiskněte tlačítko Nastavit.


Uvidíte okno podobající se tomuto (klikněte pro zvětšení):

[Image: attachment.php?aid=30184]

  • Lilypad je velmi pokročilý zás. modul vstupu podporující klávesnice, myši, game pady a pady XBOX 360. Také má některé velmi užitečné hacky pro použití s PCSX2 jako ESC hack nebo možnost Disable Screensaver (Zakázat Spořič Obrazovky).

  • Pro velmi podrobný popis co každé nastavení dělá a jak ho správně nastavit, navštivte oficiální téma modulu ZDE. Mužete si tam také stáhnout poslední verzi modulu, nebo z naší sekce stažení modulů Smile

Cdvdrom:


Ve většině případů budete moci použít zabudovaný nahrávač ISO v PCSX2 zvolením ISO v menu CDVD a pak ve výběru ISO buď zvolte obraz ze seznamu, nebo zvolte procházet pro jeho přidání.

Nicméně pokud chcete použít zás. modul, který dělá věci jako spouštět hru ze skutečného DVD disku nebo vytvoření výpisu souboru ISO, zvolte v menu CDVD "Plugin" a pak zvolte zás. modul CDVD.
Standardně PCSX2 obsahuje Gigaherz's CDVD v0.8.0, Linuz Iso CDVD v0.9.0 a CDVDnull v0.6.0.

Vyberte Gigaherz's CDVD v0.8.0 a stiskněte nastavit

  • Je to vlastně velmi jednoduché, jen vyberte písmeno mechaniky, z které bude modul disk číst. Poté spustí Vaši PS2 hru přímo z CD/DVD, které jste do mechaniky umístili

  • Toto je jediný modul, který alespoň částečně podporuje výměnu disků. Pokud máte problémy s výměnou disku, který je hrou vyžadován, zkuste tento modul!

Vyberte Linuz Iso CDVD v0.9.0 a stiskněte nastavit

  • Tento zás. modul má dodatečné možnosti komprimace Vašich obrazů k ušetření místa Vašeho disku, kromě spouštění Vašich obrazů pro emulátor.

  • Klikněte na Select Iso, abyste vybrali obraz hry, který chcete komprimovat/spustit. Jakmile jste obraz vybrali, můžete buď zavřít konfigurační okno, abyste ho mohli spustit nebo stisknout "Compress Iso" k jeho komprimaci. Pokud jste zvolili již komprimovaný obraz, můžete také zvolit "Decompress Iso", aby byl dekomprimován.

  • Pod "Compression Method" (Komprimační Metoda) můžete zvolit buď ".Z - compress faster", tím bude komprimace Vašeho obrazu rychlejší, ale také větší, nebo ".BZ - compress better", což Váš obraz zkomprimuje pomaleji, ale bude menší.

  • Pod Options můžete zaškrtnout/odškrtnout "Enable Block Dump=>'block.dump'". Při zaškrtnutí tato volba vytvoří soubor block.dump v kořenovém adresáři PCSX2 (kde se nachází pcsx2.exe) ze hry, kterou jste spustili. Tento soubor je jako malé iso, které se hlavně používá pro ladění. Uloží čtené sektory během zpracování hry, kterou jste spustili, takže poté budete moci načíst soubor (použitím "select iso" v Linuz Iso CDVD) a spouštět ji bez jakéhokoliv obrazu/cd/dvd. Nezapomeňte, že pokud se hra pokusí číst jiné sektory, které nejsou v souboru vypsány, tak samozřejmě přestane odpovídat.

  • Stiskněte ok k uložení Vašich změn.


CDVDnull v0.6.0


  • Toto je Prázdný zás. modul tak jako GSnull, což jednoduše znamená, že nic nedělá. Ze zřejmých důvodů nemá žádnou obrazovku nastavení.


Dev9:


Zde jsou zás. moduly, které obsluhují HDD (jednotku pevného disku) a emulaci Ethernetu. V baličku 1.0.0 je zahrnut pouze Dev9null v0.5.0, což je další Prázdný modul, který je naprosto stejný jako ostatní.
Také existuje novější modul Dev9, který vyvíjí Luigi__, modul MegaDev9, který je stále v počátečních fázích, ale vypadá slibně. V tuto chvílí částečně emuluje HDD ps2. Můžete ho získat zde.

Nakonec tu je experimentální zás. modul pro netplay od gigaherz a drkIIRaziel s názvem DEV9giga-razi. I když většina herních serverů Sony není v provozu, můžete ho vyzkoušet. Lze ho stáhnout odsud (nejdříve se ujistěte, že postupujete podle pokynů v příručce)

Usb:


Zde jsou zás. moduly, které obsluhují emulaci USB (Univerzální Sériová Sběrnice). Vydaný balíček obsahuje USB Null v0.7.0, což je další Prázdný modul. Z výše uvedeného důvodu není co nastavovat. Existuje nový modul USB, který podporuje USB myš, klávesnice a Lightguns od Shalma s názvem Nuvee. Můžete ho získat z naší stránky zde


Firewire:


Zde jsou zás. moduly, které obsluhují Firewire port na PS2. Ve vydávaném balíčku je obsažen pouze modul FWnull v0.7.0. Žádné další moduly Firewire nejsou k dostání a ani ve vývinu.
Z výše uvedeného důvodu není co nastavovat.

