User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
A hivatalos magyar útmutató - v0.9.8
Author Message
bmate Offline
Hungarian translator
****

Posts: 156
Joined: Apr 2009
Location: Transylvania
Reputation: 3
Post: #1
Information A hivatalos magyar útmutató - v0.9.8
Mivel ez az útmutató nagyon részletes és hosszú, avih elkészített egy sokkal rövidebb gyors indító útmutatót amit megtaláltok itt magyarul. Ha nem kaptál választ a kérdéseidre vagy ha akarod tudni, hogy mi mit csinál akkor olvasd el a hosszú útmutatót. Smile

Ebben a útmutatóban megpróbálom nektek elmagyarázni, hogy kell megfelelően beállítani a PCSX2-őt és adok pár tippet néhány játék elindításához. Kezdjük is az első lépésekkel:

1) Töltsd le a PCSX2 0.9.8-as verzióját INNEN.
2) A PCSX2 három ízben jön, a teljes installáló, a webes installáló és a bináris változat. A teljes installáló csomag tartalmazza a DirectX webes installáló fájlját is, a PCSX2 webes installálója nem, de automatikusan letölti azt az internetről. A bináris változat meg magát a programot és a kiegészítőket (innentől PLUGINokat). Töltsd le amelyiket jónak látod, de ha ne tudod eldönteni, akkor válaszd a teljes installálót.
3) Futtasd az installálót (ha azt töltötted le) vagy ha a bináris változatot töltötted le, akkor nyisd meg a tömörített fájlt és csomagold ki a tartalmát egy könyvtárba. (pl. C:\PCSX2)
4) Indítsd el a pcsx2.exe-t ami az installálás vagy kitömörítés célkönyvtárában található.

Linux felhasználók figyelem
Szedjétek le az új bináris változatot (pár hiba ki van javítva ami nem jutott be a 0.9.8-as verzióba) INNEN vagy a forráskódot a GoogleCode-ról. Ahhoz, hogy lefordítsátok (compile) a forrást, kövessétek a leírtakat a Linux Lefordítási Útmutatóban. (angolul van)
A következő dolgok fel kell legyenek telepítve: libasound2-dev, libbz2-dev, libgl1-mesa-dev, libglew1.5-dev, libglu1-mesa-dev, libgtk2.0-dev, libjpeg-dev, libsdl1.2-dev, libsoundtouch1-dev, libsparsehash-dev, libwxbase2.8-dev, libwxgtk2.8-dev, libx11-dev, nvidia-cg-toolkit, portaudio19-dev, zlib1g-dev.

Linuxban általában használt pluginok a: ZZOgl-pg (or ZZOgl), GSdx SDL, SPU2-X, ZeroSPU2, OnePad, Linuz Iso, EFP Iso, és EFP Polling-t.


Tartalom
  1. Plugin Beállítás
  2. BIOS beállítása
  3. Központi beállítások
  4. Egyéb beállítások

A PCSX2 beállítása


A PCSX2 új verziója tartalmaz egy első indításkor megjelenő beállítás varázslót, hogy megkönnyítse a konfigurálást, szóval előbb azt nézzük át.

Az első oldalon, ki kell választani a nyelvet, majd azt, hogy a program hova mentse le a fájljait és a beállítási paramétereket.

Az első lenyíló listában egyszerűen válaszd ki milyen nyelven legyen a program.

Ha installáltad a PCSX2-ot akkor minden beállítás, memkártya és újonnan létrehozott fájl automatikusan a Dokumentumok könyvtáradba lesznek lementve. A bináris változat esetén ugyanabba a könyvtárba amelyikbe megtalálható a PCSX2.exe fájl.

A második oldalon lehetőséged lesz kiválasztani, hogy mely pluginokat szeretnéd használni. Az alapértelmezett pluginok a legkompatibilisebbek és általában a leggyorsabbak is, szóval csak akkor váltsd le őket ha tudod, hogy mit csinálsz.
Ugyanitt tudsz a pluginoknak egy külön könyvtárat kiválasztani. Ki kapcsolod az alapértelmezett beállítást a jelölődobozba majd a Tallózásra kattintva kiválasztod az új könyvtárat. A [Megnyitás az Intézőben] egyszerűen csak megnyitja az általad kiválasztott könyvtárat a Windows Explorer-be.

A harmadik oldalon ki kell választanod a BIOS képet a listából. Ha a lista üres, akkor vagy be kell másoljad a kép fájl(oka)t a BIOS könyvtárba, vagy pedig be kell állítanod a programot, hogy mutasson rá a könyvtárra amelyikbe megtalálható(k) a kép fájl(ok). Több információért nézd meg a BIOS beállítása szekciót. Ha nem tudsz semmit se kiválasztani, akkor nem fogod tudni használni a PCSX2-ot. Kattints a Befejezésre, hogy befejezd az első indításkori beállítás varázslót.


Ez itt a fő GUI-e (Graphical User Interface, avagy Grafikus Felhasználói Felület) a PCSX2-nek. Innen tetszés szerint módosíthatod a program vagy a pluginok beállításait.
A pluginok beállításával kezdünk majd utána rátérünk a központi beállításokra.
Menj a Beállítások=>Plugin/BIOS választóra, hogy kiválaszd és beállítsd a pluginokat amelyet a PCSX2 használni fog. A képen látható ablak fog megjelenni (kattints rá, hogy felnagyobbítsd):

   


Három fül található itt: Pluginok, BIOS és Mappák.

A Plugin/BIOS választó, Pluginok füle:


Először is, ki kapcsolhatod az alapértelmezett beállítás jelölődobozt az ablak alján és a Tallózásra kattintva kiválaszthatod a könyvtárat, ahonnan beszeretnéd tölteni a pluginokat. Bal oldalt láthatod, hogy melyik plugin melyik komponenst próbálja emulálni(~utánozni) (GS, PAD, SPU2 stb.). Középen megtalálhatóak a plugin kiválasztó lenyíló listák és jobb oldalt a Beállítás gomb amely az adott plugin konfiguráló ablakát nyitja meg.
Tartsd észbe, hogy ha kicserélsz egy plugint, rá kell kattints az Alkalmaz gombra ahhoz, hogy az emulátor betöltse az új plugint és, hogy a Beállítás gomb újra működőkepés legyen.

Most pedig jöjjön maga a pluginok beállítása:

Grafika:



Először is meg kell tud, hogy a videokártyád hanyadik verzióját támogatja a Pixel Shader-nek és a DirectX-nek (ha Windows-t használsz). Ezt megtudhatod itt.

Egyenlőre három ketto GS plugin áll rendelkezésedre: GSdx v0.1.16 és Gsnull driver v0.1.0.

A GSdx v0.1.16 egy DirectX9 és DirectX10/11-es plugin Gabest-tol amely nemrég nagy előrehaladásra tett szert sebesség és kép minőség terén is. A működéshez szükséges Pixel Shader 2 és SSE2, valamint a DirectX10/11-es mód használatára, Windows Vista/Windows 7 és egy DirectX10-et támogató videokártyára.

A GSnull, mint ahogy a neve sugallja, egy nulla. Ez a grafikus plugin nem fog semmi féle videót megjeleníteni. Hibaelhárítás céljából használják.


Válaszd ki a GSdx v0.1.16-ot és nyomd meg a [Beállítás...] gombot.

  • Először is, a GSdx-nek három különböző változata létezik, SSE2, SSSE3 és SSE4.1. Csak azt a verziót használd amelyiket támogatja a processzorod (CPU) valamint mindig a lehetséges legnagyobb verziót válaszd mert az lesz mindig a leggyorsabb. Növekvő sorrendbe leglassabbtól leggyorsabbig: SSE2, SSSE3, SSE4.1. FIGYELEM: AMD felhasználók, NEHOGY összekeverjétek az SSE3-at az SSSE3-al (+1 S betű) és az SSE4A-t az SSE4.1-el. Teljesen más dolgok és NINCSENEK támogatva, ezért ilyen esetben az SSE2-ot használjátok.
    SSE2-t támogató CPU-k: Itt ellenőrizheted
    SSSE3-t támogató CPU-k: Itt ellenőrizheted
    SSE4.1-t támogató CPU-k: Intel Core 2 Duo Penryn sorozat (E7xxx, E8xxx és Q9xxx modellek), Intel Core i3, Intel Core i5, Intel Core i7, AMD Bulldozer/Bobcat.

