..:: PCSX2 Forums ::..

Full Version: Επίσημος Ελληνικός Οδηγός (ημιτελής)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ποστάρω αυτόν τον οδηγό ακόμα και ημιτελή γιατί ξεπέρασα αρκετά τα αποδεκτά χρονικά όρια από τότε που ανέλαβα τη μετάφρασή του.Για αυτό έχει αρκετά κομμάτια του αμετάφραστα και με μερικά ίσως ορθογραφικά λάθη.Ακόμα δεν υπάρχουν μερικά bb codes.Όποτε έχω όμως χρόνο θα ματεφράζω/διορθώνω από κάτι ώστε να τον τελειώσω.


Σε αυτόν τον οδηγό θα προσπαθήσω να σας εξηγήσω πώς να ρυθμίσετε τον PCSX2 σωστά και θα σας δώσω μερικές συμβουλές για να τρέχετε τα παιχνίδια. Εδώ είναι με βήματα:
1)Κατεβάστε την νέα έκδοση του PCSX2 v0.9.7 από ΕΔΩ.
2)Ο PCSX2 έρχεται με 3 τρόπους, με full installer, με web installer και σε binary. Ο Full installer έχει ενσωματωμένο τον web installer του τελευταίου DirectX,o web installer προαιρετικά κατεβάζει από το ιντερνετ τα απαραίτητα, και η binary έκδοση είναι μόνο το πρόγραμμα με τα plugins. Κατεβάστε όποιον επιθυμείτε ή αν δεν ξέρετε τότε κατεβάστε τον full installer.
3) Τρέξτε το πρόγραμμα εγκατάστασης (installer) που κατεβάσατε ή αν κατεβάσατε την binary έκδοση ανοίξτε το συμπιεσμένο αρχείο και εξαγάγετε τα περιεχόμενά του σε έναν φάκελο (π.χ. C:\PCSX2)
4)Τρέξτε το pcsx2.exe το οποίο βρίσκεται στον φάκελο που κάνατε εγκατάσταση ή που εξαγάγατε τα αρχεία.
Για χρήστες Linux
Κατεβάστε το πρόγραμμα απόεδώ ή τον πηγαίο κώδικα από το Google Code. Για να συντάξετε από τον πηγαίο κώδικα ακολουθήστε τις οδηγίες στον Compilation Guide για Linux.
Χρειάζεται να έχετε τα ακόλουθα εγκατεστημένα: libasound2-dev, libbz2-dev, libgl1-mesa-dev, libglew1.5-dev, libglu1-mesa-dev, libgtk2.0-dev, libjpeg-dev, libsdl1.2-dev, libsoundtouch1-dev, libsparsehash-dev, libwxbase2.8-dev, libwxgtk2.8-dev, libx11-dev, nvidia-cg-toolkit, portaudio19-dev, zlib1g-dev.

Διαθέσιμα plugins για Linux είναι τα: ZZOgl-pg (ή ZZOgl), SPU2-X, ZeroSPU2, OnePad, Linuz Iso, EFP Iso, and EFP Polling.

Ευρετήριο
  1. Ρύθμιση των Plugins
  2. Ρύθμιση BIOS
  3. Ρύθμιση Πυρήνα(Core)
  4. Ρύθμιση Διάφορων Επιλογών

Ρυθμίζοντας τον PCSX2


Η νέα έκδοση του PCSX2 έχει έναν οδηγό ρυθμήσεων κατά την πρώτη εκίνηση του προγράμματος για να σας βοηθήσει να ρυθμίσετε τον pcsx2 ευκολότερα,επομένως θα ασχοληούμε πρώτα μ’αυτό.
Στην πρώτη οθόνη,θα σας ζητηθεί να επιλέξετε γλώσσα,έπειτα που θα αποθηκεύει το πρόγραμμα τα αρχεία και τις ρυθμίσεις του.

Απλά επιλέξτε στην πρώτη οθόνη την γλώσσα στην οποία θέλετε να είναι το πρόγραμμα.

Για τα αρχεία του προγράμματος, μπορείτε είτε να επιλέξετε να αποθηκεύονται στον φάκελο τα Έγγραφά Μου, ή σε έναν οποιοδήποτε φάκελο της επιλογής σας.
Για τις ρυθμίσεις του προγράμματος, μπορείτε είτε να το αφήσετε στην προεπιλογή ή να αποεπιλέξετε το ‘use default setting’ και να επιλέξετε έναν φάκελο της επιλογής σας πατώντας το Browse. Το 'Open In Explorer' απλά ανοίγει ένα παράθυρο στον φάκελο που ορίσατε.
Αν ο φάκελο που επιλέξατε δεν υπάρχει,θα σας ζητηθεί εάν θέλετε να δημιουργηθεί.

Στην δεύτερη οθόνη έχετε τη δυνατότητα να διαλέξετε τα plugins που θέλετε να χρησιμοποιήσετε. Για να αποφασίσετε ποιο plugin θέλετε να χρησιμοποιήσετε, προτείνουμε να διαβάσετε και τον υπόλοιπο οδηγό όπου εξηγείται αναλυτικά κάθε plugin. Για την ώρα, μπορείτε να αφήσετε τις προεπιλογές όπως είναι. Εδώ μπορείτε επίσης να ορίσετε έναν διαφορετικό φάκελο για τα plugin σας, αποεπιλέγοντας το ‘use default setting’ και επιλέγοντας έναν φάκελο της επιλογής σας πατώντας Browse. Το 'Open In Explorer' απλά ανοίγει ένα παράθυρο στον φάκελο που ορίσατε.

Στην τρίτη οθόνη, θα σας ζητηθεί να επιλέξε το BIOS σας από την λίστα. Αν δεν εμφανίζεται τίποτα στη λίστα, πρέπει είτε να αντιγράψετε το BIOS σας στον παρακάτω φάκελο, ή να αλλάξετε αυτόν τον φάκελο και να ορίσετε την διαδρομή δίσκου που βρίσκεται το BIOS σας. Για περισσότερες πληροφορίες για το BIOS, διαβάστε το Ρύθμιση BIOS αυτού του οδηγού. Αν δεν επιλέξετε κάτι εδώ, δεν θα μπορέσε να χρησιμοποιήσετε τον PCSX2. Πατήστε Finish για να τελειώσετε με τον Οδηγό Πρώτης Ρύθμισης.


Αυτό είναι το βασικό GUI(Graphical User Interface,Γραφικό Περιβάλλον Χρήστη) του PCSX2. Από εδώ μπορείτε να αλλάζετε τις ρυθμίσεις ή τα plugins που χρησιμοποιούνται από τον PCSX2 όπως θέλετε.
Θα αρχήσουμε ρυθμίζοντας τα plugins μας και έπειτα θα μεταβολυμε στη ρύθμιση του Πυρήνα.
Πάτε στο Config =>Plugin/BIOS selector(επιλογέας) και επιλέξτε και ρυθμίστε τα plugins που θα χρησιμοποιεί ο PCSX2. Θα δείτε μια εικόνα σαν αυτή (κάντε κλικ για μεγέθυνση) :

[Image: attachment.php?aid=26071]

Υπάρχουν 3 tabs, Plugins, BIOS και Φάκελοι.

Plugins tab του επιλογέα Plugins/BIOS:


Πρώτα απ’όλα,μπορείτε να αποεπιλέξετε το ‘use default setting’ checkbox και να ορίσετε έναν φάκελο της επιλογής σας πατώντας Browse. Αυτός είναι ο φάκελος από τον οποίο ο PCSX2 θα φορτώνει τα plugins.
Στα αριστερά βλέπεται το περιφερειακό που προσωμοιώνει το plugin (GS, PAD, SPU2 κλπ), στην μέση βρίσκεται ο επιλογέας plugin, και στα δεξιά βρίσκεται το κουμπί ρύθμισης το οποίο θα ανοίξει τον διάλογο ρύθμισης του plugin που.
Να θυμάστε ότι όποτε αλλάζετε plugin, θα πρέπει να πατήσετε το κουμπί "Apply" ώστε ο προσωμοιωτής να φορτώνει το νέο plugin και να κάνει ξανά διαθέσιμο το κουμπί ρύθμισης.

Τώρα στην βασική ρύθμιση των plugin:

Γραφικά:



Πρώτα, θα θέλετε να ελέγξετε ποια έκδοση των pixel shaders και του DirectX (στα Windows) υποστηρίζει η κάρτα γραφικών σας. Μπορείτε να το δείτε αυτό εδώ.

Για την ώρα θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε 3 GS plugins: το GSdx v0.1.16, το ZeroGS v0.97.1, και το GSnull driver v0.1.0.

