Posts: 226
Threads: 2
Joined: Jul 2010
Reputation:
0
Location: Germany
you can try some speedhacks, but imho your cpu and graphic card are both to weak for most games.
Intel 486 DX33 33Mhz
8MB EDO Ram
S3 Graphics Trio64V+
Windows 95
Running MGS3 Snake Eater fully playable @ 0.05 fps
Posts: 1.672
Threads: 28
Joined: Mar 2011
Reputation:
49
Location: India
1.8Ghz is too low for the game.
Try frameskip to constant and at 1, 2. this may cause glitches.
Posts: 3.018
Threads: 88
Joined: Jul 2010
Location: FREE SYRIA
(10-10-2011, 01:51 PM)rama Wrote: You're trying to play a very demanding game on a low end laptop computer.
The CPU is clocked too low and the GPU cannot handle the graphics well.
Use GSdx and set it to "native resolution" and enable all the speedhacks in PCSX2 (set EE cycle to max and VU cycle to 2nd from the left).
That will be the fastest your computer can get you.
Edit:
Forgot to mention that you should use the latest SVN build of PCSX2.
It offers a new speedhack called MTVU that helps a lot in this game.
http://buildbot.orphis.net/pcsx2/
Hi rama i was wondering DQ8 is very GPU intensive who does MTVU helps it alot
i have no experince with the game though
Posts: 111
Threads: 9
Joined: Dec 2008
Reputation:
0
I have a question?
The PS2 console have the same specs sine it's released and PS2's games are built based on that specs...
So what make a game is such a demanding like DQ8, MGS3,...with PCSX2?
Posts: 3.018
Threads: 88
Joined: Jul 2010
Location: FREE SYRIA
read this very carefully and pay attention it should cover all kind of questions like these
http://forums.pcsx2.net/Thread-Why-is-PCSX2-slow
Posts: 3.018
Threads: 88
Joined: Jul 2010
Location: FREE SYRIA
(10-10-2011, 04:27 PM)Livy Wrote: Mỗi CPU thực hiện được một số phép toán nhất định. Để chạy được game PS2 trên CPU x86 của PC thì họ phải emulate các phép toán của PS2 bằng các phép toán của CPU x86. Cái CPU của PS2 quay một vòng thì cái CPU x86 phải quay vài vòng mới ra được kết quả, do CPU x86 không phải được thiết kế ra để thực hiện mấy phép toán đó. Nói một cách đơn giản là phải đi vòng vèo để tới đích. Tuy nhiên có phép toán phải đi vòng vèo ít, có cái thì phải đi nhiều. Nếu game engine dùng nhiều những phép toán mà CPU x86 phải "đi vòng vèo ít" thì game sẽ chạy nhanh trên PCSX2 và ngược lại. Còn với cái PS2 thì dùng phép toán nào đối với nó cũng như nhau vì phần cứng của nó hỗ trợ thực hiện các phép toán đó, trong khi PCSX2 phải dùng phần mềm để emulate.
Còn mấy game 2D thường không dùng hết khả năng xử lí của cái PS2 nên tất nhiên là khi emulate nó chạy sẽ nhanh.
????????