  • Ha a DirectX10/11-es módot akarod használni, akkor Windows Vista-ra vagy Windows 7-re és egy DirectX10-et támogató videó- kártyára van szükséged. (lásd az előbbi linket)

  • Egyenlőre a GSdx DirectX10 és DirectX11 módjai köztnincs semmi különbség sebesség és kompatibilitás terén. Az egyetlen különbség az az, hogy a DirectX11 is választhatóvá válik, ha a videó- kártyád támogatja azt.

  • Renderer: Itt kiválaszthatod, hogy, hogyan legyen a kép létrehozva.

    A Direct3D9 (Hardware)-t választva, a GSdx a grafikus kártyád Direct3D képességeit fogja használni, ami jelentősen megnöveli az emuláció sebességét.

    A Direct3D10/11 (Hardware)-t választva, ( csak Vista/Windows 7-be és legalább DX10-es videó- kártyával választható) a GSdx a Direct3D10/11-es módot fogja használni ami általában gyorsabb és néha még a kompatibilitása is jobb. Ajánlott ezt használni ha a rendszered képes rá.

    A Direct3D9/10/11 (software)-t választva, a GSdx a beépített szoftveres megjelenítőt fogja használni, ami egyáltalán nem veszi igénybe a videó kártyádat, a helyet a processzort használja. Így jelentősen lecsökken a sebesség, de a kompatibilitás szinte tökéletes. Ez akkor ajánlott, ha hibák lépnek fel a Direct3D megjelenítővel.

    Az SDL 1.3 (software)-t választva, a GSdx az SDL könyvtárat fogja felhasználni a szoftveres megjelenítéshez aminek teljesítménye megegyezik a fentivel.

    A Direct3D9 (null), Direct3D10/11 (null), Null (software), Null (null) vagy az SDL 1.3 Null-t választva, a plugin egyáltalán nem fog megjeleníteni semmit, tehát a képernyőn nem fog megjelenni semmi. Akkor használd ezt ha pl. ha csak zenét akarsz hallani mivel ez a mód drasztikusan megnöveli a sebességet.

  • Interlacing: Ebben a lenyíló listában a None(semmi) és 6 másfajta interlacing (váltott soros fűzés, kép felépítése két menetben először a páros, majd a páratlan sorok kirajzolásával) technika közt tudsz válogatni. Ezeket arra használják, hogy megszüntessék a kép „reszketését”.
    A zárójelbe láthatod, hogy milyen hatása és esetenként hátránya van az adott technikának (pl. a blend technikával felére csökken az FPS[képkocka/másodperc]).
    Játszás közbe az F5 billentyűvel tudod váltogatni őket.

    Scaling(kép átméretezés) alszekció:

    Csak akkor áll rendelkezésre ha egy Hardver megjelenítő van kiválasztva. Ebben a részlegben van pár beállítás amelyt behangolhatsz, hogy javítsanak a játékaid képminőségén, a textúrák felbontásának növelésével vagy szurok alkalmazásával. Tartsd észbe, hogyha megváltoztatod a játék alapértelmezett felbontását akkor hibák léphetnek fel (nagy és kicsi problémák egyaránt).

  • D3D internal res: Itt pontosan megállapíthatod, hogy az erőforrások milyen felbontása jelenjenek meg!
    Így ha a PC-d elég erős (főleg a videó- kártyád), akkor a kedvenc PS2 játékaidat sokkal nagyobb felbontásba tudod játszani ami részletes és élesebb képminoséget jelent játék közbe.
    Tartsd észbe, hogy minél nagyobb a felbontás, annál több erőforrásra van szüksége a pluginnak amiből kifolyólag az emuláció sebessége lelassul.

  • Original PS2 Resolution - Native: Ha ezt a dobozt bepipálod akkor a plugin a PS2 gyári felbontásába fogja megjeleníteni a képet (azért szürkül ki a Costum Resolution és a Scaling).

  • Scaling: Állítsd Costum-ra ha azt a felbontást akarod használni amit lejjebb beállítottál (costum resolution). Ha 2x-6x-ra állítod akkor annyiszor fogja megszorozni a felbontási értékeket. Tehát ha egy játék gyári(native) felbontása 640x320 és a scaling-et 3x-ra állítod akkor a játék 1920x960 px felbontásba fog megjelenni (a gyári felbontása háromszorosa). Ha így növeled a játék felbontását akkor nem valószínű, hogy hiba lép fel.
    Jelenleg a legtöbb játék és videokártya elbírja 2x vagy 3x átméretezést de attól feljebb nagy sebesség csökkenéssel jár a dolog.

  • Custom Resolution: Mikor Scaling custom-ra van állítva akkor ide kell beírjad a felbontást amibe szeretnéd, hogy fusson a játék.


    Hardware mód alszekció:

    Csak akkor áll rendelkezésre ha egy Hardveres megjelenítő van feljebb kiválasztva. Itt megtalálható még pár beállítás ami növelheti a teljesítményt és a képminőséget.

  • Texture filtering: Textúra szűrés. Ennek a doboznak három állapota van. Bejelölve, beszürkülve és üresen hagyva.
    Mikor be van jelölve a képernyőn mindenre, legyen az 2D és 3D, egy bilineáris szűrő lesz alkalmazva.
    Ha be van szürkülve akkor a szűrés úgy működik mint a PS2-on. Ez az ajánlott beállítás.
    Ha üresen van hagyva, akkor a bilineáris szűrés teljesen ki van kapcsolva. Rontja a képminőséget, de segíthet gyengébb videokártyák esetén.

  • Logarithmic Z: Ezt akkor kell használni mikor a grafika a játékba olyan mintha „átlátszó” volna. Ez csak olyan videó-kártyákkal lehet használni amelyek NEM támogatják a 32 bites Z-buffert.

  • Allow 8-bit textures: Ez hatékonyabb „színskálás textúrákat” használ minden képmegjelenítésnél ami lecsökkenti a videokártya RAM igényét. Viszont ezért jobban megterheli a processzort és hibák jelenhetnek meg a képbe. Érdemes kipróbálni mindkét beállítást majd azzal maradni amelyikkel jobb a teljesítmény.

  • Alpha Correction (FBA): (DX9 módba csak)Ezt hagyd bekapcsolva mert kijavít pár összekeverési problémát ami a DX9 módba jelen van. Ez is okozhat problémákat.

    Software mód alszekció:

    Csak akkor áll rendelkezésre ha egy Szoftveres megjelenítő van feljebb kiválasztva. Ebben a részlegben be tudod állítani, hogy hány adatfeldolgozási szálat (thread) használjon a megjelenítő, valamint ki/be kapcsolhatod a szoftver AA-t.

  • Rendering threads: Ezt csak akkor lehet választani a szoftveres megjelenítő módot használsz. Itt tudod megadni, hogy a GSdx hány szálat használjon a szoftveres képmegjelenítésre azért, hogy tud kihasználni a processzorod összes magját, pl. állítsd 3-ra quad core (4 magos) processzor esetén. Ez többmagú rendszerekben jelentősen megnöveli a sebességet.

  • Edge anti-aliasing (AA1): Ezt csak akkor lehet választani a szoftveres megjelenítő módot használsz. Ha be van jelölve akkor a plugin megpróbál az anti-aliasing egy formáját alkalmazni ami feljavítja a játék képminőségét. Óvatosan használd mert ez még csak fejlesztési stádiumba van.

    Hack-ek alszekció:

    Ezek a beállítások csak akkor állnak a rendelkezésedre ha manuálisan szerkeszted a GSdx.ini fájlt és megváltoztatod az AllowHacks=0 sort AllowHack=1-re.
    Ezeket a beállításokat CSAK az használja aki tudja, hogy mit csinál. Ha olyan játékokba használod ezeket amelynek nincs rá szükségük akkor komoly hibákkal FOGSZ találkozni! (csak a hardveres módokkal működik).

  • HW Anti Aliasing: A meghatározott szintű anti aliasingot alkalmazza minden megjelenített felületre. A procedúra nagyon megterheli a videokártyát s ha nincs elég RAM a PCSX2 több mint valószínű, hogy le fog fagyni.