BIOS(Základní Systém Vstupu-Výstupu)


V tomto seznamu najdete obraz Vašeho BIOSu, pokud nějaký máte a dali jste ho do zvoleného adresáře pro bios. Nezapomeňte, že jediný DOVOLENÝ způsob získání biosu je výpis z vaší VLASTNÍ konzole Playstation 2. NEPTEJTE SEve fóru PCSX2, kde můžete bios získat, protože je to proti pravidlům. To proto, že BIOS ps2 je materiál Sony chráněný autorským zákonem a tím se jeho distribuce stává nezákonnou, což znamená, že bychom se mohli dostat do průšvihu, pokud se přijde na to, že lidem nezákonně dodáváme soubory bios. Pokud Váš obraz BIOS se vůbec v seznamu nezobrazí i poté, co jste zvolili správný adresář, je to neplatný obraz.

Upozornění: Je doporučeno, aby všechny Vaše soubory BIOS byly novější než SCPH-10000.bin. Pravděpodobně budete moci spouštět bios nebo hry, aniž byste je měli, ale existuje šance, že tyto nějak mohou ovlivňovat kompatibilitu. Toto se týká rom1.bin,rom2.bin,erom.bin a souboru SCPH-XXXXX.nvm kde XXXXX je verze Vašeho bios (např. SCPH-34004.nvm). Tento poslední soubor může být také vytvořen z PCSX2 poté, co nastavíte Váš bios (nastavíte časové pásmo, jazyk atd.), ale je lepší, když tyto soubory budou získány přímo z Vašeho Playstation 2. Ještě jednou NEPTEJTE SE kde tyto soubory získat, protože jsou také součástí BIOS.

Zde je rychlé vysvětlení od auMatt, co vlastně tyto soubory dělají:

auMatt Wrote:V podstatě první japonské ps2 mělo jediný bios a DVD přehrávač atd. byly nainstalovány na paměťové kartě. Ps2 po tomto prvním modelu měly software DVD přehrávače nainstalován na odděleném ROM (EROM), který je zašifrován.
ROM1 je dodatečná součást BIOSu, která obsahuje některé další věci, jako ID pro verze DVD Přehrávače atd. ROM2 je vlastně stejný, ale myslím si, že je dostupný pouze v Čínském PS2's.
Doufám, že toto pomůže.

Nový vypisovač Bios je už dostupný, dokáže Váš PS2 Bios,ROM1,ROM2,EROM a NVM. Můžete ho získat ZDE

Poznámka: Pro maximální kompatibilitu je doporučeno, abyste používali obraz BIOS jiný než SCPH10000.BIN, který je nejstarší. To proto, že s tímto BIOSem jsou problémy v emulaci paměťových karet a v jiných oblastech.

Jak extrahovat soubory bios z vašeho PS2: Navštivte toto téma a téma ZDE.
Zde je také návod na youtube jak vypsat váš BIOS:
http://www.youtube.com/watch?v=n3AVqzYcqSw (díky FullGrownGaming)

Takže nyní jsme hotovi s nastavením všech zásuvných modulů PCSX2.

Karta BIOS z okna výběru Zásuvných modulů/BIOSu:


Zde uvidíte obdobnou obrazovku té poslední v Průvodci Prvním Spuštěním, se stejnou použitelností, což znamená vybrat soubor BIOS ze seznamu a změna adresáře, kde se PCSX2 pokusí najít Vaše obrazy BIOS.

Karta Adresáře okna výběru Zásuvných modulů/BIOSu:


Zde můžete změnit adresáře, kde některé soubory, které PCSX2 vytváří, budou uloženy. Odškrtnutím "Použít výchozí nastavení" můžete kliknout na tlačítko "Procházet" k nalezení adresáře Vašeho výběru, kde PCSX2 bude ukládat: Uložené stavy, snímky obrazovky a záznamy/výpisy v tomto pořadí.



Nastavení jádra


Dále jsou nastavení Jádra PCSX2, která můžou být nalezena pod Nastavení =>Nastavení emulace. Uvidíte takovéto okno (klikněte pro zvětšení):

[Image: attachment.php?aid=30186]


Je zde 6 karet, EE/IOP, VJy, GS, Okno GS, Hacky Rychlosti a Opravy Her. Začneme s EE/IOP.

Karta EE/IOP v Nastavení Emulace:


EE/IOP znamená Emotion Engine / Input Output Processor, což jsou hlavní části Playstation 2. Níže popíšeme nastavení, která nám jsou dostupná:
  • Emotion Engine: Vyberte "Rekompilátor" k zapnutí rekompilátoru pro Emotion Engine, což Vám dá opravdu velké zrychlení. Je nesmírně kompatibilní, takže byste ho měli vždycky používat. Zvolením "Převaděč" budete používat velmi pomalý režim Převaděče, který v některých případech je kompatibilnější, ale hlavně existuje pro účely ladění.

