Slovenský manuál k PCSX2 0.9.6
#1
V tomto návode sa pokúsim vysvetliť ako správne nastaviť PCSX2 a napíšem pár tipov ako spustiť hry. Tu sú jednotlivé kroky:

1) Stiahni si PCSX2 v0.9.6 ODŤIAĽTO
2) Otvor archív a rozbaľ jeho obsah do zložky (napr. C:\PCSX2)
3) Spusti pcsx2.exe ktorý sa nachádza v zložke do ktorej si rozbalil súbory.

Pre užívateľov Linuxu
Stiahni si binárne súbory TU alebo zdrojový kód GoogleCode. Na kompiláciu zo zdrojového kódu sa riaďte návodom zo sekcie checkout, potom otvor zložku PCSX2 a napíš "sh build.sh all", a všetky pluginy spolu z PCSX2 sa skompilujú do zložky bin. Na kompiláciu sú potrebné: gtk2, opengl, libbz2, libjpeg, glew-dev, libxxf86vm-dev, x11proto-xf86vidmodeautomake a autoconf (verzia >= 1.9) Nvidia Cg-Toolkit, libasound-dev, joystick.

Pluginy dostupné pre Linux: ZeroGS OpenGL, ZeroSPU2, PeopsSPU2, ZeroPad, EFP Iso, EFP Polling a Linuz Iso


Index
  1. Nastavenie pluginov
  2. Nastavenie BIOS-u
  3. Nastavenie CPU
  4. Game Fixes
  5. Nastavenie Speed Hack-ov
  6. Pokročilé nastavenia
  7. Ostatné nastavenia

Nastavenie PCSX2


Nová VTLB verzia PCSX2 nahradila 2 staršie verzie, ale savy vytvorené pomocou starej verzie emulátoru (save states) nebudú na novej verzií funkčné!

Toto je hlavné GUI (Graphical User Interface) PCSX2. Odtiaľto môžeš ľubovoľne meniť nastavenia alebo pluginy používané PCSX2.
Choď do Config =>Configure aby si začal nastavovať PCSX2. Uvidíš takúto obrazovku (klikni pre zväčšenie):

[Image: attachment.php?aid=20458]

Ako prvé môžeš použiť Set Plugins Directory a Set Bios Directory na zmenu adresárov z ktorých PCSX2 načíta svoje pluginy a BIOS.
Napríklad ak nepoužívaš defaultné adresáre(/plugins a /bios ktoré sú v koreňovej zložke PCSX2) môžeš použiť tieto položky aby si ich zmenil. Configuration, Test a About ktoré vidíš pod každým typom pluginov slúžia na nastavenie zvoleného pluginu, testovanie či zvolený plugin pracuje správne (trocha zbytočné nakoľko keď sa zobrazí v zozname tak pracuje) a na zistenie informácií o danom plugine.

A teraz ku samotnému nastaveniu pluginov

Grafika:


Ktorú verziu pixel shader-ov a DirectX tvoja grafická karta podporuje?

Zistíš tu (vďaka Nachbrenner)

V základe budeš mať možnosť použiť ZeroGS v0.97.1 plugin, čo je nový grafický plugin podporujúci DirectX 9 ktorý vyžaduje grafickú kartu podporujúcu aspoň pixel shader 2.

GSdx vo verzií v0.1.14 ,je plugin podporujúci DirectX 9 a DirectX 10 od Gabest-a ktorý sa dočkal vylepšení ako v rýchlosti tak aj v kvalite obrazu. Vyžaduje minimálne pixel shader 2 a SSE2 na to aby pracoval a Windows Vista/Seven s grafickou kartou ktorá podporuje DirectX10 pre DirectX10 mód. Obidva pluginy obsahuje vydanie PCSX2 v0.9.6.

Zvoľ GSdx v0.1.14 a stlač Configure.

  • GSdx príchádza v 3 verziách,SSE2,SSSE3 a SSE4.1. Použi konkrétnu verziu IBA AK tvoj procesor podporuje tieto inštrukčné sady, nakoľko to bude pre teba rýchlejšie. Inak môže pri zvolení zlého typu dochádzať k častým pádom.
    Procesory podporujúce SSE2: tu
    Procesory podporujúce SSSE3: tu
    Procesory podporujúce SSE4.1: Intel Core 2 Duo Penryn séria, t.j. modely E7xxx a E8xxx – pre dvojjadrá a Q9xxx - pre štvorjadrá

  • Pre použitie DirectX10 módu, musíš mať Windows Vista/Seven s Grafickou kartou podporujúcou DirectX10 (viď. Predchádzajúcu adresu)

  • Resolution: V tomto menu máš možnosť zvoliť "Windowed" ak chceš aby sa GSdx zobrazovalo v okne, alebo si zvolíš rozlíšenie/obnovovaciu frekvenciu ktoré chceš použiť pri nastavení celej obrazovky.

  • Renderer: Tu si môžeš vybrať ako sa bude grafika renderovať.

    Zvolením "Direct3D9 (Hardware)", GSdx bude používať Direct3D možnosti tvojej grafickej karty, čo spôsobí zrýchlenie emulácie.

    Zvolením "Direct3D10 (Hardware)" (možné iba na Vista/Seven z DX10 grafickou kartou), GSdx bude používať Direct3D10 mód, ktorý je väčšinou najrýchlejší a niekedy aj viac kompatibilný. Odporúča sa ak ho tvoj počítač podporuje.

    Pozn.: Kombináciou Alt+Enter môžeš pri použití Direct3D10 meniť medzi "Fullscreen" a "windowed" módom, či už pri Hardware alebo Software režime

    Zvolením "Direct3D9 (software)" bude GSdx používať vstavaný software renderer, ktorý vôbec nebude využívať tvoju grafickú kartu ale procesor. Týmto spôsobom sa rýchlosť emulácie výrazne zníži ale získaš väčšiu kompatibilitu. Doporučuje sa ak máš problémy z grafickými chybami počas používania Direct3D renderer-u.

    Zvolením "Direct3D9 (null)","Null (software)" alebo "Null (null)" plugin nebude nič renderovať, teda nevytvorí obraz. Vhodné iba ak chceš napríklad počuť hudbu alebo zvuky, pretože s týmto módom dosiahneš vysokej rýchlosti emulácie.

  • Shader: Tu máš možnosť vybrať si medzi 2 nastaveniami ,ak tvoja grafická karta nepodporuje niektorý z módov,neobjavia sa v zozname:

    Pixel Shader 2.0: Použije sa Pixel Shaders v2.0, zlepšuje grafiku

    Pixel Shader 3.0: Použije sa Pixel Shaders v3.0, zlepšuje grafiku. Doporučuje sa pre užívateľov ktorý majú grafickú kartu z podporou pixel shader 3. Rýchle a kompatibilné.