  • Alpha Hack: Ezt próbáld bekapcsolni ha a játéknál bajok vannak a köd szerű effektek megjelenítésével. Érdemes kipróbálni hátha megoldja a problémát.

  • Offset Hack: Az offset hack egy eltolási technikát alkalmaz minden felületre, hogy a gyakori felméretezési hibák száma lecsökkenjen. Használd ezt ha a homályos kép vagy fényudvar effektusok a bal felső sarok felé lennének elmozdulva.

  • Skipdraw Hack: Pár felületet egyáltalán nem jelenit meg attól függően, hogy mennyi a valószínűsége annak, hogy hibát okozzanak. Add meg, hogy mennyi felület legyen kihagyva miután az elso problémás felületet megtalálta a plugin. Először kicsi értékekkel, mint pl. 1-3 kezdj s csak aztán próbálj nagyobb értékeket (minél nagyobb a szám annál több az esélye, hogy a grafikus elemek és az effektusok deformálódnak/eltűnnek). Ez a hack véletlenszerű felgyorsulást is előidézhet!


  • Movie Capture: (videó készítés) Ez egy rejtett (Tongue) funkció. Ha megnyomod az F12-ot egy üzenetdoboz meg fog jelenni. Az első mezőbe meg kell mondjad a pluginnak, hogy a videót hova mentse le és el kell nevezd a fájlt. A második mezőbe a tömörítő codecet kell kiválasztani mint pl. a DivX vagy [Uncompressed] ami egyáltalán nem tömöríti össze a videót. Ha úgy döntöttél, hogy egy tömörítő codecet választól akkor a [Config] gombra kattintva beállíthatsz további paramétereket. Tartsd észbe, hogy csak azok a codecek fognak megjelenni, amelyek már fel vannak installálva a gépedre.
    Miután megkezdődött a felvétel az F12 újra megnyomásával megállíthatod a felvételt. Az elkészült videó automatikusan fel lesz gyorsítva 100%-os sebességre, hogy élvezhető is legyen. Smile Ha az SPU2-X hang plugint használod akkor egy recording.wav nevezetű hangfájl lesz lementve ugyanabba a könyvtárba amelyikbe megtalálható a pcsx2.exe.

  • Nyomd meg az OK-t a változtatások mentésére, vagy a [Cancel]-t (Mégse), hogy visszatérj a beállítás ablakhoz.


GSnull v0.1.0 plugin

  • Ez a plugin nem fog megjeleníteni semmit a képernyőn. A beállításai közt ki lehet választani, hogy mentsen le egy naplót vagy nem. Fejlesztők és hibaelhárításkor használják.

Hang:




SPU2-X


A legújabb és a legjobb hang plugin jelenleg. Gigaherz SPU2-jére volt építve majd később a PCSX2 csapatból Jake Stine (Air) tovább fejlesztette.
Ez az egyetlen SPU2 plugin ami támogatja az effektusokat (mint a visszhang) és a Dolby Pro Logic (II)-t (ha a hangkártyád képes dekódolni).
Úgyszintén ez a plugin képes a legjobban emulálni a chip-et. Sok játék mással nem is működik csak az SPU2-X-el!
  • Interpolation: Itt 5 beállítás közül lehet egyet választani:
    1)Nearest: Ebben a módban semmilyen interpoláció (betoldás) sem történik tehát ez a leggyorsabb.
    2)Linear: Ez lineáris interpolációt alkalmaz.
    3)Cubic: Ez egy másfajta interpolációs technikai. Lassabb, de jó a magas hangoknál.
    4)Hermite: Ez az ajánlott beállítás. Ez adja vissza a legpontosabban a PS2 által elkészített hangot, viszont egy kicsit lassabb a fentieknél.
    5)Catmull-Rom: Ez még egy fajta interpolációs technikai. Lassú de jó minőségű hangot produkál.

  • Disable effects processing: Ha ezt bekapcsolod akkor az olyan effektusok mint pl. a visszhang nem lesznek emulálva, ami ront a hangminőségen de viszont megnöveli a sebességet.

  • Reverb boost factor: Megnöveli az erejét a visszhang féle effektusoknak. Okozhat hibákat.

  • Enable debug options: Ha ezt bejelölöd akkor elérhetővé válik a [Configure Debug Options] gomb. Ha rákattintasz, több naplózási opcióval fog ellátni amit hibaelhárítás céljából használhatsz. Ez inkább fejlesztőknek ajánlott.

  • Module: Itt 5 beállítás közül lehet egyet választani, mindegyik egy fajta kimenet a hangnak amit a rendszer használhat:
    1)No sound: Nem hozz létre semmilyen hangot tehát ez lesz a leggyorsabb.
    2)X Audio 2: Ez az ajánlott beállítás, jobban működik Vista-n mint XP-n szóval nekik ajánlanák a harmadik beállítást.
    3)DirectSound: Egy kicsivel rosszabb mint X Audio 2, ha ez jobban működik akkor használd ezt.
    4)Wave out: Nem ajánlott, a 2. és 3. mindig jobban kéne működjön.
    5)Portaudio: Ez Portaudio nevű keresztplatformú könyvtárt használja. Linux-ba ez az egyetlen választás a [No Sound]-on kívül.

  • Latency: Minél kisebb a várakozási idő értéke annál kisebb hang eltolódást fogsz észlelni. Tartsd észbe, hogyha a várakozási időt túl alacsonyra állítod ez recsegést FOG okozni. Tehát addig változtasd az értékeket ameddig meg nem találod a legkisebbet amivel nem hallatszik semmilyen recsegés.

  • Synchronizing mode: Nincs leírás.
    • TimeStretch: Az alap és ajánlott beállítás. Ez a hangot és a videót szinkronba tartja és segít megszüntetni a recsegést valamint más hanggal kapcsolatos problémákat. Tartsd észbe ha a kép sebesség lassú akkor a hang is ugyanolyan lassú lesz.
    • Async Mix: A hang nem fogja követni a kép sebességét, tehát a hang normális marad még akkor is ha a képkocka sebesség nem megfelelő. Óvatosan használd mert a játékok lefagyhatnak vagy ki is kapcsolhatnak!
    • None: A hang kihagy ebben a módban ha a kép sebesség nincs a maxon. Egy kicsit növeli a sebességet.

  • Advanced: Itt finom hangolhatod a kiválasztott beállításod.Ha nem éred el az optimális sebességet akkor növeld az értéket, ha meg azt túlhaladtad akkor csökkentsd. A [Reset to Defaults]-ot megnyomva az értékek vissza állnak az eredeti helyükre.

  • Audio Expansion mode: Ha szeretnéd, hogy két hangszóró (sztereó) helyett a többi hangszóródat is használja a plugin akkor ezt jelöld be. Csak az [XAudio 2]-es modullal használható.
    • Stereo: Alap beállítás, nem terjeszti a hangot ki több hangszóróra.
    • Quadrafonic: Kiterjeszti a hangot 4 hangszóróra
    • Surround 5.1: Kiterjeszti a hangot 5.1-es hangfal rendszerre
    • Surround 7.1: Kiterjeszti a hangot 7.1-es hangfal rendszerre

  • Use a Winamp DSP plugin: Ha nem tudod, hogy mi ez akkor ehhez ne nyúljál. (Linux felhasználók ezt nem tudják egyenlőre használni.)



Játékvezérlő:


Itt két plugin közül fogsz tudni választani, a Lilypad v0.10.0 és az SSSPX Pad v1.7.1 közül.

Válaszd ki az SSSPSX Pad v1.7.1-et és kattints a [Beállítás...] gombra.



A képen látható ablak fog megjelenni (kattints rá ha ki szeretnéd nagyítani):

[Image: attachment.php?aid=30182]

Nyomd meg a [Beállítás...] gombot, hogy elkezdjük az SSSPSX Pad üzembe helyezését:
  • Egyszerűen csak rákattintasz annak a gombnak a nevére amelyiket be szeretnéd állítani utána pedig lenyomod a billentyűt/gombot amelyiket szeretnéd használni. Ha azt akarod, hogy egy gomba ne legyen semmihez se hozzárendelve akkor várd meg míg lejár a számláló.

  • A PAD1/PAD2 fülekre kattintva tudod kiválasztani, hogy melyik játékos controller-jét szeretnéd beállítani.