  • Povolit Vyr. Paměť EE: Tak jak je řečeno v textu popisku, toto bude fungovat jen tehdy, když je Emotion Engine nastaven na Převaděč. Toto je velmi pomalé a je známo, že pomáhá pouze v japonské verzi "Dead or Alive 2". Po začátku souboje toto můžete vypnout, abyste rychlost dostali zpátky.

  • IOP: Stejná nastavení jako výše ale pro Input Output Processor. Zde Převaděč není tak pomalý jako u EE ale stále je to velká rána pro rychlost.

  • Režim zaokrouhlení: Změní, jak zaokrouhlování čísel s plovoucí čárkou je vypočítáváno. Pokud se Vaše hra někde zasekává, zkuste zde změnit hodnotu. Výchozí a nejkompatibilnější je zde Useknout/Nula. Automaticky změněno, pokud je zaškrtnuto 'Automatické Herní záplaty' v Systém pro některé hry, o kterých je známo, že potřebují jinou hodnotu, než výchozí.

  • Režim Upnutí: Tato nastavení jdou od nejrychlejší k pomalejší od shora dolů. Takže 'Žádný' je nejrychlejší ale nejméně kompatibilní a 'Úplné' je nejpomalejší ale nejkompatibilnější. Zde je výchozí hodnota 'Normální', která dobře funguje s většinou her, aniž by se dělal velký kompromis v rychlosti. Automaticky změněno, pokud je zaškrtnuto 'Automatické Herní záplaty' v Systém pro některé hry, o kterých je známo, že potřebují jinou hodnotu, než výchozí.

  • Obnovit Výchozí: Kliknutím na toto se všechna nastavení obnoví na jejich původní hodnoty (které jsou ve Vista/Windows 7 vyznačeny tučně a ve Windows XP jsou vybarveny zeleně).

Karta VJy v Nastavení Emulace:


VJy znamená Vektorové Jednotky, které jsou koprocesory Playstation 2 pracující souběžně s EE a IOP. v Playstation 2 se 2 z těchto koprocesorů nazývají VU0 a VU1. Níže popíšeme nastavení, která nám jsou dostupná:
  • VU0: V tomto přepínacím rámečku můžete zvolit jednu z 3 voleb: Převaděč, Rekompilátor mikroVJ a Převaděč superVJ [zastaralé]

    • Převaděč: Když zvolíte toto, tak PCSX2 použije Převaděč pro jednotku VU0, který je velmi pomalý a také není moc kompatibilní. Měl by být používán pouze pro ladění a testování.

    • Rekompilátor mikroVJ: Nejnovější rekompilátor pro Vektorové Jednotky, který vytvořil cottonvibes. Tato volba má velmi vysokou kompatibilitu v hrách, je stabilnější a má dobrou rychlost. Doporučeno.

    • Převaděč superVJ [zastaralé]: starý rekompilátor pro Vektorové Jednotky, který vytvořil zerofrog. Už není aktivně vyvíjen (proto ta značka zastaralé), má o dost horší kompatibilitu v porovnání s mikroVJ, je nestabilnější a většinou o trošku rychlejší. Měl by být použit pouze pro zjišťování chyb v novém rekompilátoru nebo ve vzácných případech, kdy funguje lépe než mikroVJ.

  • VU1: Stejně jako výše ale pro Vektorovou Jednotku 1.

  • Round mode: Stejné jako EE/IOP

  • Režim Upnutí: Tato nastavení jdou od nejrychlejší k pomalejší od shora dolů. Takže 'Žádný' je nejrychlejší ale nejméně kompatibilní a 'Úplné' je nejpomalejší ale nejkompatibilnější. Zde je výchozí hodnota 'Normální', která dobře funguje s většinou her, aniž by se dělal velký kompromis v rychlosti. Pokud zažijete špičaté polygony nebo špatnou geometrii, zkuste toto nastavit na ‘Extra + Zachovat znaménko'. Automaticky změněno, pokud je zaškrtnuto 'Automatické Herní záplaty' v Systém pro některé hry, o kterých je známo, že potřebují jinou hodnotu, než výchozí.

  • Restore Defaults: Kliknutím na toto se všechna nastavení obnoví na jejich původní hodnoty (které jsou ve Vista/Windows 7 vyznačeny tučně a ve Windows XP jsou vybarveny zeleně).

Karta GS v Nastavení Emulace:


GS znamená Grafický Syntetizátor, který zodpovídá za vykreslování grafiky v Playstation 2 (mimo jiné). Níže popíšeme nastavení, která nám jsou dostupná:

  • Omezovač snímků: Nastavení v této skupině můžou být použita ke kontrole snímkové frekvence Vašich her různými způsoby.

    • Vypnout Omezování Snímků: Když toto zaškrtnete, Vaše hry budou běžet tak rychle, jak je Vaše PC dokáže přinutit, aniž by si všímalo omezení a nastavení níže. Tento stav ve hře přepínáte stisknutím F4.