Το GSdx v0.1.16, είναι DirectX 9 και DirectX 10/11 plugin του Gabest το οποίο πρόσφατα βελτιώθηκε σημαντικά και στην ταχύτητα του και στην ποιότητα εικόνας του. Απαιτεί pixels shaders 2 και SSE2 για να δουλέψει και Windows Vista/Windows 7 με μια DirectX 10 συμβατή κάρτα γραφικών για τη DirectX 10/11 λειτουργία του.
Το ZeroGS v0.97.1 είναι ένα σχετικά απαρχαιωμένο DirectX 9 plugin γραφικών που χρειάζεται μια κάρτα γραφικών που υποστηρίζει pixel shaders 2 για να δουλέψει. Δεν προτείνεται η χρήση του εκτός αν έχετε πρόβλημα με το GSdx. Use of ZeroGS is mostly superseded by a fork, το ZZOgl, το οποίο χρησιμοποιεί. Αυτό είναι το προτεινόμενο plugin για να χρησιμοποιείτε στο Linux, καθώς διορθώνει πολλά προβλήματα που θα συναντούσατε με το ZeroGS.

Το GSnull είναι, όπως προιδεάζει και το όνομα, ένα ‘μηδενικό’ plugin γραφικών που δεν θα παράγει κανενός είδους video. Χρησιμοποιείται για λόγους αποσφαλμάτωσης.


Επιλέξτε το GSdx v0.1.16 και πατήστε το κουμπί Ρύθμιση(Configure).

  • Πρώτα απ’ όλα, το GSdx έρχεται σε τρεις εκδόσεις, SSE2,SSSE3 και SSE4.Μόνο ΑΝ ο επεξεργαστής σας υποστηρίζει αυτές τις λειτουργίες χρησιμοποιήστε την αντίστοιχη έκδοση, μιας και θα είναι γρηγορότερη για σας. Διαφορετικά θα έχετε συνεχώς κολλήματα όταν το χρησιμοποιείτε.
    Επεξεργαστές συμβατοί με SSE2: Δείτε εδώ
    Επεξεργαστές συμβατοί με SSSE3: Δείτε εδώ
    Επεξεργαστές συμβατοί με SSE4: Οι σειρές Intel Core 2 Duo Penryn (E7xxx,E8xxx και τα Q9xxx μοντέλα) Intel Corei5, Intel Corei7

  • Για να χρησιμοποιήσετε τη DirectX 10/11 λειτουργία, πρέπει να τρέχετε τα Windows Vista ή τα Windows 7με μια κάρτα γραφικών συμβατή με το DirectX 10(δείτε τον προηγούμενο σύνδεσμο)

  • Renderer: Εδώ μπορείτε να διαλέξετε πως θα γίνεται η επεξεργασία των γραφικών.

    Επιλέγοντας "Direct3D9(Hardware)”,το GSdx θα χρησιμοποιήσει τις Direct3D δυνατότητες της κάρτας γραφικών σας, αυξάνοντας την ταχύτητα προσομοίωσης σημαντικά.

    Επιλέγοντας "Direct3D10/11 (Hardware)" (μόνο επιλέξιμο στα Vista/Windows 7 με DX10/11 κάρτα γραφικών), το GSdx θα χρησιμοποιήσει τη Direct3D10/11 λειτουργία του, η ποία είναι συνήθως η πιο γρήγορη λειτουργία και μερικές φορές είναι ακόμα περισσότερο συμβατή. Συνίσταται πολύ αν το σύστημα σας την υποστηρίζει.

    Επιλέγοντας "Direct3D9(software)",το GSdx θα χρησιμοποιήσει την ενσωματωμένη επεξεργαστική λειτουργία, η οποία δεν θα χρησιμοποιεί την κάρτα γραφικών σας καθόλου, αλλά τον επεξεργαστή σας στη θέση της. Με αυτό τον τρόπο η ταχύτητα προσομοίωσης μειώνεται σημαντικά αλλά αποκτάτε μέγιστη συμβατότητα. Συνίσταται εάν αντιμετωπίζετε λάθη των γραφικών με τον Direct3D renderer.

    Επιλέγοντας "Direct3D9 (null)", “Direct3D10/11 (null), ""Null (software)" ή "Null (null)" το plugin απλά δεν θα επεξεργαστεί τίποτα, και έτσι δεν θα εμφανιστεί τίποτα στην οθόνη. Χρησιμοποιείστε το μόνο για π.χ. Να ακούσετε μόνο τη μουσική του παιχνιδιού αφού με αυτή τη λειτουργία κερδίζετε μια μεγάλη αύξηση στην ταχύτητα.

  • Εδώ έχετε τη δυνατότητα να διαλέξετε ανάμεσα στο None και σε άλλες 6 διαφορετικές interlacing λειτουργίες, οι οποίες χρησιμοποιούνται για να αφαιρέσετε το “τρεμούλιασμα” της εικόνας.
    Στις παρενθέσεις μπορείτε να δείτε τι είδους επίδραση και ίσως και μειονέκτημα (π.χ. όπως μισά FPS που σημειώνονται στο blend) έχει καθεμιά από αυτές τις λειτουργίες.
    Μπορείτε να αλλάξετε μεταξύ των λειτουργιών όταν τρέχετε ένα παιχνίδι πατώντας το κουμπί F5.

    Scaling Subsection:

    Διαθέσιμο μόνο αν έχει επιλεχθεί πιο πάνω ο Hardware Renderer. Εδώ μπορείτε να ‘πειράξετε’ διάφορες ρυθμίσεις για να βελτιώσετε την οπτική ποιότητα των παιχνιδιών σας αυξάνοντας την ανάλυση των επιφανειών που επεξεργάζονται ή φιλτράτοντας τες. Να θυμάστε ότι αλλάζοντας την φυσική ανάλυση των παιχνιδιών μπορεί να προκαλέσει πολλών ειδών προβλήματα (από πολύ απλά μέχρι πολύ σοβαρά σε σπάνιες περιπτώσεις.

  • D3D internal res: Εδώ μπορείτε να διαλέξετε την ανάλυση στην οποία θέλετε να τρέξετε το παιχνίδι σας! Με αυτόν τον τρόπο, αν ο Η/Υ είναι αρκετά ισχυρός (ιδίως η κάρτα γραφικών σας), μπορείτε να παίξετε τα αγαπημένα σας παιχνίδια του ps2 σε πολύ μεγαλύτερες αναλύσεις κάνοντας τα γραφικά πιο ζωντανά και περισσότερο λεπτομερή.
    Σημειώστε ότι όσο μεγαλύτερη η ανάλυση, τόσους περισσότερους πόρους θα πρέπει να χρησιμοποιήσει το plugin, κάνοντας την προσομοίωση πιο αργή.

  • Scaling: Ορίστε το στο 1x για να χρησιμοποιήσετε ότι έχετε βάλει στην παραπάνω ρύθμιση(internal resolution). Βάζοντάς το στο 2x-6x θα πολλαπλασιάσει την internal resolution του παιχνιδιού με αυτή την τιμή και θα την αναπαράγει. Έτσι αν η φυσική ανάλυση ενός παιχνιδιού είναι 640x320, βάζοντας το στο 3x θα το αναπαράγει σε 1920x960 (τριπλάσια από την φυσική ανάλυση). Με αυτό τον τρόπο μερικά προβλήματα του upscaling αποφεύγονται που θα ήταν παρόντα εάν ορίζατε μία προσαρμοσμένη ανάλυση στα κουτιά του D3D internal res.
    Αυτή την εποχή τα περισσότερα παιχνίδια και κάρτες γραφικών μπορούν να ορίσουν μέχρι χ2 ή χ3 αλλά η ταχύτητα μειώνεται δραματικά σε υψηλότερες ρυθμίσεις

  • Αν τσεκάρετε αυτό το κουτί, το plugin θα επεξεργαστεί τα γραφικά σας στη φυσική ανάλυση του ps2 (για αυτό το λόγο το D3D internal res γίνεται μη επιλέξιμο).

    Hardware mode Subsection:

    Διαθέσιμο μόνο αν έχει επιλεχθεί πιο πάνω ο Hardware Renderer. Εδώ μπορείτε να αλλάξετε μερικές ρυθμίσεις για να έχετε επιπλέον απόδοση ή ανώτερη ποιότητα εικόνας.

  • Texture filtering: Εδώ υπάρχουν 3 επιλογές. Επιλεγμένο, γκριζαρισμένο και αποεπιλεγμένο.
    Όταν είναι τσεκαρισμένο, και τα δυσδιάστατα και τα τρισδιάστατα αντικείμενα θα φιλτράρονται και θα βελτιώνουν τα γραφικά.
    Όταν είναι γκρίζο φιλτράρονται μόνο τα τρισδιάστατα αντικείμενα.Αυτή είναι η προτεινόμενη ρύθμιση.
    Όταν είναι κλειστό το φιλτράρισμα απενεργοποιείται πλήρως.Αυτό μπορεί να βοηθήσει αδύναμες κάρτες γραφικών.

  • Logarithmic Z: (DX9 λειτουργία μόνο) Αυτή η ρύθμιση μπορεί να βοηθήσει όταν βλέπετε μέσα από τα γραφικά του παιχνιδιού. Προτείνεται να το έχετε ανοιχτό.

  • Allow 8-bit textures: Uses more efficient "palletized textures" for all rendering which reduces the graphic card RAM requirements. On the other hand it increases the processing load and can cause visual bugs. Recommended to try both and see which works better.

  • Alpha Correction (FBA): (DX9 λειτουργία μόνο) Αφήστε το ενεργοποιημένο καθώς διορθώνει κάποια προβλήματα της DirectX9 λειτουργίας.