  • Az SSSPSX Pad támogatja az analóg controller-eket. Az analógod tengelyeit az [LX, LY, RX, RY] gomboknál állíthatod be. Az [LX] a bal analóg vízszintes tengelye, az [LY] a bal analóg függőleges tengelye. Úgyszintén az [RX] a jobb analóg vízszintes tengelye és az [RY] a jobb analóg függőleges tengelye.

  • Az R3 és L3 gombok az analóg pálcák lenyomásával használhatóak, L a bal oldali, R a jobb oldali.

Válaszd ki a Lilypad v0.10.0-át és kattints a [Beállítás...] gombra.


A képen látható ablak fog megjelenni (kattints rá ha ki szeretnéd nagyítani):

[Image: attachment.php?aid=30184]

  • A Lilypad egy nagyon előrehaladott plugin ami támogat billentyűzeteket, egeret, gamepad-eket és az Xbox 360 controller-t. Valamint tartalmaz pár nagyon hasznos hack-et amit használhatsz a PCSX2-vel, mint az ESC hack vagy a Képernyővédő kikapcsolása.

  • A beállítás nagyon részletes leírásához és a helyes konfigurálás megtudásához látogasd meg a plugin hivatalos témáját (angolul van) ITT. Ott vagy a letöltés részlegünkbe megtalálhatod a plugin legfrissebb verzióját is. Smile

Cdvdrom:


A legtöbb esetben működni fog a PCSX2-be beépített ISO olvasó. A CDVD menübe kiválasztjuk az [ISO]-t majd utána az [ISO Választó] menübe kiválasztjuk a listából amit akarunk vagy pedig rákattintunk a [Tallózás...] gombra.

Viszont ha egy plugint szeretnél használni ahhoz, hogy DVD lemezről menjen például a játékot akkor válaszd ki a [Plugin]-t a CDVD menübe majd pedig ezután magát a CDVD plugint amelyiket használni akarod.
A PCSX2 alapból tartalmazza az alábbi pluginokat: Gigaherz CDVD v0.8.0, Linuz Iso CDVD v0.9.0 és CDVDnull v0.6.0.

Válaszd ki Gigahertz CDVD v0.8.0 pluginját és nyomd meg a [Beállítás...] gombot.

  • Egyszerű a dolog, csak válaszd ki a meghajtót amelyikbe megtalálható a játék lemez. A plugin a lemezről olvassa be a PS2 játékot.

  • Ez az egyetlen plugin amelyik legalább részben támogatja a lemez cseréket. Ha gondjaid vannak egy játékkal amelyikbe lemezt kell cserélni akkor ezt a plugint próbáld meg!

Válaszd ki a Linuz Iso CDVD v0.9.0 plugint és nyomd meg a [Beállítás...] gombot.

  • Ez a plugin egy extra ként képes összetömöríteni a képfájljaidat, hogy helyet tudjál spórolni a merevlemezen s persze be is tudja őket olvasni az emulátorba.

  • Kattints a [Select Iso]-ra, hogy válaszd ki a lemez képet amelyiket szeretnéd futtatni vagy összetömöríteni. Miután kiválasztottad bezárhatod az ablakot vagy rákattinthatsz a [Compress Iso]-ra, hogy összetömörítsd azt. Ha már egy összetömörített lemezképet választottál ki akkor a [Decompress Iso]-ra kattintva kicsomagolhatod azt.

  • A [Compression Method] alatt kiválaszthatod vagy a [.Z – compress faster] (ami gyorsabban összetömöríti viszont többet fog foglalni) vagy a [.BZ – compress better]-t (ami lassabban meggyen de kevesebb helyet fog foglalni a végén a lemezkép).

  • Az [Options] alatt ki/be jelölheted az [Enable Block Dump=>’block.dump’]-ot. Ha ez be van jelölve akkor a futtatott játékodról egy [block.dump] nevű fájl fog a PCSX2 gyökérkönyvtárába létrejönni. Ez a fájl olyan mint egy kicsi ISO, amit tulajdonképpen hibaelhárításra használható. Lementi azokat a szektorokat amelyek beolvasott miközben futtattad a játékot; Ez azt jelenti, hogy be fogod tudni tölteni a fájlt akárcsak egy rendes ISO-t viszont azt észbe kell tartani, hogyha a játék egy olyan szektort próbál lekérni ami nincs elmentve ebbe a fájlba akkor le fog fagyni.

  • Nyomd meg az OK-t a beállítások mentésére.


CDVDnull v0.6.0


  • Akárcsak a GSnull ez a plugin se csinál semmit. Tehát nincs is mit beállítani rajta.


Dev9:


Az itt megtalálható pluginok felelősek a HDD (merevlemez) és Ethernetet(hálózat) emulálásért. A 0.9.8-as verzióval csak a Dev9null v0.5.0 jön, ami ugyanazt csinálja mint a többi null plugin.
Valamint létezik egy új Dev9-es plugin, a MegaDev9 amit Luigi__ fejleszt. Egyenlőre még babacipőbe jár de jónak ígérkezik. Részben képes emulálni a PS2 merevlemezét. Ha érdekel akkor itt beszerezheted.

Usb:


Az itt megtalálható pluginok felelősek az USB (Universal Serial Bus) emulálásért. A telepítő csomag tartalmazza az USB Null v0.7.0 plugint ami úgyszintén egy null plugin. Nincs mit rajta beállítani.
Létezik egy új USB plugin viszont ami támogatja az USB egereket, billentyűzeteket és a fénypisztolyokat. Ennek a pluginnak a neve Nuvee és a fejlesztője pedig Shalma. A pluginját megtalálhatjátok a honlapunkon itt.


Firewire:


Az itt megtalálható pluginok felelősek a Firewire port emulálásért. Csak az Fwnull v0.7.0-ot tartalmazza a telepítő csomag. Nincs más és nem létezik fejlesztés alatt semmilyen Firewire plugin. Nincs mit beállítani.

BIOS(Basic Input Output System)


Ebbe a listába megtalálod a BIOS képfájlodat ha a megfelelő könyvtárba másoltad be. Az egyetlen LEGÁLIS mód, ahogy megszerezheted a BIOS-t az, hogyha a SAJÁT Playstation 2-odrol lemásolod. A PCSX2 fórumon NE kérdezd meg, hogy honnan lehet letölteni mert az szabályellenes. Ez azért van mert a PS2 BIOS jogilag le van védve a Sony által ami azt jelenti, hogy a terjesztése illegális és bajba kerülnénk miatta. Ha a BIOS kép mellett van egy százalékjel valamint ha a BIOS kép a megfelelő könyvtárba van és mégse jelenik meg a listába akkor nem érvényes.

Figyelem: Ha SCPH-10000.bin-tol újabb verziójú a BIOS-od akkor ajánlott, hogy minden fájl meglegyen ami vele jár. Több mint valószínű, hogy nélkülük is fognak menni a játékok de lehet, hogy befolyásolják a kompatibilitást. A következő fájlokról van szó: rom1.bin, rom2.bin, erom.bin és SCPH-XXXXX.nvm ahol az [XXXXX] a BIOS verziószáma (pl. SCPH-34004.nvm). Ezt az utolsó fájlt a PCSX2 is létre tudja hozni miután beállítottad a BIOS-odat (időzóna, nyelv stb.) de azért, jobb ha direkt a PS2-odrol származik a fájl. Ezeknél is szeretném kihangsúlyozni, hogy NE KÉRDEZZÉTEK, hogy hol kell oket beszerezni, mert ezek is a BIOS-hoz tartoznak.

Itt van egy rövid magyarázat amit auMatt készített a fájlokról:

auMatt Wrote:Az első japán PS2-oknek egy BIOS-uk volt míg a DVD lejátszó stb. fájljai a memória kártyára voltak installálva.
Az ezt következő PS2-oknek a DVD lejátszó programja egy külön titkosított ROM-ba (EROM) volt installálva.
A ROM1-be található a BIOS-nak az a része ami pár extra dolgot tartalmaz mint a DVD lejátszó verziójának ID-ja stb.
A ROM2-be azt hiszem, hogy ugyanaz csak ez a Kínai PS2-okbe van.
Remélem ez segít.