    • Úprava Základní Frekvence Snímků: Zde můžete kontrolovat základní snímkovou frekvenci Vašich her v procentech. Pokud necháte základní snímkové frekvence NTSC a PAL nedotčeny (60 a 50 SZS v tomto pořadí), 100% by tady znamenalo 60 SZS pro NTSC a 50 SZS pro PAL, 110% by tedy bylo 66 SZS a 55 SZS v tomto pořadí atd. Omezovač snímků omezí SZS Vašich her na tyto hodnoty. Když toto nastavíte na více než 100%, tak to v žádném případě nic NEURYCHLÍ, doporučeno ponechat na výchozí hodnotě 100%.

    • Úprava Zpomaleného Pohybu: Zde můžete v procentech kontrolovat rychlost, na kterou bude Vaše hra omezena, když aktivujete pomalý pohyb. Procenta odkazují na Základní Frekvence Snímků výše, takže 50% znamená polovinu rychlosti Základní Frekvence Snímků, kterou můžete výše vidět, jak se vypočítává v SZS. Toto můžete přepínat ve hře stisknutím Shift a Tab.

    • Turbo Úprava: Stejné jako Úprava Pomalého Pohybu, ale je aktivováno při zapnutí turbo režimu. Toto můžete přepínat ve hře stisknutím Tab

    • Frekvence Snímků NTSC: Nastaví rychlost, při jaké budou NTSC hry spuštěny. Výchozí (a normální) rychlost pro tyto hry je 59.94 SZS, ale můžete toto nastavit na nižší nebo vyšší hodnotu ke spojení s možnostmi výše. Nápověda: Když toto nastavíte na nižší hodnotu, než normální může zrychlit pár her, ale také může některé zhroutit. Může být změněno pouze pomocí úpravy pcsx2_vm.ini a změnou hodnoty za FramerateNTSC=

    • Frekvence Snímků PAL: Nastaví rychlost, při jaké budou PAL hry spuštěny. Výchozí (a normální) rychlost pro tyto hry je 50 SZS, ale můžete toto nastavit na nižší nebo vyšší hodnotu ke spojení s možnostmi výše. Nápověda: Když toto nastavíte na nižší hodnotu, než normální může zrychlit pár her, ale také může některé zhroutit. Může být změněno pouze pomocí úpravy pcsx2_vm.ini a změnou hodnoty za FrameratePAL=

  • Přeskakování Snímků: Nastavení v této skupině můžou být použity ke kontrole, jak přeskakování funguje, technika, která přeskakuje vykreslování některých snímků hry, aby vypadalo, že běží plynuleji, když nemůže být dosaženo plné rychlosti. Jak je poznamenáno v rozhraní, tato funkce může a bude způsobovat zasekávání, blikání nebo další nenormální chování v závislosti na hře. Toto můžete přepínat ve hře stisknutím Shift a F4

    • Vypnuto: Při zvolení vypne Přeskakování Snímků, doporučeno, když máte odpovídající rychlost.

    • Přeskočit, pouze když je použito Turbo: Při zvolení zapne Přeskakování Snímků, pouze když je zapnut režim Turbo.

    • Neustálé Přeskakování: Když je zvoleno, je přeskakování snímků zapnuto neustále.

    • Snímky na Vykreslení: Určuje, kolik snímků má být vykresleno, než dojde k přeskočení.

    • Snímky na Přeskočení: Určuje, kolik snímku má být přeskočeno, když je počet snímků výše vykreslen.


  • Použít Synchronizovaný VVGS: Zaškrtněte tuto volbu pro použití jiného režimu VVGS. VELMI pomalé, pouze pro účely ladění.

  • Zakázat veškerý výstup GS: Jak jméno napovídá, zakáže veškerý výstup obrazu. Používaný pouze pro výkonnostní testy rychlosti jádra PCSX2 a ladění.

Karta Okno GS v Nastavení Emulace:


Zde budete moci kontrolovat různé aspekty obrazového výstupu PCSX2. Níže popíšeme nastavení, která nám jsou dostupná.

  • Poměr Stran: Zde můžete zvolit Fit to Window/Screen, což obraz roztáhne, aby se vešlo do Vašeho okna, Standardní (4:3), které nastaví poměr stran Vašeho obrazu na 4:3 nebo Širokoúhlý (16:9), které udělá to samé ale s poměrem 16:9. Nezapomeňte, že obraz hry bude tímto způsobem roztažen, což změní normální zobrazení. Pro pravou širokoúhlou obrazovku byste toto měli nastavit v určitém menu hry (pokud to podporuje).

  • Vlastní Velikost Okna: Nastaví Vaši požadovanou velikost pro okno emulátoru v pixelech.

  • Přiblížení: Jak jméno napovídá, můžete zadat procento při kterém chcete, aby hra byla přiblížena. Toto můžete také použít při běhu hry stisknutím Ctrl a + pro přiblížení a - pro oddálení.

  • Svislé Roztažení: Tato možnost nemůže být z rozhraní změněna, ale je podobná Přiblížení a proto je v této části. Dělá to, co název napovídá a používá se stiskem Ctrl-Alt a + nebo - .