    Pozn.: Ak plugin beží pod Direct3D10 módom, táto časť bude šedá, nakoľko GSdx používa Pixel Shader 4 a to nemôžeš zmeniť

  • Interlacing (F5): tu môžeš vybrať medzi None (žiadne) a 6 ostatnými interlacing technikami (techniky prekladania obrazu), ktoré sa používajú na odstránenie "poskakovania" obrazu.
    Používaním zistíš aké výhody a nevýhody každý z módov má.
    Módy môžeš počas hry meniť stlačením F5.

  • Aspect Ratio (F6): Tu môžeš nastaviť "roztiahnutie" obrazu ak sa chceš zbaviť čiernych pásov na bokoch obrazovky, 4:3 pre klasický a 16:9 pre širokouhlú obrazovku.
    Počas hrania hry ich môžeš ľubovoľne meniť stlačením klávesy F6.

  • D3D internal res: Tu môžeš presne nastaviť rozlíšenie v ktorom chceš aby hra bežala.
    Týmto spôsobom, ak je tvoj PC dostatočne výkonný (hlavne grafická karta), môžeš hrať tvoje obľúbené PS2 hry vo vyššom rozlíšení, čo umožní krajšiu a detailnejšiu grafiku.
    ALE! Čím vyššie rozlíšenie, tým viac plugin zaťažuje PC, čo spôsobuje spomalenie emulácie.

  • Native: Ak označíš túto možnosť, plugin bude hru renderovať v natívnom rozlíšení PS2 (dôvod prečo je D3D internal res nezmeniteľné)

  • SW rend. threads: Táto možnosť je použiteľná len ak zvolíš metódu software rendering. Tu môžeš zadať koľko jadier bude GSdx používať počas software rendering-u, na plné využite všetkých jadier ktoré tvoj procesor má, napr. nastav na 3 pre štvorjadrové procesory. Značne urýchľuje emuláciu na viacjadrových procesoroch pri software rendering-u.

  • NLOOP hack: Opravuje niekoľko problémov s Final Fantasy X. Je to veľmi špecifický hack a mal by byť použitý IBA s Final Fantasy X (poprípade Final Fantasy X-2).
    Taktiež sa dá nastaviť aj na 3. typ (šedý) v tomto prípade sa plugin počas hry rozhodne kedy je hack potrebný a kedy nie a podľa toho sa automaticky vypne alebo zapne.

  • Enable tv-out: Môžeš zaškrtnuť/odškrtnúť toto nastavenie ti umožní zapnúť/vypnúť TV výstup. Ak má tvoja grafická karta tv výstup, okno GSdx9 sa zobrazí na obrazovke televízora.

  • Texture filtering: Ak je zaškrtnuté, všetko na obrazovke 2D aj 3D bude vyhladené a obraz bude krajší. Ak je šedé, filtrovanie a vyhladzovanie bude použité iba na 3D. Toto nastavenie ale môže spôsobiť grafické chyby a zvýši záťaž na grafickú kartu.

  • Movie Capture: Toto nastavenie je skryté (Tongue). Stlačením F12 pri spustenom PCSX2 a GSdx sa objaví okno. V prvom poli musíš nastaviť kam má plugin zachytené video uložiť, a tiež musíš napísať názov súboru. V druhom poli si môžeš vybrať kodek ako DivX alebo "Nekomprimovaný" čo znamená že video vôbec nebude komprimované. Ak si zvolíš kodek, budeš mať možnosť ho nastaviť stlačením "Config". Na výber sa ti ale ukážu iba kodeky nainštalované v systéme.
    Ďalším Stlačením F12 zastavíš nahrávanie. Výsledné video bude automaticky zrýchlené na 100% aby napr. nesekalo pokiaľ ide hra pomaly.

  • Stlač Ok na uloženie zmien alebo cancel aby si sa vrátil na hlavné okno nastavení.

Zvoľ ZeroGS v0.97.1 a stlač Configure.


  • ZeroGS je nový DirectX 9 plugin vyvinutý ZeroFrog-om a je zameraný výhradne na moderné grafické karty z podporou Pixel Shaders 2.0 a viac. Ak tvoja grafická karta nepodporuje vyššie uvedené potom sa vypíše chyba "Error opening gs plugin" a PCSX2 sa vypne.

  • Interlance Enable: Ak je zaškrtnuté vyriešia sa tým niektoré problémy z obrazom ("poskakovanie" obrazu) na druhú stranu, niektoré hry vypadajú krajšie ak je vypnuté. Stlačením F5 môžeš prepínať medzi zapnutím/vypnutím.

  • Bilinear Filtering: Ak je zaškrtnuté, plugin filtruje obraz a vyhladzuje hrany. Často však dramaticky znižuje FPS, pokiaľ nevlastníš veľmi výkonnú grafickú kartu. Stlačením a podržaním klávesy "shift" a "F5" môžeš prepínať medzi zapnutím/vypnutím. Existujú 2 typy bilinear filtering-u: normal bf a forced bf. Niekedy hry donútia GS aby renderoval textúry pomocou point sampling metódy, nie linear sampling. V normal bf móde, sa ZeroGS bude riadiť podľa hry. Vo forced bf mode, bude renderovať všetky textúry pomocou bilinear filtering-u. Forced bf môže v niektorých hrách spôsobiť problémy vyskytujúce sa na hranách textúr, takže treba dať pozor. Avšak, vo väčšine prípadov, spôsobuje forced bf to, že scény budú vyhladenejšie.

  • Anti-aliasing: Tu si môžeš nastaviť veľkosť anti-aliasingu ktorý chceš aby plugin používal, aby boli hrany oblejšie. Stlačením "F6" počas hry môžeš meniť veľkosť. Toto nastavenie ale môže spôsobiť spomalenie emulácie.

    None: Anti-aliasing sa nepoužije
    2x: Použije sa 2X anti-aliasing
    4x: Použije sa 4X anti-aliasing
    8x: Použije sa 8X anti-aliasing
    16x: Použije sa 16X anti-aliasing

  • Wireframe rendering: Ak je zaškrtnuté, plugin bude renderovať iba okraje polygónov, takže sem a tam uvidíš pár čiar ale žiadnu kompletnú grafiku Wink
    Stlačením klávesy "F7" môžeš prepínať medzi zapnutím/vypnutím.

  • Capture avi: Umožňuje zachytiť video rovnako ako GSdx plugin. Stlač "F12" a objaví sa okno s výberom kodekov. Zatiaľ je možné použiť iba XviD kodek, nakoľko ostatné kodeky spôsobia pád pluginu. Po zvolení, môžeš meniť nastavenia kodeku stlačením tlačidla configure. Stlač ok a začne sa proces nahrávania. Stlač znova "F12" aby si nahrávanie zastavil. Video bude uložené v zložke PCSX2 ako "zerogs.avi".