Van egy új BIOS dumper (memóriakiirtó) amivel át lehet másolni a PS2-rol a BIOS, ROM1, ROM2, EROM és NVM-et. Letöltheted ITT.

Figyelem: A maximális kompatibilitásért ajánlott az SCPH10000.BIN-tol újabb verziót használni mert ez a legrégibb. Gondok akadnak a memória kártya emulálással és pár más dologgal is.

Ahhoz, hogy megtud, hogy kell a BIOS fájlokat lemásolni a PS2rol: Látogasd meg a ezt a témát és ezt még egy témát ITT.
Valamint itt van két videó a procedúráról:
http://www.youtube.com/watch?v=n3AVqzYcqSw (köszönet érte FullGrownGaming-nek)
http://www.youtube.com/watch?v=lqhagzoULvs (köszönet érte tallbender-nek)

Végre befejeztük a plugin-ok beállítását.

A Plugin/BIOS választó ablak, BIOS füle:


Itt megtalálod ugyanazt az ablakot amelyet az első indításkori beállítás varázslónál láttál. Ugyanúgy is működik, tehát a listából kiválasztod a BIOS-t amelyiket akarod használni vagy beállíthatod, hogy a PCSX2 melyik könyvtárba keresse a BIOS képeket.

A Plugin/BIOS választó ablak, Mappák füle:


Itt megadhatod a mappák helyét ahová szeretnéd, hogy a PCSX2 mentse a szükséges fájlokat: állapotmentések, pillanatképek, naplók/memóriakiírtások. Miután kikapcsoltad az [Alap beállítások használata] mezőt, rákattintasz a [Tallózás] gombra és megadod a használandó mappa helyét.


Központi beállítások


Most következnek a központi beállítások amelyek a [Beállítások] => [Emuláció Beállítások] menüpont alatt találhatóak. Az alábbi ablakot fogod látni(kattints rá ha ki szeretnéd nagyítani):

   


Hat füle van az ablaknak: EE/IOP, VUs, GS, GS ablak, Játék hackek és Játék javítások. Kezdjük az EE/IOP-vel.

Az [Emuláció Beállítások] ablak, EE/IOP füle:


Az EE/IOP az Emotion Engine / Input Output Processor-nak a rövidítése amelyek a Playstation 2 fő alkotórészei. Lent megmagyarázzuk a rendelkezésekre álló beállításokat:
  • Emotion Engine: Válaszd ki a [Recomplier]-t, hogy bekapcsold az Emotion Engine újrafordítóját, ami nagy sebesség növekedéssel jár. A kompatibilitás nagyon magas ezért ajánlott mindig ezt használni. Ha az [Interpreter]-t választod akkor a lassú értelmező mód lesz aktiválva ami csak néhány esetbe működik jobban, de ezt inkább hibaelhárításkor szokták használni.

  • EE gyorsítótár használata: Ez csak akkor fog működni ha az Emotion Engine-nél az [Interpreter] van kiválasztva. Hihetetlenül lassú és csak arra jó, hogy a Dead or Alive 2 japán változatát elindítsa. Miután elkezdtél egy harcot ezt kikapcsolhatod, hogy ne legyen lassú a játék.

  • IOP: Ugyanaz a helyzet mint az EE-nél. Itt az értelmező mód nem annyira lassú de azért megérződik ha ez van kiválasztva.

  • Kerekítési mód: Megváltoztatja, hogy a lebegő számok kerekítése, hogyan történik. Ha a játékod valahol lefagy akkor próbáld itt megváltoztatni az értéket. Az alap és a legjobb érték itt a Darab/Nulla. Ez az érték automatikusan megváltozik ha a [Rendszer] => [Automatikus játék javítások] be van kapcsolva s ha a játékról tudva van, hogy jobban működik egy másik értékel.

  • Befogó mód: Itt a legfelső a leggyorsabb és az alsó a leglassabb beállítás. A [Nincs] ugyan a leggyorsabb de a kompatibilis alacsony, míg a [Teljes] a leglassabb de a magas kompatibilitás. Az alapértelmezett érték a [Normál] ami a legtöbb játéknak megfelelő és nem nagyon árt a sebességnek. Ez az érték automatikusan megváltozik ha a [Rendszer] => [Automatikus játék javítások] be van kapcsolva s ha a játékról tudva van, hogy jobban működik egy másik értékel.

  • Alapértékek visszaállítása: Kattints erre, hogy visszaállítsd az értékek az alap helyzetükbe.

Az [Emuláció Beállítások] ablak, VU-k füle:


A VU-k a Vector Unit-oknak a rövidítése amelyek a Playstation 2 mellékprocesszorai és párhuzamosan működnek egyszerre az EE-vel és az IOP-vel. A Playstation 2-nek kettő ilyen mellékprocesszora van, VU0 és VU1. Lent megmagyarázzuk a rendelkezésünkre álló beállításokat:
  • VU0: Ebbe a dobozba három dolog közül lehet választani: Interpreter, microVU Recompiler és superVU Recompiler [öröklött].

    • Interpreter: Ha ezt választod akkor a PCSX2 az értelmezőt fogja használni a VU0-ás egységgel, ami hihetetlenül lassú és nem is annyira kompatibilis. Ezt csak hibaelhárításkor és tesztelésnél érdemes használni.

    • microVU Recompiler: Ez a Vector Unit-ok legújabb lefordítója amit cottonvibes készített. Ez a beállítás nagyon kompatibilis a játékokkal, stabil és tűrhető a sebessége. Ajánlott.

    • superVU Recompiler [öröklött]: Ez a régi Vector Unit lefordító amit zerofrog készített. Ez már nincs fejlesztés alatt, a kompatibilitása rosszabb mint a microVU-nak, nem annyira stabil és általában egy kicsit gyorsabb. Érdemes használni, hogy megtalálj egy hibát az új lefordítóba vagy abba a ritka esetbe mikor jobban működik, mint a microVU.

  • VU1: A beállítások megegyeznek a fent említettekkel.

  • Kerekítési mód: Ugyanaz mint az EE/IOP-nál.

  • Befogó mód: Itt a legfelső a leggyorsabb és az alsó a leglassabb beállítás. A [Nincs] ugyan a leggyorsabb de a kompatibilis alacsony, míg az [Extra+Fenntartott jel] a leglassabb de magas a kompatibilitás. Az alapértelmezett érték a [Normál] ami a legtöbb játéknak megfelelő és nem nagyon árt a sebességnek. Ha tüskés poligonokat vagy hibás geometriai elemeket veszel észre próbáld az [Extra+Fenntartott Jel]-re állítani. Ez az érték automatikusan megváltozik ha a [Rendszer] => [Automatikus játék javítások] be van kapcsolva s ha a játékról tudva van, hogy jobban működik egy másik értékel.

  • Alapértékek visszaállítása: Kattints erre, hogy visszaállítsd az értékek az alap helyzetükbe.

Az [Emuláció Beállítások] ablak, GS füle:


A GS a Graphics Synthesizer rövidítése ami többek között a Playstation 2 grafikus elemeinek a megjelenítéséért felelős. Lent megmagyarázzuk a beállításokat amelyek a rendelkezésünkre állnak:

  • Képkocka korlátozó: Ebben a csoportba levő beállításokkal a játékok képkockáinak megjelenítési sebességét lehet irányítani.

    • Képkocka korlátozás kikapcsolása: Ha ezt bejelölöd akkor a játékok olyan gyorsan fognak menni amennyire azt a számítógéped teljesítménye megengedi, figyelmen kívül hagyja a lenti beállításokat és határértékeket. Játék közbe az F4-el lehet ki/be kapcsolgatni.

    • Képfrissítésen alapuló szabályozás: Itt megadhatod százalékba a játék képkocka megjelenítési sebességét. Ha nem változtatod meg az alap NTSC és PAL értékeket (60 / 50 FPS), akkor a 100% azt jelenti, hogy az NTSC 60 FPS-el és a PAL 50 FPS-el fog menni, míg 110%-nál ez 66 FPS-t illetve, 55 FPS-t jelent stb. A képkocka korlátozó ennek értelmében szabályozza a képkockák megjelenésének sebességét. Ha lassú a játék akkor NEM fog gyorsabban menni ha 100% fölé viszed az értéket. Ezt a beállítást a 100% alapértéken ajánlott hagyni.