  • Zakázat hranici okna pro změnu velikosti: Při zaškrtnutí je odstraněn okraj používaný pro změnu velikosti okna emulátoru.

  • Vždy skrýt kurzor myši: Při zaškrtnutí nebude kurzor myši zobrazen, když vstoupí do okna emulátoru.

  • Skrýt okno při pozastavení: Při zaškrtnutí je okno emulátoru skryto kdykoliv je emulace zastavena.

  • Standardně na režim celé obrazovky při otevření: Když je zaškrtnuto PCSX2 bude spuštěn v celé obrazovce. Přepnout zpátky do okna můžete stisknutím Alt a Enter.

  • Dvojklik přepíná do režimu celé obrazovky: Při zaškrtnutí bude dvojklik na okno GS přepínat z režimu celé obrazovky do okna (a naopak).

  • Čekat na VSynch při obnově: Pokud je zaškrtnuto PCSX2 použije vsynch, která může snížit trhání, ale také výrazně sníží aktuální SZS. Týká se režimu celé obrazovky a nemusí fungovat se všemi zás. moduly GS.

  • Dynamicky přepínat Vsynch v závislosti na snímkové frekvenci: Co tato možnost dělá, je vysvětleno v popisku, takže jednoduše najeďte myší na tuto možnost, dokud se nezobrazí a přečtěte si ho Tongue

Karta Hacky Rychlosti v Nastavení Emulace:


Hacky Rychlosti jsou různé techniky, které se používají k zrychlení emulace za cenu přesnosti emulace. Všechny tyto možnosti můžou a budou způsobovat vážné chyby, pády a další nesprávné chování, takže je používejte s opatrností! Uvědomte si také, že tyto ovlivňují pouze některé hry, takže možná, že v závislosti na hře nezískáte žádné zrychlení. Níže popíšeme nastavení, která nám jsou dostupná:
  • Povolit hacky rychlosti: Zaškrtněte/odškrtněte pro rychlé zapnutí/vypnutí všech vybraných hacků níže.

  • Množství Cyklů EE: Tento hack zvýší dobu trvání operace emulace, čímž úkol pro Váš procesor zjednoduší. Cokoliv jiného než výchozí hodnota může Vaše hry zhroutit, velmi je zpomalit nebo je donutí začít přeskakovat snímky.

    • Výchozí množství cyklů – 1. Úroveň Šoupátka: Toto není hack, toto bude EE emulovat v jeho skutečné rychlosti.

    • 2. Úroveň Šoupátka: Sníží množství cyklů EE o 33%. Mírné zrychlení, malý zásah do kompatibility.

    • 3. Úroveň Šoupátka: Sníží množství cyklů EE o 50%. Velké zrychlení, střední zásah do kompatibility. Také může způsobit zasekávání zvuku ve videích hry.


  • Krádež Cyklů VJ: Tento hack zvýší počet cyklů, které Vektorová Jednotka (VJ) ukradne Emotion Engine (EE). Může a bude v některých hrách způsobovat neplatné údaje o SZS (zvláště ve vyšších hodnotách), blikání obrazu, zpomalení a další vážné chyby!

    • 0. Úroveň Šoupátka: Toto není hack, toto VJ zakáže Krádež Cyklů.

    • 1. Úroveň Šoupátka: Malé zvýšení rychlosti, mírný zásah do kompatibility..

    • 2. Úroveň Šoupátka: Velké zrychlení, střední zásah do kompatibility.

    • 3. Úroveň Šoupátka: Malé zrychlení v porovnání s 2. úrovní, velký zásah do kompatibility. Tato úroveň nebude správně fungovat pro většinu her, ve kterých bude způsobovat blikání, zpomalení a obrazové chyby, přičemž bude nabízet zanedbatelné zrychlení nad 2. Úrovní, když bude fungovat. Nedoporučuje se kromě pár určitých her, které v této úrovni dobře fungují.


  • Jiné Hacky: Různé hacky s rozdílnou použitelností.

    • Povolit Zjišťování otáčení KPŘE: Tento hack jde zkratkou ve známé situaci, co hry na PS2 dělají při nečinnosti, přečtěte si popisek pro podrobné vysvětlení. Místo, aby prováděl nečinnou smyčku, hned skočí na konec a odtamtud pokračuje. Může dát veliké zvýšení rychlosti, ale jen pouze v některých hrách. Velmi bezpečný hack bez skoro žádného zásahu do kompatibility, doporučeno.

    • Povolit Zjištění Čekací Smyčky: Podobná metoda té výše, podívejte se na popisek pro podrobnější vysvětlení. Mírné zrychlení bez žádného známého zásahu do kompatibility, doporučeno.

    • Zapnout rychlé CDVD: Snižuje dobu nahrávání nastavením rychlejšího režimu přistupu k disku. Zkontrolujte seznam kompatibility HDLoader pro hry, které s tímto NEBUDOU fungovat (většinou označené jako vyžadující mode 1 nebo slow DVD). Nedoporučuje se, protože mnoho her díky tomuto nefungují.