  • Save snapshots as BMPs(default is JPG): Presne to čo názov vraví, ak je zaškrtnuté, stlačením "F8" sa uloží obrázok v BMP namiesto JPGs ktoré sú prednastavené. Uložené obrázky sa nachádzajú v zložke PCSX2/snaps.

  • Fullscreen: Ak je zaškrtnuté, plugin zobrazí hru na celej obrazovke, namiesto toho aby bola hra v okne. Ak je táto možnosť vypnutá, ale už je spustená hra, pomocou stlačenia a podržania "alt" a "enter" sa hra prepne na celú obrazovku.

  • Widescreen: Niektoré hry podporujú širokouhlé obrazovky. Ak je zaškrtnuté, ZeroGS automaticky upraví obraz na pomer strán 16:9.

  • Default Window Size: Tu môžeš nastaviť aké rozlíšenie bude ZeroGS považovať za defaultné. Na výber máš niekoľko možných rozlíšení. Vyber si najvhodnejšie. Táto zmena nemení rýchlosť emulácie

  • Pomocou stlačenia a podržania "shift" a "f7" môžeš zapnúť/vypnúť informácie o FPS.

ZeroGS Advanced Options

  • ZeroGS ponúka niekoľko ďalších možností nastavenia. Niekedy hry používajú Grafický Syntetizér nečakanými spôsobmi, a niekedy ZeroGS v týchto prípadoch nedokáže správne emulovať GS. Niektoré nastavenia dokážu premeniť hru z grafického odpadu bežiaceho 2 snímky za sekundu na presne to ako by hra mala vyzerať na PS2 pri 60 snímkach za sekundu.

  • Ak určité nastavenia fungujú dobre pre určitú hru, potom môžu byť tieto nastavenia uložené v patch súbore hry, takže môžu byť použité zakaždým keď sa hra spustí. Je to výhodné napríklad ak chceš použiť určité nastavenia iba pre jednu hru a neovplyvniť tým ostatné hry.

  • Každá sada nastavení ma v ZeroGS unikátne číslo. Na zistenie tohto čísla, choď do nastavení ZeroGS, nastav ho podľa potreby, a klikni na Compute OR of IDS. Zober si vygenerované číslo a otvor prislúchajúci pnach súbor ku hre (väčšinou herný CRC.pnach). Potom pridaj do nového riadku zerogs=xxxxxxxx kde x sú vygenerované čísla.

Zvuk:




SPU2-X


Počas písania tohto manuálu, najlepší zvukový plugin. Bol založený na Gigaherz's SPU2 a neskôr upravený Jake Stine-om (Air) z PCSX2 týmu.
Toto je jediný SPU2 plugin ktorý podporuje zvukové efekty (ako pretočenie zvuku dozadu) a Dolby ak tvoja zvuková karta podporuje dekódovanie dolby prologic
  • Interpolation: Tu môžeš zvoliť jednu z troch možností:
    1)Nearest: Ako hovorí názov, žiadna interpolácia sa v tomto prípade nevykonáva, je to najrýchlejší spôsob.
    2)Linear: Toto nastavenie sa odporúča, vytvára lineárnu interpoláciu vo zvuku.
    3)Cubic: Ďalší typ interpolácie, v súčasnosti pokazené, nepoužívať.

  • Disable effects processing: Zaškrtnutie tohto nastavenia zruší všetky zvukové efekty ako pretáčanie zvuku, čo má za následok zníženie kvality zvuku ale zrýchlenie emulácie.

  • Module: Tu môžeš zvoliť jednu zo štyroch možností, ktoré vytvárajú zvuk rôznim spôsobom:
    1)No sound: Nevytvára sa žiadny zvuk (stlmenie) = rýchlejšia emulácia .
    2)X Audio 2: Toto je doporučený spôsob, lepšie pracuje pod Vistou takže uživaťelia XP možno budú chcieť vyskúšať 3 spôsob.
    3)DirectSound: O trocha horšie ako X Audio 2, Používaj ak ti funguje lepšie.
    4)Wave out: Neodporúča sa, nastavenia 2 a 3 by mali vždy fungovať lepšie.

  • Latency: Čím nižšia je hodnota latencie, tým je menšie je oneskorenie zvuku. Nezabudni že nastavenie latencie príliš nízko spôsobí škŕkanie a pukanie zvuku, takže znižuj hodnoty čo najmenej pokiaľ nenájdeš najnižšiu hodnotu pre ktorú fungujú zvuky v hre bez problémov.

  • Disable Time-Stretching: Zaškrtnutie vypne time stretching ktorá udržiava audio a video synchronizované, ale tiež eliminuje pukanie zvuku a ostatné problémy zo zvukom. Ak je vypnuté, trocha zrýchľuje emuláciu.

  • Disable audio expansion: Presne to čo názov hovorí (úprimne: nemám tušenie čo to je Smile).

  • Use a Winamp DSP plugin: Ak nevieš čo to je, nechaj to tak.

ZeroSPU2


Toto je SPU2 plugin od zerofrog. ZeroSPU2 má nasledujúce vlastnosti:
  • ZeroSPU2 sám nastaví časovanie zvuku podľa rýchlosti hry, takže zvuk sa nikdy nezrýchli ani nezpomalí.

  • ZeroSPU2 má funkciu zvanú time-scaling ktorá spomaluje zvuk, pokiaľ hra samotná beží pomaly. Zvyčajne bez použitia time-scaling, zvuk puká a skáče pretože nemá dostatok paketov. Iné SPU2 pluginy proste vyžadujú od hry viac paketov, čo môže občas spôsobiť že sa hra zasekne. Aby si povolil toto nastavenie, otvor nastavenie ZeroSPU2 a zaškrtni nastavenie ktoré potrebuješ. Time-scaling funguje najlepšie pod Windowsom, ale je možné ju nastaviť aj pod Linuxom.

  • Audio/video recording – Pokiaľ je ZeroGS nastavené spolu so ZeroSPU2 máš možnosť nahrávať video aj zvuk. Otvor nastavenia a zaškrtni políčko Recording.

  • Mute: Stlmí zvuk, čo spôsobí malé zrýchlenie emulácie

PeopsSPU2


PEOPS SPU2 je kvalitný SPU2 plugin ktorý bol v poslednom čase značne vylepšený. Niektoré hry fungujú s týmto pluginom lepšie avšak viac ich funguje pod ZeroSPU2, vyber si ktorý plugin sa ti hodí lepšie.
Pete mi ušetril mnoho času a zahrnul detailný popis každého nastavenia v pribalenom readme súbore tak použi ten aby si ho nastavil správne Smile


Prvý ovládač/Druhý ovládač:


V tomto prípade môžeš použiť 2 pluginy, Lilypad v0.9.9 a SSSPSX Pad v1.7.0

Zvoľ SSSPSX Pad v1.7.0 a stlač Configure.