    • Lassított mozgás szabályozás: Itt megadhatod százalékba, hogy a játék sebessége mennyire legyen lekorlátozva ha bekapcsolod a lassított mozgás módot. Az itt található érték a az alap FPS értékre érvényes, tehát 50% az a alap FPS értékének a felét jelenti. Feljebb láthatod, hogy ez mit jelentene FPS-be. Játék közbe a Shift+Tab kombinációval kapcsolgathatod ki/be.

    • Turbó szabályozás: Megegyezik a [Lassított mozgás szabályozás]-sal, csak ez felgyorsítja a dolgokat. Játék közbe a Tab gombbal kapcsolgathatod.

    • NTSC képfrissítés: Itt megadhatod, hogy az NTSC játékok milyen sebességgel fussanak. Az alap (és normális) sebességük ezeknek a játékoknak az 59.94 FPS, de állíthatod lejjebb-feljebb ha összeszeretnéd kombinálni a fenti beállításokkal. Tip: Ha alacsonyabb értékekre állítod ezt, akkor felgyorsíthat néhány játékot de ugyanakkor el is ronthatja őket. Ezt az értéket csak akkor tudod megváltoztatni ha a [pcsx2_vm.ini] fájlt megnyitod egy szerkesztőbe s a [FramerateNTSC=] után megváltoztatod az értéket.

    • PAL képfrissítés: Itt megadhatod, hogy az PAL játékok milyen sebességgel fussanak. Az alap (és normális) sebességük ezeknek a játékoknak az 50 FPS, de állíthatod lejjebb-feljebb ha összeszeretnéd kombinálni a fenti beállításokkal. Tip: Ha alacsonyabb értékekre állítod ezt, akkor felgyorsíthat néhány játékot de ugyanakkor el is ronthatja őket. Ezt az értéket csak akkor tudod megváltoztatni ha a [pcsx2_vm.ini] fájlt megnyitod egy szerkesztőbe s a [FrameratePAL=] után megváltoztatod az értéket.

  • Képkocka kihagyás: Ebben a csoportba levő beállításokkal tudod irányítani a képkocka kihagyást, egy technika amely nem rajzol ki pár képkockát annak érdekébe, hogy úgy tűnjön mintha a játék simában menne ha az nem tud teljes sebességen futni. Ez képreszketéssel, villogással, vagy más abnormális viselkedéssel fog járni, játéktól függően. Játék közbe a Shift+F4 kombinációval kapcsolgathatod.

    • Kikapcsolva: A képkocka kihagyás ki van kapcsolva. Ajánlott, ha a sebesség megfelelő.

    • Csak bekapcsolt Turbó esetén: Ha ez van kiválasztva akkor a képkocka kihagyás csak akkor megyen mikor a Turbó mód be van kapcsolva.

    • Folytonos [Változatlan] kihagyás: Ha ez van kiválasztva akkor a képkocka kihagyás mindig be van kapcsolva.

    • Megjelenítendő képkockák: Itt adod meg, hogy hány képkocka legyen megrajzolva az kihagyás előtt.

    • Kihagyandó képkockák: Itt adod meg, hogy hány képkocka lesz elhagyva miután a fent megadott képkockák száma kirajzolódott.


  • Szinkronizált MTGS használata: Pipáld ezt ki egy másik MTGS mód használatára. NAGYON lassú, csak hibaelhárításra alkalmas.

  • Minden GS kimenet kikapcsolása: Kikapcsolja a GS-nek a kimenetelét. Vagyis nem fog megjelenni semmi. A központi PCSX2 sebesség beértékelésére és hibaelhárítására használják.

Az [Emuláció Beállítások] ablak, GS ablak füle:


Itt a PCSX2 videó kimenetének különböző aspektusait fogod tudni irányítani. Lent megmagyarázzuk a beállításokat amelyek a rendelkezésünkre állnak:

  • Képarány: Itt a rendelkezésedre áll a [Ablakhoz/Képernyőhöz igazítás] ami elnyújtja/átméretezi a videót, hogy az ablak/képernyő teljes területét elfoglalja; [Standard (4:3)] ami a videó képarányát 4:3-ra állítja; [Szélesvásznú (16:9)] ami a videó képarányát 16:9-re állítja - Tartsd észbe, hogy a játék így el lesz nyújtva és deformálja az eredeti képet. Valódi szélesvásznú képért a játék beállításainál kell ezt bekapcsolnod (feltéve, ha ezt támogatja a játék).

  • Egyedi ablak méret: Megadhatod az ablak méreteit pixelbe.

  • Zoomolás: Százalékba megadhatod mennyire szeretnéd, hogy a játék be legyen zoomolva. Játék közbe a [Control] és a [+] / [-] gomb kombinációkkal zoomolhatsz.

  • Függőleges elnyújtás: Ezt a beállítást nem lehet irányítani a kezelő felületből, de hasonlóképpen működik mint a [Zoomolás]. Játék közbe a [Control]+[Alt] és a [+] / [-] gomb kombinációkkal állíthatod a függőleges képméretet.

  • Az ablak újraméretezési keret kikapcsolása: Ha be van jelölve akkor eltávolítja a keretet amely megjelenik az ablak körül.

  • Egérmutató elrejtése mindig: Ha be van jelölve akkor az egér kurzora nem lesz látható ha az a videó ablak területén található.

  • Az ablak elrejtése szünetkor: Ha be van jelölve akkor a videó ablak bezárul mikor az emuláció szünetel.

  • Megnyitáskor teljes nézet alapértelmezésként: Ha be van jelölve akkor a PCSX2 teljes képernyős nézetbe indul el. Az [Alt]+[Enter] kombinációval lehet vissza váltani az ablak nézetre.

  • Dupla kattintással váltás teljes nézetre: Ha be van jelölve akkor duplán rákattintva a GS ablakra átvált teljes nézetre; fordítva is működik.

  • Várakozás függőleges szinkronra frissítéskor: Bekapcsolja a [V-Sync]-et ami lecsökkentheti a kép szakadást, de sajnos az FPS-t is. Teljes képernyős nézetre érvényes és nem biztos, hogy mindegyik GS pluginal működik.

  • Dinamikus váltás függőleges szinkronra képfrissítéstől függően: Ez az eszközleírásban van elmagyarázva, csak hagyd rajta az egér kurzorát míg meg nem jelenik majd olvasd el azt. Tongue

Az [Emuláció Beállítások] ablak, Játék hackek füle:


A Játék hackek olyan beállítások amelyek felgyorsítják az emuláció sebességét a pontosság kárára. Mindegyik beállítás tudd, és fog is okozni kellemetlen hibákat, lefagyást vagy más abnormális viselkedést szóval csak óvatosan velük. Azt is tartsd figyelembe, hogy nem minden játékkal működnek, tehát lehet lesz olyan játék amely nem fog egyáltalán felgyorsulni. Lent megmagyarázzuk a rendelkezésünkre álló beállításokat:
  • Gyorsító hackek használata: A lenti beállításokat egy gombnyomásra ki/be kapcsolja.

  • Emotion Engine (EE) Ciklusszám: Ez a hack megnöveli az időt ameddig egy emulációs művelet tart csökkentve ezáltal a processzor terhelésén. Az alapbeállításon kívül minden mással elromolhat a játék, akadozhat vagy elkezdheti kihagyni a képkockákat.

    • Alapértelmezett ciklusszám - 1. Szint: Ez nem egy hack, az EE emulálása normális sebességen történik.
    • 2. Szint: Lecsökkenti 33%-al az EE ciklus sebességét. Közepes sebesség növekedés, apró kompatibilitás csökkenés.
    • 3. Szint: Lecsökkenti 50%-al az EE ciklus sebességét. Nagy sebesség növekedés, közepes kompatibilitás csökkenés. Akadozhat tőle a hang a videókba.


  • VU ciklus csökkentés: Ez a hack megnöveli a Vector Unit(VU) által átvett ciklusok számát az Emotion Engine-tol (EE). Ez a hack hamis FPS értékeket tudd és fog is megadni (főleg nagyobb állításon), a kép elkezdhet villogni és akadozás vagy más probléma adódhat egyes játékokkal!