    Software mode Subsection:

    Διαθέσιμο μόνο αν ο Software Renderer έχει επιλεχθεί παραπάνω. Εδώ θα βρείτε επιλογές για να ρυθμίσετε πόσα νήματα(threads) θα χρησιμοποιεί ο renderer και να ανοιγοκλείσετε το ΑΑ.

  • Rendering threads: Αυτό το κουτί είναι μόνο χρήσιμο όταν έχει επιλεχθεί o software renderer. Εδώ μπορείτε να ορίσετε πόσα νήματα θα χρησιμοποεί το GSdx ενώ χρησιμοποιείται το software rendering, για να εκμεταλευτεί όλους τους πυρήνες που πιθανόν να έχει ο επεξεργαστής σας, π.χ. βάλτε το στο 3 για τετραπύρηνος επεξεργαστές. Βελτιώνει αισθητά την ταχύτητα κατά το software rendering σε συστήματα με περισσότερους από 2 πυρήνες.

  • Edge anti-aliasing (AA1): Αυτό το κουτί είναι μόνο χρήσιμο όταν έχει επιλεχθεί o software renderer. Όταν είναι τσεκαρισμένο το plugin θα προσπαθήσει να εφαρμόσει μια μορφή anti-aliasing βελτιώνοντας τα γραφικά.Πειραματικό για την ώρα οπότε χρησιμοποιήστε το με προσοχή.

    Hacks Subsection:

    Διαθέσιμα μόνο αν χειροκίνητα τροποποιήσετε το αρχείο GSdx.ini και αλλάξετε το AllowHacks=0 σε AllowHacks=1.
    Αυτές οι ρυθμίσεις είναι ΜΟΝΟ για προχωρημένους χρήστες που ξέρουν τι κάνουν. Αυτές οι ρυθμίσεις μπορούν και ΘΑ προκαλέσουν σημαντικά προβλήματα σε αρκετά παιχνίδια! (επιρεάζει μόνο το hardware mode).

  • HW Anti Aliasing: Χρησιμοποιεί Anti-Aliasing τηε επιλογής σας σε κάθε επιφάνεια που προσωμοιώνεται. Αυτό απαιτεί πολύ μνήμη από την κάρτα γραφικών σας και ο PCSX2 ενδέχεται να κολλήσει αν δεν υπάρχει αρκετή.

  • Alpha Hack: Δοκιμάστε αυτό αν βλέπετε στο παιχνίδι κάτι σαν ομίχλη που δεν έπρεπε να υπάρχει.

  • Offset Hack: This hack adds an offset to all surfaces so that some common upscaling issues get reduced. Use this when blur or halo effects seem to appear shifted up-left of where they should be.

  • Skipdraw Hack: Skips drawing some surfaces altogether, based on how likely they are to cause issues. Specify how many surfaces should get skipped after the first problematic one is found. Try lower values first like 1-3 then use higher ones (the highest the number the higher the chance of broken/missing graphics and effects). This hack may cause random speedups as well!


  • Αυτό είναι ένα κρυμμένο ( ) χαρακτηριστικό. Πατώντας το F12 ενώ τρέχετε τον PCSX2 με το GSdx, ένα παράθυρο διαλόγου θα εμφανιστεί. Στο πρώτο πεδίο γράφετε το όνομα με το οποίο θα αποθηκεύσετε το αρχείο και που θα το αποθηκεύσετε. Στο δεύτερο πεδίο μπορείτε να διαλέξετε μια συμπίεση όπως DivX ή να μην το συμπιέσετε (uncompressed).Αν διαλέξετε μια μέθοδο συμπίεσης θα μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις της πατώντας το κουμπί Config.Σημειώστε ότι μόνο τα codecs που είναι εγκατεστημένα στον υπολογιστή σας θα εμφανιστούν.
    Πατήστε το F12 οποιαδήποτε στιγμή για να σταματήσετε την εγγραφή. Το video που γράψατε θα επιταχυνθεί στο 100% για την οπτική σας ευχαρίστηση.

  • Πατήστε το OK για να αποθηκεύσετε τις αλλαγές σας ή το cancel για να πάτε πίσω στο βασικό παράθυρο ρύθμισης.

(Εφόσον θα χρησιμοποιείτε το ZZOgl αντί του ZeroGS στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτός ο τομέας χρειάζεται βελτίωση. Οι περισσότερες από τις ρυθμίσεις είναι ίδεις πάντως.)

Επιλέξτε το ZeroGS v0.97.1 και πατήστε το κουμπί Ρύθμιση.

  • Το ZeroGS είναι ένα νέο DirectX 9 plugin από τον ZeroFrog και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο από μοντέρνες κάρτες γραφικών με υποστήριξη για Pixel shaders 2.0 ή ανώτερους. Όπως έχει επισημανθεί προηγουμένως, εάν η κάρτα σας δεν τους υποστηρίζει θα λάβετε ένα "Error opening gs plugin" μήνυμα και το PCSX2 θα τερματιστεί.

  • Interlace Enable: Όταν αυτό είναι επιλεγμένο κάποια προβλήματα interlacing (απόπλεξης) θα διορθωθούν (οθόνη που "τρέμει") παρότι κάποια παιχνίδια δείχνουν καλύτερα με αυτό αποεπιλεγμένο. Μπορείτε να το αλλάξετε καθώς τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι πατώντας το πλήκτρο "F5".

  • Bilinear Filtering: Όταν αυτό είναι τσεκαρισμένο το plugin θα φιλτράρει την εικόνα, εξομαλύνοντας τα άκρα. Αυτό θα μειώσει δραστικά τα FPS εκτός και αν κατέχετε μια πολύ δυνατή κάρτα γραφικών. Μπορείτε να το αλλάξτε ενώ τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι πατώντας και κρατώντας το "shift" και μετά πατώντας το "F5".Υπάρχουν 2 λειτουργίες bilinear φιλτραρίσματος: το normal bf και το forced bf. Μερικά παιχνίδια θα πουν στο GS να κάνει render με point sampling αντί για linear sampling.Στη normal bf λειτουργία, το ZeroGS θα υπακούσει τα παιχνίδια. Αντίθετα στη forced bf λειτουργία θα κάνει render τα πάντα με bilinear φιλτράρισμα. Το Forced bf μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στις γωνίες των αντικειμένων σε μερικά παιχνίδια, επομένως προσέχετε. Παρ' όλα αυτά, τις περισσότερες φορές το forced bf παράγει καλύτερης ποιότητας εικόνα.

  • Anti-aliasing: Εδώ μπορείτε να επιλέξετε το επίπεδο του anti-aliasing που θέλετε να χρησιμοποιήσετε, για να κάνετε τα άκρα πιο ομαλά. Μπορείτε να το αλλάξετε ενώ τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι πατώντας το πλήκτρο "F6". Σημειώστε ότι αυτό μπορεί να μειώσει την ταχύτητα.

    None: δεν θα χρησιμοποιηθεί καθόλου anti-aliasing.
    2x: θα χρησιμοποιηθεί 2X anti-aliasing
    4x: θα χρησιμοποιηθεί 4X anti-aliasing
    8x θα χρησιμοποιηθεί 8X anti-aliasing
    16x θα χρησιμοποιηθεί 16X anti-aliasing

  • Wireframe rendering: Όταν είναι επιλεγμένο το plugin θα τρέχει μόνο σε wireframe,έτσι θα βλέπετε μόνο κάποιες πολυγωνικές γραμμές εδώ και εκεί
    Μπορείτε να το αλλάξετε ενώ τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι πατώντας το"F7".

  • Capture avi: Μπορείτε να καταγράψετε ένα video του παιχνιδιού σας όπως ακριβώς στο GSdx plugin. Πατήστε "F12" και ένα παράθυρο θα εμφανιστεί για την επιλογή του codec. Για την ώρα θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε μόνο XviD συμπίεση καθώς τα υπόλοιπα codecs θα κρασάρουν το plugin. Αφού το επιλέξτε, μπορείτε να ρυθμίσετε το codec πατώντας το κουμπί ρυθμίσεις. Πατήστε ok και η διαδικασία καταγραφής θα ξεκινήσει. Πατήστε "F12" ξανά για να το σταματήστε. Το video θα σωθεί στον αρχικό φάκελο του PCSX2 ως "zerogs.avi".

  • Save snapshots as BMPs(default is JPG): αυτό που λεει, με αυτό ενεργοποιημένο εικόνες που κρατάτε με "F8" θα σώζονται ως BMP αρχεία και όχι ως JPGs αρχεία που είναι η αυτόματη επιλογή. Οι εικόνες που παίρνετε με "F8" βρίσκονται στον φάκελο /snaps του φακέλου του PCSX2.

  • Fullscreen: Πολύ απλά, αν το έχετε επιλεγμένο το plugin θα δείξει την εικόνα σε πλήρη οθόνη αντί για παράθυρο. Εάν το έχετε απενεργοποιημένο και τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι μπορείτε να πατήστε και να κρατήστε το "alt" και μετά να πατήστε "enter" για να πάτε σε πλήρη οθόνη.