Uvidíš okno ako je toto (pre zväčšenie klikni):

[Image: attachment.php?aid=20464]


Pole pre druhý ovládač je úplne zbytočné, nakoľko môžeš nastaviť obidva ovládače v nastavení pluginu, či už sa plugin nachádza v políčku First Controller alebo Second Controller (inak povedané pomocou jedného pluginu môžeš nastaviť obidva ovládače)

Teraz stlač Configure aby si mohol nastavovať SSSPSX Pad:
  • Ak chceš nastaviť ovládanie, stlač tlačidlo ktoré chceš nastaviť a potom stlač klávesu ktorú mu chceš priradiť. Ak chceš priradenú klávesu zrušiť klikni na požadované tlačidlo a počkaj kým odpočítavanie "Timeout: " dosiahne 0, potom bude tlačidlo opäť nepriradene (NONE).

  • Klikni na políčka PAD1/PAD2 v ľavom hornom rohu na prepnutie nastavenia ovládača č. 1 a ovládača č. 2 (nemusíš to robiť pomocou hlavného nastavenia)

  • SSSPSX Pad podporuje aj analógové ovládače. Osi analógov môžeš nastaviť pomocou tlačidiel "LX,LY,RX,RY". LX je pre ľavú osu X, LY je pre ľavú osu Y, RX je pre pravú osu X a RY je pre pravú osu Y

  • Tlačidlá R3 a L3 (stlačenie analógovej páčky) sú tlačidlá nachádzajúce sa na ovládači PS2, R pre pravú páčku a L pre ľavú páčku.

Zvoľ Lilypad v0.9.9 a stlač Configure.


Uvidíš okno ako je toto (pre zväčšenie klikni):

[Image: attachment.php?aid=20462]
  • Lilypad je veľmi pokročilý ovládací plugin ktorý podporuje klávesnice, myšky, analógové ovládače a aj ovládače na Xbox 360. Taktiež obsahuje niekoľko užitočných možností pre použitie s PCSX2 ako je napríklad ESC hack alebo Disable Screensaver, ktorý vypne šetrič obrazovky.

  • Pre veľmi detailný popis o tom čo každé nastavenie robí a ako ho správne nastaviť, navštív oficiálne fórum o plugine TU. Taktiež odtiaľ môžeš stiahnuť najnovšiu verziu pluginu alebo ju môžeš stiahnuť aj z našej sekcie pluginy Smile

Cdvdrom:


Tu si môžeš vybrať ktorý plugin bude zodpovedný za čítanie tvojich CDs/DVDs alebo ISO obrazov. V základe, PCSX2 obsahuje Gigaherz's CDVD v0.7.0, Linuz Iso CDVD v0.8.0, CDVDnull v0.6.0 a PEOPS CDVD v1.3.0.
Poznámka: Staršie pluginý ako CDVDbin alebo CDVDdraft NEBUDÚ pracovať s PCSX2 v0.9.6 nakoľko sú neaktualizované

Zvoľ EFP Iso CDVD v0.6.0 a stlač Configure

  • Tu môžeš stlačiť Browse a vybrať si ISO obraz ktorý bude emulátor spúšťať. Ak to spravíš, potom budeš mať možnosť spúšťať zvolený ISO obraz buď pomocou Run =>Execute alebo File =>Run CD s tým rozdielom že pomocou Run =>Execute uvidíš pri spustení bios a potom sa spustí hra (presne ako na PS2) a pomocou File =>Run CD preskočíš bios intro a rovno sa spustí hra.

  • Show configure screen when starting emulation: ak je zaškrtnuté, nastavenie EFP Iso sa ukáže kedykoľvek spustíš hru pomocou File =>Run CD alebo Run =>Execute. Tu budeš mať možnosť vybrať si požadovaný ISO obraz. Ak nie je zaškrtnuté, plugin spustí ISO obraz ktorý si si vybral predtým.

  • Show configure screen when restarting emulation: Rovnaké ako predtým, len s tým rozdielom že sa nastavenie spustí pri reštartovaní.

  • Get from Disc: Tu sa ukáže okno pri v ktorom môžeš z PS2 hry vytvoriť ISO obraz.

    Source CD/DVD Device: Sem napíš písmeno cd/dvd zariadenia v ktorom sa nachádza tvoj PS2 disk, z ktorého chceš vytvoriť ISO obraz.

    Iso file: Sem napíš cestu k ISO obrazu a meno aké bude mať(alebo stlač browse aby si si ušetril písanie)

    New file compression: Tu si zvolíš metódu kompresie ktorý tvoj ISO obraz bude mať. No compression ISO obraz nezkomprimuje, kompresie označené ako "for speed" sú rýchlejšie ale vytvárajú väčšie ISO obrazy a kompresie označené ako "for size" are sú pomalšie ale vytvárajú menšie ISO obrazy.

    Multiple files (all under 2GB): zaškrtni túto možnosť ak chceš aby tvoje ISO obrazy boli rozdelené na viac súborov ktoré budú menšie ako 2GB. Veľmi užitočné ak nemáš napríklad NTFS partíciu ktorá podporuje veľké súbory alebo ak chceš rozdeliť ISO obraz na kvôli mieste na disku

    Nakoniec, stlač make file aby si vytvoril obraz ktorý si si zvolil

  • Convert: Táto možnosť ti umožní skomprimovať alebo dekomprimovať ISO obrazy.
    V novom okne si ako prvé zvoľ ISO obraz ktorý chceš zmeniť.
    Potom si zvoľ druh kompresie (alebo uncompressed aby si ju dekomprimoval) ktorý chceš a a nakoniec stlač Change file. Políčko Multiple files robí presne to isté ako je napísane vyššie.

Zvoľ Linuz Iso CDVD v0.8.0 a stlač configure.

  • Tento plugin má okrem možnosti spúšťať ISO obrazy pre emulátor aj schopnosť komprimovania ISO obrazov na ušetrenie miesta na disku.

  • Stlač Select Iso na zvolenie hry ktorú chceš spustiť alebo komprimovať. Ak si zvolil ISO obraz môžeš buď zatvoriť okno z konfiguráciou a spustiť hru alebo stlač "Compress Iso" na komprimáciu ISO obrazu. Ak si si zvolil už skôr skomprimovaný ISO obraz môžeš si tiež vybrať "Decompress Iso" na jeho dekomprimáciu.

  • Pod "Compression Method" si môžeš vybrať buď ".Z - compress faster", čo skomprimuje tvoj ISO obraz rýchlejšie ale bude väčší, alebo ".BZ - compress better", čo skomprimuje tvoj obraz pomalšie ale bude menší.