    • 0. Szint: Ez nem egy hack, a [VU ciklus csökkentés] ki van kapcsolva.
    • 1. Szint: Kis sebesség növekedés, kis kompatibilitás csökkenés.
    • 2. Szint: Nagy sebesség növekedés, közepes kompatibilitás csökkenés.
    • 3. Szint: A [2. Szinthez] képest kis sebesség növekedés, nagy kompatibilitás csökkenés. Ez a szint a játékok többségénél vibrálást, lelassulást és grafikus hibákat fog okozni, miközben alig növeli a sebességet a [2. Szinthez] képest, ha egyáltalán működik. Nem ajánlott, csak akkor ha tudod, hogy az adott játék működik vele.


  • Egyék hackek: További hackek, különböző tulajdonságokkal.

    • INTC pörgés észlelés használata: Ez a hack tesz egy rövidítést egy ismert helyzetben mikor a PS2 játékok nem csinálnak semmit. Olvasd el az eszközleírást egy részletes magyarázatért. Ahelyett, hogy ne csináljon semmit ez átugorja a várakozást és folytatja a lejátszást. Nagy sebesség lökést adhat, de csak néhány játékban. Nagyon biztonságos hack és szinte semmilyen mértékben nem ront a kompatibilitáson. Ajánlott.

    • Hurok várakozás észlelés használata: Hasonló a fentihez, nézd meg az eszközleírást. Közepes sebesség növekedés valamint nem árt a kompatibilitásnak, ajánlott.

    • Gyors CDVD használata: Lecsökkenti a betöltési időket, mert megnöveli a lemez hozzáférésének a sebességét. Nézd meg a HDLoader kompatibilitás listáját, hogy melyik játékokkal NEM megy (általában [mode 1] vagy [slow DVD]-nek vannak beírva). Nem ajánlott, mivel elég sok játékot elront.


  • microVU Hackek: Ezek a hackek csak akkor működnek ha a VU-k fülön a [microVU Recomplier] van kiválasztva. Ha a [superVU] van kiválasztva, ezek nem működnek.

    • mVU flag hack: Egy részletes magyarázatért nézd meg az eszközleírást. Közepes sebesség növekedés, nagyon magas kompatibilitás. Ajánlott.

    • mVU block hack: Egy részletes magyarázatért nézd meg az eszközleírást. Közepes sebesség növekedés, magas kompatibilitás.

  • Alapértékek visszaállítása: Kattints erre, hogy visszaállítsd az értékek az alap helyzetükbe; ami ebben az esetben kikapcsol minden hacket.

Az [Emuláció Beállítások] ablak, Játék javítások füle:


Ezek a javítások egy bizonyos játékhoz készültek amelyeknek szükségük van rájuk ahhoz, hogy működjenek. A csapatnak nem áll szándékába ezeket a hackeket támogatni és csak ideiglenes megoldásnak tekinti őket. Ahogy megvan rájuk a megoldás ezek el lesznek távolítva. Sok közülük automatikusan bekapcsol ha a [Rendszer] => [Automatikus játék javítások] be van kapcsolva.

  • VU Add hack: Ez a hack azért kell mert a PS2 nem követi az IEEE standardot a lebegő soroknál.
    Csakis a [Star Ocean 3], [Valkyrie Profile 2] és a [Radiata Stories]-al használandó.

  • VU Clip Flag Hack: Ez a hack csak akkor kell ha a [VU-k] fülön, a [superVU] van kiválasztva. A [Persona] játékoknál kell.

  • FPU Compare Hack: Ez a hack azért kell mert a PS2 nem tartja tiszteletben az IEEE standard által megadott lebegő pontok számát. Csakis a [Digimon Rumble Arena 2]-nél kapcsold be.

  • FPU Multiply Hack: [Tales of Destiny]-nek kell.

  • FPU Negative Div Hack: A [Gundam] játékoknak kell, megjavítja a kamerát.

  • VU GXkick Hack: Megnöveli a várakozási idot a VU XGkick parancsoknál. Az [Erementar Gerad]-nak kell.

  • FFX videó javítás: Eltakarítja a [GIF]-eket mielőtt nekilát az [IOU]-n dolgozni. Eltávolítja a szürke szemetet a [Final Fantasy X] videóiból.

  • EE timing Hack: Ez több játéknak is segíthet. Amelyikeken biztos segít: [Digital Devil Saga], [SSX], [Resident Evil: Dead Aim].

  • Skip MPEG Hack: Használd ezt ha az intro videóknál lefagy a játék.

  • OPH flag Hack: Kell a [Bleach Blade Battler], [Growlancer II és III] és a [Wizardry] játékoknál.

  • Mellőzi a DMAC írásokat ha terhelve van: Kell a [Mana Khemia - Alchemists of Al-Revis] and [Metal Saga]-nak.

Presetek:


A 0.9.8-as verziótól kezdődően be lett vezetve az elő(re)beállítás rendszer vagyis a Preset. Röviden csak annyit, hogy ez a rendszer azoknak a felhasználóknak segít akik könnyen és gyorsan be szeretnék állítani a PCSX2-t. Mikor a Presetek ki van pipálva (megtalálható az előbb említett 6 fül alján), az összes beállítás a fülekben elszürkül mivel az preset rendszer változtatja az értékeket helyetted. Ezek a presetek szintjei (leglassabb-magas kompatibilitástól leggyorsabb-alacsony kompatibilitásig):

  • 1 - Legbiztonságosabb: Ahogy a név is mondja ez a legbiztosabb kompatibilitás szempontjából. A többi szinthez képest ez a leglassabb de magas a kompatibilitás.

  • 2 - Biztonságos (gyorsabb): Szinte megegyezik az előbbivel de alkalmazz néhány biztonságos hacket, hogy megnövelje a sebesség. A kompatibilitás ugyanolyan kéne legyen mint az előbbi szinten.

  • 3 - Kiegyensúlyozott: Még több hacket alkalmaz, ezáltal enyhén veszítve a kompatibilitásból a sebesség növelése érdekébe.

  • 4 - Agresszív: Ez is növeli a hackek számát és megváltoztatja a befogó módokat. Ez már nem annyira kompatibilis de gyors; néhány játékkal gondok lesznek.

  • 5 - Agresszív Plusz: Rengeteg hacket használ, a legtöbb játék hibásan fog menni de azok amelyek működnek még gyorsabban fognak futni.

  • 6 - Legártalmasabb: Ahogy a név is mondja ez több rosszat csinál mint jót. A legtöbb játék hibásan fog menni és még akár lassabban is mint egy alacsonyabb szinttel. Ezt nem ajánlott használni.

Egyéb beállítások


Most meg elmagyarázzuk a többi beállítás mit csinál:

  • Rendszer =>CD/DVD indítása (teljes): Ha ezt választod, akkor az emulátor elkezdi a lemezképet beolvasni amelyet a CDVD pluginba (vagy a beépített ISO választóba) választottál ki vagy megkér, hogy mutass rá egyre ha még nem tettél úgy. Ha Gigaherz CDVD pluginját használod akkor ez egyből indítja a lemezt a pluginba megadott meghajtóból. Ez a mód azért "teljes" mert a játék indítása előtt behozza a BIOS-t akárcsak egy igazi PS2 konzol. Ezt olyan játékokkal érdemes használni ahol lehet nyelvet választani vagy másolás védetteket.

  • Rendszer =>CD/DVD indítása (gyors): Ugyanaz mint a fenti csak ez kihagyja a BIOS-t és egyből a játékot indítja. Ez segíthet elindítani pár játékot azáltal, hogy kihagyja a régió ellenőrzést ami az újabb BIOS-okkal fordul elő.

  • Rendszer =>ELF futtatása...: Ha szeretnél demókat játszani akkor használd ezt mert azok majdnem mindig .elf formátumba vannak.

  • Rendszer =>Szünet/folytatás: Bármikor szüneteltetheted vagy folytathatod az emulációt.

  • Rendszer =>Állapotbetöltés /Állapotmentés: Itt tudod betölteni/menteni a játék helyzetedet miközben fut a játék. Az [Állapotbetöltés] menübe a [Biztonsági Mentés #] opcióval betöltheted abból a [hely]-ből azt az állapotmentést amit a [Biztonsági másolat készítése] opcióval hoztál létre.