  • Widescreen: Πολύ απλά, αν το έχετε επιλεγμένο το plugin θα δείξει την εικόνα σε πλήρη οθόνη αντί για παράθυρο. Εάν το έχετε απενεργοποιημένο και τρέχετε ήδη ένα παιχνίδι μπορείτε να πατήστε και να κρατήστε το "alt" και μετά να πατήστε "enter" για να πάτε σε πλήρη οθόνη.

  • Default Window Size: Μπορείτε να τσεκάρετε το μέγεθος του παραθύρου στο οποίο το ZeroGS θα έχει όταν θα το τρέχετε. Οι επιλογές διαφέρουν ανάλογα με την οθόνη σας. Επιλέξτε όποια προτιμάτε περισσότερο γνωρίζοντας ότι δεν επηρεάζει την ταχύτητα.

  • Μπορείτε να πατήσετε και να κρατήσετε το πλήκτρο "shift" και μετά να πατήστε το "F7" για να δείξετε/κρύψετε τα Frames Per Second (καρέ ανά δευτερόλεπτο) στο παράθυρο του ZeroGS

ZeroGS Advanced Options

  • Το ZeroGS έχει μια σειρά από επιπλέον επιλογές για να μπορέσετε να το ρυθμίσετε καλύτερα. Μερικές φορές τα παιχνίδια χρησιμοποιούν τον Graphics Synthesizer με παράξενο τρόπο, και μερικές φορές είναι αδύνατον για το ZeroGS να προβλέψει πως ακριβώς πρέπει να εξομοιώσει το GS. Μερικές επιλογές μπορούν να μετατρέψουν ένα παιχνίδι που στην οθόνη παρουσιάζει "σκουπίδια" και πηγαίνει με 2fps,στο πως ακριβώς θα έδειχνε το παιχνίδι στo ps2 με 60fps.

  • Εάν μερικές συγκεκριμένες επιλογές δουλεύουν πολύ καλά για κάτι συγκεκριμένο, τότε αυτές οι ρυθμίσεις μπορούν να σωθούν στο patch του παιχνιδιού και έτσι να χρησιμοποιούνται κάθε φορά που το παιχνίδι φορτώνεται. Αυτό είναι χρήσιμο όταν θέλετε αυτές οι επιλογές να εφαρμόζονται μόνο για ένα συγκεκριμένο παιχνίδι και να μην επηρεάζουν τα άλλα παιχνίδια.

  • Κάθε επιλογή του ZeroGS έχει ένα ξεχωριστό id.Για να βρείτε αυτό το id, πηγαίνετε στο παράθυρο ρύθμισης του ZeroGS, επιλέξτε τις συγκεκριμένες επιλογές και κάντε κλικ στο κουμπί Compute OR of IDS. Αντιγράψτε το νούμερο που παράχθηκε και ανοίξτε το αντίστοιχο pnach αρχείο του παιχνιδιού (συνήθως είναι το CRC του παιχνιδιού.pnach). Τότε γράψτε σε μια νέα σειρά zerogs=xxxxxxxx όπου τα x είναι το id..

GSnull v0.1.0 plugin

  • Όπως εξηγήθηκε νωρίτερα το Null plugin δεν θα εμφανίσει τίποτα στην οθόνη. Πατήστε Configure για να πάρετε ένα παράθυρο όπου μπορείτε να επιλέξετε/αποεπιλέξετε το "Enable Logging" το οποίο ενεργοποιεί την καταγραφή του GS. Χρήσιμο για απασφαλμάτωση και για τους προγραμματιστές.

Sound:


Το τελευταίο και καλύτερο plugin ήχου την στιγμή που το γράφω αυτό. Στην αρχή βασίστηκε στο SPU2 του Gigaherz και αργότερα τροποποιήθηκε από τον Jake Stine (Air) της ομάδας του PCSX2.
Αυτό είναι το μόνο SPU2 plugin που υποστηρίζει προχωρημένα εφφέ (όπως ηλεκτρονική αντήχηση) και Dolby αν το υποστηρίζει κατάλληλα και η κάρτα ήχου σας.Είναι το πιο προχωρημένο plugin όσον αφορά την προσωμοιώση.Μερικά παιχνιδιά παίζουν μόνο με τη χρήση του.
  • Interpolation: Εδώ μπορείτε να επιλέξετε 1 από τις 5 επιλογές:
    1)Nearest: Όπως λεει και η περιγραφή, καθόλου interpolation δεν γίνεται σε αυτή τη λειτουργία και είναι η γρηγορότερη.
    2)Linear: Αυτή είναι η προτεινόμενη επιλογή, κάνοντας μια γραμμική παρεμβολή(interpolation) στον ήχο.
    3)Cubic Ακόμα μια επιλογή interpolation. Πιο αργό με good highs.
    4)Hermite: Ακόμα μια επιλογή interpolation. Ακόμα περισσότερο αργό με καλύτερα highs.
    5)Catmull-Rom: Ακόμα μια επιλογή interpolation. Αργό, καλύτερη ποιότητα.

  • Disable effects processing: Τσεκάροντας το απενεργοποιείται κάθε εξομοίωση εφφέ όπως της ηλεκτρονικής αντήχησης(reverb), μειώνεται η ποιότητα του ήχου αλλά αυξάνεται η ταχύτητα.

  • Reverb boost factor: Όπως περιγράφηκε,ενισχύει ανάλογα με τον παράγοντα το εφέ ηχούς.Μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον ήχο.


  • Enable debug options: Κλικάροντάς το αυτό θα κάνει το κουμπί ρύθμισης διαθέσιμο.Όταν το πατήσετε θα σας δώσει διάφορες επιλογές καταγραφής σφαλμάτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αποσφαλμάτωση.Καλό θα ήταν να χρησιμοποιηθεί μόνο από τους προγραμματιστές.

  • Module: Εδώ μπορείτε να διαλέξετε 1 από τις 4 επιλογές, που είναι καθεμιά από αυτές ένας διαφορετικός τρόπος εξόδου του ήχου στο σύστημά σας:
    1)No sound: Δεν θα παράγει κανέναν ήχο (mute) με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ταχύτητα.
    2)X Audio 2: Αυτή είναι η προτεινόμενη επιλογή. Δουλεύει καλύτερα στα Vista επομένως οι χρήστες των XP ίσως θέλουν να δοκιμάσουν την τρίτη επιλογή.
    3)DirectSound: Ίσως είναι αισθητά χειρότερο από το X Audio 2.Χρησιμοποιήστε το αν δουλεύει καλύτερα για σας.
    4)Wave out: Δεν προτείνεται. Οι επιλογές 2 και 3 θα δουλεύουν πάντα καλύτερα.
    5) Portaudio: Χρησιμοποιεί μια πολλαπλής πλατφόρμας βιβλιοθήκη την Portaudio. Αυτή είναι η μόνη επιλογή εκτός από το να μην έχετε ήχο στο Linux.


  • Latency: Όσο μικρότερο είναι το latency τόσο μικρότερη θα είναι και η επιβράδυνση του ήχου.Σημειώστε
    ότι βάζοντας το latency πολύ χαμηλά ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕΙ προβλήματα στον ήχο(κολλήματα κυρίως),επομένως αλλάξτε τις τιμές μέχρι να βρείτε το χαμηλότερο latency που δουλεύει με το παιχνίδι σας χωρίς να προκαλεί κολλήματα.

  • Synchronizing mode:
    • TimeStretch: The default and recommended setting. This keeps audio and video in sync, and also helps eliminate cracks and other sound problems. Note that if your speed is low, your sound will also be as slow as your video with this setting.
    • Async Mix: Makes the audio out of sync with the video, so you will get normal sound speed even if your frame rate is not optimal. Can cause games to hang or crash so use with caution!
    • None: Audio will skip if you set this mode and you don't get max speed with the game you're running. Small FPS boost.

  • Advanced: Here you can fine tune how your selected time stretcher will work. As described in the GUI, larger values are better if you are not getting good speeds while the opposite is true if you're running your game above full speed. Pressing Reset to Defaults will set all values here back in their initial setting.

  • Audio Expansion mode: Here you can choose if you want the audio produced from the plugin to be expanded to your whole speaker configuration and not just in 2 channels (stereo). Only usable with the XAudio2 module.
    • Stereo: Default setting, no audio expansion when this is selected.
    • Quadrafonic: Will expand audio to 4 speakers
    • Surround 5.1: Will expand audio to 5.1 surround speakers
    • Surround 7.1: Will expand audio to 7.1 surround speakers

  • Εάν δεν ξέρετε τι κάνει αυτό αφήστε το όπως είναι. (Μη διαθέσιμο στο Λίνουξ αυτή τη στιγμή.)

Αυτό είναι ένα SPU2 plugin που αναπτύχθηκε από τον zerofrog.Το ZeroSPU2 έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
  • Το ZeroSPU2 έχει ένα σκαλικά χρονικό χαρακτηριστικό που επιβραδύνει όταν το παιχνίδι τρέχει αργά. Συνήθως χωρίς αυτό, ο ήχος θα επαναλαμβάνεται επειδή δεν υπάρχουν αρκετά πακέτα. Άλλα SPU2 plugins απλώς απαιτούν περισσότερα πακέτα από το παιχνίδι, που μερικές φορές μπορεί να κάνει το παιχνίδι να κολλήσει. Για να ενεργοποιήσετε αυτή την επιλογή, πηγαίνετε στο παράθυρο ρύθμισης του ZeroSPU2 και τσεκάρετε το αντίστοιχο κουτί. Το χαρακτηριστικό αυτό δουλεύει καλύτερα σε περιβάλλον Windows ,αλλά μπορεί επίσης να υλοποιηθεί και σε περιβάλλον Linux.