  • V položke Options môžeš zaškrtnúť "Enable Block Dump=>'block.dump'". Ak je zaškrtnuté, toto nastavenie vytvorí súbor block.dump v koreňovej zložke PCSX2 (tam kde sa nachádza pcsx2.exe) z hry ktorú emuluje. Tento súbor je ako malý ISO obraz, ktorý sa používa hlavne pre debugovanie (zisťovanie chýb). Plugin bude ukladať prečítané sektory počas hrania hry ktorá je spustená, takže budeš môcť využiť tento súbor (použitím "select iso" v Linuz Iso CDVD) a spustiť hru bez akéhokoľvek ISO obrazu, CD alebo DVD. Pozor na to že ak sa hra bude snažiť načítať z akéhokoľvek sektoru ktorý nie je v .dump súbore obsiahnutý, hra prestane pracovať (nečakane Smile).

  • Stlač ok pre uloženie zmien

Zvoľ EFP Polling CDVD v0.4.0 a stlač configure.


  • Tento plugin má veľmi jednoduché nastavenie. Jednoducho napíš písmeno mechaniky v ktorom je umiestnená PS2 hra a si vybavený. Poznámka: EFP Polling zatiaľ NEPODPORUJE PS2 CD hry, je možné spustiť iba DVD hry

CDVDnull v0.6.0


  • Toto je Null plugin rovnako ako SPU2null, čo znamená že proste nerobí vôbec nič. Môžeš ho použiť ak napríklad spúšťaš demo (cez File => Open ELF file) alebo ak chceš iba spustiť BIOS (cez Run =>Execute). Nemá žiadne nastavenia (znova nečakane Smile)

Zvoľ PEOPS CDVD v1.3.0 a stlač configure.

  • Nechcel som sem pišať nastavenia pretože Pete to má už celézdokumentované ale vypadá to že dokumentáciu už nikto nečíta.

  • Interface: Tu si môžeš vybrať "Win9x/ME - ASPI scsi commands" alebo "W2K/XP IOCTL scsi commands". Ako si si mohol odvodiť prvé nastavenie je pre Windows 9x alebo Millenium a druhé pre Windows 2000 alebo XP. Ak nastavenie pre tvoj OS nefunguje(t.j. emulátor sa zasekne keď stlačíš run cd alebo sa objaví chyba "error opening cdvd plugin") jednoducho použi druhé nastavenie. Ak plugin stále nefunguje, pokús sa nainštalovať ASPI layer ako napríklad ten od adaptec. Áno, je to tak jednoduché!

  • Drive: Jednoducho si vyber písmeno mechaniky v ktorom je PS2 hra. Plugin automaticky rozpozná písmená CD/DVD mechaník.

  • Caching mode: Tu môžeš nastaviť ako bude plugin ukladať dáta ktoré prečíta. Každé nastavenie má jednoduchý popis, takže by si nemal mať problémy s tým čo si potrebuješ vybrať. Na zaistenie maximálnej kompatibility odporúčam použiť nastavenie "Read Ahead-fast, reads more sectors at once". (Sektory sa budú čítať skôr ako budú vyžadované hrou)

  • Try to limit speed: Ak je zaškrtnuté plugin sa pokúsi limitovať rýchlosť načítania na hodnotu akú si zvolíš v zozname. Avšak nie všetky mechaniky sú podporované. Nemal by si túto možnosť zapnúť, iba ak by si mal vážne problémy z rýchlosťou načítania.

  • Don't wait until drive is ready: (Nečakaj či je mechanika pripravená)Robí presne to čo hovorí, takže ak máš problémy z používaním pluginu, skús zapnúť túto možnosť

  • Check tray state: Nechaj vypnuté...

  • Try again on reading error. Retry count(1-10): Ak je toto nastavenie zapnuté, plugin sa pokúsi prečítať rovnaké sektory znova ak mal problém pri prvom prečítaní a ukazoval chybu. Pri zapnutí nespôsobuje žiadne problémy takže pre istotu ho nechaj zapnutý z nijakou normálnou hodnotou ako je napríklad 5 (ako je nastavené defaultne).

  • Show message box on reading error: Ak je zaškrtnuté, pri chybe čítania z CD/DVD vypíše okno z chybou. Môžeš zapnúť napríklad aby si sa uistil že sa nevyskytli žiadne problémy z čítaním alebo ak sa vyskytli tak skús zmeniť hodnotu na vyššie číslo aby si mal väčšiu šancu že sa sektory načítajú správne.

Zvoľ Gigaherz's CDVD v0.7.0 a stlač configure.

  • Veľmi jednoduchý plugin, proste zvoľ písmeno mechaniky v ktorej sa nachádza PS2 hra. Potom bude plugin spúšťať rovno CD/DVD ktoré si vložil do mechaniky.

  • Toto je jediný plugin ktorý aspoň čiastočne podporuje zmeny diskov. Ak máš problémy zo zmenou disku ktorý je vyžadovaný hrou (multidisk-ové hry) skús tento plugin.

Dev9:


Tu sa nachádzajú pluginy ktoré majú na starosti HDD (pevný disk) a emuláciu eternetu. V tomto vydaní PCSX2 sa nachádzajú 2 takéto pluginy, Dev9null v0.3.0 ďalší Null plugin ktoré je úplne rovnaký ako ostatné null pluginy a Dev9 Giga-raziel ktorý čiastočne emuluje PS2 eternet (Emulácia HDD ešte nefunguje).
Vo vývoji je tiež aj nový Dev9 od NHerve, MegaDev9 plugin ktorý sa stále nachádza v štádiu vývoja ale vyzerá veľmi sľubne. Zatiaľ čiastočne emuluje HDD. Stiahnuť ho môžeš tu.

Usb:


Tu sa nachádzajú pluginy ktoré sa starajú o emuláciu USB(Universal Serial Bus). V tomto vydaní PCSX2 sa nachádza USB Null v0.4 čo je ďalší null plugin a Qemu USB driver v0.1.0 od Gigaherz.
V USB Null stlač Configure a dostaneš menu checkbox kde môžeš zaškrtnúť/odškrtnúť "Enable Logging" čo povolí/vypne zaznamenávanie čo sa práve s USB vykonáva. Použiteľné pre vývojové účely.
Qemu USB driver bol vyvinutý pre online hranie hry Monster Hunter takže nebude fungovať pravdepodobne zo žiadnou inou hrou. Vzhľadom na to že emuluje viac než null plugin, pri použití môže pomôcť z kompatibilitou.