  • Hacky mikroVJ: Tyto hacky jsou použitelné pouze, pokud je zvolena mikroVJ jako rekompilátor v kartě VJy v Nastavení Emulace. Pokud je zvolena superVJ, tyto hacky nic nedělají.

    • Hack Příznaku mVJ: Podívejte se na popisek pro podrobnější vysvětlení, jak toto funguje. Mírné zrychlení s velmi vysokou kompatibilitou, doporučeno.

    • VVVJ (Vícevláknová mikroVJ1): Toto zaškrtněte pro použití třetího jádra pro emulaci VJ1 z PS2. Tento hack rychlosti poskytuje velké zrychlení u procesorů s 3 a více jádry a má velmi vysokou kompatibilitu (pouze v pár hrách způsobuje problémy). Nezapomeňte, že v některých hrách se zrychlení moc neprojeví (záleží jak moc používají VJ1). Existují také záznamy o zrychlení u procesorů se dvěma jádry.

  • Obnovit Výchozí: Kliknutím na toto se všechna nastavení obnoví na jejich původní hodnoty (což vlastně zakáže všechny hacky na této kartě).

Karta Opravy Her v Nastavení Emulace:


Jak název naznačuje, tyto jsou speciální herní záplaty pro některé hry, které z nějakého důvodu vyžadují pro jejich emulaci něco zvláštního. Nezapomeňte, že tým nemá žádné úmysly tyto hacky ponechat pro určité hry, jsou zde dočasně, dokud není nalezena řádná oprava, aby mohli být odstraněny. Většina z těchto je automaticky použita, když je zaškrtnuto 'Automatické Herní Opravy' v Systém.

  • Hack Sčítání VJ: Tento hack je také nutný, protože PS2 nedodržuje standard IEEE pro čísla s plovoucí čárkou.
    Toto povolte pouze pro 'Star Ocean 3','Valkyrie Profile 2' a 'Radiata Stories'.

  • Hack Příznaku Sevření VJ: Tento hack je potřeba, pouze když je zvolena superVJ jako rekompilátor v kartě VJy v Nastavení Emulace. Nutné pro hry Persona.

  • Hack Porovnání MKO: Tento hack je potřeba, kvůli omezenému rozsahu čísel s plovoucí čárkou určených standardem IEEE, který PS2 nedodržuje. Toto povolte pouze pro 'Digimon Rumble Arena 2'.

  • Hack Násobení MKO: Nutný pro 'Tales of Destiny'.

  • Hack Negativního Děl. MKO: Potřeba pro hry Gundam, opravuje pohled kamery.

  • Hack XGkick VJ: Přidá více odezvy do instrukcí VU XGkick. Nutný pro 'Erementar Gerad'.

  • Oprava videí FFX: Donutí vyprázdnit GIF před provedením IOU. Opravuje nesmyslný šedý překryv ve videiích 'Final Fantasy X'.

  • Hack časování EE: Hack, který má více použití. Známo, že pomáhá: 'Digital Devil Saga', 'SSX', 'Resident Evil: Dead Aim'.

  • Hack přeskočení MPEG: Použijte toto pro přeskočení úvodních videí, které se zasekávají, aby se předešlo kompletnímu zamrznutí

  • Hack Příznaku OPH: Nutný pro 'Bleach Blade Battler', 'Growlancer' II a III a 'Wizardry'

  • Ignorovat zápisy do kontroly DMA když je zaneprázdněna: Nutné pro "Mana Khemia - Alchemists of Al-Revis" a "Metal Saga".

  • Ignorovat čtení dopředu VIF1 FIFO: Toto je z velké části pro Transformers

  • Odložit zdržení VIF1 (VIF1 FIFO): Spravuje HUD displej Socom - US Navy Seals 2

  • Nevšímat si směru řadiče v převodu Path3 - Opravuje Hotwheels

Předvolby:


Počínaje od verze 0.9.8 je zaveden systém předvoleb. Stručně řečeno je to systém, který pomáha uživatelům provést rychlé a snadné nastavení PCSX2. Když jsou 'Předvolby' zaškrtnuty (volba je umístěna na konci všech 6 karet, které jsme doposud popisovali), všechny možnosti v těchto kartách budou zašedlé, protože je systém předvoleb bude měnit za Vás. Zde jsou úrovně předvoleb (od nejpomalejší a nejkompatibilnější po nejrychlejší a méně kompatibilní):

  • 1 - Nejbezpečnější: Jak název naznačuje, je to ta nejbezpečnější předvolba pokud jde o kompatibilitu. V porovnání s ostatními úrovněmi je to ta nejkompatibilnější a také nejpomalejší.

  • 2 - Bezpečné (rychlejší): Skoro stejné jako 1 ale používá některé velmi bezpečné hacky rychlosti pro získání dodatečné rychlosti. Kompatibilita měla být tak vysoká jako Nejbezpečnější.

  • 3 - Vyrovnaný: Dále zvýší použité hacky rychlosti, má mírný dopad na kompatibilitu ve prospěch rychlosti.