  • Rendszer =>Be/Ki kapcs. Biztonsági másolat készítése: Ha ez aktiválva van akkor a PCSX2 biztonsági másolatot készít az újonnan készített állapotmentésekről. Nagyon hasznos abban az esetben ha az állapotmentésed megsérül vagy valamilyen módon meghibásodik. A biztonsági mentéseket megtalálhatod a [sstates] mappában a .backup kiterjesztéssel. A fent említett menüvel tudod őket betölteni.

  • Rendszer =>Be/Ki kapcs. Automatikus játék javítások: Ezzel aktiválod a játék javításokat. A javítások többféle dologra is jók, pl. kihagyni videókat amelyeket még nem lehet tökéletesen emulálni ezáltal megakadályozva a továbblépést a játékba, de akár komolyabb gondokat is orvosolnak. Ezzel együtt néhány játék specifikus beállítás is aktiválódik mikor olyan játékot észlel amelynek szüksége van rájuk.

  • Rendszer =>Be/Ki kapcs. Csalások használata: Ezzel aktiválod a csalásokat. A csalások ugyanazt a rendszert használják mint a javítások azzal a különbséggel, hogy a [Cheats] mappából tölti be őket a PCSX2. Nézd meg a különbözo útmutatókat (angolul) a fórumon ha szeretnéd megtudni, hogy kell csalásokat készíteni a PCSX2-vel.

  • Rendszer =>Be/Ki kapcs. Gazda fájlrendszer használata: Ezzel aktiválod a PCSX2 gazda fájlrendszerét. Pár demó és homebrewnak kell.

  • Rendszer =>Leállítás: Ez leállítja a játékot amelyet ép játszol és reseteli a PCSX2-ot.

  • Rendszer =>Kilépés: Kilép a programból.

  • CDVD =>
    • Iso Választó: Ez a beépített ISO olvasója a PCSX2-nek ami nem használ CDVD plugint. Bármely formátumot amelyet a PCSX2 támogat használhatsz ha rákattintasz a [Tallózás...] gombra. A kényelem érdekébe van itt egy lista is a legutóbb használt játékokkal. Ez csak akkor működik ha a [CDVD] => [ISO] van kiválasztva!
    • Plugin Menü => Plugin Beállítások...: Itt megtalálhatod az általad kiválasztott CDVD plugint és megnyithatod a beállításait (ahelyett, megnyisd a Plugin/BIOS Választót).
    • ISO - Plugin - Nincs lemez: Ez a három bejegyzés irányítja, hogy a PCSX2 milyen forrásból töltse be a játékokat. Az [ISO]-t választva a beépített ISO olvasó fog működni. A [Plugin]-t választva CDVD plugin fog működni. A [Nincs Lemez]-zel pedig nem tölt be semmilyen lemezt és csak a BIOS-t elindulni.

  • Beállítások =>
    • Emuláció Beállítások: Megnyitja az Emulációval kapcsolatos beállításokat, amelyeket fentebb leírtunk.
    • Memória Kártyák: Megnyitja a memória kártya kezelőt.
      • A [Tallózás]-ra kattintva egy általad kiválasztott könyvtárból fogja a PCSX2 betölteni a memória kártyákat.
      • A [Kiadás], [Másolás...], [Átnevezés...] és [Törlés] gombok csak akkor fognak működni ha a listából bejelölsz egy memóriakártyát. A [Kiadás] kiveszi a memória kártyát az adott portból, a [Másolás...] készít róla egy másolatot, az [Átnevezés...] kicseréli a fájlnevét és a [Törlés] meg letörli.
      • Válaszd ki az üres portot, hogy működésbe lépjen a [Létrehozás...] gomb. Ha rákattintasz megjelenik a memória kártya készítő párbeszéd ablak ahol megadhatod a fájlnevet és az alábbi méretek közül választhatsz egyet: 8, 16, 32 és 64MB. Ahogy a jegyzetek is mondják minél nagyobb méretű a kártya annál nagyobb a valószínűsége, hogy nem fog hiba nélkül működni. Tartsd figyelembe, hogy néhány játék NEM lesz képes mentést készíteni nagy memória kártyára.
        Jelöld be az [NTFS tömörítés használata a kártya létrehozásakor] mezőt, hogy használja az megnevezett tömörítést és, hogy tárhelyet spórolj. Ezt ajánlott használni.
      • Válassz egy kártyát a -[Nem használt kártyák]- listából, hogy működésbe lépjen a [Behelyezés...] gomb. Ha rákattintasz megjelenik a memória kártya behelyezési párbeszéd ablak ahol megadhatod, hogy melyik portba szeretnéd csatlakoztatni a kártyát.
      • Memória kártya automatikus leválasztása mentések betöltésekkor: A leírás a programban megtalálható, ajánlott bekapcsolni.


    • Plugin/BIOS választó: Megnyitja a [Plugin/BIOS választó] ablakot ahol ki tudod választani a pluginokat, BIOS-t és mappákat amelyek fent említve voltak.
    • Grafika (GS)/Hang (SPU2)/Játékvezérlők (PAD)/Dev9/USB/Firewire => [Plugin Beállítások...]: Megnyitja a megjelenített plugin beállításait.
    • 1. Multitap: Aktiválja az multitapet az 1-es számú játékvezérlőnek. Ahhoz, hogy ez működjön, a Lilypad játékvezérlő pluginba is aktiválnod kell a multitap-et. A kompatibilitás alacsony ezért egyenlőre sok játék nem fog működni a multitap-el.
    • 2. Multitap: Aktiválja az multitapet az 2-es számú játékvezérlőnek. Ahhoz, hogy ez működjön, a Lilypad játékvezérlő pluginba is aktiválnod kell a multitap-et. A kompatibilitás alacsony ezért egyenlőre sok játék nem fog működni a multitap-el.
    • Minden beállítás törlése: Eltöröl minden beállítást és újra megnyitja az első indításkor megjelenő beállítás varázslót.


  • Egyebek =>
    • Be/Ki kapcs. Konzol megjelenítése: Ez aktiválja a konzol ablakot amelyik be szokott indulni a PCSX2-vel; hibaelhárításra használják. Többféle üzenetet fogsz itt látni amelyek segítségével kiderítheted mi okoz hibát vagy láthatod pontosan, hogy minden pillanatban mit csinál az emulátor játszás közben. A pirossal írt üzenetek hibák, a sárgával írtak pedig figyelmeztetések.
    • Konzol Ablak:
    • Napló -> Mentés/Törlés: Lementi vagy törli az ablakban írottakat.
    • Napló -> Kinézet: Az ablak kinézetét változtathatod meg itt.
    • Források: Bejelölhetsz további komponenseket amelyek viselkedése belekerül konzol ablak naplójába.

  • Névjegy: Itt található a készítők listája és pár köszönet.

Ha még mindig problémád akad az emulátorral akkor miután figyelmesen elolvastad a szabályzatot, IDE kattintva segítséget kérhetsz a fórumba.

Ugrás a lap tetejére

Itt a vége! Remélem, hogy ez az útmutató hasznos azoknak akik újak még a PCSX2-höz, de azoknak is akik szeretik piszkálgatni a beállításokat.

Köszönet Gigaherz-nek, hogy megmutatta, hogyan kell beállítani a tartalom jegyzéket úgy, hogy az működjön a Firefox-al. Smile
Sok köszönet a haveromnak, Regulusnak, a háttérért, a smilie script-ekért és a segítségért Smile
Köszönet Razor Blade-nek, hogy megjavította a képek széleit.
Köszönet crushtest-nek, a javaslataiért valamint, hogy rámutatott pár Firefox-os hibára.
Köszönet Nachbrenner-nek a javaslataiért és a hozzájárulásért.
Köszönet Falcon4ever-nek, hogy nem hagyott békén az XHTML érvényesítéssel.
Köszönet rama-nak, hogy segített megírni pár magyarázatot.

Készítette Bositman

Fordította bmate - Bikfalvi Máté. Ha valamit úgy véltek, hogy nincs jól lefordítva vagy találtok helyesírási hibát, akkor bátran küldjetek egy üzenetet. Technikai segítséget nem fogok nyújtani!
(This post was last modified: 08-11-2012 03:48 PM by bmate.)
10-21-2011 05:34 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply

Sponsored links

Post Reply 





Current time: 12-23-2014, 12:02 AM