Firewire:


Tu sa nachádzajú pluginy starajúce sa o PS2 Firewire port. V tomto vydaní je k dispozícií iba FWnull v0.4.0. Žiadne iné Firewire nie sú k dispozícií alebo vo vývoji.
FWnull v0.4 je ďalší Null plugin. Stlač Configure to a dostaneš sa do menu kde môžeš zaškrtnúť/odškrtnúť "Enable Logging" čo povolí/zakáže sledovanie čo sa práve s firewire vykonáva. Využiteľné len pre vývojárov.

BIOS (Basic Input Output System)


V tomto menu nájdeš obraz BIOS-u, ak sa nachádza v zložke bios v koreňovom adresári. jediná LEGÁLNA cesta ako získať BIOS je dump-núť ho z tvojej VLASTNEJ Playstation 2 konzoly. NEPÍTAJTE sa na fórach PCSX2 kde ho zohnať, pretože je to proti pravidlám. Dôvod je ten že Sony má autorské práva na PS2 BIOS a to znamená že jeho šírenie je protizákonné, čo znamená že by sme sa mohli dostať do problémov ak by sa zistilo že nelegálne poskytujeme BIOS iným ľuďom. Môžeš zistiť či je tvoj BIOS funkčný alebo nie, podľa toho či sa za názvom BIOS-u nachádza %. Ak sa nachádza, tvoj BIOS NIEJE použiteľný. Taktiež keď sa BIOS nezobrazí v zozname aj keď je v správnej zložke, znamená to že tiež NIEJE použiteľný.

Pozor: Doporučuje sa aby si mal pre BIOS novší ako SCPH-10000.bin všetky potrebné súbory (Popísane nižšie). Pravdepodobne budeš schopný spustiť BIOS alebo hry bez toho aby si ich mal, ale existuje šanca že budú mať dopad na kompatibilitu. Sú to súbory rom1.bin, rom2.bin, erom.bin a SCPH-XXXXX.nvm kde XXXXX je verzia tvojho BUOS-u (napr. SCPH-34004.nvm). Posledný súbor môže byť tiež vytvorený pomocou PCSX2 potom čo nastavíš tvoj BIOS (nastavíš časovú zónu, jazyk atď.) ale je lepšie ak máš tento súbor priamo skopírovaný z Playstation 2. Ešte raz NEPÍTAJ SA kde zohnať tieto súbory, nakoľko sú tiež súčasťou BIOS-u.

auMatt napísal vysvetlenie načo jednotlivé súbory slúžia:

auMatt Wrote:Prvá Japonská PS2 mala jeden samostatný BIOS a DVD player atď. boli inštalované na memory karte.
PS2 ktoré prišli na trh neskôr mali DVD Player nainštalovaný na samostatnej ROM pamäti (EROM) ktorá je zakódovaná.
ROM1 je ďalšou súčasťou BIOS-u ktorá obsahuje pár ďalších vecí ako je ID pre rôzne verzie DVD Player-a atď.
ROM2 je to isté ale myslím že dostupné iba na Čínskych PS2.
Dúfam že pomohlo.

Nový Bios dumper je už k dispozícií, takže môžeš dump-núť PS2 Bios,ROM1,ROM2,EROM a NVM. Stiahnuť ho môžeš TU

Poznámka: Pre maximálnu kompatibilitu je doporučené aby si použil BIOS ktorý je iný ako SCPH10000.BIN čo je najstarší. To preto že s týmto BIOS-om sú problémy v emulácií memory karty a iných častí systému.

Ako získať BIOS z PS2: Navštív PS2Dev a fórum TU

Tak, práve sme skončili z nastavovaním pluginov pre PCSX2

Natavenia CPU


Ďalej sú tu nastavenie CPU ktoré sa nachádzajú pod Config =>Cpu. Uvidíš okno podobné tomuto (môže sa meniť v závislosti od CPU, klikni pre zväčšenie):

[Image: attachment.php?aid=20460]
  • Ako prvé si skontroluj informácie o procesore ktoré sú automaticky zistené:
    CPU Vendor: Výrobca CPU(AMD alebo Intel)
    Family: Typ procesora
    CPU Speed: Rýchlosť procesora v MHz
    Features: Ukazuje ktoré inštrukčné sady tvoj procesor podporuje. Táto podpora je dôležitá pretože ju PCSX2 používa na emuláciu. Ak niektoré sady procesor nepodporuje, nebudeš schopný zvoliť niektoré nastavenia

    Nachádza sa tu aj niekoľko políčok ktoré môžeš zaškrtnúť a odškrtnúť.

  • "EErec - EE/IOP Recompiler": Ak je zaškrtnuté, rekompiler Emotion Engine-nu PS2 je povolený, čo spôsobuje veľmi veľké zrýchlenie emulácie. Je kompatibilný takmer so všetkými hrami, takže by mal byť vždy zaškrtnutý. Odškrtni a dostaneš veľmi pomalý Interpreter mód, ktorý je ale v niektorých prípadoch viac kompatibilný.

  • "VU0rec": Zaškrtni ak chceš povoliť rekompiler pre jednotku VU0. Získaš väčšiu rýchlosť pri emulácií, ale má tendenciu sa pokaziť častejšie než VU1rec, takže zaškrtni/odškrtni v závislosti na hre ktorú chceš hrať.

  • "VU1rec": Zaškrtni ak chceš povoliť rekompiler pre jednotku VU1. Dosiahneš veľkého zrýchlenia emulácie, ale zníži to kompatbilitu v niektorých hrách, aj keď väčšinou by mal fungovať správne.

  • "Multi-threaded GS mode(MTGS)": Ak je zaškrtnuté značne sa zvýši rýchlosť emulácie na procesoroch typu dual core a CPU podporujúce hyper-threading. Táto možnosť môže v malom množstve prípadov znížiť kompatibilitu. Používaj ich iba na dual core/hyper-threading procesoroch.


  • "Frame Limiting(FL)": Tu sa nachádzajú nastavenia ohľadom limitovania a preskakovania snímok. Stlačením F4 môžeš počas hrania hry prepínať medzi 4 typmi nastavení (ak je povolené, práve používaný typ sa zobrazí v konzole)

    • "Normal": Žiadny limit pre FPS, emulátor renderuje všetko maximálnou rýchlosťou (obmedzovač snímkou je vypnutý)

    • "Limit": Starý dobrý obmedovač snímkov. Ak je povolené emulátor bude limitovať počet snímok na 50 FPS pre PAL (európske) hry a 60 FPS pre NTSC (americké) hry. Niekedy sa môže stať že emulátor zle zistí PAL/NTSC región hry, čo spôsobí že toto nastavenie nebude pracovať správne.

    • "Frame Skip": Viď. priložený popis

    • "VU Skip": Viď. priložený popis, môže obsahovať chyby

    • Detailed Settings: Tu môžu skúsenejší užívatelia nastaviť ako bude preskakovanie snímok pracovať. Popis každého nastavenia sa nachádza v GUI. Ak týmto nastaveniam nerozumieš, nechaj všetky na 0.