  • Real time mode is a tighter time stretching mode for games that need additional accuracy and lower latency.

  • Audio/video recording: Check the Recording box to record sound during each of your gameplays in a file called zerospu2.wav.

  • Mute: Θα σταματήσει τον ήχο, δίνοντας λίγη παραπάνω ταχύτητα.

PAD:


Εδώ θα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε 2 plugins, το Lilypad v0.10.0 και το SSSPSX Pad v1.7.1

Επιλέξτε το SSSPSX Pad v1.7.1 και πατήστε το κουμπί Ρύθμιση.



Θα δείτε ένα παράθυρο σαν αυτό (πατήστε για μεγέθυνση):

[Image: attachment.php?aid=26077]

Now hit Configure to start configuring SSSPSX Pad:
  • Εδώ, εσείς απλά πατάτε το όνομα κάθε κουμπιού και εισάγετε το κουμπί που θέλετε να προσδιορίσετε. Αν θέλετε να σταματήσετε ένα κουμπί από το να προσδιοριστεί μπορείτε να πατήσετε πάνω στο αντίστοιχο κουμπί μέχρι ο "Timeout: " μετρητής φτάσει στο 0.Τότε το επιλεγμένο κουμπί θα προσδιοριστεί ως NONE πάλι.

  • Κάντε κλικ στα ταμπλά PAD1/PAD2 στην πάνω αριστερά γωνία για να αλλάξετε από τη ρύθμιση του πρώτου χειριστηρίου στου δευτέρου(δεν χρειάζεται να το κάνετε από τη κεντρική οθόνη ρύθμισης.

  • Το SSSPSX Pad υποστηρίζει αναλογικούς μοχλούς. Μπορείτε να προσδιορίσετε τους αναλογικούς άξονες στα κουμπιά "LX,LY,RX,RY". Το LX είναι για τον Αριστερό αναλογικό Χ-Άξονα, το LY είναι για τον Αριστερό αναλογικό Υ-Άξονα ,το RX είναι για τον Δεξιό αναλογικό Χ-Άξονα, το RY είναι για τον Δεξιό αναλογικό Υ-Άξονα.

  • Τα κουμπιά R3 και L3 είναι τα κουμπιά των αναλογικών μοχλών του χειριστηρίου του ps2,R για δεξιά και L για αριστερά ως συνήθως.

Επιλέξτε το Lilypad v0.9.9 και πατήστε το κουμπί Ρύθμιση.


Θα δείτε ένα παράθυρο σαν αυτό(κάντε κλικ για μεγέθυνση):
[Image: attachment.php?aid=26075]
  • To Lilypad είναι ένα πολύ εξελιγμένο plugin χειρισμού που υποστηρίζει πληκτρολόγια, ποντίκια, χειριστήρια και Xbox 360 χειριστήρια. Επίσης περιέχει μερικά πολύ χρήσιμα hacks για χρήση με τον PCSX2 όπως το ESC hack ή το Disable Screensaver option(απενεργοποίηση επιλογής screensaver).

  • Για μια πολύ λεπτομερή περιγραφή για το τι κάνει κάθε ρύθμιση και το πως να το ρυθμίσετε σωστά, επισκεφτείτε το επίσημο θέμα του plugin ΕΔΩ. Μπορείτε επίσης να κατεβάσετε την τελευταία έκδοσή του από εκεί ή από τον plugin download τομέα μας 

Cdvdrom:


In most circumstances, you will be able to use the built in ISO loader in PCSX2 by choosing ISO in the CDVD menu, and then, under ISO Selector, either choosing an image from the list or choosing browse to add one.

However, if you want to use a plugin to do things such as playing a game from the actual DVD disc or creating a dump of an ISO file, choose "Plugin" in the CDVD menu, and then select a CDVD plugin.
By default, PCSX2 includes Gigaherz's CDVD v0.8.0, Linuz Iso CDVD v0.9.0 and CDVDnull v0.6.0.

Select Gigaherz's CDVD v0.8.0 and press configure.

  • Πολύ απλό αλήθεια, απλώς επιλέξτε το γράμμα του οδηγού από τον οποίο το plugin θα διαβάσει το δίσκο. Τότε θα τρέξει κατευθείαν το παιχνίδι σας από το CD/DVD που έχετε βάλει στον οδηγό σας.

  • Αυτό είναι το μόνο plugin που τουλάχιστον μερικά υποστηρίζει αλλαγή δίσκου. Αν έχετε πρόβλημα αλλάζοντας ένα δίσκο που απαιτείται από ένα παιχνίδι δοκιμάστε αυτό το plugin.

Select Linuz Iso CDVD v0.9.0 and hit configure.

  • Αυτό το plugin έχει την επιπλέον δυνατότητα του να συμπιέζει τις εικόνες και να σώζει χώρο στο δίσκο εκτός από το να τρέχει τις εικόνες στον προσομοιωτή.

  • Πατήστε το Select Iso για να διαλέξετε την εικόνα παιχνιδιού που θέλετε να τρέξετε/συμπιέσετε. Μόλις έχετε διαλέξει εικόνα μπορείτε είτε να κλείσετε το παράθυρο ρύθμισης για να την τρέξετε ή να πατήσετε το "Compress Iso" για να την συμπιέσετε. Εάν διαλέξατε μια ήδη συμπιεσμένη εικόνα μπορείτε επίσης να διαλέξετε το "Decompress Iso" για να την αποσυμπιέσετε.

  • Κάτω από το "Compression Method" μπορείτε να διαλέξετε είτε το ".Z - compress faster",το οποίο θα συμπιέσει την εικόνα γρηγορότερα αλλά θα την κάνει μεγαλύτερη ή το ".BZ - compress better", το οποίο θα συμπιέσει αργά την εικόνα αλλά θα την κάνει μικρότερη.

    'block.dump'". Όταν είναι επιλεγμένο, αυτή η επιλογή θα δημιουργήσει ένα block.dump file στο φάκελο του PCSX2(εκεί που βρίσκεται το pcsx2.exe) από το παιχνίδι που τρέχετε. Αυτό το αρχείο είναι ένα μικρό ISO, που κυρίως χρησιμοποιείται για αποσφαλμάτωση. Θα αποθηκεύσει τους τομείς που θα διαβαστούν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του παιχνιδιού, έτσι αργότερα θα μπορέσετε να φορτώσετε το αρχείο (χρησιμοποιώντας την επιλογή "select iso" του Linuz Iso CDVD) και να το τρέξετε χωρίς image/cd/dvd. Σημειώστε ότι αν το παιχνίδι προσπαθήσει να διαβάσει κάποιον άλλο τομέα από αυτούς που συμπεριλήφθηκαν στο αρχείο, προφανώς θα σταματήσει να αποκρίνεται.

  • Πατήστε ΟΚ για να αποθηκεύσετε τις αλλαγές σας.


CDVDnull v0.6.0


  • Αυτό είναι ένα Null plugin όπως το SPU2null,εννοώντας ότι απλά δεν κάνει τίποτα. Δεν έχει οθόνη ρύθμισης για προφανείς λόγους.

Dev9:


Εδώ είναι τα plugins που χειρίζονται τον HDD(hard disk drive=σκληρός δίσκος) και την προσομοίωση του ethernet.Υπάρχει μονο το Dev9null v0.5.0 στο πακέτο του 0.9.7, ακόμα ένα Null plugin το οποίο είναι ακριβώς ότι και όλα τα υπόλοιπα Null plugins.Επίσης υπάρχει ένα νεότερο Dev9 plugin σε ανάπτυξη από τον Luigi__, το MegaDev9 plugin που είναι σε αρχικά στάδια αλλά είναι πολύ υποσχόμενο. Για την ώρα, προσομοιώνει μερικώς τον ps2 HDD.Μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ.

Usb:


Εδώ είναι τα plugins που χειρίζονται την εξομοίωση του USB(Universal Serial Bus).Το πακέτο κυκλοφορίας περιέχει το USB Null v0.7.0 που είναι ένα ακόμα Null plugin. Τίποτα για να ρυθμίσετε για προφανείς λόγους.


Firewire:


Εδώ είναι τα plugins που χειρίζονται το Firewire port του PS2.Μόνο το FWnull v0.6.0 περιλαμβάνεται στο πακέτο κυκλοφορίας. Δεν υπάρχουν άλλα Firewire plugins διαθέσιμα ή υπό ανάπτυξη.Τίποτα για να ρυθμίσετε και εδω.

