Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
help Regarding hardware
#1
So basically my Q8300 is seriously sucking for PCSX2 >.>, And i was wondering what Processor would be good for my Computer, I've been told an E5800 Is good, but is that good in the long run? because i just bought my Q8300 last December (and yeah I really am starting to hate it because you know It's having a hard time with PCSX2)

and Could someone recommend me Good brand of RAM And probably a mid ranged Motherboard that would go well with the E5800 (or whatever you guys recommend)

Man >.> if i buy another set of those might as well buy a new Case huh -_- But yeah my Specs are in my signature so uhm, Just tell me what i should change.
[Image: 2555882.png]
Reply

Sponsored links

#2
Big question: What's your budget?
Reply
#3
Did you try overclocking your processor before buying a newer one??
maybe you get some good speeds with overclocking along with some speedhacks.
Reply
#4
Budget Hmm Not Sure, But around 200.

Ahh overclocking i tried that yesterday but i ended up Clearing up my CMOS (LOL) Although I still need to figure it out, i just followed a guide that said "BEST VALUES" From 2.5 it went up to 3.0ghz but it stops at bios screen, although it would be awesome if i can just OC this and just buy a better Fan, Since I'm currently using a stock one, haven't had the chance to purchase the V7


I can play majority of the Games on 60fps but there are some games that actually require alot of Speed, SRW OG/Suikoden 5/Tales of Abyss.

Haha PCSX2 got me excited because i can use my PS2 games that have been cluttering up dust for the past 3 years now (Bought a 360 and a ps3) And since my PS2 is Half Dead (Took me 3 hours just to extract my bios) and Use my codebreaker to get all the saves from my memory card, so now its officialy dead and my god i love the PS2, It's probably the Second best Console Trailing from Playstation 1 and just above Dreamcast.
[Image: 2555882.png]
Reply
#5
The stock cooler sucks thats why you cannot get 3.0 GHz.
With some good aftermarket coolers I've seen people reaching 3.2-3.4 GHz easily.
Reply
#6
Ahhh True, Figured that would be it.

Yeah Should i just try to first get aftermarket coolers? How bout my RAM are they okay? I'm sorry if this is quite bothersome, But i would like to cut cost if necessary (Going to school this June, Would love to save up more for University classes)
[Image: 2555882.png]
Reply
#7
40.05 FPS - SLUS 20672 - Intel Core 2 Quad Q8300 - 2.50 GHz Stock - Chase_Payne

I quoted this from the CPU benchmark thread.

with 3.2/3.4 GHz I guess you would reach 51-55 fps which is not too bad, with some speedhacks you may get 60+.

4 GB ram actually is more than sufficient.
Reply
#8
Oh Okay, Yeah I guess i shall invest in some Aftermarket Coolers for the meantime, Thanks.

It's really a pity since the last time i changed my processor i used it for 4 years, I know Processors nowadays are cheap, But its not about money but Rather it's a Waste to purchase newer and newer models just to be in top tier, Ahhh Modern World.

3.4 Ghz do sound like Delicious Cake though i admit that would be one of the "harder" numbers for a Q8300, now if only those extra cores were actually useful.
[Image: 2555882.png]
Reply
#9
Well, you have a nice GPU. I'm assuming your PSU isn't crap, then. You should really be looking into a new CPU+Motherboard. You'll also benefit from DDR3 ram, but a newer CPU arch will benefit you greatly (i.e. 1st gen Core i3 are great and cheap).

Is 1.104v your peak Vcore under load? Like Prime95 or IBT.
Reply
#10
BTW whats your current GPU?? you might be GPU bottlenecked as well.
Its all depends on what you currently play, you might not need an upgrade with some oc & some speedhacks.
Just oc your CPU & if the results are not satisfying then go with a newer one.
Reply




Users browsing this thread: 1 Guest(s)