Game fixes


Ako názov hovorí, toto sú opravy pre niektoré hry ktorých emulácia vyžaduje špeciálne nastavenia. Tým PCSX2 nemá dôvod nechávať špeciálne nastavenia pre určité hry, sú tu len pokiaľ sa nenájde riešenie problému a potom budú odstránené.

  • FPU Compare hack: Tento hack je potrebný kvôli limitovanému rozsahu floating point čísel vyžadovaný IEEE štandardom ktoré PS2 nespĺňa. Zapni iba pre 'Digimon Rumble Arena 2'.


  • VU Add/Sub hack: Tento hack je tiež potrebný kvôli limitovanému rozsahu floating point čísel.
    Zapni iba pre 'Star Ocean 3','Valkyrie Profile 2' a 'Radiata Stories'.

Speed Hack-y


Nová verzia PCSX2 prichádza z pár hack-mi ktoré môžeš použiť na zrýchlenie behu hry. Pozor na to že všetky tieto hacky znižujú kompatibilitu, spôsobujú chyby, pády a všetky možné druhy nepredvídateľných udalostí takže ich treba používať z rezervou. Taktiež treba dať pozor na to že niektoré fungujú iba na určité hry, takže v závislosti na hre nemusíš získať žiadne zrýchlenie.
  • Emotion Engine Sync Hacks: Tieto hack-y zvyšujú čas za ktorý emulovaná operácia vykoná, takže úloha je menej náročná na procesor. Hocičo iné okrem default môže narušiť beh hry čo znamená že začnú preskakovať príliš veľa snímok alebo nesprávne zobrazenú grafiku.

    • Default Cycle Rate: Toto nie je hack. Nechaj zaškrtnuté ak chceš vypnuť EE sync hack-y.

    • Use x1.5 Cycle rate: Mierne zrýchlenie, malý dopad na kompatibilitu.

    • Use x2 Cycle rate: Veľké zrýchlenie, mierny dopad na kompatibilitu. Tiež môže spôsobiť sekajúci a poskakujúci zvuk vo videách.

    • Use x3 Cycle rate: Veľké zrýchlenie, veľký dopad na kompatibilitu. Toto nastavenie pokazí väčšinu emulovaných hier, spôsobí poskakujúci zvuk vo videách a dokonca môže ukazateľ FPS ukazovať zlé hodnoty. Vhodné iba pre niektoré hry ako je napríklad Shadow of the Collosus


  • INTC Sync hack: Tento hack vytvorí “skratku“ v situáciách keď PS2 nič nevykonáva (nenačítajú sa napr. nové sektory). Namiesto toho aby sa v hre neopakoval cyklus ničnerobenia (sry ale lepšie som to preložiť nevedel Smile), presunie sa na koniec cyklu a pokračuje odtiaľ ďalej. V niektorých hrách môže spôsobiť veľké zrýchlenie. Je to veľmi bezpečný hack, nemá takmer žiadny dopad na kompatibilitu.

  • Enable IOP x2 Cycle rate: Rovnaké ako EE Sync hack ale pre IOP. Trocha zrýchli emuláciu a zníži kompatibilitu.

  • WaitCycles Sync hack: Tento hack znižuje väčšinou veľmi tesnú synchronizáciu medzi EE a IOP. Toto nastavenie môže trocha zrýchliť emuláciu ale a niektoré hry nemusia pracovať správne.

  • Escape hack: Toto vlastne ani nieje hack, ak si v hre alebo BIOS-e môžeš stlačením ESC kompletne vypnúť PCSX2 (vratane konzoly).


Pokročilé nastavenia


Táto sekcia má široké možnosti pokročilých nastavení pre užívateľov ktorý vedia čo robia. NEMEŇ nič z tohto ak nevieš čo robíš.
Pre maximálnu kompatibilitu, nastav EErec Clamp mode na 'Full' a VUrec Clamp na 'Extra+Preserve Sign'.
  • EErec options:
    • Round mode: Mení ako sa kalkuluje zaokrúhlenie float jednotiek. Ak hra niekde zamŕza, skús zmeniť hodnotu.
    • Clamp mode: Toto nastavenie sa mení z rýchlejšieho na pomalšie zľava do prava.
      Takže 'None' je najrýchlejšie ale najmenej kompatibilná a 'Full' je najpomalšie ale najkompatibilnejšie.
      Ak sa stretávaš z neúplnými polygónmi alebo zlou geometriou, skús nastaviť na extra alebo full. Poznámka: 'Full' mód funguje správnie iba ak je VUrecs clamp nastavené na 'Extra+Preserve Sign'.
    • Flush to Zero: Môže zrýchliť emuláciu ale znižuje kompatibilitu.
    • Denormals are Zero: Zrýchli emuláciu a nemal by spôsobiť žiadne problémy.

  • VUrecs options:
    • Round mode: Rovnaké ako EErec
    • Clamp mode: Tieto nastavenia idú z rýchlejších na pomalšie zľava doprava. Takže 'None' je najrýchlejší ale najmenej kompatibilný a 'Extra+Preserve Sign' je najpomalší ale najkompatibilnejší.
      If Ak sa stretávaš z neúplnými polygónmi alebo zlou geometriou, skús nastaviť na 'Extra+Preserve Sign'.
    • Flush to Zero: Môže zrýchliť emuláciu ale znižuje kompatibilitu.
    • Denormals are Zero: Zrýchli emuláciu a nemal by spôsobiť žiadne problémy.

  • Defaults button: Vráti všetky pokročilé nastavenie na defaultné, čo sú najlepšie nastavenia pre väčšinu hier (vyvážené ako v rýchlosti tak aj v kompatibilite).

Ostatné nastavenia


Teraz na popis čo robia ostatné položky:
  • File =>Run CD/DVD: Ak stlačíš, emulátor spustí ISO obraz ktorý si si nastavil v CDVD plugine alebo ti dá možnosť vybrať si ISO obraz ak si si ho nevybral v nastaveniach CDVD pluginu. Ak používaš PEOPS CDVD alebo EFP Polling, táto možnosť spustí CD/DVD rovno z vybranej mechaniky.
    Toto nastavenia preskakuje BIOS intro a rovno spúšťa hru.