  • 4 - Agresivní: Také přidá další hacky rychlosti a změní jisté režimy upnutí. Méně kompatibilní, ale rychlejší, některé hry budou mít s tímto problémy.

  • 5 - Agresivní plus: Mnoho hacků rychlosti, mono her bude mít chyby, ale rychlost bude ještě vyšší pro ty, co s tímto budou fungovat.

  • 6 - Většinou Škodlivý: Jak název naznačuje, tato předvolba bude pro Vás většinou škodlivá. Většina her bude mít problémy a může být dokonce pomalejší, než na některých nižších předvolbách. Není doporučeno.

Dodatečné možnosti


A nyní popíšeme, co dělají ostatní možnosti:

  • Systém =>Zavést CD/DVD (úplně): Pokud toto stisknete, tak emulátor spustí obraz, který jste zvolili ve Vašem zás. modulu CDVD (nebo vnitřním voliči ISO), nebo se Vás zeptá, abyste nalezli obraz, pokud jste ho již nevybrali v nastavení modulu. Pokud používáte modul Gigaherz CDVD, tak bude CD/DVD okamžitě spuštěno z vybrané mechaniky. 'Úplný' režim nejdříve projde intro BIOSu, tak jako v pravé konzoli PS2. Toto použijte pro hry, které mají jiné překlady jazyka, nebo ochranu proti kopírování.

  • Systém =>Zavést CD/DVD (rychle): Jako volba výše, ale tato přeskočí intro BIOSu a okamžitě spustí hru. Pomůže při zavádění her při používání novějších souborů BIOS v porovnání s Úplným zavedením tím, že přeskočí kontroly regionu.

  • Systém =>Spustit ELF...: Toto můžete použít pro spuštění demoverzí, které jsou skoro vždycky ve formátu .elf.

  • Systém =>Pozastavit/Pokračovat: Toto můžete použit kdykoliv použít pro Pozastavení, nebo Pokračování v emulaci.

  • Systém =>Nahrát/Uložit Stav: Zde můžete načíst/uložit stavy, během provozu hry. V nahrání stavu pomocí "Zálohy" můžete nahrát zálohovaný stav vytvořený volbou "Před uložením zálohovat" pro vybranou pozici.

  • Systém =>Před uložením zálohovat: Když je toto zaškrtnuto PCSX2 vytvoří zálohu Vašeho uloženého stavu pokaždé, když ho uložíte. Velmi užitečné v případě, když se Váš stav nějakým způsobem poškodil. Zálohy uložených stavů můžete najít v adresáři stavů, mají příponu .backup. Můžete je načíst z rozhraní pomocí menu popsaného výše.

  • Systém =>Zaškrtnout/Odškrtnout Automatické Herní Záplaty: Toto povolí/zakáže herní záplaty. Záplaty mohou mít různá použití, od přeskakování videí her, která nejsou ještě správně emulována a mohou emulátoru zabránit v pokračování na pokročilejší. Když toto zaškrtnete, tak také povolíte některá speciální nastavení a záplaty her pro ty, o kterých je známo, že to potřebují.

  • Systém =>Zaškrtnout/Odškrtnout Povolit Číty: Toto povolí/zakáže číty ve hře. Číty pracují stejným systémem jako záplaty, ale jsou načteny z adresáře Cheats v PCSX2. Podívejte se na různé průvodce jak vytvořit soubory čítů pro PCSX2 na našem fóru.

  • Systém =>Zaškrtnout/Odškrtnout Povolit Sytém Souborů Hostitele: Toto zapne/vypne Systém Souborů Hostitele PCSX2. Používáno hlavně pro demoverze a vlastnoručně vyrobené hry.

  • Systém =>Vypnout: Toto vypne současnou hru, kterou hrajete a resetuje PCSX2.

  • Systém =>Ukončit: Zavře emulátor

  • CDVD =>
    • Výběr Iso: Toto je vnitřní zavaděč ISO PCSX2, který nepoužívá zás. modul CDVD. Můžete si vybrat jakýkoliv obraz disku, který PCSX2 podporuje kliknutím na Procházet a jeho spuštěním. Pro Vaše pohodlí si tento záznam menu uchovává seznam nedávno použitých obrazů. Toto bude fungovat, pouze když je ISO vybráno v paprskovitém menu níže!
    • Menu Zásuvného Modulu-Nastavení Zásuvného Modulu: Toto zobrazí který zas. modul CDVD jste zvolili a máte možnost ho odsuď nastavit (místo, abyste ho ručně zvolili ve Výběru Zásuvných Modulů/BIOSu a odtamtud ho nastavili).
    • ISO-Zásuvný modul-Žádný disk: Toto paprskovité menu kontroluje zdroj, z kterého PCSX2 bude hry načítat. Pokud zvolíte ISO, bude použit vnitřní zavaděč ISO k zavedení Vaši zvolené hry (jak je popsáno výše). Pokud zvolíte zás. Modul, bude použit nastavený modul k zavedení. Pokud zvolíte Žádný Disk, nebude zavedena žádná hra game a PCSX2 jednoduše zavede BIOS.