BIOS(Basic Input Output System)


Σε αυτό το μενού θα βρείτε την εικόνα του bios σας, εάν έχετε ένα και το έχετε βάλει στον επιλεγμένο φάκελο του bios.Σημειώστε ότι ο μόνος ΝΟΜΙΜΟΣ τρόπος για να αποκτήσετε το bios είναι να το κάνετε dumping από τη δική σας κονσόλα Playstation 2. ΝΑ ΜΗΝ ρωτήστε που να βρείτε το bios στο φόρουμ του PCSX2,επειδή είναι ενάντιων των κανόνων. Αυτό γίνεται επειδή το ps2 BIOS είναι copyright της Sony και αυτό καθιστά την διανομή του παράνομη, που σημαίνει ότι θα μπλέκαμε εάν μαθευόταν ότι προμηθεύουμε τον κόσμο παράνομα με αρχεία bios. Μπορείτε να βρείτε αν το BIOS image σας είναι έγκυρο ή όχι τσεκάροντας αν υπάρχει ποσοστό δίπλα του στο κυλιόμενο μενού της κύριας οθόνης ρυθμίσεων. Εάν έχει, τότε το BIOS image σας ΔΕΝ είναι έγκυρο. Επίσης αν δεν εμφανίζεται καν εκεί ακόμη και όταν έχετε επιλέξει το σωστό φάκελο του Bios, πρόκειται ξανά για ένα μη έγκυρο image.
Προσοχή: Συνίσταται να έχετε όλα τα αρχεία του BIOS νεότερα από το SCPH-10000.bin. Πιθανό να μπορείτε να τρέξετε το bios ή τα παιχνίδια χωρίς να τα έχετε (τα νεότερα bios images) αλλά υπάρχει πιθανότητα ότι αυτά επηρεάζουν κάπως την συμβατότητα. Αυτό περιλαμβάνει τα αρχεία rom1.bin,rom2.bin,erom.bin και ένα SCPH-XXXXX.nvm αρχείο όπου XXXXX είναι η έκδοση του Bios σας (π.χ. SCPH-34004.nvm). Αυτό το τελευταίο αρχείο μπορεί επίσης να δημιουργηθεί από το PCSX2 αφού ρυθμίσετε το bios σας (να θέστε time zone, γλώσσα κ.λ.π.) αλλά είναι προτιμότερο να έχετε αυτό το αρχείο ripped από το Playstation 2. Ακόμη μια φορά
ΜΗ ΡΩΤΗΣΤΕ που να βρείτε αυτά τα αρχεία, καθώς είναι επίσης μέρος του BIOS.
Εδώ είναι μια γρήγορη επεξήγηση για το τι κάνουν αυτά τα αρχεία από τον auMatt:

auMatt Wrote:Βασικά το πρώτο Ιαπωνικό ps2 είχε ένα μόνο bios και το dvd player κ.λ.π ήταν εγκατεστημένα στο memcard (κάρτα μνήμης).
Τα Ps2 έπειτα από το πρώτο αυτό μοντέλο είχαν το λογισμικό του Dvd Player εγκατεστημένο σε ένα ξεχωριστό ROM (EROM) το οποίο είναι κωδικοποιημένο.
Το ROM1 είναι ένα επιπρόσθετο κομμάτι του BIOS που περιέχει κάποια επιπλέον πράγματα όπως τις ID (ταυτότητες) για την έκδοση του DVD Player κ.λ.π.
Η ROM2 είναι η ίδια αλλά νομίζω υπάρχει μόνο στα κινέζικα PS2.
Ελπίζω αυτό να βοηθάει.

Ένας νέος Bios dumper είναι ήδη διαθέσιμος ο οποίος μπορεί να κάνει dump τα PS2 Bios,ROM1,ROM2,EROM και NVM. Πάρτε τον από ΕΔΩ

Σημείωση: Για μέγιστη συμβατότητα προτείνεται να χρησιμοποιείτε μια BIOS εικόνα διαφορετική από την SCPH10000.BIN η οποία είναι η παλιότερη που υπάρχει. Αυτό είναι γιατί με αυτό το BIOS υπάρχουν προβλήματα στην εξομοίωση της κάρτας μνήμης, καθώς επίσης και σε άλλους τομείς.

Πως να εξάγετε τα αρχεία BIOS από το PS2 σας: Επισκεφτείτε το PS2Dev και το θέμα ΕΔΩ.

Έτσι τώρα ξεμπερδέψαμε με την ρύθμιση όλων των plugins του PCSX2

BIOS tab of the Plugin/BIOS selector window:


Here you'll see an identical screen to the last one of the First Time Configuration wizard, with the same usability, meaning to select a BIOS file from the list and change the folder where PCSX2 tries to find your BIOS images.

Folders tab of the Plugin/BIOS selector window.


Here you can change the folders where some of the files that PCSX2 creates will be stored at. By unchecking "Use default setting" you can click the "Browse" button to find a folder of your choice where PCSX2 will store: Save states, snapshots and logs/dumps respectively.

Core settings


Επόμενες είναι οι ρυθμίσεις πυρήνα(Core) του PCSX2 που μπορούν να βρεθούν κάτω από το Config =>Emulation settings. Θα δείτε ένα παράθυρο σαν αυτό(κλικ για μεγένθυνση):

[Image: attachment.php?aid=26073]


Υπάρχουν 6 tabs, EE/IOP, VUs, GS, GS Window, Speedhacks και Gamefixes. Θα ξεκινήσουμε με το EE/IOP.

EE/IOP tab των Emulation Settings(Ρυθμίσεων Προσωμοίωσης:


EE/IOP σημαίνει Emotion Engine / Input Output Processor που είναι τα κύρια εξαρτήματα του Playstation 2. Παρακάτω θα περιγράψουμε τις ρυθμίσεις που μας είναι διαθέσιμες:
  • Emotion Engine: Επιλέξτε "Recompiler" για να ενεργοποιήσετε τον recompiler για τον Emotion Engine, που υπόσχεται μία μεγάλη αύξηση στην ταχύτητα. Είναι απίστευτα συμβατός, επομένως καλό είναι να τον χρησιμοποιείτε πάντα. Επιλέγοντας "Interpreter" θα χρησιμοποιήσετε την πραγματικά πολύ αργή λειτουργία Interpreter, που σε μερικές περιπτώσεις είναι περισσότερη συμβατή, αλλά υπάρχει για λόγους αποσφαλμάτωσης κυρίως.

  • IOP: Ίδιες ρυθμίσεις με πάνω για τον Input Output Processor. Ο Interpreter εδώ δεν προκαλεί τόση επιβράδυνση οσο στον EE αλλά πάλι επιρεάζει πολύ την ταχύτητα.

  • Round mode: Αλλάζει το πως υπολογίζεται η στρογγυλοποίηση των πραγματικών αριθμών. Αν το παιχνίδι σας παγώνει κάπου, δοκιμάστε να αλλάξετε την τιμή εδώ.Default and most compatible value here is Chop/Zero. Automatically changed when 'Enable Patches' is checked under System for some games known to need a different value than default.

  • Clamping mode: Αυτές οι ρυθμίσεις πάνε από το γρηγορότερο στο πιο αργό από τα αριστερά προς τα δεξιά. Επομένως το 'None' είναι το γρηγορότερο αλλά λιγότερο συμβατό και το 'Full' είναι το πιο αργό αλλά περισσότερο συμβατό.Automatically changed when 'Enable Patches' is checked under System for some games known to need a different value than default.

  • Flush to Zero: Μπορεί να δώσει μια μικρή αύξηση στην ταχύτητα αλλά μικραίνει τη συμβατότητα.

  • Denormals are Zero: Δίνει μια μικρή ενίσχυση στην ταχύτητα και δεν πρέπει να προκαλέσει κανένα πρόβλημα.


  • Restore Defaults: Θα επιστρέψει όλες τις προχωρημένες ρυθμίσεις στις προεπιλογές τους, που είναι οι καλύτερες ρυθμίσεις για τα περισσότερα παιχνίδια
    (ισορροπημένες τόσο σε ταχύτητα όσο και σε συμβατότητα). Click this to restore all settings to their default values (which are seen as Bold in Vista/Windows 7 or colored green in Windows XP).

VUs tab of the Emulation Settings:


VUs σημαίνουν Vector Units οι οποίοι είναι οι συνεπεξεργαστές του Playstation 2 που δουλεύουν παράλληλα με τον EE και τον IOP. Το Playstation 2 έχει 2 από αυτούς τους συνεπεξεργαστές που λέγονται αντίστοιχα VU0 και VU1. Παρακάτω θα περιγράψουμε τις ρυθμίσεις διαθέσιμες σε:
  • VU0: Σε αυτό το κουτάκι έχετε 3 επιλογές: Interpreter, microVU Recompiler και superVU Recompiler [legacy].

    • Interpreter: Επιλέγοντάς το αυτό ο PCSX2 θα χρησιμοποιήσει τον Interpreter για τον VU0 , που είναι απίστευτα αργό και ελάχιστα συμβατό. Καλό είναι να χρησιμοποιηθεί μόνο για αποσφαλμάτωση και δοκιμές.

    • microVU Recompiler: Ο πιο πρόσφατος recompiler για τους Vector Units φτιαγμένος από τον cottonvibes. Αυτή η επιλογή έχει μεγάλη συμβατότητα με τα παιχνίδια, είναι πιο σταθερή και έχει μια αρκετά καλή ταχύτητα. Συνίσταται.