  • File =>Open ELF File: Môžeš použiť ak chceš napríklad spustiť demá ktoré sú takmer vždy vo formáte .elf.
    Taktiež ak sa pri spúšťaní hry objavujú správy ako "This is not a PS2 game (toto nie je PS2 hra)" môžeš použiť túto možnosť na vyriešenie problému. Stlač a dostaň sa do CD/DVD tvojej hry pokiaľ nenájdeš (väčšinou v koreňovom adresári CD/DVD) súbor z názvom napríklad SLUS_XXX.XX alebo SLES_XXX.XX kde XXXXX sú čísla rôzne pre každú hru. Ak tento súbor nájdeš, zvoľ ho a mal by si sa zbaviť daného problému Smile

  • File =>States =>Load/Save/Other: Tu môžeš načítať/uložiť save states po tom čo si stlačil ESC na vrátenie do PCSX2 GUI počas hrania hry. Z "Other" môžeš zvoliť vlastný názov súboru než ten ktorý PCSX2 používa defaultne. Neodporúča sa načítať save states týmto spôsobom. Namiesto toho môžeš uložiť/načítať save states stlačením F1 pre uloženie, F3 pre načítanie a F2 na zmenu slotu.

  • File =>Exit: Zatvorí emulátor

  • Run =>Execute: Týmto spôsobom môžeš spustiť iba BIOS ktorý si si zvolil v hlavnom nastavení. Ak si si nezvolil CDVDnull plugin ale iný CDVD plugin vyskočí buď okno kde si zvolíš svoj ISO obraz, kde môžeš stlačiť cancel alebo dostaneš chybovú hlášku "Error opening CDVD plugin" ak používaš PEOPS CDVD alebo EFP Polling pluginy čiže ich budeš musieť zmeniť.
    Taktiež môžeš použiť na pokračovanie v hre ak si ju zastavil stlačením ESC.

  • Run =>Reset: Jednoducho reštartuje emulátor

  • Run =>Process Priority: V tomto menu môžeš zvoliť Normal, High alebo Low v závislosti od priority ktorú chceš aby PCSX2 mal. To znamená čím vyššia priority, tým viac využije procesor svoj výkon na beh PCSX2 a ostatné programy budú až druhoradé. Nastavenie na High môže spôsobiť problémy takže je doporučené nechať to na Normal. Zvolené nastavenie sa prejaví okamžite.

  • Config =>
    • Configure: Otvorí obrazovku nastavenia pluginov

    • Graphics/Controllers/Sound/Cdvdrom/Dev9/USB/Firewire: Otvorí okno pre nastavenie zvoleného pluginu v poradí (graphics/pad/cdvdrom/dev9/usb/firewire)

    • Memcards: Otvorí správcu pamäťovej karty.

      • Zaškrtnutím alebo odškrtnutím jednotlivé karty povolíš alebo zakážeš.

      • Enable NTFS compression: Zaškrtnutím/odškrtnutím tohto nastavenia môžeš povoliť/zakázať NTFS kompresiu zložky memcard. Toto nastavenie povie Windows-u aby automaticky komprimoval zložku memcard na zachovanie miesta na disku. Ak používaš starú verziu Windows, Linux, alebo harddisk ktorý používaš nie je NTFS formátovaný, vypni túto možnosť.

      • Eject Memcards when loading save states: Popis je v GUI, odporúťa sa nechať zaškrtnuté


    • Cpu: Otvorí nastavenia CPU ktoré som už popísal

    • Patches: Otvorí prehliadač patchov. Toto prečíta všetky tvoje .pnach súbory (tvoje patche) v zložke /patches v koreňovom adresári PCSX2. Tu môžeš vytvoriť, zmeniť alebo jednoducho prehľadávať patche.

  • Language =>*Insert Language Here*: Zmení jazyk v ktorom je GUI PCSX2. Jazyk ktorý je zaškrtnutý je jazyk ktorý sa práve používa

  • Misc =>
    • Patch browser: Nový experimentálny systém patchov, ešte nie je hotový takže ho zatiaľ nepoužívaj

    • Patch finder: Nový experimentálny systém patchov, ešte nie je hotový takže ho zatiaľ nepoužívaj

    • Check/Uncheck Enable Console: Toto nastavenie povolí/zakáže druhé okno ktoré sa ukáže za GUI PCSX2 a ktoré je hlavne používané pre debugovanie. Tu budeš mať možnosť vidieť rôzne správy ktoré ti pomôžu zistiť problém alebo ak hráš hru, čo práve emulátor vykonáva. Doporučuje sa len pre skúsených užívateľov. Pozor na to že ak zavrieš konzolu, emulátor sa zavrie s ňou.

    • Check/Uncheck Enable Patches: Toto nastavenie povolí/zakáže patche pre hry. Patche sú hlavne používane na preskočenie herných videí ktoré sa ešte správne neemulujú a môžu občas spôsobiť že emulátor nebude pracovať správne. Taktiež môžu byť použité viac pokročilé patche na zvýšenie kompatibility ale normálnym užívateľom nemôžu byť vytvorené.

    • Check/Uncheck Enable Profiler: Toto nastavenie povolí/zakáže profilovanie PCSX2, čo v konzoly zobrazí koľko % z CPU sa používa na určité časti emulácie PS2. Použiteľné pre debugovanie a vývoj bottlenecks-ov. Povoľ iba pre debugovacie účely, spomaľuje emulátor.

    • Close GS window on Escape: Ak je zaškrtnuté, keď stlačíš Escape okno GS sa automaticky zavrie. Užitočné pre vypnutie fullscreen módu.

    • Print cdvd info: Ak je zaškrtnuté, v konzoly sa zobrazí čo všetko emulátor z CD/DVD prečítal. Vhodné hlavne pre debugovanie.

  • Help =>About: O emulátore. Tu môžeš vidieť kto emulátor vytvoril a poďakovania.

  • Help =>PCSX2 website: Otvorí oficiálnu stránku PSCX2.

Ak máš stále problémy s používaním emulátoru, napíš svoj problém na fóre PCSX2 TU po tom čo si si pozorne prečítal pravidlá

Naspäť na začiatok

Tak a je to! Dúfam že tento návod pomôže všetkým ľuďom ktorý sú nový v oblasti PCSX2 emulátoru a pre členov ktorý sa chcú pohrať v nastaveniach a spojazdniť viac hier.

Ďakujem Gigahertz za to že prišli na to ako sfunkčniť index vo Firefoxe Smile
Veľká vďaka kamarátovi Regulus za pozadie, skripty pre smajlov a za jeho pomoc Smile
Ďakujem Razor Blade pre opravu krajov obrázkov
Ďakujem crushtest za opravu problémov vo Firefoxe a za jeho návrhy
Ďakujem Nachbrenner za jeho návrhy a dodatočnú pomoc
Ďakujem Falcon4ever za pomoc z XHTML validáciou

Vytvoril Bositman

Preložil hellrider881

P.S Ak sa v návode nachádzajú chyby alebo som niečo zle preložil, napíšte mi PM a ja to opravím Smile
Reply

Sponsored links





Users browsing this thread: 1 Guest(s)