  • Nastavení =>
    • Nastavení Emulace: Otevře obrazovku Nastavení Emulace, kterou jsme popsali na začátku tohoto průvodce.

    • Paměťové karty: Otevře správce paměťových karet.
      • Kliknutím na procházet můžete určit vlastní adresář, z kterého PCSX2 se pokusí načíst své paměťové karty.

      • Vyberte jakoukoli paměťovou kartu ze seznamu, aby byly dostupná tlačítka Kopírovat, Přejmenovat, Smazat a Vyjmout. Kopírovat vytvoří kopii zvolené karty, Přejmenovat změní jméno souboru karty, Smazat jí smaže a Vyjmout ji odstraní ze zvolené pozice.

      • Vyberte jakýkoli prázdný port, aby se objevilo tlačítko Vytvořit. Kliknutím na něj se zobrazí dialogové okno pro vytvoření nové paměťové karty, kde můžete zadat název souboru a vybrat mezi 8, 16, 32 a 64mb jako její velikost. Jak poznámky říkají, čím vyšší je velikost, tím vyšší jsou šance, že v různých hrách nebudou fungovat, takže nezapomeňte, že některé hry NEBUDOU schopny ukládat v paměťových kartách s velkou velikostí.
        Zaškrtněte "Použít komprimaci NTFS při vytváření této karty" pro použití komprimace NTFS na tento soubor, což Vám ušetří trochu místa na disku. Je vysoce doporučeno mít toto zaškrtnuto.

      • Vyberte jakoukoli paměťovou kartu v seznamu -Nepoužité karty-, aby se zobrazilo tlačítko Vložit, které zobrazí dialogové okno, v kterém zvolíte port, do kterého chcete zvolenou kartu.

      • Automaticky vyjmout paměťové karty při nahrávání uložených stavů: Popis je v Rozhraní, doporučeno zaškrtnout.


    • Výběr Zásuvných Modulů/BIOSu: Otevře obrazovku výběru Zásuvných Modulů/BIOSu, kde můžete změnit moduly, používaný BIOS a adresáře, které jsme popisovali na začátku tohoto průvodce.

    • Obraz (GS)/Zvuk (SPU2)/Ovladače (PAD)/Dev9/USB/Firewire =>Nastavení Zásuvného Modulu: Otevře obrazovku nastavení pro zvolený zás. modul (který je zde zobrazen) v tomto pořadí (Obraz/Zvuk/Pad/Dev9/USB/Firewire)

    • Multitap 1: Zapne Multitap 1. Multitap musíte také zapnout v modulu vstupu Lilypad, aby mohl fungovat. Kompatibilita je stále nízká, takže mnoho her stále nebude s multitap fungovat.

    • Multitap 2: Zapne Multitap 2. Multitap musíte také zapnout v modulu vstupu Lilypad, aby mohl fungovat. Kompatibilita je stále nízká, takže mnoho her stále nebude s multitap fungovat.

    • Vyčistit všechna nastavení...: Vyčistí veškerá uložená nastavení, obnoví je na výchozí hodnoty a otevře Průvodce Prvním Spuštěním.


  • Ostatní =>
    • Zaškrtnout/Odškrtnout Zobrazit Konzoli: Toto povolí/zakáže druhé okno, které se objeví za oknem PCSX2 a je hlavně používáno pro ladění. V tomto okně budete moci vidět různé zprávy, které Vám pomohou zjistit problém, nebo při běhu hry co právě emulátor dělá. Červené zprávy jsou chyby a žluté jsou varování.
    • Okno Konzole:
    • Záznam->Uložit/Vyčistit: Uloží nebo Vyčistí výstup v okně konzole.
    • Vzhled: Mění, jak okno konzole vypadá.
    • Zdroje: Zaškrtněte zde různé položky, abyste přidali další součásti PS2, jejichž chování bude zaznamenáno v okně konzole.

  • O Programu: Okno o programu. Zde můžete vidět, kdo jsou autoři emulátoru a pár poděkování.

Pokud stále máte problémy s použitím emulátoru, tak napište svůj problém na fórum PCSX2 zde poté, co si pečlivě přečtete pravidla

Zpátky Nahoru

Toť vše, přátelé! Doufám, že toto pomůže všem lidem, kteří s PCSX2 začínají a pro ty členy, kteří se rádi šťourají v nastavení, aby jim vice her fungovalo.

Děkuji Gigaherz za to, že mi ukázal, jak zprovoznit rejstřík ve Firefox. Smile
Mnoho díků mému kámošovi Regulus a pozadí, skript pro smajlíky a za jeho pomoc. Smile
Děkuji Razor Blade za opravu okrajů obrázků.
Děkuji crushtest za upozornění na jisté problémy s Firefox a za jeho návrhy.
Děkuji Nachbrenner za jeho návrhy a dodatky.
Děkuji Falcon4ever za to, že mě otravoval s ověřováním XHTML.
Děkuji rama za jeho pomoc s některými vysvětleními.

Vytvořil Bositman.
Reply

Sponsored links





Users browsing this thread: 1 Guest(s)