    • superVU Recompiler [legacy]: Ο παλιός recompiler για τους Vector Units φτιαγμένος από τον zerofrog. Δεν αναπτύσσεται πλέον (για αυτό και είναι legacy), έχει ελαφρώς μικρότερη συμβατότητα σε σχέση με τον microVU, πιο ασταθής και συνήθως λίγο πιο γρήγορος. Καλό είναι να χρησιμοποιηθεί μόνο για να αναγνωριστούν προβλήματα στον νέο recompiler ή στις σπάνιες περιπτώσεις που δουλεύει καλύτερα από τον microVU.

  • VU1: Τα ίδια με πάντω αλλά για τον Vector Unit 1.

  • Round mode: Το ίδιο με τον EE/IOP

  • Clamp mode: Αυτές οι ρυθμίσεις πάνε από το γρηγορότερο στο πιο αργό από πάνω προς τα κάτω. Επομένως το 'None' είναι το γρηγορότερο αλλά λιγότερο συμβατό και το'Extra+Preserve Sign' είναι το πιο αργό αλλά περισσότερο συμβατό. Αν αντιμετωπίζετε τα γνωστά πολύγωνα ή κακή γεωμετρία, δοκιμάστε να βάλετε την τιμή εδώ στο extra ή στο full. Σημειώστε ότι το 'Full' δουλεύει σωστά μόνο όταν το VUrecs clamp είναι στο 'Extra+Preserve Sign'. Automatically changed when 'Enable Patches' is checked under System for some games known to need a different value than default.

  • Flush to Zero: Μπορεί να δώσει μια μικρή αύξηση στην ταχύτητα αλλά μικραίνει τη συμβατότητα. Συνίσταται

  • Denormals are Zero: Δίνει μια μικρή ενίσχυση στην ταχύτητα και δεν πρέπει να προκαλέσει κανένα πρόβλημα.

  • Restore Defaults: Θα επιστρέψει όλες τις προχωρημένες ρυθμίσεις στις προεπιλογές τους, που είναι οι καλύτερες ρυθμίσεις για τα περισσότερα παιχνίδια
    (ισορροπημένες τόσο σε ταχύτητα όσο και σε συμβατότητα). Click this to restore all settings to their default values (which are seen as Bold in Vista/Windows 7 or colored green in Windows XP).

GS tab of the Emulation Settings:


GS stands for Graphics Synthesizer which is responsible for rendering the graphics of the Playstation 2 (among other things). Below we'll describe the settings available to us:

  • Framelimiter: Εδώ βρίσκονται κάποιες νέες επιλογές σχετικές με τον περιορισμό των καρέ και την προσπέραση τους.

    • Disable Framelimiter: Δεν υπάρχει μείωση ταχύτητας των καρέ, θα κάνει render οτιδήποτε σε μέγιστη ταχύτητα (ο περιοριστής τον καρέ είναι απενεργοποιημένος).Ενεργοποιήστε το ενώ παίζεται πατώντας το F4.

    • Base Framerate Adjust: Here you can control the base framerate for your games in a percentage. If you leave the base NTSC and PAL frame rates intact (60 and 50 fps respectively), 100% here would mean 60FPS for NTSC and 50 FPS for PAL, 110% would be 66 FPS and 55 FPS respectively etc. The frame limiter will limit the FPS of your game to these values. Setting this to higher than 100% is NOT a speed up in any form, recommended to keep it at the default value of 100%.

    • Slow Motion Adjust: Here you can control in a percentage the speed your game will be limited at when you activate slow motion. The percentages are referring to the above Base Framerate, so 50% means half of the Base Framerate speed, which you can see above how it is calculated in FPS. Toggle it ingame by pressing Shift and Tab (not working at this time)

    • Turbo Adjust: Identical to Slow Motion adjust but is activated when you enable turbo mode. Toggle it ingame by pressing Tab

    • NTSC Framerate: Sets the speed NTSC games will run at. Default (and normal) speed for these games is 59.94 FPS, but you can set this lower or higher to combine it with the above options. Hint: Setting this to lower values than normal can speed up a few games but doing so can break some games.

    • PAL Framerate: Sets the speed PAL games will run at. Default (and normal) speed for these games is 50 FPS, but you can set this lower or higher to combine it with the above options. Hint: Setting this to lower values than normal can speed up a few games but doing so can break some games.

  • Frame Skipping: The options in this group can be used to control how frame skipping works, a technique which skips drawing some frames of a game to make it feel like it's running smoother when full speed cannot be achieved. As noted in the GUI, this feature can and will cause stuttering, flashing or other abnormal behavior depending on the game. Toggle it ingame by pressing Shift and F4

    • Disabled: When selected disables Frame Skipping, recommended if you are getting adequate speed.

    • Skip when on Turbo only: When selected, enables Frame Skipping only when Turbo mode is on.

    • Constant Skipping: When selected, enables Frame Skipping constantly.

    • Frames to Draw: Specify how many frames will be drawn before skipping.

    • Frames to Skip: Specify how many frames will be skipped when the above frames have been drawn.


  • Use Synchronized MTGS: Check this option to use a different mode of MTGS. VERY slow, only for debugging purposes.

  • Disable all GS output: As the name suggests, will disable all graphics output. Used for benchmarking core PCSX2 speed and debugging.

GS Window tab of the Emulation Settings:


Here you will be able to control various aspecs of the video output of PCSX2. Below we'll describe the settings available to us:

  • Apect Ratio: Here you can select Fit to Window/Screen which will stretch the video to fit in your window, standard (4:3) which will set the aspect ratio of your video to 4:3 or Widescreen (16:9) which does the same with a 16:9 ratio. Keep in mind that the game's display will be stretched this way, deforming the normal display. For proper wide screen, you should set it in the specific game's menu (if it supports it).

  • Custom window size: Set your preferred size for the video window in pixels.

  • Disable window resize border: When checked, removes the border used for resizing from the video window.

  • Always hide mouse cursor: When checked, the mouse cursor will not be visible when it enters the video window.

  • Hide window on suspend: When checked, the video window will be hidden whenever emulation is suspended.

  • Default to fullscreen mode on open: When checked, PCSX2 will start on full screen. Switch back to Windowed by pressing Alt and Enter.

  • Use exclusive fullscreen mode (if available): When checked, a different display method will be used which could be better for old CRT monitors and older video cards. This is NOT recommended since it can and will cause memory leaks and/or random crashes when switching from window to full screen and vice versa.

  • Wait for vsync on refresh: When checked, PCSX2 will use vsync which can reduce tearing but also greatly reduces actual FPS. Applies to full screen mode and may not work with all GS plugins.

Speed Hacks tab of the Emulation Settings:


Τα Speed hacks είναι μερικές τεχνικές που αυξάνουν την ταχύτητα της προσωμοιώσης,μειώνοντας όμως την ακρίβειά της. Έχετε υπόψη σας ότι όλα αυτά τα hacks μειώνουν τη συμβατότητα, προκαλούν bugs, crashes και όλα τα είδη απροσδόκητης συμπεριφοράς του προγράμματος Επομένως χρησιμοποιήστε τα με προσοχή. Επίσης σημειώστε ότι αυτά επηρεάζουν μόνο ορισμένα παιχνίδια, επομένως το αν αποκτήσετε επιπλέον ταχύτητα εξαρτάται από το παιχνίδι. Παρακάτω θα δούμε τις ρυθμίσεις που είναι διαθέσιμες σε μας:
  • Enable speedhacks: Ενεργοποιήστε/Απενεργοποιήστε όλα τα hacks που έχετε επιλέξει.

  • Emotion Engine (EE) Cyclerate: Αυτά τα hacks αυξάνουν το χρόνο που χρειάζεται μια προσομοιωμένη εργασία, έτσι η εργασία είναι ευκολότερη για τον CPU σας. Οτιδήποτε εκτός από το default μπορεί να "κολλήσει" τα παιχνίδια σας, να τα κάνει να εμφανίζονται αργά ή να τα κάνει να αρχίσουν να προσπερνάνε καρέ.

    • Default Cycle Rate - Slider Level 1: Αυτό δεν είναι hack. Αυτό θα προσωμοιώσει τον EE στην πραγματική του ταχύτητα.

    • Slider Level 2: Reduces the EE cycle rate by 33%. Moderate speed increase, small compatibility hit.

    • Slider Level 3: Reduces the EE cycle rate by 50%. Big speed increase, moderate compatibility hit. Also can cause stuttering audio in game videos.


  • VU Cycle Stealing: This hack increases the number of cycles the Vector Unit (VU) steals from the Emotion Engine (EE). This hack can and will cause false FPS readings (especially in higher values), screen flashing, slowdowns and other serious bugs with certain games!

    • Slider Level 0: This is not a hack, this will disable VU Cycle Stealing.

    • Slider Level 1: Small speed increase, small compatibility hit.

    • Slider Level 2: Big speed increase, moderate compatibility hit.

    • Slider Level 3: Small speed increase compared to level 2, huge compatibility hit. This level will not work properly for the majority of games causing flickering, slowdowns and graphical bugs while offering a marginal speed increase over level 2 when it works. Not recommended except for very few specific games that work well with it.


  • Other Hacks: Various hacks with different usability.

    • Enable INTC Spin detection: Αυτό το hack παίρνει μια συντόμευση στη γνωστή κατάσταση των παιχνιδιών του PS2 όταν είναι αδρανή. Αντί να κάνει την αδρανή επανάληψη απλώς περνά στο τέλος της και συνεχίζει από εκεί.
      Μπορεί να δώσει μεγάλη ενίσχυση στην ταχύτητα αλλά μόνο σε μερικά παιχνίδια. Πολύ ασφαλές hack με σχεδόν κανένα πλήγμα συμβατότητας.Συνίσταται.

    • Enable Wait Loop detection: Παρόμοιο με το παραπάνω.Συνίσταται.

    • Enable fast CDVD: Reduces loading times by setting a faster disc access mode. Check the HDLoader compatibility list for games that will NOT work with this (usually marked as needing mode 1 or slow DVD). Not recommended since it can break many games.


  • microVU Hacks: These hacks are only applied when microVU is selected as the recompiler in the VU tab of Emulation settings. If superVU is selected, these hacks do nothing.

    • mVU flag hack: Check the tooltip for a detailed description about how this works. Moderate speed increase with very high compatibility, recommended.

    • mVU block hack: Check the tooltip for a detailed description about how this works. Moderate speed increase with high compatibility.

    • mVU Min/Max hack: Check the tooltip for a detailed description about how this works. Small speed increase, moderate compatibility.


  • Restore defaults: Click this to restore all settings to their default values (which actually disables all hacks in this tab).

Game fixes tab of the Emulation Settings:


Όπως λεει και το όνομα, αυτά είναι ειδικά game fixes για μερικά παιχνίδια που για κάποιο λόγο η προσομοίωσή τους απαιτεί κάτι ξεχωριστό. Σημειώστε ότι η ομάδα δεν έχει καμία πρόθεση να κρατήσει hacks για συγκεκριμένα παιχνίδια, αυτά είναι προσωρινά εκεί μέχρι να βρεθεί μία κατάλληλη διόρθωση ώστε να αφαιρεθούν.

  • VU Add hack: Αυτό το hack χρειάζεται εξαιτίας της περιορισμένης ποικιλίας των πραγματικών αριθμών που ορίζονται από το IEEE standard που το PS2 δεν ακολουθεί. Enable it only for 'Star Ocean 3','Valkyrie Profile 2' and 'Radiata Stories'.

  • VU Clip Flag Hack: This hack is only needed when superVU is selected as recompiler under VU in Emulation Settings. Needed for Persona games.

  • FPU Compare Hack: Αυτό το hack χρειάζεται εξαιτίας της περιορισμένης ποικιλίας των πραγματικών αριθμών που ορίζονται από το IEEE standard που το PS2 δεν ακολουθεί. Enable it only for 'Digimon Rumble Arena 2'.

  • FPU Multiply Hack: Needed for 'Tales of Destiny'.

  • FPU Negative Div Hack: Needed for Gundam games, fixes the camera view.

  • VU GXkick Hack: Adds more delay to VU XGkick instructions. Needed for 'Erementar Gerad'.

  • FFX videos fix: Makes GIF flush before doing IOU work. Fixes gray overlay garbage in the videos of 'Final Fantasy X'.

  • EE timing Hack: Multi purpose hack. Known to help: 'Digital Devil Saga', 'SSX', 'Resident Evil: Dead Aim'.

  • Skip MPEG Hack: Use this to skip freezing intro videos to avoid hanging

  • OPH flag Hack: Needed for 'Bleach Blade Battler', 'Growlancer' II and III and 'Wizardry'

Διάφορες Επιλογές


Τώρα θα περιγράωψω τι κάνουν οι υπόλοιπες επιλογές:

  • System =>Boot CD/DVD (full): If you press this the emulator will run the image you have selected in your CDVD plugin (or internal ISO selector) or will ask you to find an image if you haven't selected one in the CDVD plugins' configuration. If you are using the Gigaherz CDVD plugin this will instantly run the CD/DVD of the selected drive. The 'full' mode first goes through the BIOS intro just like on a real PS2 console. Use it for games that have different language translations or games with copy protection.

  • System =>Boot CD/DVD (fast): As above but this option skips the BIOS intro and runs the game instantly.

  • System =>Run ELF...: You can use this to run demos which are almost always in .elf format.

  • System =>Suspend/Resume: You can use this to Suspend or Resume emulation at any time.

  • System =>Load State/Save State: Here you can load/save states while running a game. With "Other" you can specify yourself a different filename from the defaults PCSX2 uses.

  • System =>Check/Uncheck Enable Patches: This will enable/disable game patches. Patches can have various uses, from skipping game videos which are not properly emulated yet and can stop the emulator from progressing to more advanced ones. Checking this will also enable some special configurations and game fixes for some games known to need them.

  • System =>Check/Uncheck Enable Cheats: This will enable/disable game cheats. Cheats work with the same system as patches but are loaded from the Cheats folder of PCSX2. Check various guides on our forum on how to create cheat files for PCSX2

  • System =>Check/Uncheck Enable Host Filesystem: This will enable/disable the Host Filesystem of PCSX2. Used mainly by demos and homebrew.

  • System =>Shutdown: This will shut down the current game you are playing and reset PCSX2.

  • System =>Exit: Closes the emulator

  • CDVD =>
    • Iso Selector: This is the internal ISO loader of PCSX2, which does not use a CDVD plugin. You can choose any disc image PCSX2 supports by clicking Browse and run it. For your convenience, this menu entry also keeps a list of your recently used game images. This will only work if Iso is selected in the radial menu below!
    • Plugin Menu-Plugin Settings: This will show you which CDVD plugin you have chosen and let you configure it from here (instead of manually going in Plugin/BIOS Selector and doing it from there).
    • ISO-Plugin-No Disc: This radial menu controls the source from which PCSX2 will load games from. If you select ISO, the internal ISO loader will be used to load your selected games (described above). If you select Plugin, the configured plugin will be used to load your games. If you select No Disc, no game will be loaded and PCSX2 will simply boot in the BIOS.

  • Config =>
    • Emulation Settings: Will open the Emulation Settings screen which we described at the start of this guide.

    • Memory cards: Will open the memcard manager.

    • By clicking browse you can specify a custom folder from which PCSX2 will try loading its' memory cards.

    • Select any one memcard from the list to have the Delete and Disable buttons available, which by clicking them will Delete or Disable the selected memory card.

    • Enable Multitap on Port 1: Will enable Multitap for up to 4 memory cards. Still work in progress (will not work properly yet).

    • Enable Multitap on Port 2: As above for Port 2 of the Playstation 2 for Multitap.

    • Auto-Eject Memcards when loading save states: Description is in the GUI, recommended to be checked.


  • Video (GS)/Audio (SPU2)/Controllers (PAD)/Dev9/USB/Firewire =>Plugin Settings: Will open the configuration screen for the selected plugin (listed here) respectively (Video/Audio/Pad/Dev9/USB/Firewire)

  • Patches: Will open the patches browser. Unimplemented in 0.9.7 beta.

  • Multitap 1: Will enable Multitap 1. Unimplemented in 0.9.7 beta.

  • Multitap 2: Will enable Multitap 2. Unimplemented in 0.9.7 beta.

  • Clear all Settings: Will clear all saved settings restoring them to defaults and opens the First Time Configuration Wizard.


  • Misc =>
    • Check/Uncheck Show Console: This will enable/disable a second window that will appear behind the PCSX2 display and is mainly used for debugging. There you will be able to see various messages that can help you identify a problem or when running a game what is being done each moment by the emulator. Red messages are errors and yellow messages are warnings.

    • Print cdvd info: If checked, the CD/DVD reads the emulator makes will be printed in the console. Used mainly for debugging.

  • About: The about window. Here you can see who the emulators' authors are and some thanks.

If you still have problems using the emulator, post your problem in the PCSX2 forums HERE after reading the rules carefully

Επιστροφή στην Αρχή


Αυτό ήταν! Ελπίζω αυτός ο οδηγός να φανεί χρήσιμος σε όλους τους ανθρώπους που είναι καινούριοι με τον PCSX2 και σε μερικά μέλη που τους αρέσει να παίζουν με τις ρυθμίσεις ώστε να κάνουν περισσότερα παιχνίδια να τρέχουν σωστά.

Ευχαριστώ τον Gigahertz για την υπόδειξη του για το πως να κάνω το index να δουλέψει με το Firefox
Πολλά ευχαριστώ στο φίλο μου Regulus για το background,τα φατσάκια και για τη βοήθειά του
Ευχαριστώ τον Razor Blade για την διόρθωση των ορίων των εικόνων
Ευχαριστώ τον crushtest που επισήμανε μερικά προβλήματα με τον Firefox και για τις συμβουλές του
Ευχαριστώ τον Nachbrenner για τις συμβουλές και τις προσθήκες του
Ευχαριστώ τον Falcon4ever για την XHTML έγκρισή του

Γράφτηκε στα Αγγλικά από τον Bositman

Μεταφράστηκε από τον DarkDante